Tekeekö sigma nykyään terävimmät objektiivit?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Munt kirjoitti:Voi pahvi miten ihminen voi olla lapsellinen ja tyhmä.
Painu takaisin koloosi palvomaan sitä sigmaasi, jos ottaa noin koville.
Valitettavasti osassa sigman laseista on karuja suunnitteluvirheitä, jonka takia ne ei toimi. Yhtenä esimerkkinä 105mm eka makro, jossa oli mekaniikassa jätetty tilaa nikonin tarkennusosille, eli canon versiossa oli vain ilmaa ja putki on siksi väljä ja tärisee holtittomasti makroasennossa. Täysi p a s k a!

..
Munt taas vauhdissa :) Puhuttiinko tässä objektiiveista vai ihmisistä... ja toki, Sigmalla oli täysiä *sensuroitu* objektiiveja kuten monella muullakin. Mutta sinä väititkin että KAIKKI vanhat Sigmat olivat ihan kuraa. Ja se taas EI pidä paikkansa... et silleen. Keuhkoa ihmeessä, ja palvo vain itse mitä palvot.

Montako Sigmaa sulla siis oli peräkkäin, vaikka huomasit että ne on *sensuroitu*? Kerro nyt vielä mikä pisti ostamaan, ihan kiinnostaa... jos vaikka selviäisi Sigmapalvontasi syyt ;-)
--------
Aves!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mixdown

Viesti Kirjoittaja mixdown »

On kokeiltu Sigmoja mutta muistini mukaan ainakin puolet olen palauttanut saman tien takaisin koska kuvassa on ollu liian paljon höttöä. Silti juuri purkamassani näyttelyssä suurin osa kuvista on näppäilty viime vuosikymmenellä 8Mp:n cropilla ja 18-50 Sigmalla tai Tamronin 17-35 lasilla. Kyllä kestää 40x60 vedokset. Kaveri vielä ihmetteli, että ompa skarppia jalkee.

No Sigmoista 15-30 ja 20-40 oli tosi kuraa. Ei kuitenkaan niin pskaa kuin 17-40L mikä oli aivan hirveä. Oli tuo 105 macrokin mutta ei mulla hytissy kovinkaan paljon. Olin kai tottunu ikivanhan Nikkorin macron kolinaan niin ei tuota huomannu
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

Munt kirjoitti: Voi pahvi miten ihminen voi olla lapsellinen ja tyhmä.
Painu takaisin koloosi palvomaan sitä sigmaasi, jos ottaa noin koville.
..
No nyt on muntille myyty liikaa ES:ää, sen verran pärisee.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

mixdown kirjoitti:On kokeiltu Sigmoja mutta muistini mukaan ainakin puolet olen palauttanut saman tien takaisin koska kuvassa on ollu liian paljon höttöä.
Mä olen palauttanut yli puolet. Valitettavasti canoniin ei ollut monesti saatavilla mitään vastaavaa canonin omaa lasia (kuten 300/400mm apo macro ja 15-30mm laajis) ja sigmojen optinen laatu oli usein loistava (kuten se 105 macro), mutta mekaniikka ei kestänyt ja oli näitä lastentauteja. Osa oli toki optisestikin maanantaikappaleita ja osa alkoi näyttää huonolta ohjurien tms kulumisen takia aina jostakin kuvan reunasta.

..
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

PekkaSav kirjoitti: No nyt on muntille myyty liikaa ES:ää, sen verran pärisee.
HSM ei pärise. (tai ei ainakaan pitäisi)

..
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

Munt

Kunnianarvoisa kameraväenkenraali Munt, milloin sinä muka ehdit ottamaan valokuvia, kun vaikuttaa pahasti siltä, että istut 24/7 täällä dc.netissä viestejä suoltamassa? Eikä kuvia kuulu eikä näy, ei edes perinteisiä 2D-valokuvia, vaikka koko dc.netin kansa laulaisi yhdessä hoosiannaa. :)

Mutta mitä tulee itse asiaan, niin itse en tule koskemaan enää Sigman objektiiviin ainakaan tämän elämäni aikana. Niin pahat traumat Sigman 17-35/2,8-4 EX HSM kuralasi isolla K:lla jätti minuun 90-luvun lopulla.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Vastaa Viestiin