Canon EOS M

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Noissa vaan vesivaa'oissa on se paha moka että ne näyttää skidisti päin prinkkalaa. Voi olla et näyttää oikeinkin, mutta suurella todennäköisyydellä ei. Näin ainakin nex6, nex7 ja LX7 kameroissa. Huomannut vaan kun joskus niitä on pitänyt suoristella vaikka vaa'an mukaan laittanut vaateriin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
misivil

Viesti Kirjoittaja misivil »

Kyllä g15:n vesivaakatoiminto ainakin mulla näyttänyt riittävän oikein tähän mennessä. Se on joskus huutanut kalibrointia, mutta en ole sitä tehnyt ja vesivaa'an avulla sommitellut kuvat silti olleet vaaterissa. Onkohan näissä sitten valmistajien välisiä eroja toimivuudessa(?)

ps. niin ja vielä tuli mieleen käyttökokemuksista, että sen ristikon käyttö yhdessä vesivaa'an kanssa on ollut varsin hedelmällistä - tulee kultaset leikkaukset vaateriin ja kaikki
fleshlight

Viesti Kirjoittaja fleshlight »

Force75 kirjoitti:
fleshlight kirjoitti:
carrier kirjoitti:Itellä tuntuu olevan näppärä pikkukamera 5D2 rinnalle. RAW-videota en tosin vielä ole oikein saanut pelaamaan, ilmeisesti koska sd-kortin nopeus ei riitä. Vanhoille manuaalilaseillehan tätä pääasiassa ajattelin, focus peakia tai magic zoomia käyttäen. Jälkimmäinen tuntuu ehkä hieman helpommalta käyttää, joskin vasta kittilinssin mf-tilassa testaillut.
Sinulla on siis MagicLantern käytössä? Minkä version asensit, mistä latasit?
Tuoltahan sen saa otettua...
http://builds.magiclantern.fm/#/
Juu nämä olin jo löytänytkin, mutta nuo eivät ilmeisesti ole vielä stabiileja, lopullisia versioita - vai olenko väärässä?
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

misivil kirjoitti: Satuin muuten noin vuosi sitten ihmettelemään miten kukaan ei ollut sellaista vielä kehittänyt kameraan. No sittenhän se ilmestyikin.. Se salamakenkään lisättävä vatupassi ei -ainakaan mun versio- yhtä kätevä kuin tämä sähköinen versio.
'

Kompakteissa Canonissa on ollut ristikko jo ainakin vuodesta 2006, joskin ainakin minun kameroissa vain se harvempi.
Force75
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Force75 »

fleshlight kirjoitti:
Force75 kirjoitti:
fleshlight kirjoitti: Sinulla on siis MagicLantern käytössä? Minkä version asensit, mistä latasit?
Tuoltahan sen saa otettua...
http://builds.magiclantern.fm/#/
Juu nämä olin jo löytänytkin, mutta nuo eivät ilmeisesti ole vielä stabiileja, lopullisia versioita - vai olenko väärässä?
Stabiilia ei vielä ole, nuo tosiaan vielä kehitysversioita...
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
misivil

SuperDrive kirjoitti:
misivil kirjoitti: Satuin muuten noin vuosi sitten ihmettelemään miten kukaan ei ollut sellaista vielä kehittänyt kameraan. No sittenhän se ilmestyikin.. Se salamakenkään lisättävä vatupassi ei -ainakaan mun versio- yhtä kätevä kuin tämä sähköinen versio.
'

Kompakteissa Canonissa on ollut ristikko jo ainakin vuodesta 2006, joskin ainakin minun kameroissa vain se harvempi.
Eikäky sitä vesivoakaa tarkoitin, en ristikkoa..
Stomp

Viesti Kirjoittaja Stomp »

Hauskaa, miten maanrakoon parjatusta kamerasta tulikin loistava kampe, kun hinta hieman tipahti. :)
Hyvä juttu että tulee kokemusta ja käyttäjiä.
Askelkin vielä niin liikut
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

misivil kirjoitti:
SuperDrive kirjoitti:
'

Niin, olihan se vesivaaka jo 7D:ssä takanäytöllä ja ainakin Fujeissa EVF:ssä ja takanäytöllä jo jonkin aikaa.
misivil

Eipä ole meikäläinen sitten seurannut teknistä kehitystä kovin tarkkaan.. löytyyköhän minkälaisia kokemuksia vesivaa'an toimivuudesta canonin muilla malleilla(?)

Säikähdin, kun DXOmarkin EOS M2-arvostelussa (http://www.dxomark.com/Reviews/Canon-EO ... al-upgrade, ei ehkä tule tänne myyntiin) mainittiin että tässä ykkösversiossa ei olisi servoa videossa "Also new to this model is an AF Servo mode during video capture". Piti kokeilla niin onhan se.

Imho tämä vehje muodostaa varsin kivan setin varsinkin täyskennoisen kanssa.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Gamma kirjoitti:
misivil kirjoitti:
SuperDrive kirjoitti:'

Niin, olihan se vesivaaka jo 7D:ssä takanäytöllä ja ainakin Fujeissa EVF:ssä ja takanäytöllä jo jonkin aikaa.
Mihin tätä vatupassia niin kamalasti tarvitaan? Olen yleensä ottanut sen pois käytöstä häiritsemästä etsinkuvaa. On paljon kuvaustilanteita, sellaisia rajauksia, joissa absoluuttinen vaa'itus antaisi käsityksen että kamera on vinossa.
Videokuvauksessa tämän tarpeen vielä ymmärtäisin, tosin silloinkin videojalustassa on vesivaaka oletusarvoisesti.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
misivil

kohan kirjoitti:
Gamma kirjoitti:
misivil kirjoitti: Eikäky sitä vesivoakaa tarkoitin, en ristikkoa..
Mihin tätä vatupassia niin kamalasti tarvitaan? Olen yleensä ottanut sen pois käytöstä häiritsemästä etsinkuvaa. On paljon kuvaustilanteita, sellaisia rajauksia, joissa absoluuttinen vaa'itus antaisi käsityksen että kamera on vinossa.
Videokuvauksessa tämän tarpeen vielä ymmärtäisin, tosin silloinkin videojalustassa on vesivaaka oletusarvoisesti.
Kyllä se mulla on auttanut, muulla ei mulle ole väliä...

Vielä kun saisi vesivaakaan ominaisuuden, että piippaavan äänen perusteella tietäisi milloin vaaterissa, kuten raksoilla vaaittaessa, tiedättehän, pipipi->piiiiiiii ;)
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Alamme lähestyä valokuvauksen syvin olemusta...
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
carrier

Viesti Kirjoittaja carrier »

fleshlight kirjoitti:Sinulla on siis MagicLantern käytössä? Minkä version asensit, mistä latasit?
Joo, itseasiassa tämä on Tragic Lantern v2.3.NEXT.2014Jan15.EOSM202.zip

http://tl.bot-fly.com/
jka71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Stomp kirjoitti:Hauskaa, miten maanrakoon parjatusta kamerasta tulikin loistava kampe, kun hinta hieman tipahti. :)
Onhan tässä 11kk yritetty kertoa kuinka hyvä M on kuvanlaadussa ;)
Force75
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Force75 »

jka71 kirjoitti:
Stomp kirjoitti:Hauskaa, miten maanrakoon parjatusta kamerasta tulikin loistava kampe, kun hinta hieman tipahti. :)
Kyllä taas tänään piti hymyillä ilosta kun tuolla M:llä kuvaili tuolla pakkasessa. Normaalisti en olisi edes kameraa ottanut mukaan mutta nyt otin ja hyvä niin. Oli hieno päivä ja piti räiskiä kuvia jotta pysyi kamera lämpimänä :-) Kuvanlaatu tuolla 18-55 obiskalla on jo niin hyvä että ihmetyttää!

http://force.kuvat.fi/kuvat/MUUT+KUVAT/ ... ula+01-14/
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
jka71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Force75 kirjoitti:
jka71 kirjoitti:
Kyllä taas tänään piti hymyillä ilosta kun tuolla M:llä kuvaili tuolla pakkasessa. Normaalisti en olisi edes kameraa ottanut mukaan mutta nyt otin ja hyvä niin. Oli hieno päivä ja piti räiskiä kuvia jotta pysyi kamera lämpimänä :-) Kuvanlaatu tuolla 18-55 obiskalla on jo niin hyvä että ihmetyttää!

http://force.kuvat.fi/kuvat/MUUT+KUVAT/ ... ula+01-14/
Minä oon tykänny myös 11-22 zoomista.Sillä saa mukavia laajis lähikuvia lyhyen lähimmän tarkennusetäisyyden(15cm) vuoksi.
misivil

Oikeastaan tietyllä tapaa jopa kiva, kun kameraan saatavilla vain kolme putkea. Ei tarvitse vaivata kauheasti päätä minkä putkisetin kasaisi :D no okei, joku 55-200 pikkunätti maisemaputki kun vielä tulis.
carrier

Viesti Kirjoittaja carrier »

Nythän noita vaihtoehtoja vasta on, kun vanhat mittaetsinkameroidenkin linssit menee :) Saa nähdä onko Industar-69:stä 22/2:n korvaajaksi, samassa kokoluokassa ainakin suunnilleen mennään... Kuvanlaatu vähän jännittää.
misivil

Jaahas, meikäläinen on tästä vähän pihalla, mutta ei se mitään, kaljaa on ;-)

Tähän kameraan en itse kyllä tarvitsisi juuri muuta kuin tuon mahdollisimman pienen telezoomin. Muut "isojen poikien hommat" hoitaa slr.
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

misivil kirjoitti:Jaahas, meikäläinen on tästä vähän pihalla, mutta ei se mitään, kaljaa on ;-)

Tähän kameraan en itse kyllä tarvitsisi juuri muuta kuin tuon mahdollisimman pienen telezoomin. Muut "isojen poikien hommat" hoitaa slr.
Kuten jo aiemmin mutisin, tele + takanäytöltä kuvaaminen = ( Y )

Keskity siis kaljaan. ;)
Vastaa Viestiin