Kuvaus ei ollut helpoimmasta päästä, mutta tämmöstä saatiin tehtyä :)

Iina by VilleK_, on Flickr

Kiva kun katsoit! Kommentit ovat tervetulleita.
Ymmärsit väärin...en tarkoittanut että näitä pitäisi blurrata enemmän vaan käyttää hieman rauhallisempaa taustaa. Näissä taustoissa isoin ongelma on suuret valoisuuserot.nomad kirjoitti:En ymmärrä taustaa koskevaa kritiikkiä. Siinähän voi olla monenmoista ratkaisua kunhan ei näissä puut päästa.
Minun mielestäni tässä oli kevättalvisen iloiset ja valoisat taustat. Jos enemmän oli blurrattu, niin miljööstä ei olisi paljoakaan jäljellä.
Kiitos palautteesta.nomad kirjoitti:Talvella on tietenkin luontevinta olla pihalla ulkovaatteet päällä, mutta värien vuoksi tykkään enemmän kahdesta ekasta kuvasta jossa on valkoinen villapaita päällä.
Jos kaksi pitäisi valita, niin poimisin 1 ja 4. Setin 3 kuva on se jota en pidä kamalan onnistuneena, mutta tähän on syynä ilme, ei valaistus.
Valon käytän kannalta nämä ovat niin hyviä, että arviointikykyni ei riitä, tai sitten eron tekemisessä on kyse vain mieltymyksistä.
En ymmärrä taustakommenttia. Ehkä voisit hiukan tarkentaa tuota?puuhapete kirjoitti:Valaisuharjoituksena ok, mutta tausta ei ollut loppuun saakka mietitty. Vaikka tausta rauhoitetaankin isolla aukolla niin kannattaa silti miettiä mitä siellä takana on. Muutenkin olen nykyään aika neuroottinen ton taustan kanssa miljööpotreteissa (kiitos dcnetin :D )
Jos tarkoitus on korostaa pelkästään mallia niin mahdollisimman rauhallinen tausta ja isot aukot kehiin tai sitten otetaan se tausta selkeästi mukaan yhdeksi elementiksi pienentämällä aukkoa ja miettimällä kokonaisuutta enemmän.
+1nomad kirjoitti:En ymmärrä taustaa koskevaa kritiikkiä. Siinähän voi olla monenmoista ratkaisua kunhan ei näissä puut päästa.
Minun mielestäni tässä oli kevättalvisen iloiset ja valoisat taustat. Jos enemmän oli blurrattu, niin miljööstä ei olisi paljoakaan jäljellä.
Halusin miljöön näkyvän taustassa. Jos haluan ~yksivärisen taustan, otan kuvat studiossa.puuhapete kirjoitti:Ymmärsit väärin...en tarkoittanut että näitä pitäisi blurrata enemmän vaan käyttää hieman rauhallisempaa taustaa. Näissä taustoissa isoin ongelma on suuret valoisuuserot.nomad kirjoitti:En ymmärrä taustaa koskevaa kritiikkiä. Siinähän voi olla monenmoista ratkaisua kunhan ei näissä puut päästa.
edit: lueppa esim. Puputin uusi kirja valaisusta...siellä on aika hyvin selitetty tämä.
En tarkoita rauhallisemmalla taustalla yksiväristä taustaa. Ongelma on isoissa valoisuuseroissa jotka häiritsee. Jos on mahdollista lukea toi mainitsemani Puputin kirja niin siellä on osattu selittää asia hyvin.Ville^K kirjoitti:Halusin miljöön näkyvän taustassa. Jos haluan ~yksivärisen taustan, otan kuvat studiossa.puuhapete kirjoitti:Ymmärsit väärin...en tarkoittanut että näitä pitäisi blurrata enemmän vaan käyttää hieman rauhallisempaa taustaa. Näissä taustoissa isoin ongelma on suuret valoisuuserot.nomad kirjoitti:En ymmärrä taustaa koskevaa kritiikkiä. Siinähän voi olla monenmoista ratkaisua kunhan ei näissä puut päästa.
edit: lueppa esim. Puputin uusi kirja valaisusta...siellä on aika hyvin selitetty tämä.
Jukka75 kirjoitti:Kaksi ekaa kuvaa toimii itselle ainaskin melkein täydellisesti, tuon taustan valoisuuserot yhdistettynä kirkas kohta valkoiseen villaneuleeseen hieman häiritsee. Tai no ei se edes häiritse vaan pisti silmään, en tosin jäänyt sitä murehtimaan vaan jatkoin matkaa :D
Mutta hienosti valaistu ja luonnollisen kaunista settiä, kyllä kelpaa :)
Kiitos palautteesta!Joku Muu kirjoitti:Jos paita olisi tumma, ei taustan kanssa olisi mitään ongelmaa. Irrotus toimii kasvojen ja hiusten osalta kyllä ihan hyvin, oikeastaan tosi hyvin (tumma/vaalea). Eipä tuo tausta nyt pahasti jää häiritsemään, pilkunviilausta loppujen lopuksi.
Mäkin tykkään parista ekasta eniten, asentokin on suotuisa ja luonnollinen.
Kiitos!Rustinki kirjoitti:Ensimmäinen oikein hyvä!
Toisessa kuvassa itselleni tulee muutama ajatus. Oikean käden voisi vaikka nostaa rinnalle/kaulalle tai tuoda jotenkin muuten esiin. Toisi kuvaan mukavasti eloa. Rajauksen voisi siirtää lantiolta, vaikka kuvasuhdetta muuttamalla.
Kaksi viimeistä ihan hyviä.
Juu tottahan toki.timtuun kirjoitti:Valaistuksellisesti mun mielestä oikein mainioita. Voisitko kertoa tarkemmin, kuinka käytit pikkusalamaa? Minkälainen valonmuokkain, etäisyys jne?