Kerro kun ostit kuvaukseen liittyvää tavaraa, osa 2
-
-
- Viesti:
Viime viikonloppuna tuli Verkkiksestä ostettua kameralle jalusta. Jalusta jonka ostin on FotoPron C5I Titanium Grey ja FPH 52Q kuulapää
Muutaman kerran testannut ja kerran on ollut mukana koiran agi treeneissä, niin voi todeta jalusta hyväksi, monipuoliseksi sekä suht kevyeksi. Ko jalustan saa myös muunnettua monopodiksi.
Suosittelen.
Muutaman kerran testannut ja kerran on ollut mukana koiran agi treeneissä, niin voi todeta jalusta hyväksi, monipuoliseksi sekä suht kevyeksi. Ko jalustan saa myös muunnettua monopodiksi.
Suosittelen.
-
Melkein pariin viikkoon kukaan ei oo ostellu mitään - tai ainakaan ripittäytynyt täällä.. :-)
Tilasin:
- Verkkokauppa.comista Hoya ND x16 -suodin (n. 38eur)
- Digitarvikkeelta DeLockin Compact Flash-SDXC/SDHC/SD -adapteri (19,90eur)
- Digitarvikkeelta Transcend 32Gb 556x -SDHC-kortti (n. 39eur).
Digitarvikkeelta tuon adapterin sai kympin halvemmalla kuin Verkkokaupasta.
Nyt ei tartte muistikortteja hankkia vähään aikaan lisää. Videokameraa varten aikoinaan on tullut hankittua 7kpl 16Gb SDHC-kortteja ja adapterin ansiosta pystyn nyt hyödyntämään niitä still-kuvauksessa Karkkimakkosen kanssa!
Lisäksi voin kuvausreissujen (Välimeri & Etelä-Eurooppa) mittaan siirtää miniläppärin kiintolevylle osan kuvatuksista. Tähän tarkoitukseen käytettävissä olevaa kiintolevytilaa löytyy rapiat 100 gigaa.
Summasummarum tallennuskapasiteettia on täten about 250Gt käytössä, mikä merkitsee ainakin sellaista 8200 ruutua. Luulisi riittävän parinkin viikon reissulle. Filmiaikana tuo määrä riitti vuodeksi :-)
Tilasin:
- Verkkokauppa.comista Hoya ND x16 -suodin (n. 38eur)
- Digitarvikkeelta DeLockin Compact Flash-SDXC/SDHC/SD -adapteri (19,90eur)
- Digitarvikkeelta Transcend 32Gb 556x -SDHC-kortti (n. 39eur).
Digitarvikkeelta tuon adapterin sai kympin halvemmalla kuin Verkkokaupasta.
Nyt ei tartte muistikortteja hankkia vähään aikaan lisää. Videokameraa varten aikoinaan on tullut hankittua 7kpl 16Gb SDHC-kortteja ja adapterin ansiosta pystyn nyt hyödyntämään niitä still-kuvauksessa Karkkimakkosen kanssa!
Lisäksi voin kuvausreissujen (Välimeri & Etelä-Eurooppa) mittaan siirtää miniläppärin kiintolevylle osan kuvatuksista. Tähän tarkoitukseen käytettävissä olevaa kiintolevytilaa löytyy rapiat 100 gigaa.
Summasummarum tallennuskapasiteettia on täten about 250Gt käytössä, mikä merkitsee ainakin sellaista 8200 ruutua. Luulisi riittävän parinkin viikon reissulle. Filmiaikana tuo määrä riitti vuodeksi :-)
-
- Viesti:
Sony NEX5R+18-55mm+ akku + laturi.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
-
- Viesti:
-
Strobistikamat tuli päivitettyä hähneleistä ja manuaalituikuista Pocketwizardin tt5 (3kpl) ja canon 580 EX II (2 kpl).
Löysin ne foorumilta käytettynä, mutta silti oli kyllä suolasen kallista. Ainaki vielä synkkaa 1/8000 asti, toivottavasti toimii silloinki ku oikeesti tarvitaan nopeita aikoja.
Ps. Kohta tulossa myyntiin yongnuon salamaa ja Elinchromen radiolaukaisinsetti. Niitä voi kysellä jos kiinnostaa.
Löysin ne foorumilta käytettynä, mutta silti oli kyllä suolasen kallista. Ainaki vielä synkkaa 1/8000 asti, toivottavasti toimii silloinki ku oikeesti tarvitaan nopeita aikoja.
Ps. Kohta tulossa myyntiin yongnuon salamaa ja Elinchromen radiolaukaisinsetti. Niitä voi kysellä jos kiinnostaa.
WERTICAL PHOTO
-
- Viesti:
gollan kameralaukku.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
-
-
Palkitsin tänään itseni ostamalla 64v pitkän elämäni ensimmäisen
uuden kameran.
Tähänasti olen pärjännyt muiden vanhoja ostamalla ja se on sopinut mulle kun en muutenkaan elä aivan ajan hermolla.
Ostostanihan ei tarvitse perustella kun itselle ostin
Mutta tarkoitus olis kuvailla vähän kauenpaa niin ostin
FujifilmX-S1 kameran
Sopivaa laukkua saa ehdotella, vaikka käytettyä kun se sopii
mun kierrätys ajatteluun
uuden kameran.
Tähänasti olen pärjännyt muiden vanhoja ostamalla ja se on sopinut mulle kun en muutenkaan elä aivan ajan hermolla.
FujifilmX-S1 kameran
mun kierrätys ajatteluun
-
Meillä näkyy olevan samat ostokset. Alkaa iän myötä minullakin tulemaan laiskuus ja ei aina jaksa kantaa mukana noita järjestelmä kameroita joten Sunnuntaina (30.6.13) Laitoin tilauksen sisään juuri tuosta Fujifilm X-S1 kamerasta. Mukaan sain ilmaisen alkuperäis laukun kameralle. Tosin tuli tilattua noita muitakin tilpehööriä eli:jii vee kirjoitti:Palkitsin tänään itseni ostamalla 64v pitkän elämäni ensimmäisen
uuden kameran.
FujifilmX-S1 kameran
mun kierrätys ajatteluun
- Hoya HD 62mm Protector suodin.
- Kingston 32 GB Ultimate 100x Class 10 G2 SDHC ( 4 kpl )
- Fuji NP-95 yhteensopiva akku 1800 mAh ( 2 kpl)
Tänään pitäisi hakea Smartpost automaatista nuo paketit pois.
-
- Viesti:
Legenda. Oli pakko ostaa takaisin, eli 100-400L. Loistava pitkä tsuumi.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
http://tonskulus.kuvat.fi/