Ensimmäinen järjestelmäkamera
-
-
mun mielestä taas ton kameran käytettävyys on mainio. Kulkee hyvin mukana, sopii ihan ok käteen, sulkimen toiminta on viiveetöntä ja miellyttävää, etsin on riittävä ja silmätunnistuksen ansiosta kuvaaminen on helppoa ja monikäyttöistä. Objektiivit ovat pienikokoisia ja valikot ääliövarmoja. Käytettävyydessä V1 on nimenomaan loistovärkkki.OskuK kirjoitti:Nikonin V1 on ihan kätevä taskuun, mutta käytettävyys on ihan pe...pokkaria.
-
Joo, silmätunnistus tosiaan joskus toimii, eikä okulaarisäätökään ole joka kerta muuttunut -ja manuaalifokus on miälettömän kätsä.alsalus kirjoitti:mun mielestä taas ton kameran käytettävyys on mainio. Kulkee hyvin mukana, sopii ihan ok käteen, sulkimen toiminta on viiveetöntä ja miellyttävää, etsin on riittävä ja silmätunnistuksen ansiosta kuvaaminen on helppoa ja monikäyttöistä. Objektiivit ovat pienikokoisia ja valikot ääliövarmoja. Käytettävyydessä V1 on nimenomaan loistovärkkki.OskuK kirjoitti:Nikonin V1 on ihan kätevä taskuun, mutta käytettävyys on ihan pe...pokkaria.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Aihe taas karkaillut? Aloittajalle: Entry level-nikoneilla pärjäät varmasti hyvin alkuun. Kun kameran käyttöön tottuu, alkaa säätöjen hitaus häiritsemään varmasti jos harrastus edistyy. Sen vuoksi suosittelen kameraa, missä ovat nuo kaksi rullaa sekä apunäyttö säätöjen tekemiseen. Kun niihin kerran oppii ei paluuta oikeasti ole JOS järkkärikuvaaminen on se oma juttu. Esimerkkinä nyt tuo D7000. Nopea säätää, kaksi korttipaikkaa, tarkennusmoottori rungossa...
Itse en osaisi enää noiden osalta heikompaa runkoa ottaa.
Itse en osaisi enää noiden osalta heikompaa runkoa ottaa.
-
Joo, kun on asiansa pariin kertaan sanonut, niin toistelu ei tunnu enää kovin hekumalliselta. Sinänsä V1 on järjestelmäkamera, vaikken sitä suosittelekaan semmoista etsivälle. Tosin jotenkin moni, itsekin, ajattelin automaattisesti etsittävän SLR:ää, ja V1 ei ole semmoinen.hattumies kirjoitti:Aihe taas karkaillut? Aloittajalle...
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Absoluuttisen Onnen tuottavan kaluston hankkimiseen menee kymmenen vuotta ja sata tonnia rahaa. Mikäli et tätä usko, lue nimim. spegen jorinoita vuosien varrelta.kulkia kirjoitti:Ja tänään jatkuukin vierailu ja kokeilu kaupoissa. Tavallaanhan se on hauskaa, ainakin minusta. Myös tietty hyvä kuulla eri mielipiteitä. Katsotaan. Tulisi se 5300 markkinoille niin saataisiin sekin vaikeuttamaan valintaa :)
Persaukisten ja/tai KUVAAMISESTA kiinnostuneiden kannattaa ostaa ihan vaan joku kombo ja ruveta kuvaamaan ;)
-
- Viesti:
"Esimerkkinä nyt tuo D7000. Nopea säätää" JUU mulla taipuu sormet d5200 1 kiekolle ja sitten sille toisella napille (aukonsäätö) samaan aikaan (säälittävä noob kamera kun kerran on) ja LUPAAN että olen säätänyt aukon ja sulkian yhtä nopesti kuin sinä sillä d7000 kahden kiekon säädöillä. Ps. vanha muurarin räpylä ja kaikki sormet mahtuu kameran runkoon ja vaikka muovia on niin en saa sitä väännettyä rikki. Kai sitten on nuo "hiilikuitu/titanium" rungot kestävempiä jos aikoo nauloja hakata seinään ;).
-
- Viesti:
Jos aukko ja suljinaika on ainoat asiat mitä tarvitsee nopeasti säätää, niin D5200 on yhtä nopea säätää kuin D7000. Monilla on kuitenkin tarvetta säätää paljon muitakin asioita.terozzz kirjoitti:"Esimerkkinä nyt tuo D7000. Nopea säätää" JUU mulla taipuu sormet d5200 1 kiekolle ja sitten sille toisella napille (aukonsäätö) samaan aikaan (säälittävä noob kamera kun kerran on) ja LUPAAN että olen säätänyt aukon ja sulkian yhtä nopesti kuin sinä sillä d7000 kahden kiekon säädöillä. Ps. vanha muurarin räpylä ja kaikki sormet mahtuu kameran runkoon ja vaikka muovia on niin en saa sitä väännettyä rikki. Kai sitten on nuo "hiilikuitu/titanium" rungot kestävempiä jos aikoo nauloja hakata seinään ;).
Miten ihmeessä pidät kamerasta kiinni? Edes mun emännän pienet kädet ei saa kunnon otetta noista 3000- ja 5000-sarjan kameroista. Eikä todellakaan mahdu kaikki sormet kahvaan. Itselläni on varmaan aika keskikokoiset miehen kädet, eikä ne tahdo kunnolla mahtua D7000 kahvaankaan.
Ja mitä tulee rungon kestävyyteen, niin on olemassa muutakin käyttöä kuin "kameran käsin vääntäminen" ja naulojen lyöminen. Unohtamatta eritasoisia sää- ja pölysuojauksia.
D7000 ja D5200 etsimien ero on ISO. Outoa jos valokuvauskäytössä sitä ei osaa arvostaa.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Eilen käytiin parissa liikkeessä jälleen. Tänään vielä pari liikettä ja sitten saa olla omaa päätöstä loppu. 3200n ja 5200n välilläkin on eroa. Ihan sormi ja silmätuntumalla. Etsin on jotenkin mukavamman oloinen 5200ssa. 3200 etsin antaa vaikutelman että kaikki on jotenkin kauempana ja pienempänä. Onhan noissa 7000 sarjalaisissa sitä muotoa enemmän toki. Saa sinällään paremman otteen. Se ei varmaan kuitenkaan riitä yksin syyksi valintaani. Yritettiin minulle eilen suositella jo D300 kameraakin :)
-
- Viesti:
"Miten ihmeessä pidät kamerasta kiinni? Edes mun emännän pienet kädet ei saa kunnon otetta noista 3000- ja 5000-sarjan kameroista. Eikä todellakaan mahdu kaikki sormet kahvaan. Itselläni on varmaan aika keskikokoiset miehen kädet, eikä ne tahdo kunnolla mahtua D7000 kahvaankaan. "
En tiedä miten ihmeessä sinä pidät kiinni, mutta minä pidän sormet kahvassa. Jos haluaa kameran niin eiköhän sitä jokainen itse käy kokeilemassa kameraa käteen.....
Ei varmaan ekan kameran ostajaa kiinosta mahtuuko sun sormen hänen tulevaan kameraan..
Kyllä tuo säänkestävyys on kiva asia ammattilaiselle joka siellä mutavellissa ja kaatosateessa lomalla kuvailee kun lapset kirmaa pihalla :)
"Monilla on kuitenkin tarvetta säätää paljon muitakin asioita."
No sama valikko siellä ja säädöt D7100 ja d5200 on 99.99%. Taitaa olla vain joku focuksen mikro säätö lisää....
En tiedä miten ihmeessä sinä pidät kiinni, mutta minä pidän sormet kahvassa. Jos haluaa kameran niin eiköhän sitä jokainen itse käy kokeilemassa kameraa käteen.....
Ei varmaan ekan kameran ostajaa kiinosta mahtuuko sun sormen hänen tulevaan kameraan..
Kyllä tuo säänkestävyys on kiva asia ammattilaiselle joka siellä mutavellissa ja kaatosateessa lomalla kuvailee kun lapset kirmaa pihalla :)
"Monilla on kuitenkin tarvetta säätää paljon muitakin asioita."
No sama valikko siellä ja säädöt D7100 ja d5200 on 99.99%. Taitaa olla vain joku focuksen mikro säätö lisää....
-
-
- Viesti:
Sitä ei varmaan myöskään kiinnosta mahtuuko sinun sormet hänen tulevaan runkoon. Tartuin vain harhaanjohtavaan kommenttiisi:terozzz kirjoitti:Ei varmaan ekan kameran ostajaa kiinosta mahtuuko sun sormen hänen tulevaan kameraan..
Tuosta kommentista ei saa sellaista käsitystä että sinulla on keskivertoa pienemmät miehen kädet. Tai mistä me tiedetään vaikka olisit nainen.Ps. vanha muurarin räpylä ja kaikki sormet mahtuu kameran runkoon
Toin vain esille eroavaisuuden kameroiden välillä. Vain koska sinä kuvaat vain kauniina kesäpäivänä tai sisätiloissa, se ei tarkoita että muut tekisi niin.Kyllä tuo säänkestävyys on kiva asia ammattilaiselle joka siellä mutavellissa ja kaatosateessa lomalla kuvailee kun lapset kirmaa pihalla :)
Sama valikko joo, niille jotka tykkää tehdä säädöt valikon kautta. Muille on 7000-sarja.No sama valikko siellä ja säädöt D7100 ja d5200 on 99.99%. Taitaa olla vain joku focuksen mikro säätö lisää....
-
- Viesti:
JUU nimenomaan SINNE KAUPPAAN KOKEILEMAAN eika kuunella jotain wanabee semipro juttuja.. Aloiitelioillehan täällä kameroita ehdotellaan ei tekäläiselle.. Käyttele sinä sitä d7000:sta niin minä käyttelen d7100 ja d5200. Tuo D5200 on erittäin hyvä kamera alkajalle vaikka kuinka väännät siellä... Eikä sekään paria vesipisaraa pelkää...
-
- Viesti:
Ihme hiiltymistä.terozzz kirjoitti:JUU nimenomaan SINNE KAUPPAAN KOKEILEMAAN eika kuunella jotain wanabee semipro juttuja.. Aloiitelioillehan täällä kameroita ehdotellaan ei tekäläiselle.. Käyttele sinä sitä d7000:sta niin minä käyttelen d7100 ja d5200. Tuo D5200 on erittäin hyvä kamera alkajalle vaikka kuinka väännät siellä... Eikä sekään paria vesipisaraa pelkää...
Sama se minulle on kumpaan aloittaja päätyy. Kunhan tuon esille kameroiden eroavaisuuksia. Ketjun aloittajastahan se on kiinni mitä ominaisuuksia arvostaa. Samalla tavalla voisi sinulle kirjoittaa, että aloittelijoille täällä kameraa ehdotellaan, ei sinulle.
Ps. Omistin kuukauden ajan D7000:n. Oli sen verran heikkotasoinen tarkennus, että möin kaverille, jolla vaatimustaso tarkennuksen osalta oli alhaisempi.
-
- Viesti:
-
Muikku, saaperi, älä polta mua täällä. Muahan piiskataan jo kuin vanhaa mattoa.muikkunen kirjoitti:Jahas, taas päästiin siihen vaiheeseen jossa jotakuta pyritään halveeraamaan vihjaamalla, että tämä on nainen... Etkö alsalus tosiaan usko, että tämä kertoo jotain naisten ja miesten erilaisista statuksista? ;)