Onhan se niinkin. Varsinkin kun tuokin näyttää vaativan exportin kuvasta. Etsiskelen edelleen kunnollisia presettejä lightroomiin, jotta kuvat voisi pitää lr:n "hallussa" koko ajan.Kenzy kirjoitti:Miksi sitä NIKkiä pois vaihtaisi, kun siitä jo kerran on maksanut? Toimii LR5:sen kanssakin vallan nätisti.
LR 5
-
- Viesti:
-
Jos Silver Efexiä mietit, niin clarity plus valkotasapainon säätö auttaa jo pitkälle. Mutta aivan kaikkea et vain LR:ssä saa tehtyä, sille ei voi mitään.mremonen kirjoitti:Onhan se niinkin. Varsinkin kun tuokin näyttää vaativan exportin kuvasta. Etsiskelen edelleen kunnollisia presettejä lightroomiin, jotta kuvat voisi pitää lr:n "hallussa" koko ajan.Kenzy kirjoitti:Miksi sitä NIKkiä pois vaihtaisi, kun siitä jo kerran on maksanut? Toimii LR5:sen kanssakin vallan nätisti.
Itse kaipaan Lightroomiin eniten panoraama-ominaisuutta.
-
- Viesti:
Ei kannata nojautua liikaa valmiisiin presetteihin, vaan kannattaa tehdä itse. Helpottaa ja nopeuttaa kummasti, eikä tosiaan tarvitse joka kerralla Nikkiä avata, tietty maskaus on työläämpää kuin vaikkapa Vivezalla.mremonen kirjoitti:Onhan se niinkin. Varsinkin kun tuokin näyttää vaativan exportin kuvasta. Etsiskelen edelleen kunnollisia presettejä lightroomiin, jotta kuvat voisi pitää lr:n "hallussa" koko ajan.Kenzy kirjoitti:Miksi sitä NIKkiä pois vaihtaisi, kun siitä jo kerran on maksanut? Toimii LR5:sen kanssakin vallan nätisti.
http://heinosenjanne.com/blog" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Aidonnäköisten filkkapresettien tekeminen menee kyllä mun osaamisen (ja viitsimisen) yli. Ja pitäisi olla niitä neutraalisti skannattuja esimerkkejä, jotta noita voisi edes yrittää.Kenzy kirjoitti: Ei kannata nojautua liikaa valmiisiin presetteihin, vaan kannattaa tehdä itse. Helpottaa ja nopeuttaa kummasti, eikä tosiaan tarvitse joka kerralla Nikkiä avata, tietty maskaus on työläämpää kuin vaikkapa Vivezalla.
LR 5:n tuotua radial filterit, vivezalle alkaa olemaan aika vähän tarvetta.
-
Ostin pari vuotta sitten jostakin sarjan filmi-presettejä, en enää muista mistä. Leluja ovat, mutta toiminnaltaan ihan ok. Lightroomissa on sekin, että presetin tehoa on hyvin helppo säätää.mremonen kirjoitti:Aidonnäköisten filkkapresettien tekeminen menee kyllä mun osaamisen (ja viitsimisen) yli. Ja pitäisi olla niitä neutraalisti skannattuja esimerkkejä, jotta noita voisi edes yrittää.Kenzy kirjoitti: Ei kannata nojautua liikaa valmiisiin presetteihin, vaan kannattaa tehdä itse. Helpottaa ja nopeuttaa kummasti, eikä tosiaan tarvitse joka kerralla Nikkiä avata, tietty maskaus on työläämpää kuin vaikkapa Vivezalla.
-
-
- Viesti:
Klikkaa ekaa hakemistoa ja klikkaa shift pohjassa viimeistä.musti kirjoitti:Saako LR 5:ssa mitenkään valittua kaikien hakemistojen kuvat
Jos onnistuu niin olisi helppoa hakea niistä sellaiset mitkä on kuvattu jollain objektiivilla ja ajaa niihin objektiivin profiilin korjauksen.
Ei ole kivaa mennä hakemisto kerrallaan ja tehdä sitä.
-
Valitse vasemmasta paneelista Catalog -> All Photographs,musti kirjoitti:Saako LR 5:ssa mitenkään valittua kaikien hakemistojen kuvat
Jos onnistuu niin olisi helppoa hakea niistä sellaiset mitkä on kuvattu jollain objektiivilla ja ajaa niihin objektiivin profiilin korjauksen.
Ei ole kivaa mennä hakemisto kerrallaan ja tehdä sitä.
sen jälkeen valikosta View -> Show Filter Bar
sen avauduttua valitse Metadata - sen Lens osiossa ovat kaikki objektiivit, joilla olet kuvannut. Valitse siitä se, jonka haluat ja kuvat avautuvat pienoiskuvina gridille. Helppoa.
kekalainen
Guten Tag doch!
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Tietysti joo. Etenkin jos ruukaa käyttää vyön kanssa henkseleitä.
http://thelightroomlab.com/2013/06/how- ... ghtroom-5/
Itse en kyllä näe suurta tarvetta megalomaanisille varmistuksille päivityksen yhteydessä. Varsinkin kun, kuten jutussakin todetaan, kyse ei ole aidosta päivityksestä vaan uuden version asentamisesta.
http://thelightroomlab.com/2013/06/how- ... ghtroom-5/
Itse en kyllä näe suurta tarvetta megalomaanisille varmistuksille päivityksen yhteydessä. Varsinkin kun, kuten jutussakin todetaan, kyse ei ole aidosta päivityksestä vaan uuden version asentamisesta.
-
Jos objektiivi ei välitä rungolle mitään tietoja, niin kuinka Lightroomin pitäisi tietää että kyseessä on juuri tämä objektiivi?Harrihyt kirjoitti:Onko tässä mahdollisuutta antaa manuaaliobjektiiville nimi, joka näkyisi metadatassa ja kun etsin kuvia tietyllä filtterillä?
Nyt tuo objektiivi näkyy vain nimellä 0.0mm f/0.0.
-
Kaatumisongelmiin on löytynyt jotain ratkaisuja:
http://helpx.adobe.com/lightroom/kb/lig ... mages.html
http://helpx.adobe.com/lightroom/kb/lig ... mages.html
-
Lisää manuaaliobjektiivilla ottamiisi kuviin avainsanoja "keywords" kuten manual focus, Helios 44-2 58mm f/2, 58mm, russian lens. Synkkaa lopuksi metatiedot niin päivittyy kaikkiin haluamiisi kuviin. Voit filtteröidä avainsanan perusteella kuvia.Harrihyt kirjoitti:Onko tässä mahdollisuutta antaa manuaaliobjektiiville nimi, joka näkyisi metadatassa ja kun etsin kuvia tietyllä filtterillä?
Nyt tuo objektiivi näkyy vain nimellä 0.0mm f/0.0.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Tuo kaatuilu ei ole pelkästään Adoben vika, koska esimerkiksi minulla LR5 ei ole kaatunut kertaakaan. Voisikohan kyse olla näytönohjaimen ja ohjelman välisestä konfliktista?
Tähän mennessä olen editoinut vitosella n. 100 kuvaa ja importannut 600-700 kuvaa, joten library-moduulikin toimii kuin junan vessa.
Tähän mennessä olen editoinut vitosella n. 100 kuvaa ja importannut 600-700 kuvaa, joten library-moduulikin toimii kuin junan vessa.
-
Ilmeisesti tuo kaatuilu liittyi kuvien liputtamiseen, "reittaamiseen" ja värikoodien antamiseen. Minulla taitaa LR5:sen läpi mennyt nyt reilut 5000 kuvaa. Alkuun ei jostain syystä kaatuilua ollut, mutta viimeisen satsin kanssa se kaatuili varmaankin kerran puolessa tunnissa.mremonen kirjoitti:Tuo kaatuilu ei ole pelkästään Adoben vika, koska esimerkiksi minulla LR5 ei ole kaatunut kertaakaan. Voisikohan kyse olla näytönohjaimen ja ohjelman välisestä konfliktista?