Normaalizoom urheilukuvaukseen

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Imager69

Normaalizoom urheilukuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Imager69 »

Valokuvausharrastukseni tällä hetkellä painottuu urheilukuvaukseen, suurelta osin tulee kuvattua koripalloa. Ykköskamerani on Nikon D800 (tiedän, ei ole urheilukamera 4 fps kuvausnopeudella) ja objektiivina Nikkor 70-200/2,8 VRII. Tämä yhdistelmähan tekee loistavaa jälkeä hämärissäkin saleissa, mutta pienemmissä saleissa 70-200 jää ahtaaksi. Vajaa pari vuotta sitten hankin tätä ajatellen Sigman 24-70/2,8 HSM:n joka kyllä muutoin on ihan ok objektiivi, mutta juuri urheilukuvauksessa hämärässä ja isolla aukolla tarkentaa suboptimaalisesti ja kuvat ovat auttamattoman suttuisia 70-200:lla kuvattuun verrattuna. Eli nyt kaipaan mielipiteitä, kannattaako ajatellakaan tilalle mitään muuta kuin hinnakasta Nikkor 24-70/2,8 ? Tamronin uutta kuvanvakaajallista malliahan on kovasti kehuttu ja olisi halvempi kuin Nikon mutta en halua mennä toista kertaa metsään third party linssimerkkien kanssa. Samoin yksilöeroja voi olla Sigmoissa ja Tamroneissa Nikonia enemmän? Yksi vaihtoehto olisi ehkä tarkistuttaa oman sigman tarkennus huollossa, vaikka en usko siinä varsinaista vikaa olevan. Entäpä Nikkorin 24-120/4, kannattaako harkittakaan heikompivalovoimaisena em urheilukuvauskäyttöön? Myönnän kyllä että olen taipuvainen hifistelyyn kuvaushommissa ja yritän perustella itselleni kalliin 24-70 Nikkorin hankintaa…Onko mielipiteitä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Sun tilanteessa varmasti ostaisin sen Nikkor 24-70mm f/2.8:n, vaikka sitten käytettynä jolloin ei tule juuri minkäänlaista riskiä jos se ei jostain syystä miellytä. Tamron on uutena halvempi, mutta jos sen joudut pian myymään niin häviät ehkä enemmän rahaa ja käytettynä noita ei varmaan hirveästi ole tarjolla.

Nikkorista en ole muuta "vikaa" keksinyt kuin melko massiivinen koko vastavalosuojan kanssa. Mutta eipä se Tamron ainakaan pienempi ole. Heikompivalovoimaisia en itse miettisi tuohon käyttöön, f/2.8 on jo tarpeeksi pimeä.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Ota se AF-S 24-70/2.8 Nikkori. Se on nopea ja tarkka.
123321
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 123321 »

Itse olen ainakin oppinut sen, että tulee halvemmaksi ostaa suoraan se kalliimpi/parempi, kuin ruveta sitten myöhemmin vaihtamaan sitä halpaa siihen kalliimpaan, niin kuin tuossa ylempänä jo mainittiinkin.

Ostin juuri vähän aikaa sitten tuon Nikkor 24-70mm f/2.8:n ja ei sitä voi muuta kuin kehua.
TiRy

Viesti Kirjoittaja TiRy »

Vastaa Viestiin