Johan tuo kasi on ollut niin kauan markkinoilla, että siihenkin on moni ehtinyt tottumaan. Ja maku(u)asioistahan ei kannata väitellä;-)OskuK kirjoitti: Valitseeko kasin se, joka on tottuneempi siihen ja omaa hyvän maun? ;-)
Joulu on taas...
-
Kyllä minä tietokonetta osaan käyttää ja etenkin windowsia, mutta ei nuo koneet minun elämä ole. Eli en tosiaan ole minkään asteinen nörtti vaan hieman parempaan tottunut peruskäyttäjä joka kyllä osaa vaihtaa muistit, näytönohjaimet ym. ja tehdä pikku säätöjä tarpeen niin vaatiessa. Tosin viimeaikoina tuo koneen paremmuus on ollut vähän niin ja näin :)kivioja kirjoitti:Sitä ei ehkä tarvitse (voi) viritellä ja säätää niin paljoa kuin Winkkaria. Sopivampi on usein se, jonka käyttäjä hallitsee ja tuo viesti, johon vastasin oli sen oloinen, ettei sen kirjoittaja vaikuttanut varsinaisesti nörtiltä;-)Beatle kirjoitti:Mikä tekee ompusta sopivamman still-kuvan ja hd-videoiden editointiin?kivioja kirjoitti:tekisi mieli suositella omppua.
En ole myöskään ammattilainen vaan kuvaan ihan omaksi, ja joskus vähän muidenkin iloksi videoita ja valokuvia.kivioja kirjoitti:Mikä kenellekin riittää, mutta kyllä noita tämän hetken iMaccejä käyttävät jotkut ammattilaisetkin still-kuvien ja hd-videoiden editointiin.Beatle kirjoitti: Onko ompun vauhti riittävää, mitään lagaavaa jaskaa en enää halua, minulla on jo sellainen ;)
Koneen pitäisi kuitenkin pystyä pyörittämään yhtäaikaa vaikkapa Lightroomia, Silverfastia sekä Photoshoppia. Eli yhtäaikaa siis stilliä veivataan anasta->digiin ja digistä->digiin/digistä->anaan.
Samalla kone ohjaa musiikkia (milloin mistäkin) surround-tsydemiin ja netti pyörittää reaaliaikaista dataa maailmanmenosta. Tähän kaikkeen edellä mainittuun ei nykyinen koneeni enää yhtäaikaisesti lagaamatta pysty.
-
-
-
Minulla on ollut nyt reilun kuukauden käytössä tuollainen kone, tosin sillä erotuksella että keskusmuistia on täydet 32 Gt. Kovalevynä 3 Tt Fusion Drive 128 Gt flash-muistilla. Varmuuskopiolevyinä 1 x 3 Tt WD USB 3 ja 2 x 1,5 Tt WD USB 2.habannaama kirjoitti:Ei taida tällä riittää potku vai ?
Apple iMac 27"
- 3.4 GHz Quad-core i7, Turbo boost up to 3.9 GHz
- 16 GB 1600 MHz DDR3
- NVIDIA GeForce GTX 680MX 2GB GDDR5
Voin vannoa ja vakuuttaa, ettei mene polvilleen raskaammassakaan käytössä ;)
Kone käynnistyy hetkessä ja ohjelmat, kuten LR ja Photoshop parissa sekunnissa. Koneen tehosta kertoo jotain se, että LR4:ssä ei tarvitse käyttää lainkaan Render 1:1 previews-toimintoa, 100% esikatselukuva latautuu noin 1 sekunnissa (1DX:n, 1Ds III:n, 5D III:n ja 5D II:n RAW-kuvat).
Koneen uudella 27" (2560x1440) näytöllä on ilo katsella ja käsitellä kuvia. Kalibroinnin (Spyder) jälkeen kuvien värit ja sävyt toistuvat myös hienosti. Magic Trackpad-ohjauslevy on myös esimerkiksi kuvankäsittelyssä ja nettisurffailussa paljon hiirtä parempi.
Ja koska kyseessä on Mac, mitään konetta hidastavia virustorjunta- ja palomuuriohjelmia ei tarvita. Ei, vaikka katselisi elmarin luontokuvien vastapainoksi netistä välillä *sensuroitu*. :P
Täältä löytyy vintoosa-miehille lisää luettavaa.
http://www.apple.com/fi/imac/features/
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
No kai tuollaiset parin miljuunan pikselin kameran kuvat aukeavatkin suhteellisen nopeasti, koneella kuin koneella. Toista se on meillä Nikon- & Anamiehillä ;)spege kirjoitti:Koneen tehosta kertoo jotain se, että LR4:ssä ei tarvitse käyttää lainkaan Render 1:1 previews-toimintoa, 100% esikatselukuva latautuu noin 1 sekunnissa (1DX:n, 1Ds III:n, 5D III:n ja 5D II:n RAW-kuvat).
-
Oli siinä saman hintaluokan omaavan pc-koneen (rakennettu pelikoneeksi & spekseiltään tehokkaampi) ihmeissään, kun hetken leikittyään totesi, on tää loistava paketti ja ei olisi kuulemma uskonut, ellei itse olisi päässyt testaamaan ;)
Elämä on molempi parempi.
On hitaita ja nopeita Macceja ja PC-koneita.
Elämä on molempi parempi.
On hitaita ja nopeita Macceja ja PC-koneita.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Itse olen viime aikoina kuvannut melkoisen vähän, mutta pelannut sitäkin ahkerammin uudella koneellani sotapelejä, kun niitä nykyään saa jo mäcillekin kohtalaisesti. Sotapelien pelaaminen on perusteltua myös siksi, koska nikonistit eivät halua vieläkään neuvotella rauhasta canonistien kanssa.habannaama kirjoitti:Oli siinä saman hintaluokan omaavan pc-koneen (rakennettu pelikoneeksi & spekseiltään tehokkaampi) ihmeissään, kun hetken leikittyään totesi, on tää loistava paketti ja ei olisi kuulemma uskonut, ellei itse olisi päässyt testaamaan ;)
Heti kun sain uuden koneen, latasin siihen Apple Storesta Call of Duty Black Ops:in. Peli pyörii koneessa upeasti maksimigrafiikoilla ja 2560x1440 resoluutiolla, tökkimisestä ei ole tietoakaan! :)
-
Re: Joulu on taas...
Arvoisa valokuvaeversti puuhapete. Kaipaisin sinulta perusteellista selitystä kahteen asiaan.puuhapete kirjoitti:Olo on kuin pikkulapsella jouluna. Muutama päivä testausta takana Jimm'siltä ostetun konepaketin kanssa. Ei mieti eikä kysele vaikka ruokana on D800:n pikkelssiviidakko!
1. Miksi olet mennyt ostamaan Nikonin kameran ??
2. Miksi sössäät niitä Nikonin ureansävyisiä kuvatiedostoja jollain jumittavalla PC-koneella ??
Jos et pysty antamaan näistä kahdesta asiasta kunnollista selitystä valokuvamarsalkalle, alennan sinut valokuvavänrikiksi !!
-
Re: Joulu on taas...
HERRA!...valokuvamarsalkka!spege kirjoitti:Arvoisa valokuvaeversti puuhapete. Kaipaisin sinulta perusteellista selitystä kahteen asiaan.puuhapete kirjoitti:Olo on kuin pikkulapsella jouluna. Muutama päivä testausta takana Jimm'siltä ostetun konepaketin kanssa. Ei mieti eikä kysele vaikka ruokana on D800:n pikkelssiviidakko!
1. Miksi olet mennyt ostamaan Nikonin kameran ??
2. Miksi sössäät niitä Nikonin ureansävyisiä kuvatiedostoja jollain jumittavalla PC-koneella ??
Jos et pysty antamaan näistä kahdesta asiasta kunnollista selitystä valokuvamarsalkalle, alennan sinut valokuvavänrikiksi !!
1. Aikojen alussa kun ensimmäistä järjestelmääni hankin niin jouduin Nikonin kieron mainoskamppanjan uhriksi ja sieluni vangittiin Nikonlandian alimpaan tyrmään sekä avain heitettiin Nikonlandian syvään virtsaa täynnä olevaan kaivoon. Tämän vuoksi olen ikuisesti tuleva harhailemaan Nikonlandian pimeydessä kiristellen hampaita ja turhaan yrittäen oppia valokuvaamaan.
2. Edellämainitusta johtuen NikoNISTIEN ja PuuCeeNISTIEN välinen YYA-sopimus on mahdollistanut sen että minua on julmasti kiristäen pakotettu lupautumaan että käytän lopun elämääni jumittavaa ja säälittävää PuuCee konetta.
Nöyrä alamaisesi
Valokuvaeversti Puuhis
-
-
Ainut mahdollisuus ylennykselle valokuvaajien kenraalikuntaan kohdallasi on se, että toimitat korkeat nikonistipäälliköt mremosen ja hasselin kameraväenkenraali Muntin kuulusteltaviksi.puuhapete kirjoitti:Eikö tämä ole hiukan julmaa teidän korkeutenne? Entä jos teen myyräntyötä täällä nikon leirissä ja sabotoin kaikella mahdollisella tavalla heidän toimintaa? Eikö silloin voisi palkita ylennyksellä tahi jollain muulla ansioristillä?
-
-
Kyllä tuosta joku myönnytys pitäisi saada =)puuhapete kirjoitti:Eikö tämä ole hiukan julmaa teidän korkeutenne? Entä jos teen myyräntyötä täällä nikon leirissä ja sabotoin kaikella mahdollisella tavalla heidän toimintaa? Eikö silloin voisi palkita ylennyksellä tahi jollain muulla ansioristillä?
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Kohta varmaan täällä katsellaan sorsanperseiden ja mersukuvien sijaan näytöllä kärsivistä zombeista otettuja kuvia:Pspege kirjoitti: Itse olen viime aikoina kuvannut melkoisen vähän, mutta pelannut sitäkin ahkerammin uudella koneellani sotapelejä, kun niitä nykyään saa jo mäcillekin kohtalaisesti. Sotapelien pelaaminen on perusteltua myös siksi, koska nikonistit eivät halua vieläkään neuvotella rauhasta canonistien kanssa.
Heti kun sain uuden koneen, latasin siihen Apple Storesta Call of Duty Black Ops:in. Peli pyörii koneessa upeasti maksimigrafiikoilla ja 2560x1440 resoluutiolla, tökkimisestä ei ole tietoakaan! :)
-
Kivioja, pitkään Nikoneilla kuvanneet muistuttavat hämmästyttävän paljon Black Ops:in zombeja.kivioja kirjoitti:Kohta varmaan täällä katsellaan sorsanperseiden ja mersukuvien sijaan näytöllä kärsivistä zombeista otettuja kuvia:Pspege kirjoitti:Itse olen viime aikoina kuvannut melkoisen vähän, mutta pelannut sitäkin ahkerammin uudella koneellani sotapelejä, kun niitä nykyään saa jo mäcillekin kohtalaisesti. Sotapelien pelaaminen on perusteltua myös siksi, koska nikonistit eivät halua vieläkään neuvotella rauhasta canonistien kanssa.