Eipä nämä varmaan suurelle kansalle merkkaa mitään. Käytännössä räpsyjä sellaisille, jotka näiden kanssaan on enemmän tekemisissä. Sinulle itsellesi nämä varmasti merkkaa paljon enemmän, kun olet ne itse todistanut.
Jos itse suunnittelen revontulien kuvaamista, ajan vähintään 20-30 kilometriä kauemmas valosaasteesta. Tokassa kuvassa on tarkennus taasen mennyt huti. Olisin halunnut myös nähdä jonkun kohteen, enkä pelkästään vihreää ja muutakin valosaastetta :) toivottavasti tämä oli rakentavaa palautetta mielestäsi!
TiRy kirjoitti:Eipä nämä varmaan suurelle kansalle merkkaa mitään. Käytännössä räpsyjä sellaisille, jotka näiden kanssaan on enemmän tekemisissä. Sinulle itsellesi nämä varmasti merkkaa paljon enemmän, kun olet ne itse todistanut.
Jos itse suunnittelen revontulien kuvaamista, ajan vähintään 20-30 kilometriä kauemmas valosaasteesta. Tokassa kuvassa on tarkennus taasen mennyt huti. Olisin halunnut myös nähdä jonkun kohteen, enkä pelkästään vihreää ja muutakin valosaastetta :) toivottavasti tämä oli rakentavaa palautetta mielestäsi!
kiitos palautteestasi!
nuo tosiaan tuli vähän puskista ku oli tarkotus kuvata jotain ihan muuta mutta sattuikin näkymään revontulet...
Wow, tuo on makee! Eroaa muutenkin edukseen suuresta osasta revontulikuvia. Yleensä niissä kuvataan vain niitä itse revontulia, jotka ovat varsinkin tällaiselle pohjoisen ihmiselle jo niin nähty ilmiö. Revontulikuvatkin olisi parhaita jos ne olisivat paikoista, josta muutenkin haluaa maisemakuvan.. Yleensä tämmösiä "sweet spotteja" säästellään täydellistä valoa varten. Revontulet kun saisi tähän onnistumaan niin se se vasta olisi jotain. En ole ite koskaan onnistunut :/
TiRy kirjoitti:Wow, tuo on makee! Eroaa muutenkin edukseen suuresta osasta revontulikuvia. Yleensä niissä kuvataan vain niitä itse revontulia, jotka ovat varsinkin tällaiselle pohjoisen ihmiselle jo niin nähty ilmiö. Revontulikuvatkin olisi parhaita jos ne olisivat paikoista, josta muutenkin haluaa maisemakuvan.. Yleensä tämmösiä "sweet spotteja" säästellään täydellistä valoa varten. Revontulet kun saisi tähän onnistumaan niin se se vasta olisi jotain. En ole ite koskaan onnistunut :/
Kiitos!
itse en ole niin pohjoisesta joten ei tule nuita revontuliakaan niin paljoa nähtyä..
Tuurista on aika paljon kiinni että milloin sattuu olemaan hyvillä paikoilla kun niitä näkee ja viime talvena sitä tuuria oli mukana tuolla kyseisellä kuvaus reissulla.