Purple Sunset

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Kääkkä

Purple Sunset

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Tasan kaksi kertaa olen kunnollista auringon laskua kuvannut. Viimeeksi Levillä ja se onnistu omasta mielestä niin hyvin että tuijotan sitä joka päivä ja suunnittelen kuinka pääsen sinne mahdollisimman nopeesti takas kuvaamaan..
Ja äsken kuvasin toisen kerran saimaan rannalla. Kolmen kuvan HDR, ND400 filtteri. Ei ole oikein tuntumaa kuinka "karkiksi" nämä uskaltaa käsitellä ettei tule huutia:) Kloonauksen jälkiä näkyy joka paikassa. Oikean puoleisessa kivessä varsinkin. Sitä täytyy hieroa vielä kun tuo jälki lähinnä hävettää..

Kertokaas mitä teen ensi kerralla toisin kuvaus vaiheessa kun siinäkin varmasti on asioita joita kannattaisi tehdä toisin:)

Kuva
Purple Sunset by Miska Suoreijus, on Flickr
Viimeksi muokannut Kääkkä, Heinä 22, 2013 12 : 23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jv

Re: Purple Sunset

Viesti Kirjoittaja jv »

Kääkkä kirjoitti: Kertokaas mitä teen ensi kerralla toisin kuvaus vaiheessa kun siinäkin varmasti on asioita joita kannattaisi tehdä toisin:)
Jaa..hyvähän tämä näin on. Siis minun mielestä. Nätti. Isompana katsoisin mielelläni.
Kääkkä

Jaa, no kiitos! Tuossa linkissä on 1100px kuva: https://www.flickr.com/photos/kaakka/93 ... otostream/

Itse en kärsi katsoa noin isona kun tuppaa menemään jo aika pehmeeksi;)
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Varmaan minulla joku ongelma erilaisuuden kanssa tänään, mutta mielestäni kuvan värit ovat negatiivisella tavalla erikoiset. Sitäpaitsi nd-filtterin käyttö tämän tyylin maisemissa on aika väsynyt efekti.
palken
Viesti:

Viesti Kirjoittaja palken »

Hyvä kuva!

Hankalaahan tuo vastavaloon kuvaaminen on aina, itse yritän yleensä odottaa mahdollisimman myöhään, jolloin aurinko vielä näkyy, mutta on tavallaan "heikoimmillaan". Itse pidän edelleen tuosta hitaammasta suljinajasta.

HDR ohjelmat tekee helposti kuvista karkkeja. Kannattaa kokeilla layereita photarissa. Mikael Rantalainen on tässä aivan mestari (Auringonlaskun/nousun kuvaamisessa noin muutenkin). Tällöin jää itselle enemmän "valtaa" kuvan sävyihin tms. Kokeilunarvoista on ottaa kolme valotusta, joista ensimmäiseen etuala, toiseen taivas ja kolmanteen pelkkä aurinko. Näistä sitten layerit yhteen ja pitäisi tulla hyvä:-) Itse en ole tässä kovinkaan hyvä, mutta teoriassa...

Antti
www.facebook.com/anttifoto
Kääkkä

Kiitos kommenteista. Tässäkin oli pari muuttujaa matkassa.. Huomasin sillon Levillä että semmonen reilusti pienempi tähti on paljon tyylikkäämpi kuin tämmönen kauhee puolet kuvasta peittävä. Nyt kävi kuitenkin niin että horisontissa olevat pilvet tavallaan aikaisti auringon laskua 20 minuutilla jolloin se oli kuvaus vaiheessa vielä aikas kirkas.
ND filtteriä käytin sen takia kun sattui olemaan aika kova tuuli ja aallot oli aika reilun kokosia.
Ja minä kun teen HDR:iä niin jätän photomatixissa sen tonemappingin väliin. Eli pelkästään yhdistän (tässä tapauksessa) ne kolme kuvaa yhteen, jonka jälkeen sitten varsinainen säätö tapahtuu vasta Lightroomissa jossa se menee aina enemmän tai vähemmän metsään.. Eli tämä on HDR vain sen takia että tuo "tähden" keskellä oleva halo olisi reilusti pienempi kuin yksittäis valotuksessa.
Vastaa Viestiin