Tamron SP 150-600/5-6.3 VC USD tulossa

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

nomad kirjoitti:
Munt kirjoitti:Pitkä vastavalosuoja ja kuminen pieni ilmapumppu on se telemiesten kevätjuttu.
..
Eihän pikkuroskat etulinssissä oikeastaan mitään vaikuta. Tai ehkä jos aivan vastavaloon kuvaa.
Kyllä sinne etulinssiin kertyy pölykerros tuulisella säällä, jos pitää tuntikausia kakkulaa etulinssi paljaana vaikka kojukäytössä. Ei sitä pyyhkiä kannata, mutta pumpulla on hyvä joskus puhallella, jos vaikka aurinko paistaa matalalta.

..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
veikkaaja

Viesti Kirjoittaja veikkaaja »

Nikon versiosta tiedote Tamronin sivulla:
The Nikon mount model will be first launched in the Japanese market, with overseas launches to follow in mid-May.
http://www.tamron.co.jp/en/news/release_2014/0424.html
Tuulix

Viesti Kirjoittaja Tuulix »

chief85 kirjoitti:
Munt kirjoitti:
Tuulix kirjoitti:Minua ihmetyttää Digitarvikkeen toiminta sillä olen kysellyt joitain kertoja toimitusaikojen perään, mutta minulle ei ole vastattu mitään. Nyt sivustolla luvataan toimitusten alkaneen, mutta epäilen silti pitääkö tuo lupaus paikkaansa.
Samoja ongelmia tuntuu olevan muillakin.
Pukkaa palautetta, ellei palvelu miellytä:

http://www.puskaradio.net/index2.php?item_id=1738

..
Aika jännä et noi palautteet vaihtelee laidasta laitaan. Ite pari kertaa asioinut heidän kanssaan ja palvelu ja toimitus ollut ensiluokkaista.

Minullakin on pelkästään hyviä kokemuksia Digitarvikkeesta. Vastasivat Tamron-kyselyyni kolmannella kerralla. Kun ei putkea tule Suomeen, niin eipä ole mitä toimittaa. Odotellaan siis vielä….
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Jotain kielii että vasta kolmannella kerralla ja luultavasti samainen firma aikoinaan unohti lähettää ensin tilaukseni toki tavara lopulta tuli ja oli kunnossa jne. mutta silti ei ihan mallikkain suoritus kun jotain firmoja joiden kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. tai jos jotain huonoa myyty asiat saatu selvitettyä.
MrEasy

Maahantuojalta kysyttyä

Viesti Kirjoittaja MrEasy »

Kun kerran liikkeissä eivät tiedä maahantulosta niin otin ja laitoin maahantuojalle eilen mailia asiasta ja vastauksen sain tänään:

Kiitos viestistäsi.

Tamronilla on ollut suuria vaikeuksia toimittaa tuota objektiivia vastaamaan sen kysyntää Canon verisona. Sen vuoksi Nikon version valmistamisen aloittamista on lykätty pariinkin kertaan myöhemmäksi.

Canon versiota on tulossa toukokuun aikana viikoittain lisää Suomeen. Valitettavasti määriä ei ole vielä vahvistettu. Nikon verison ensimmäiset toimitukset pitäisi olla jälleenmyyjillämme noin reilun viikon kuluttua.

Ystävällisin terveisin

Juha Korteniemi
Focus Nordic
masinasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masinasi »

Ompa harvinaisen kysytty kakkula :-)
joulupukki

Viesti Kirjoittaja joulupukki »

Sain oman lasini käyttöön viime perjantaina ja olen kokeillut sitä lähinnä lintuja kuvatessani. Pakko tunnustaa, että huolimatta varauksellisesta etukäteisasenteesta, objektiivi on ollut erinomaisen positiivinen yllätys. Nyt kun valoakin on päivällä reilusti, aukkovälillä 8-11 kuvan laatu on mielestäni erittäin hyvä, myös 600 mm:llä. Vaikka joissain testeissä lasin katsottiin sopivan parhaiten FF:iin, en ole huomannut ongelmaa myöskään 1D MKIV: kanssa, yhtä hyvä piirto niin 1,3x cropilla kuin 5D MKIII:lla.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

joulupukki kirjoitti:Sain oman lasini käyttöön viime perjantaina ja olen kokeillut sitä lähinnä lintuja kuvatessani. Pakko tunnustaa, että huolimatta varauksellisesta etukäteisasenteesta, objektiivi on ollut erinomaisen positiivinen yllätys. Nyt kun valoakin on päivällä reilusti, aukkovälillä 8-11 kuvan laatu on mielestäni erittäin hyvä, myös 600 mm:llä. Vaikka joissain testeissä lasin katsottiin sopivan parhaiten FF:iin, en ole huomannut ongelmaa myöskään 1D MKIV: kanssa, yhtä hyvä piirto niin 1,3x cropilla kuin 5D MKIII:lla.
Eikös noissa ole pikselitiheys aika sama, eli eroja ei sen puolesta pitäisikään näkyä?
joulupukki

Viesti Kirjoittaja joulupukki »

Näinhän asia onkin, enkä ainakaan itse mitään eroja huomaakaan.
murmelt

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Tony Northrupin videoreview:
http://www.youtube.com/watch?v=1fmMG5jgDwk
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

murmelt kirjoitti:Tony Northrupin videoreview:
http://www.youtube.com/watch?v=1fmMG5jgDwk
Ladattavan testikuvasetin joukosta pisti silmään pari kuvaa jotka oli otettu arvoilla 600mm, ISO100, 1/350, f/8, ja käsivaralta. Tuloksena suttua. Eikä muitakaan testikuvia voi juurikaan kehua.

Sen verran mitä itse tammukkaa testailin en ole noin huonoja kuvia saanut aikaiseksi. Eikö Northrup osaa vai eikö halua?
Viimeksi muokannut PAP, Touko 02, 2014 22 : 05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hattumies

Viesti Kirjoittaja hattumies »

PAP kirjoitti:
murmelt kirjoitti:otettu arvoilla 600mm, ISO100, 1/350, f/8, ja käsivaralta. Tuloksena suttua.
No ei ihme, vaikka olis miten hyvä vakaaja.

Itse olen huomannut, että vakaajallisen lasinkin (80-400 VR) kanssa jo 400mm tuottaa ongelmia päästä huipputerävyyteen kuvissa ilman jalustaa tuommoisella 1/350 valotusajalla. Mieluummin saa olla joku 1/500s, että alkaa käsivaralta onnistumaan.
murmelt

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Beatle

Viesti Kirjoittaja Beatle »

Taitaa tötterössä olla sen verran ongelmia tarkennuksen kanssa että eivät uskalla pistää massoja liikenteeseen. Funtsivat nyt pää punaisena, että miten vidussa tuo saataisiin tarkentamaan.
jka71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Tuolta löytyy etsimellä joitain kuvia kyseisellä zoomilla. Joukossa on havaintokuvia ja kuvankäsittely sekä kuvaustilanne kämmejä,mutta kaippa noista jotain näkee.

http://jarkko.1g.fi/kuvat/01+UUDET/

Mitään uutta faktaa ei ole tullu ensivaikutelmien jälkeen(s.38)ja mitä täällä on jo kerrottu.Lukuunottamatta mainintaani kojukäytöstä.Siinähän se juuri on hyvä laajan polttovälialueen vuoksi.

Keskimmäisellä tarkennuspisteellä servo pelaa hyvin 70D:llä.Aluetarkennus jäätyy ,jos ei osu kohdilleen.Sekin toimii kun arvioi etäisyyden milloin ottaa seurantaan.Ei toki nopeimmissa tilanteissa kovin helposti onnistu.
Vakaaja tosiaan kannattaa kytkeä pois lentokuvauksissa.Tämä seikka rajoittaa jonkin verran zoomin käyttöä.

Mainio värkki kauniin sään lintukuvauksiin kropilla ja täyskennosella hämärämpiinkin tilanteisiin.
Kannattava hankinta jos arvostaa polttoväli-,paino-,hintasuhdetta. Telepään 600mm huolimatta koko/paino sellaisia, että kulkee vaivattomasti olalla mukana vaikka fillarilla liikkuen.Ja mikä parasta...kuvanlaadusta ei tarvi tinkiä yhtään.
Beatle

jka71 kirjoitti:Telepään 600mm huolimatta koko/paino sellaisia, että kulkee vaivattomasti olalla mukana vaikka fillarilla liikkuen.
:D

Joopajoo, ei varmasti ole vaivaton fillarilla liikkuessa !
jka71
Viesti:

Beatle kirjoitti:
jka71 kirjoitti:Telepään 600mm huolimatta koko/paino sellaisia, että kulkee vaivattomasti olalla mukana vaikka fillarilla liikkuen.

Näin se vain menee.Usko pois.Fillarilla liikkuminen ei tarkoita kilpapyöräilyä vaan rauhallista etenemistä mökkitiellä.

Näitäkään kukaan ei usko:
-EOS M+ 11-22 mahtuu takin taskuun.
-Minun "walk around" kalusto on 70D+ 150-600 ja EOS M+11-22.

;)
Beatle

jka71 kirjoitti:
Beatle kirjoitti:

Näin se vain menee.Usko pois.Fillarilla liikkuminen ei tarkoita kilpapyöräilyä vaan rauhallista etenemistä mökkitiellä.

;)
No kyllä minä tuon M:n voisin vielä ottaa reppuun mukaan, mutta järjestelmä jossa on tuon kokoluokan tötterö mitä tuo Tamppoonikin edustaa ei tule kyllä kuulonkaan. Vaikka miten hissukseen fiilistelisi teillä tuntemattomilla ;)

Yleensä kameran virkaa reissuillani hoitaa Lumia 1020 ja repussa on eväät, vaatteita yms.

Ja en puhu nyt kippurasarvisilla liikkumisesta.
jka71
Viesti:

Beatle kirjoitti:
jka71 kirjoitti:
Beatle kirjoitti: :D

;)
No kyllä minä tuon M:n voisin vielä ottaa reppuun mukaan, mutta järjestelmä jossa on tuon kokoluokan tötterö mitä tuo Tamppoonikin edustaa ei tule kyllä kuulonkaan. Vaikka miten hissukseen fiilistelisi teillä tuntemattomilla ;)

Yleensä kameran virkaa reissuillani hoitaa Lumia 1020 ja repussa on eväät, vaatteita yms.

Ja en puhu nyt kippurasarvisilla liikkumisesta.
Tuo on aivan hyväksyttävä tapa retkeillä ;)
ktvauve

Tamron 150-600

Viesti Kirjoittaja ktvauve »

Saako tuota mistään? Ainakaan Nikon- versiota ei tunneta esim. Amazonilla ollenkaan (tai on sielläkin ennakkotilaustuote), Canoniin luvataan 1-2 kuukaudessa.
Lukittu