Halutaan vuokralle Nikon/Canon objektiivi, Hki/Espoo/Vantaa

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
LottaE

Halutaan vuokralle Nikon/Canon objektiivi, Hki/Espoo/Vantaa

Viesti Kirjoittaja LottaE »

Tervehdys!

En ole ihan varma mille alueelle tämän pitäisi mennä, sillä esim. myynti- tai ostopuolelta ei välttämättä löydy oikeaa kohderyhmää etsimälleni. Pahoittelen siis jos viestini on täysin väärässä paikassa. Joitakin kertoja muutamia vuosia takaperin ollaan lainailtu tämän foorumin kautta tarvikkeita puolin jos toisin, joten ajattelin aloittaa etsintäni täältä.

Meillä valmistuu perheenjäsen ylioppilaaksi tänä keväänä ja haluaisin itse ottaa hänen ylioppilasmuotokuvansa. Olen viimeksi ottanut ylppärikuvia noin 5 vuotta sitten, jolloin minulla myös oli käytössä ihan eri kalusto kuin tällä hetkellä. Ongelmaksi tässä muodostuu se, että minulla ei ole mitään sopivaa objektiivia kuvien ottamista varten.

Runkovaihtoehtoja minulla on kaksi kappaletta, oma vanha Nikon D80 ja lainaksi voin saada tuttavalta Canon EOS 700D rungon. Etsinnässä olisi siis jompaan kumpaan runkoon sopiva zoomiputki.

Nikoniin toivoisin löytyvän jonkun seuraavista:
- Nikon 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR Zoom-Nikkor
- Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR
- Nikon 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX Zoom-Nikkor
- Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor

Canoniin toivoisin löytyvän jonkun seuraavista:
- EF 50-200mm f/3.5-4.5L
- EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
- EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM
- EF 80-200mm f/4.5-5.6 II

Tai jotakin siihen suuntaan, kaikesta ollaan toki kiitollisia!

Putken tarvitsisin lainaan noin viikoksi, aikavälillä 30.5-6.6. Eli kuvaisin sillä kahtena päivänä sinä aikana - itse yo-päivänä ja toisena päivänä otettaisiin ne ylioppilaskuvat, kun tulee sellainen päivä että sää on kaunis.

En tiedä miten epätavallinen pyyntöni on, mutta ymmärrän että eihän sitä halua objektiivia noin vain ihan ventovieraan käsiin antaa. Objektiivia pidän ehdottomasti ne muutamat päivät kuin kukkaa kämmenellä, kuten olen omia kalustojanikin kaikki vuodet pitänyt.

Tarjoan tietenkin vaivanpalkkaa objektiivin lainaajalle rahallisessa muodossa, ja lisäksi ehdotan että vaihdetaan yhteystietoja ihan kunnolla, jotta putken omistaja tietää missä omaisuutensa menee. Itse kerron mielelläni lisää itsestäni ja keskustellaan Sinulle sopivasta toimintatavasta. Putken voin tulla noutamaan esimerkiksi Kampista tai sinun luotasi, itse liikun töiden puolesta Helsingin keskustassa ja huitelen paljon myös Espoon puolella.

Jos sinusta tuntuu siltä että voisit ehkä lainata minulle sopivaa objektiivia, olethan yhteydessä yksityisviestillä, niin keskustellaan lisää aiheesta!

Ystävällisin terveisin,

Lotta E.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

http://lmgtfy.com/?q=vuokraobjektiivit

:)

Jos kukaan ei halua antaa omiaan lainaan...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
LottaE

mremonen
LähetäLähetetty: Touko 12, 2014 6 : 38 Viestin aihe:
http://lmgtfy.com/?q=vuokraobjektiivit

:)

Jos kukaan ei halua antaa omiaan lainaan...
Kiitän kauniisti, pidän tämän mielessä jos muuten ei löydy! :)

Noissa kuitekin valitettavasti useamman päivän vuokran hinnat sitä luokkaa, että voisi tytön jo passittaa studiokuvaukseen, kun sen hinta olisi ollut 50 euroa. Toivotaan siis vielä että tätä kautta löytyisi lainaksi. ;)
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

LottaE kirjoitti:Noissa kuitekin valitettavasti useamman päivän vuokran hinnat sitä luokkaa, että voisi tytön jo passittaa studiokuvaukseen, kun sen hinta olisi ollut 50 euroa. Toivotaan siis vielä että tätä kautta löytyisi lainaksi. ;)
Ehkä sitten jostain löytyy lainaaja. Tuolla budjetilla ei lainaaja kyllä pääse viikossa rikastumaan.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Guzmo

Viesti Kirjoittaja Guzmo »

Rungon lainaaja ei vissiin omista yhtään objektiivia minkä voisi lainata sinulle? Esim. 50mm polttovälillä kropissa saisit potretit hyvin napsittua. Ei ylppärikuviin sorsaputkia tarvitse :)
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Zoomiakaan ei tuohon tarvita.

Osta palstalta käytetty 50/1.8 ja myy tuon viikon jälkeen pois, ei tule maksamaan kuin vaivan.
LottaE

Hei, kiitos vastanneille!
Tuolla budjetilla ei lainaaja kyllä pääse viikossa rikastumaan.
Itse henk. kohtaisesti en ainakaan ole tähdännyt itseni elättämiseen vastaavanlaisilla diileillä, lainatessani omia varusteitani useat kerrat tutuille ja tuntemattomille. :) Mutta ymmärrän pointin.

Esim. 50mm polttovälillä kropissa saisit potretit hyvin napsittua. Ei ylppärikuviin sorsaputkia tarvitse :)
Kiitos vinkistä, osa kuvista on jo sovittu otettavan 50 millisellä kiinteällä jonka saan rungon mukana, mutta osaan kuvista tartten zoomin. Kohteen ja itseni välissä tulee näissä asetteluissa olemaan reilusti välimatkaa kuvauspaikasta johtuen. Mutta toki jos ei zoomia löydy niin sitten improvisoidaan. ;)

Tähän mennessä yksi hieno sielu on jo tarjonnut putkeaan, mutta kahtotaan nyt jos niin pitkän matkan päähän pääsen putkea noutamaan. :) Odotellaan vielä hetki jos joku toinenkin löytyisi.
Vastaa Viestiin