Voisko suitsa ystävällisesti kertoilla ton ekan kuvan tekniikkapuolta? Lähinnä kiinnostaa miten kuvassa oleva henkilö saadaan piirtymään terävänä pitkillä suljinajoilla?
puuhapete kirjoitti:Voisko suitsa ystävällisesti kertoilla ton ekan kuvan tekniikkapuolta? Lähinnä kiinnostaa miten kuvassa oleva henkilö saadaan piirtymään terävänä pitkillä suljinajoilla?
Aiemmistakin kuvista päätellen suitsan pakkaset ovat täynnä pakastettuja kavereita.
Ykkösen tekniikkapuolesta. Seisoin kuusisekunttia tumput suorina kuvassa. Yllättävän pitkiä valotuksia olen saanut suht teräväksi seisomalla aivan paikallaan.
Usein olen ottanut varuiksi rinnakkaisruudun lyhyemmällä valotuksella.
Kuvaan on lisättu tähtiä. Kuu oli lähes täysi eikä ainakaan yhdellä valotuksella olisi saanut tähtiä esiin, eikä tullut paikan päällä edes mieleen.
Viiminen kuva on samasta tilanteesta ilman tähtiä.
suitsa kirjoitti:Ykkösen tekniikkapuolesta. Seisoin kuusisekunttia tumput suorina kuvassa. Yllättävän pitkiä valotuksia olen saanut suht teräväksi seisomalla aivan paikallaan.
Usein olen ottanut varuiksi rinnakkaisruudun lyhyemmällä valotuksella.
Kuvaan on lisättu tähtiä. Kuu oli lähes täysi eikä ainakaan yhdellä valotuksella olisi saanut tähtiä esiin, eikä tullut paikan päällä edes mieleen.
Viiminen kuva on samasta tilanteesta ilman tähtiä.
Eli onko toi eka kuva vain 6 sekunnin valotusajalla? Vai siirryitkö kesken valotuksen kuva-alan ulkopuolelle?