Nikon AF-S 35 1.8G FX
-
Joku siinä Sigmassa vaan kaihertaa… Kai se on tuo kaikki puhe tarkennusongelmista. Ja koko.
Yhdellä lasilla pärjäämisestä en haaveile, kun runkojakin on kaksi. Mutta pärjäisikö ilman tuota "yleiszoomia", 24-85:sta, noiden kiinteiden kanssa? 35-millisen rinnalla voisi toisessa rungossa olla tilanteesta riippuen joko Nikkor 10-24, tai 85/1.4. 35-millisestä tulee kroppirungossa normaalilasi ja kuvittelisin sen laadun riittävän siinäkin käytössä mainiosti.
Vaikka em. Nikkor 24-85mm ei nyt varsinaisesti mikään huono ole, ei se kuitenkaan näiden kiinteiden kanssa samalla viivalla kilpaile.
Kun täällä on teitä kaikkien alojen asiantuntijoita, niin mitä veikkaatte, jos laitetaan rinnakkain Nikkor 50mm/1.8 D 800-rungossa ja Nikkor 35mm/1.8 G 7100-rungossa, millaisissa kuvissa ero alkaa näkymään ja miksi?
Yhdellä lasilla pärjäämisestä en haaveile, kun runkojakin on kaksi. Mutta pärjäisikö ilman tuota "yleiszoomia", 24-85:sta, noiden kiinteiden kanssa? 35-millisen rinnalla voisi toisessa rungossa olla tilanteesta riippuen joko Nikkor 10-24, tai 85/1.4. 35-millisestä tulee kroppirungossa normaalilasi ja kuvittelisin sen laadun riittävän siinäkin käytössä mainiosti.
Vaikka em. Nikkor 24-85mm ei nyt varsinaisesti mikään huono ole, ei se kuitenkaan näiden kiinteiden kanssa samalla viivalla kilpaile.
Kun täällä on teitä kaikkien alojen asiantuntijoita, niin mitä veikkaatte, jos laitetaan rinnakkain Nikkor 50mm/1.8 D 800-rungossa ja Nikkor 35mm/1.8 G 7100-rungossa, millaisissa kuvissa ero alkaa näkymään ja miksi?
Viimeksi muokannut kunijo-1, Maalis 31, 2014 12 : 42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
Niissä kuvissa näkyy erot mitkä on otettu isommalla aukolla ja suht lähellä olevilla kohteilla.
Lisäksi 50mm D piirtää selvästi erilaisia värejä.
Lisäksi 50mm D piirtää selvästi erilaisia värejä.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
Laittaisin kyllä 50 milliseen kroppikameraan ja 35 millisen täyskennoiseen, niin tulisi vähän eroa kuvakulmiin.kunijo-1 kirjoitti: Kun täällä on teitä kaikkien alojen asiantuntijoita, niin mitä veikkaatte, jos laitetaan rinnakkain Nikkor 50mm/1.8 D 800-rungossa ja Nikkor 35mm/1.8 G 7100-rungossa, millaisissa kuvissa ero alkaa näkymään ja miksi?
Kuvasin 50mm/1.8 D:llä D700:n kanssa. Ei se siinäkään mikään häikäisevä objektiivi ollut jos kohta kuitenkin kohtuullinen. Mutta jos kerran noin hienot kamerat omistaa, niin eikö ole varaa kunnolliseen 50 milliseen?
Previkkakuvista katsellen 35mm/1.8 fx:n renderointi vaikuttaa kovasti 50mm/1.4 G:n tyyliseltä. On terävyyttä ja muhevia värejä, mutta epäterävyysalueelle tulee joskus niitä kaksoisviivoja.
-
-
Omien kokemuksieni perusteella suosittelisin täyskennoiseen vaikka tämmöistä. Nämä kulkee vielä yhdessä suht kevyessä kassissa.kunijo-1 kirjoitti:Ei tässä oikeastaan ole kyse siitä, mihin on varaa, vaan siitä, että saisi reissussa kulkevan kaluston määrän edes joten kuten kohtuulliseksi. Siksi pohdin, miksi kuljettaa mukana sekä 50mm, että 28mm objektiiveja, jos ne voisi korvata yhdellä?
* Voigtländer 20mm/3.5
* 35mmm/1.8 tai 50mm/1.4
* 70-200mm/4
28 millistä ja 50 millistä ei mielestäni voi korvata millään yhdellään yhdellä objektiivilla ellei se ole zoomi. Mutta jos 28 millisen haluat, niin osta vasempaan sivutaskuun sujautettvaksi Coolpix A tai Ricoh GR tai vaikka Sony RX100 mk2.
-
Tämä nyt uhkaa mennä ajatusleikiksi, mutta ei kai sekään kiellettyä ole? Miksei 35mm voisi korvata noita em. objektiiveja? Kroppirungossa se vastaa normaalia, täyskennoisessa menee tosin selvästi yli 28 millisestä. Jos jää liian kapeaksi, niin korvaan sen laukussa olevalla 10-24mm zoomilla.nomad kirjoitti:28 millistä ja 50 millistä ei mielestäni voi korvata millään yhdellään yhdellä objektiivilla ellei se ole zoomi. Mutta jos 28 millisen haluat, niin osta vasempaan sivutaskuun sujautettvaksi Coolpix A tai Ricoh GR tai vaikka Sony RX100 mk2.
Muuten olen kyllä aika pitkälle samoilla linjoilla kanssasi. 70-200 zoomi on ehdoton, tosin minulla se on vähän isompi 2.8.
-
Toki voi. Mutta jos itse saisin valita niin 28mm olisi ehkä valintani. Tykkään laajemmasta kuvakulmasta. Valinta- ja asennekysymys.kunijo-1 kirjoitti:Tämä nyt uhkaa mennä ajatusleikiksi, mutta ei kai sekään kiellettyä ole? Miksei 35mm voisi korvata noita em. objektiiveja? Kroppirungossa se vastaa normaalia, täyskennoisessa menee tosin selvästi yli 28 millisestä. Jos jää liian kapeaksi, niin korvaan sen laukussa olevalla 10-24mm zoomilla.nomad kirjoitti:28 millistä ja 50 millistä ei mielestäni voi korvata millään yhdellään yhdellä objektiivilla ellei se ole zoomi. Mutta jos 28 millisen haluat, niin osta vasempaan sivutaskuun sujautettvaksi Coolpix A tai Ricoh GR tai vaikka Sony RX100 mk2.
Toisaalta Voigtländerin 20mm ja 50mm/1.4 ovat aika olemattoman kevyt setti. Ainakin kevyemnpi kuin Sigman 35mm/1.4.
Vaihdoin f/4 versioon kun en kuvaa tällä zoomilla kuitenkaan sisäurheilua enkä potretteja. Vaatimattomampi malli on minulle parempi kompromissi koska f/2.8 versio on niin painava, ettei sitä reissussa jaksa raahata. Sitäpaitsi kun pyöräyttää aukoksi f/8 niin ihan samanlainen maisemapläjäys noilla tulee.kunijo-1 kirjoitti:Muuten olen kyllä aika pitkälle samoilla linjoilla kanssasi. 70-200 zoomi on ehdoton, tosin minulla se on vähän isompi 2.8.
-
Etkö sitten saa itse päättää? Kyllä tämä netti harhauttaa, luulin sinua ihan aikuiseksi ihmiseksi! Vai vainoko teilläkin päättää?nomad kirjoitti:... Mutta jos itse saisin valita niin 28mm olisi ehkä valintani.
Asiasta vähän sivuun, olen miettinyt, miten Top Shotilla mahtaa mennä nykyään, hiipuuko se pikku hiljaa isompien nettikauppojen taakse, mutta sieltäpä tuli tänään pyytämäni tarjous tuosta otsikon 35mm Nikkorista. Ei mikään veret seisauttava, mutta Suomen halvin kuitenkin.
-
Hemmetin sanamuotoihin takertuva idiootti, sinun asiaasi tässä on yritetty eläytyä!!!! Itse olen noita päätöksiä tehnyt. Tiedoksesi, primeistä puhuttaessa omistan 2kpl 35 millisiä ja 3kpl 28 millisiä. Jatka sinä vain sillä 50mm/1.8 D:llä!kunijo-1 kirjoitti:Etkö sitten saa itse päättää? Kyllä tämä netti harhauttaa, luulin sinua ihan aikuiseksi ihmiseksi! Vai vainoko teilläkin päättää?nomad kirjoitti:... Mutta jos itse saisin valita niin 28mm olisi ehkä valintani.
Etkö osaa päättää. Vai vainoko teilläkin päättää?kunijo-1 kirjoitti:Asiasta vähän sivuun, olen miettinyt, miten Top Shotilla mahtaa mennä nykyään, hiipuuko se pikku hiljaa isompien nettikauppojen taakse, mutta sieltäpä tuli tänään pyytämäni tarjous tuosta otsikon 35mm Nikkorista. Ei mikään veret seisauttava, mutta Suomen halvin kuitenkin.
-
Huono päivä? Kun työkseni "tartun sanoihin", sitä pääsee joskus tapahtumaan vapaallakin. Minusta tässä on käyty keskustelua hyvässä hengessä ja sinä olet esittänyt monta miettimisen arvoista ajatusta. En osannut ajatella, että voisit ottaa tuon kevennyksen tuolla tavalla. Miksi pitää tulkita toisen viestiä negatiiviseksi, jos siihen ei edes ole mitään syytä? Mielelläni tarjoaisin kahvit, jos nenäkkäin osuttaisiin, on tämä keskustelu ollut sen arvoista.nomad kirjoitti:Hemmetin sanamuotoihin takertuva idiootti, sinun asiaasi tässä on yritetty eläytyä!!!!
En osaa päättää. Kun miettii kaluston viilaamista parhaaksi mahdolliseksi omaan käyttöön, näkökulmia on aina monta. Käytön myötä löytää niitä vastauksia, mutta halvemmaksi tulisi, jos onnistuisi tekemään laakista oikeita valintoja.nomad kirjoitti:Etkö osaa päättää. Vai vainoko teilläkin päättää?
-
No olkoot kun kerran samalla alalla ollaan.kunijo-1 kirjoitti:Kun työkseni "tartun sanoihin", sitä pääsee joskus tapahtumaan vapaallakin.
Mahdoton tavoite. Eiköhän tässä keskusteltu 35mm/1.8 ole hyvä ostos jos siltä tuntuu ja tarjous sattuu kohdalle. Primessä on aina väärä polttoväli :-)kunijo-1 kirjoitti:En osaa päättää. Kun miettii kaluston viilaamista parhaaksi mahdolliseksi omaan käyttöön, näkökulmia on aina monta. Käytön myötä löytää niitä vastauksia, mutta halvemmaksi tulisi, jos onnistuisi tekemään laakista oikeita valintoja.nomad kirjoitti:Etkö osaa päättää. Vai vainoko teilläkin päättää?
-
-
Ja aina on jotain pielessä zoomeissakin. Odotan sitä päivää, kun tarjolle tulee, kohtuuhintaan tietysti, zoom, jonka polttoväli on ainakin 10mm - 300mm, valovoima alle kahden, tarkennus ajatustakin nopeampi, kolhujen ja sateen suoja täydellinen, koko kouraan mahtuva ja optinen laatu hipoo täydellisyyttä. Silloin saatan tyytyä vain tuohon yhteen objektiiviin. Sitä ennen tämä pyörittely todennäköisesti jatkuu loputtomiin.
-
-
Itse asiassa suomalainen on aika pitkämielinen, menepä aukomaan päätäsi arabille tai muille etelänväelle...kunijo-1 kirjoitti:Ja suomalaisella luonteella epäselvät tapaukset tulkitaan aina vittuiluksi, kai?paaton kirjoitti:Internetti on tosiaan siitä veemäinen paikka, ettei ikinä oikein tiedä vittuileeko toinen tosissaan, vai onko kyse vain savolaisesta huumorista ;)