LR 5

Kuvankäsittelyä, mitä vain
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

Holden kirjoitti:
mremonen kirjoitti:Tuo kaatuilu ei ole pelkästään Adoben vika, koska esimerkiksi minulla LR5 ei ole kaatunut kertaakaan. Voisikohan kyse olla näytönohjaimen ja ohjelman välisestä konfliktista?

Tähän mennessä olen editoinut vitosella n. 100 kuvaa ja importannut 600-700 kuvaa, joten library-moduulikin toimii kuin junan vessa.
Ilmeisesti tuo kaatuilu liittyi kuvien liputtamiseen, "reittaamiseen" ja värikoodien antamiseen. Minulla taitaa LR5:sen läpi mennyt nyt reilut 5000 kuvaa. Alkuun ei jostain syystä kaatuilua ollut, mutta viimeisen satsin kanssa se kaatuili varmaankin kerran puolessa tunnissa.
Omassa työnkulussa liputan kuvat aina, ei ole kaatunut kertaakaan. 5000 kuvan luokkaa mennyt täälläkin kuvia läpi.

Olenko ainoa, jolla LR5 on nopeampi kuin LR4?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Holden

Viesti Kirjoittaja Holden »

mappe kirjoitti:
Holden kirjoitti:
mremonen kirjoitti:Tuo kaatuilu ei ole pelkästään Adoben vika, koska esimerkiksi minulla LR5 ei ole kaatunut kertaakaan. Voisikohan kyse olla näytönohjaimen ja ohjelman välisestä konfliktista?

Tähän mennessä olen editoinut vitosella n. 100 kuvaa ja importannut 600-700 kuvaa, joten library-moduulikin toimii kuin junan vessa.
Ilmeisesti tuo kaatuilu liittyi kuvien liputtamiseen, "reittaamiseen" ja värikoodien antamiseen. Minulla taitaa LR5:sen läpi mennyt nyt reilut 5000 kuvaa. Alkuun ei jostain syystä kaatuilua ollut, mutta viimeisen satsin kanssa se kaatuili varmaankin kerran puolessa tunnissa.
Omassa työnkulussa liputan kuvat aina, ei ole kaatunut kertaakaan. 5000 kuvan luokkaa mennyt täälläkin kuvia läpi.

Olenko ainoa, jolla LR5 on nopeampi kuin LR4?
Et varmaan. Kyllä se minusta vähän nopeammalta tuntuu. Ainoa, mikä on ehkä hitaampi on importissa kuvien pikkuprevikoiden renderöinti. Tämäkin ehkä.

Ja tosiaan nyt eilen n. 400 kuvan säätöjen ja liputtamisien jälkeen ei kaatunut kertaakaan, että ehkä tuo uusi dll toi apua asiaan.
jkarjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkarjala »

Holden kirjoitti:Et varmaan. Kyllä se minusta vähän nopeammalta tuntuu. Ainoa, mikä on ehkä hitaampi on importissa kuvien pikkuprevikoiden renderöinti. Tämäkin ehkä.

Ja tosiaan nyt eilen n. 400 kuvan säätöjen ja liputtamisien jälkeen ei kaatunut kertaakaan, että ehkä tuo uusi dll toi apua asiaan.
Kolmos-versiosta päivittäneenä LR5 tuntuu hitaammalta, ja varsinkin export on jopa puolet hitaampaa (18 vs 12 kuvaa minuutissa). Voi tietysti johtua myös uudesta 2012 prosessista, joka näyttää kyllä myös tekevän parempaa jälkeä, tai automaattisesta kuvan oikaisusta jonka ansiosta perspektiivikorjauksia tulee käytettyä aiempaa enemmän.

Ui.dll auttoi ilmeisesti minullakin, ei eilen enää kaatunut vaikka kuinka nopeasti selaili libraryä, aikaisemmin tuli useampikin kaatuminen kun ei odotellut esikatselujen päivittymistä. Toisaalta selailu näytttää nyt hieman hitaammalta, ilmeisesti lisäsivät jotain lukkoja koodiin :-)

**JPK
Matkakertomuksiani osoitteessa http://photos.jpkware.com/
Markku N
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markku N »

Minulla LR5 ei ole kaatunut kertaakaan ja kone ei ole mikään nopein ja D800:n kuvia nykyään sillä käsittelen.
Alpine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alpine »

Uusi ui.dll todella toimii. Ei ole LR5 sen jälkeen kaatunut kertaakaan.
effeuno

Viesti Kirjoittaja effeuno »

Joko LR 5 sesta on tullut päivitystä?

Effeuno
Holden

Viesti Kirjoittaja Holden »

effeuno kirjoitti:Joko LR 5 sesta on tullut päivitystä?

Effeuno
Ei. Pian on ilmeisesti kuitenkin tulossa päivitystä:
http://blogs.adobe.com/lightroomjournal ... ID=3485381
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Minulla LR5 ei exporttaa enää kuvia kuvat.fi palveluun. Kuvat.fi: Account ikkunassa 'Log in' napin vieressä lukee You are not logged in. Loggautuminen ei kuitenkaan onnistu.
Myöskään LR:n Help valikon Check for uppdates... ei toimi, ilmoittaa: The version check unsuccesful. This probably a result of one of the following.
-Your internet connection is not currently available.
-The server containing the version data is not available at this time.

Internet yhteys on ok.
Maksoin eilen LR5 lisenssin ja syötin koodin kokeiluversioon. Sen jälkeen tarkistin version ja lähetin pari kuvaakin Kuvat.fi sivuille, eli eilen lisenssin syötön jälkeen vielä toimi. Mikä tässä nyt mättää?
J_Susiraja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J_Susiraja »

Palomuuri?
Gamma
Viesti:

Sama tilanne vaikka palomuurin ottaa pois käytöstä.
Gamma
Viesti:

Aiemmin mainittu ongelma vaivaa yhä.
Missä Kuvat.fi plugin pitäisi olla tallennettuna Lightroomissa?

Kuvat.fi ohjeissa sanotaan:
Adobe Lightroom Export plugin.
Voit lähettää kuvia suoraan Lightroom-ohjelmasta. Lataa oheinen plugin-laajennus ja asenna se purkamalla Lightroomin laajennuskansioon.

En tuollaista laajennuskansiota löydä. Toisaalta kyllä tuo plugin koneella on koska export sivulla Kuvat.fi vaihtoehto on näkyvissä.
jmjh

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Plugin manager näyttää sijainnin ainakin Macissä.

Minulla on ollut vähän myös ongelmia Flickrin pluginin kanssa. Isojen kuvien kanssa tulee aika usein "cannot connect to Flickr" tjsp. Voi tosin johtua hitaasta up-kaistasta ja jonkinlaisesta liian tiukasta aikakatkaisusta.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

jmjh kirjoitti:Plugin manager näyttää sijainnin ainakin Macissä.

Minulla on ollut vähän myös ongelmia Flickrin pluginin kanssa. Isojen kuvien kanssa tulee aika usein "cannot connect to Flickr" tjsp. Voi tosin johtua hitaasta up-kaistasta ja jonkinlaisesta liian tiukasta aikakatkaisusta.
Vitonen on tosiaan alkanut takkuamaan flickrn kanssa. Tulee vaikka mitä herjaa täyskokoisilla kuvilla.
Gamma
Viesti:

Versio 5.2 ilmestynyt.

Tuo aiemmin kirjoittamani Export/Kuvat.fi ongelma vaivaa yhä.
Mitenkäs LR hoitaa internet yhteyden? Herjaa ettei internet yhteyttä ole, kun esimerkiksi koittaa avata "Check for updates" tai "Lightroom Help...".
tupica

Viesti Kirjoittaja tupica »

Gamma kirjoitti:Mitenkäs LR hoitaa internet yhteyden? Herjaa ettei internet yhteyttä ole, kun esimerkiksi koittaa avata "Check for updates" tai "Lightroom Help...".
Palomuurin asetukset?
jusimisa

Viesti Kirjoittaja jusimisa »

Mulla oli samoja ongelmia kuvat.fi pluginin kanssa kun asensin LR5:n. Koneessa oli jo LR4 ja sille tuo plugin. LR5:ssa plugin ei suostunut loggaamaan ennenkuin poistin LR4:n plugineineen. LR5:n puolelta 4:een jo asennettu plugin ei myöskään toiminut.
grafia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Vitoseen asentui hyvin ja toimi, mutta nyt 5.2:een en saa pelittämään, kun ei anna valita Enable-nappia.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
Gamma
Viesti:

Mitenkäs Lightroomissa siirretään kokonainen kansio uudelle tyhjälle levylle?
jmjh

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Gamma kirjoitti:Mitenkäs Lightroomissa siirretään kokonainen kansio uudelle tyhjälle levylle?
Saattaa toimia jos vain kopioi koko kansion katalogineen sellaisenaan uuteen paikkaan ja mahdollisesti kertoo LR:lle missä kuvat on jos muuten ei löydä (mutta ota varmuuskopio ensin jos siirrät tiedostot). Toinen vaihtoehto on export as catalog ja laittaa myös kopioimaan negatiivit.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Gamma kirjoitti:Mitenkäs Lightroomissa siirretään kokonainen kansio uudelle tyhjälle levylle?
Otat kansiosta kiinni lightroomissa ja vetäiset sen minne haluat.
Vastaa Viestiin