7D vai MarkIII
-
Täältä myös ääni 7D:lle. Joskus voi tulla vastaan tilanne että on tarvetta kuvata vaikka videota, sekin hoituu seiskalla.
Halvempiin kanoneihin verrattuna seiskassa on ainakin etua fps nopeudesta, jos pääsääntöisesti kuvaa lintuja se on iso etu. Bufferiin mahtuu myös nopeimmalla sarjakuvanopeudella enemmän kuvia kuin halpiksiin ennen kuin sarjakuvanopeus alkaa rykimään.
Joskus olen antiikki 1D:tä raahaillut mukana retkillä ja tuo 7D:n keveys ja koko on ainakin minun mielestä vain eduksi kun repulla on jo muutenkin painoa.
Joskus olen kaipaillut kääntyvää näyttöä ja parempaa iso herkkyyttä ,muuten kyllä todella tyytyväinen runkoon.
Mites muuten onkohan kymppisarjalaisissa samanlainen automaattinen kennonpuhdistus?
Halvempiin kanoneihin verrattuna seiskassa on ainakin etua fps nopeudesta, jos pääsääntöisesti kuvaa lintuja se on iso etu. Bufferiin mahtuu myös nopeimmalla sarjakuvanopeudella enemmän kuvia kuin halpiksiin ennen kuin sarjakuvanopeus alkaa rykimään.
Joskus olen antiikki 1D:tä raahaillut mukana retkillä ja tuo 7D:n keveys ja koko on ainakin minun mielestä vain eduksi kun repulla on jo muutenkin painoa.
Joskus olen kaipaillut kääntyvää näyttöä ja parempaa iso herkkyyttä ,muuten kyllä todella tyytyväinen runkoon.
Mites muuten onkohan kymppisarjalaisissa samanlainen automaattinen kennonpuhdistus?
-
Ei ole varma tämä urpå. Sen sijaan olen elänyt uskossa, että 550D, 600D, 650D, 60D ja 7D ovat jokseenkin samoja kennoltaan ja kuvalaadultaan. 1100D/1000D taisi olla sit hieman vanhempaa kaliiberia?ptbr kirjoitti:Onko arvon urpo ihan varma tuosta kennojutusta? Linkkiä ko. väitteen tueksi kiitos.alspe kirjoitti:Selventäkääs nyt urpoille, että millä taialla siihen 7-rutkuun taioitaan kuvaan laatua kun kyseessä on sama kenno kuin tonnisataD:ssa?
Ja varsinkaan tonnin luokassa.
Jokatapauksessa, pitää kyllä nostaa hattua Canonin myyntikoneistolle kun nelisen vuotta on saanut hyvin myytyä saman kennon ympärille koottua kameraa eri kuorissa.
Pentaxilla saa kuvia
-
- Viesti:
Kyllähän 7D on vieläkin (uusin fir + magic....) hyvä ostos, toki joka kamerassa on joku asia paremmin kuin toisissa, mutta kokonaisuus yleensä ratkaisee.
Täällä foorumilla yleensä mopo karkaa käsistä harrastekuvaajilta!
Mitä tulee 5D III:een niin se on jo superhyvä!
poweri
Täällä foorumilla yleensä mopo karkaa käsistä harrastekuvaajilta!
Mitä tulee 5D III:een niin se on jo superhyvä!
poweri
kuka ampus? Who's shooting?
6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
-
Samoja kennoja ne on ja 1D:ssä se sama kenno on pikkusen isompi. Itse asiassa ei noi kennot ole ihmeemmin kehittyneet sitten 20D:n, pikseleitä on tullut lisää mikä on jees ISO400 ja alle kuvatessa. Toki suhinanpoistot kuvaa käännettäessä ovat kehittyneet.alspe kirjoitti: Ei ole varma tämä urpå. Sen sijaan olen elänyt uskossa, että 550D, 600D, 650D, 60D ja 7D ovat jokseenkin samoja kennoltaan ja kuvalaadultaan. 1100D/1000D taisi olla sit hieman vanhempaa kaliiberia?
Jokatapauksessa, pitää kyllä nostaa hattua Canonin myyntikoneistolle kun nelisen vuotta on saanut hyvin myytyä saman kennon ympärille koottua kameraa eri kuorissa.
On screen 20D kohisee vähemmän kuin 7D ja 1100D sijoittuu näiden väliin. On print 7D voittaa hyvin niukasti. (dxomark)
-
Mutta 6D ja 5D mkIII ovat kuitenkin ymmärtääkseni jo kilpailijoidensa tasolla. Eikö? Ei siis ole mitään syytä ajatella, etteikö se uusi tulossa oleva 7D malli olisi ihan hyvä myös kuvanlaadultaan.-Antti- kirjoitti:Samoja kennoja ne on ja 1D:ssä se sama kenno on pikkusen isompi. Itse asiassa ei noi kennot ole ihmeemmin kehittyneet sitten 20D:n, pikseleitä on tullut lisää mikä on jees ISO400 ja alle kuvatessa. Toki suhinanpoistot kuvaa käännettäessä ovat kehittyneet.alspe kirjoitti: Ei ole varma tämä urpå. Sen sijaan olen elänyt uskossa, että 550D, 600D, 650D, 60D ja 7D ovat jokseenkin samoja kennoltaan ja kuvalaadultaan. 1100D/1000D taisi olla sit hieman vanhempaa kaliiberia?
On screen 20D kohisee vähemmän kuin 7D ja 1100D sijoittuu näiden väliin. On print 7D voittaa hyvin niukasti. (dxomark)
-
Ei Canonin kamerat ole Nikonin (Sonyn) tasolla dynamiikassa:nomad kirjoitti:Mutta 6D ja 5D mkIII ovat kuitenkin ymmärtääkseni jo kilpailijoidensa tasolla. Eikö? Ei siis ole mitään syytä ajatella, etteikö se uusi tulossa oleva 7D malli olisi ihan hyvä myös kuvanlaadultaan.
http://www.digifotopro.nl/content/canon ... sch-bereik
5D2 ja 5D3 on tasoissa ISO 1600 asti:
http://www.juzaphoto.com/article.php?l=en&article=111
Kyllä ne aina vähempi kehittyy kuin mitä mainostetaan. :-)
-
Vitsi vitsi ;-)Sarek kirjoitti:Eivät niin, ovat jonkin verran parempia.-Antti- kirjoitti:Ei Canonin kamerat ole Nikonin (Sonyn) tasolla dynamiikassa:
Aina voi keskustella, kuinka paljon merkitystä tuolla erolla on.
Ilman epäilystä on kuitenkin selvää, että Canonin parhaat kennot eivät pärjää objektiivisessa vertailussa Nikoin parhaille.
--
Primet rulaa!
-
Näinhän se on, itsekin kokeilin D800 runkoa ja tietyt testit tein, kiistaton etu on varjojen nostossa/puhtaudessa vs. 5D2. Merkinvaihto jäi kuitenkin optiikkasyistä tekemättä.Alex kirjoitti:Vitsi vitsi ;-)Sarek kirjoitti:Eivät niin, ovat jonkin verran parempia.-Antti- kirjoitti:Ei Canonin kamerat ole Nikonin (Sonyn) tasolla dynamiikassa:
Ilman epäilystä on kuitenkin selvää, että Canonin parhaat kennot eivät pärjää objektiivisessa vertailussa Nikoin parhaille.
--
-
Mentiinköhän taas reilusti lepikon puolelle jutuissa? Alkuperäinen kysymyshän käsitteli Canonilla kuvanneen kaverin uuden Canonin kameran hankintaa. Ei ollut missään vaiheessa puhettakaan Nikonista tai muista merkeistä.Alex kirjoitti:Vitsi vitsi ;-)Sarek kirjoitti:Eivät niin, ovat jonkin verran parempia.-Antti- kirjoitti:Ei Canonin kamerat ole Nikonin (Sonyn) tasolla dynamiikassa:
--
Eli alkuperäiseen ksymykseen vielä kommenttina, 7D riittää aika monelle täälläkin pikseliä viilaavalle hemmolle vielä pitkään.
-
Joo, ja oikeasti A4-printistä on äärimmäisen vaikea (ellei mahdoton) sanoa, olenko kuvannut sen 1DmkIII:lla vai D800E:llä.ptbr kirjoitti: Mentiinköhän taas reilusti lepikon puolelle jutuissa? Alkuperäinen kysymyshän käsitteli Canonilla kuvanneen kaverin uuden Canonin kameran hankintaa. Ei ollut missään vaiheessa puhettakaan Nikonista tai muista merkeistä.
Eli alkuperäiseen ksymykseen vielä kommenttina, 7D riittää aika monelle täälläkin pikseliä viilaavalle hemmolle vielä pitkään.
Pikselipiippaus tietokoneella on sitten toinen juttu.
Itse asiasta, ykkossarajan rungot ovat kyllä omaa luokkaansa, jos vain iso koko ei häiritse.
--
Primet rulaa!
-
- Viesti:
Vaikka tuo ykkönen edelleen takaraivossa kummittelee, niin ensi viikolla lähtee 7D akkukahvan kanssa tilaukseen.
Jos mielenkiinto lintuihin säilyy, niin pidetään croppirunko tallessa ja ötököihin ja muihin vaikka FF runko sitten tulevaisuudessa.. Eli kahden rungon loukku tiedossa :D
Kiitokset vielä kommenteista.
Jos mielenkiinto lintuihin säilyy, niin pidetään croppirunko tallessa ja ötököihin ja muihin vaikka FF runko sitten tulevaisuudessa.. Eli kahden rungon loukku tiedossa :D
Kiitokset vielä kommenteista.