Fuji vai sony?
-
Fuji vai sony?
Olisi tarve pienelle peilittömälle. Ennestään minulla on nex-3f jonka kuvanlaatuun olen ihan tyytyväinen. Mutta en kaikkeen muuhun. Kamera tulisi kaikenlaiseen yleiskuvaukseen. Ja erityisesti macroiluun. Olen tässä harkinnut nex-7 ja sony a6000 välillä. Nexiin pitäisi kylläkin hommata sitten joku manuaalinen macro. Nyt tuli villinä korttina mieleen fuji. Fujilla olisi minusta selvästi mielenkiintoisempi objektiivi valikoima. Mutta en ole koskaan fujia omistanut. Joten en tiedä sen laadusta. Näiden sonyjen ja fujien kanssa kuvaillet voisivat kertoa kokemuksiaan. Mikä näistä olisi mainitsemaani kuvaustarkoitukseen toimivin nex-7, a6000, x-e1 vai x-m1? Rajalan hinnoittelu fujille on vähintään erikoista. Mutta tämä ainakin näyttäisi aika edulliselta paketilta. http://www.rajalacamera.fi/fujifilm-x-m ... 30-ki.html
-
- Viesti:
-
-
Eipä taida miltään merkiltä löytyä kaikkia ominaisuuksia jotka haluaisin. Eli hyvä kuvanlaatu, hyvä objektiivivalikoima, ainakin 1 hyvä 50-100mm macro, kääntyvä takanäyttö, etsin ja pieni koko. NEXiin ei ole yhtään kunnon macroa. Fujilla taas ei taida olla runkoa jossa olisi sekä kääntyvä näyttö ja etsin. Ja vielä tuo raw softa pelleily. Eos m ei etsintä. Eikä kääntyvää näyttöä. Samsungilta olisi nx30 ja sitten olympuksen om-d. Mutta ne eivät taas ole kovin pieniä.
-
- Viesti:
-
Nyt on tullut päivitys LR:n x-t1 raw ja fujin filmi simulaatiot. Kyllä itseäni ainakin häikäisi Fujin kuvanlaatu canon 5D mark II jälkeen. Ja tosiaan nyt ei tarvitse kuvata RAW:Na ellei halua.
Etsin on tosi iso ja hyvä. Takanäyttö kääntyy 90 astetta ylöspäin. fujinon 55-200 tekee todella hyvää bokehia ja terävää jälkeä. Ei häpeä yhtään Canonin 100mm 2.8 macrolle, paitsi tarkennuseisyydes. Omat macroiluni olen suorittanut sillä.
Etsin on tosi iso ja hyvä. Takanäyttö kääntyy 90 astetta ylöspäin. fujinon 55-200 tekee todella hyvää bokehia ja terävää jälkeä. Ei häpeä yhtään Canonin 100mm 2.8 macrolle, paitsi tarkennuseisyydes. Omat macroiluni olen suorittanut sillä.
-
- Viesti:
-
Tuossa ihmeellistä mössöä. Kuvasin pikaisesti hankalan kohteenb (valojen puolesta) ja avasin normaalisti ACR:llä (versio 8.4). Toisessa vain perusterävöitys (ACR:n oletusarvo), toisessa lisäterävöitys näytölle. Varjoja avattu reilusti, joten siellä alkaa olla jo kohinaa.Maffer kirjoitti:Fuji tarvii kunnollisen RAW-kehittäjän, jotta siitä saa jotain järkevää jälkeä pihalle. Eli Capture One tai joku macciin sopiva softa, Iridient developer, taisi olla.
Adobe tuottaa Fujilla pikselitasolla ihmeellistä "keinotekoista" mössöä mikä näkyy vähänkin suuremmassa printissä.
En nyt sanoisi, ettei ole mitään järkeä, mutta en olekaan mikään pikselipiippari ja turhasta nillittäjä.
Kamerana X-E1 ja siinä 18-55 kittizoomi.
Esimerkit löytyvät tuolta:
http://kapa4.kuvat.fi/kuvat/Fuji+X-E1/
Kapa
-
Mitä eroa muuten näillä x-e1 ja x-m1 rungoilla on? Sen tiedän että x-m1 rungossa on kääntyvä takanäyttö. ja x-e1 on etsin. Mutta ei kääntyvää näyttöä. Onko kuvanlaadussa tai käytettävyydessä muuten eroa? x-t1 olisi sekä kääntyvä näyttö että etsin. Mutta se on liian kallis kakkosrungoksi. Ykkösrunkona 5d mark III. Mutta tarvitsisin toisen rungon. joka olisi pienempi. canonilla sellaista ei ole tarjota. Eos M ei kyllä innosta yhtään. Fujin ja sonyn välillä tässä olen pohtinut. Lähinnä malleja x-e1, x-m1, nex-7, nex-6 ja a6000. Sonyissa olisi kaikissa etsin ja kääntyvä näyttö. Ja taitaa kuvanlaatukin olla kohdallaan. Mutta objektiivivalikoima huono. Fujissa varmaankin kuvanlaatu vähintään yhtä hyvä. ja objektiivit laadukkaampia.