Nikon AF-S 58mm/1.4G

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

määvaan kirjoitti:
nomad kirjoitti:
määvaan kirjoitti: Löytyiskö tuosta mitään?
Hirveän huono reunapiirto Sigmassa. Sekö korkean hinnan peruste?
Noita kulmiako kuvailet? Suurin osa kuva-alasta on vihreää eli parasta piirtoa jo aukko levällään.
Nomadille on aina tärkeintä se mikä Nikonin lasissa sattuu olemaan parempaa, tällä kertaa se on äärinurkkien piirto. Hämmentävän kovaa merkkiuskollisuutta, mutta kukin tavallaan.

Jottei täysin eksytä aiheesta niin kai se huono reunapiirto on ainakin Nikonilla korkean hinnan peruste :) http://www.dxomark.com/Reviews/Nikon-AF ... ompetition
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Aikamoista sheissea täällä taas jauhetaan. Jos ei ymmärrä tämän lasin ideaa, niin kannattaa ostaa se Sigma, tai sitten otus.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
chiefl

Viesti Kirjoittaja chiefl »

kribe kirjoitti:Aikamoista sheissea täällä taas jauhetaan. Jos ei ymmärrä tämän lasin ideaa, niin kannattaa ostaa se Sigma, tai sitten otus.
Täysin samaa mieltä kriben kanssa. Kuten aiemmin mainitsin, Nikkor on varmaankin juuri sellainen kuin suunnittelijat halusivat sen olevan. Tekee kaunista jälkeä valokuvauksessa, mikä lienee sen pääasiallinen käyttötarkoitus. Eihän sitä ole pakko ostaa jos ei lompakko kestä tai jos sen käppyrät aiheuttavat tuskaa ; )
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

chiefl kirjoitti:
kribe kirjoitti:Aikamoista sheissea täällä taas jauhetaan. Jos ei ymmärrä tämän lasin ideaa, niin kannattaa ostaa se Sigma, tai sitten otus.
Täysin samaa mieltä kriben kanssa. Kuten aiemmin mainitsin, Nikkor on varmaankin juuri sellainen kuin suunnittelijat halusivat sen olevan. Tekee kaunista jälkeä valokuvauksessa, mikä lienee sen pääasiallinen käyttötarkoitus. Eihän sitä ole pakko ostaa jos ei lompakko kestä tai jos sen käppyrät aiheuttavat tuskaa ; )
Juuri näin ja vaatii rohkeutta julkaista tälläinen lasi, kun nykyään kytätään pelkkää terävyyttä.
McNally

Viesti Kirjoittaja McNally »

mappe kirjoitti:
chiefl kirjoitti:
Juuri näin ja vaatii rohkeutta julkaista tälläinen lasi, kun nykyään kytätään pelkkää terävyyttä.
Vaatii rohkeutta julkaista tuotteita, joiden katetta on nostettu todella selkeästi ja vielä julkisesti ilmoittaa siitä.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Muut valmistajat jättävät julkisesti kertomatta uusista tuotteistaan?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Muut valmistajat eivät laita katteita tuotteisiinsa?
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

No asiaan.

En minä tiedä mikä se on, mutta kyllä ton lasin jäljessä jotain hämmästyttävää on.
http://photographylife.com/nikon-df-58m ... ch-made-in
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Avokid kirjoitti:No asiaan.

En minä tiedä mikä se on, mutta kyllä ton lasin jäljessä jotain hämmästyttävää on.
Niin on. Tekee kyllä erittäin miellyttävää jälkeä.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

kribe kirjoitti:

Kyllähän tämäkin laukkuun kelpaisi, hinta on vaan jotain täysin käsittämätöntä. Jospa sigma uusisi 50/1.4n kukkaro ystävälliseen hintaan. Sigmaltahan pitäisi muuten tulla muutama FF lasi vuoden alussa. Itse veikkaan 24/1.4 ja 24-70/2 mallien julkaisua.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

paaton kirjoitti:
kribe kirjoitti:

Kyllähän tämäkin laukkuun kelpaisi, hinta on vaan jotain täysin käsittämätöntä. Jospa sigma uusisi 50/1.4n kukkaro ystävälliseen hintaan. Sigmaltahan pitäisi muuten tulla muutama FF lasi vuoden alussa. Itse veikkaan 24/1.4 ja 24-70/2 mallien julkaisua.
Hinnasta huolimatta näitä 58 millisiä myydään ammattilaisille varmaan aivan kohtuullisesti. Ja varmaan moni varakas harrastajakin tuon uteliasuuttaan ostaa - kameratarvikkeissa kun korkea hinta joskus lisää tuotteen haluttavuutta.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

58/1.4 ja 200/2 VR olisi kiva potrettisetti.
Naranek

Viesti Kirjoittaja Naranek »

paaton kirjoitti: Kyllähän tämäkin laukkuun kelpaisi, hinta on vaan jotain täysin käsittämätöntä.
Eikös tuo ole ihan linjassa muiden Nikonin saman sarjan kiinteiden kanssa? poislukien tietty tuo 28mm....

Nikon AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED ~1900€
Nikon AF-S NIKKOR 28 mm f/1.8G ~700€
Nikon AF-S Nikkor 35 mm F1.4G ~1800€
Nikon AF-S NIKKOR 58 mm f/1,4G ~1800€
Nikon AF-S Nikkor 85 mm 1.4 G ~1600€
paaton

Taitaahan se olla. 1.8g ei kuulu joukkoon.
Naranek

paaton kirjoitti:Taitaahan se olla. 1.8g ei kuulu joukkoon.
Taitaa kuulua. Niin rakenteensa kuin optisen laatunsa puolesta. Muita kriteereitähän en edes tiedä...

Joo, eihän se ole D 28/1.4:n seuraaja pro-sarjassa, mutta paras mitä Nikonilla on tarjota, ja sellaisena vetää vertoja noille muille, joten itse sijoitan sen noiden kanssa samaan riviin. Etenkin koska se on optisesti paljon parempi kuin se vanha pröö sarjalainen 28/1.4 D.
tjs68

Viesti Kirjoittaja tjs68 »

Naranek kirjoitti: Eikös tuo ole ihan linjassa muiden Nikonin saman sarjan kiinteiden kanssa? poislukien tietty tuo 28mm....

Kerää koko sarja?? Tuohon vielä 105 - 135 - 200 milliset päälle, taitaa olla samaa luokkaa?

Minä olen kiroillut Sonyn parempien lasien hintoja mutta ei näytä Nikonillakaan kovin hyvältä!
paaton

Naranek kirjoitti:
paaton kirjoitti:Taitaahan se olla. 1.8g ei kuulu joukkoon.
Taitaa kuulua. Niin rakenteensa kuin optisen laatunsa puolesta. Muita kriteereitähän en edes tiedä...
Optinen laatu on kyllä kohdallaan myös 50/1.8 ja 85/1.8 laseissa. Ja rakenteeltaan tuo 28g vastaa aikalailla näitä alle 200e nikkoreita. Omasta mielestäni tuo 28g on ylihinnoiteltu, mutta eipä sillä oikein ole kilpailijoitakaan. Jännä tosiaan nähdä mihin uuden 35/1.8geen hinta asettuu, sille löytyy jo sigman puolelta kilpailija.
paaton

tjs68 kirjoitti: Minä olen kiroillut Sonyn parempien lasien hintoja mutta ei näytä Nikonillakaan kovin hyvältä!
Vilkaiseppa nikkorin 1.8g sarjaa. Siinä on hintalaatu kohdallaan, tai no tuo 28g on tosiaan satkun pari yli hintainen. Nyt 35 millisen jälkeen ainoastaan laajasta päästä puuttuu muutama edullisempi prime.
Naranek

tjs68 kirjoitti:
Naranek kirjoitti: Eikös tuo ole ihan linjassa muiden Nikonin saman sarjan kiinteiden kanssa? poislukien tietty tuo 28mm....

Kerää koko sarja?? Tuohon vielä 105 - 135 - 200 milliset päälle, taitaa olla samaa luokkaa?

Minä olen kiroillut Sonyn parempien lasien hintoja mutta ei näytä Nikonillakaan kovin hyvältä!
NIkonistin kannalta on se hyvä että tuon setin "alapuolella" on erittäin suorituskykyinen sarja vastaavia laseja eli ne oikeastaan häviä lainkaan noille kuin tuon äärimmäisen valovoiman ja hieman tukevamman rakenteen sekä sääsuojauksen (?) osalta. Erittäin hyvin rakennettuja ja bajonetin osalta suojettuja ovat nekin, mutta aivan helvetin paljon halvempia.

Nikon Nikkor AF-D 24mm F/2.8 ~550€
Nikon Nikkor AF-S 50mm f/1.4G ~400€
Nikon AF-S Nikkor 85 mm f/1.8G ~500€

No, tuo 24 millinen D ei ole lähelläkään kalliimman sarjan vastaavaa, mutta kohtuullinen silti.

Ja tähän sarjaan on sitten tulossa se uusi AF-S 35mm/1.8G joskus talvella. Jos 24millinenkin päivittyisi joskus G-sarjaan, niin sitten....

edit: jahas, samaa kirjoitettiin paattoman kanssa...
paaton

Juu, nikonilla on asiat oikein hyvin mallilla kiinteiden osalta. Löytyy hyvää ja halpaa, sekä kallista. Vielä muutama täsmä isku tuonne 20mm päähän, niin paletti on kunnossa. Epäilen näiden 1.4g lasienkin uudistuvan kohtuu pian, sigma uhkaa mennä optisessa laadussa ohi.

Moneen muuhun merkkiin verrattuna nikonin kaikki halvatkin g sarjan kiinteät ovat sisäisellä tarkennuksella. Ja ne tosiaan ovat normi sateen kestäviä noinkin, sekä monsuunin kestäviä teipattuna umpeen. Minulla on kaikki primet teipattu kumisella suojateipillä. Kivan tuntuinen, eikä tarvitse välittää sateesta lainkaan. Ja juu, käytän ainoastaan automaatti tarkennusta.
Vastaa Viestiin