milläs alotetettais...
-
milläs alotetettais...
terve.
nyt on tehny mieli ostaa parempaa kameraa tuon 50euron nikoni pokkarin tilalle joka ottaa suttusia kuvia ja huonoo viideo.
oon miettinyt järkkärin ostoa sen koon ja muodon takia, en oikein noista pokkareista tykkää kun ovat niit pieniä ja tuntuuhan se siltä et järkkäril saa parempia kuvia.
kuvauksesta en tiedä kuitenkaan mitään ja tarkoitus olis pääasias ottaa kuvia mahdollisimman helposti. varmaa aika pitkälti kuvailu menisi lapsen kuvaamisesksi kotosalla. on nyt myös tollannen sonyn digivideokamera mutta silläkin tulee melko suttusta kuvaa joten hd video hyvällä kuvalla olisi tärkeä ominaisuus kans.
elikkäs millaista kameraa suosittelisitte?
itse olen miettinyt jotain canonin eos 500d?
pokkareista en tiedä joten suosituksia otetaan sieltäkin suunnalta vastaan.
kiitos kaikille jotka jaksavat vaivautua auttamaan.
nyt on tehny mieli ostaa parempaa kameraa tuon 50euron nikoni pokkarin tilalle joka ottaa suttusia kuvia ja huonoo viideo.
oon miettinyt järkkärin ostoa sen koon ja muodon takia, en oikein noista pokkareista tykkää kun ovat niit pieniä ja tuntuuhan se siltä et järkkäril saa parempia kuvia.
kuvauksesta en tiedä kuitenkaan mitään ja tarkoitus olis pääasias ottaa kuvia mahdollisimman helposti. varmaa aika pitkälti kuvailu menisi lapsen kuvaamisesksi kotosalla. on nyt myös tollannen sonyn digivideokamera mutta silläkin tulee melko suttusta kuvaa joten hd video hyvällä kuvalla olisi tärkeä ominaisuus kans.
elikkäs millaista kameraa suosittelisitte?
itse olen miettinyt jotain canonin eos 500d?
pokkareista en tiedä joten suosituksia otetaan sieltäkin suunnalta vastaan.
kiitos kaikille jotka jaksavat vaivautua auttamaan.
-
Tuo(-kin) kamera on varmasti hyvä vaihtoehto aloittavalle kuvaajalle.
Videokuvausta ajatellen kannattaa tiedostaa se seikka, että automaattitarkennus ei toimi peilillisen järjestelmäkameran kanssa. Joudut siis käyttämään videokuvauksessa manuaalitarkennusta. Tämä ei ole suuri haitta, pikemminkin päinvastoin. Mutta hyvä tiedostaa hankintaa harkitessa.
Toinen seikka jos haluat videokuvata järkkärilläsi; hanki siihen kuvanvakauksella varustettu optiikka. Kuvavakain on videohommissa lähes välttämättömyys, muuten ei tahdo käsivaralta tehdyistä kuvauksista tulla mitään.
Sinänsä nykyjärkkäreillä saa aikaan erinomaisen laadun omaavaa videokuvaa.
Videokuvausta ajatellen kannattaa tiedostaa se seikka, että automaattitarkennus ei toimi peilillisen järjestelmäkameran kanssa. Joudut siis käyttämään videokuvauksessa manuaalitarkennusta. Tämä ei ole suuri haitta, pikemminkin päinvastoin. Mutta hyvä tiedostaa hankintaa harkitessa.
Toinen seikka jos haluat videokuvata järkkärilläsi; hanki siihen kuvanvakauksella varustettu optiikka. Kuvavakain on videohommissa lähes välttämättömyys, muuten ei tahdo käsivaralta tehdyistä kuvauksista tulla mitään.
Sinänsä nykyjärkkäreillä saa aikaan erinomaisen laadun omaavaa videokuvaa.
-
kerro sun budjetti, niin tähän voi sanoa jotain järkevää. Viidellä sadalla saat kyllä hyvän pokkarinkin, vaikka Canonin G1x:n
http://sulanto.blogspot.fi/2012/03/cano ... lussa.html
Tonnilla saat taas sitä (luultavasti) paremman Nikonin coolpix A:n
Sitten on Sonyä, Olympusta, Fujia sun muuta kovan tason pokkarikameraa, jolla vissintaatusti pärjäät.
Järkkäreillä on objektiivivalikoimaa enemmän, mutta tällä ominaisuudella tuskin teet paljoakaan kun tarpeesi on sektorilla kotona ihmiskuvia. Olennaista sulla taitaa olla hyvä tarkennus ja valovoima + kuvanvakain videoinnissa.
http://sulanto.blogspot.fi/2012/03/cano ... lussa.html
Tonnilla saat taas sitä (luultavasti) paremman Nikonin coolpix A:n
Sitten on Sonyä, Olympusta, Fujia sun muuta kovan tason pokkarikameraa, jolla vissintaatusti pärjäät.
Järkkäreillä on objektiivivalikoimaa enemmän, mutta tällä ominaisuudella tuskin teet paljoakaan kun tarpeesi on sektorilla kotona ihmiskuvia. Olennaista sulla taitaa olla hyvä tarkennus ja valovoima + kuvanvakain videoinnissa.
-
Jos järkkärillä meinaat kuvat videoita helposti varsinkin lapsista, niin mieti Sonyn SLT sarjaa. Esim A37 jää selvästi alle 500€. Sonyn vaihetarkennus toimii videoillakin ja kokemuksesta (A55) voin sanoa että on ainut järkkäri jonka automaattitarkennus toimii edes joten kuten liikkuvaa lasta seuratessa. Kontrastitarkenteiset varsinkin sisällä tuntuvat hakevan sen suurimman kontrastin mihin tarkentaa ja harvoin se on pääkohde eli lapsi. Minulta ei ainakaan onnistu vakaa kuvaaminen ja käsin tarkentaminen yhtä aikaa niin eläväiseen kohteeseen kuin pieni lapsi :)
-
Vaihdoin Canonin järkkärin Fujin X10:iin ja en ole katunut yhtään.
Mukavan pieni, kulkee helposti mukana. Magnesium runko ei natise.
Löytyy automaattitila ja myös täydet käsisäädöt.
Tarkentaa nopeasti ja tekee hyvää jälkeä suoraan kamerasta,
ei tarvii photoshoppausta.
Zoom 28 - 112mm kinokoossa, valovoima F 2.0 - 2.8
Suosittelen.
Mukavan pieni, kulkee helposti mukana. Magnesium runko ei natise.
Löytyy automaattitila ja myös täydet käsisäädöt.
Tarkentaa nopeasti ja tekee hyvää jälkeä suoraan kamerasta,
ei tarvii photoshoppausta.
Zoom 28 - 112mm kinokoossa, valovoima F 2.0 - 2.8
Suosittelen.
Viimeksi muokannut eppue, Huhti 15, 2013 18 : 32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
aatuko kirjoitti:varmaa aika pitkälti kuvailu menisi lapsen kuvaamisesksi kotosalla.
Mun mielestä lapsen kuvaamiseen kotona tarttee olla joko todella valovoimainen lasi, tai sitten irrotettava salama. Mieluiten tietysti molemmat. Nopea AF on myös eduksi. Jos löytyy pokkari jossa nämä toimii niin hyvä, mutta muuten kyllä suosittelen järkkäriä ja siihen joku 35mm f/2 tai 50mm f/1.8 vähintään kiinni sekä budjetin suunnittelu niin että erillinen salamakin tulee hommattua.alsalus kirjoitti:Järkkäreillä on objektiivivalikoimaa enemmän, mutta tällä ominaisuudella tuskin teet paljoakaan kun tarpeesi on sektorilla kotona ihmiskuvia.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Kylläjoo, totta. Peilijärkkäreiden video-ominaisuudet vaan on joltain osin huonommat kuin peilittömien pokkareiden + pokkareita saa myös huippuvalovoimaisina. Ehkäpä toi aiemmin suositeltu Sony-järkkäri olisi hyvä allrounderi.Rockford kirjoitti:aatuko kirjoitti:varmaa aika pitkälti kuvailu menisi lapsen kuvaamisesksi kotosalla.Mun mielestä lapsen kuvaamiseen kotona tarttee olla joko todella valovoimainen lasi, tai sitten irrotettava salama. Mieluiten tietysti molemmat. Nopea AF on myös eduksi. Jos löytyy pokkari jossa nämä toimii niin hyvä, mutta muuten kyllä suosittelen järkkäriä ja siihen joku 35mm f/2 tai 50mm f/1.8 vähintään kiinni sekä budjetin suunnittelu niin että erillinen salamakin tulee hommattua.alsalus kirjoitti:Järkkäreillä on objektiivivalikoimaa enemmän, mutta tällä ominaisuudella tuskin teet paljoakaan kun tarpeesi on sektorilla kotona ihmiskuvia.
Mulle tuli vaan pokkari mieleen sen takia, että kysyjä ei tuntunut olevan niinkään kalustosta kiinnostunut kuin jälkipolvensa ikuistamisesta stillinä ja videona - ja tällaiseen hyvin selkeään käyttökohteeseen soveltuva kamera olisi simppeleimmillään hyvä pokkari.
-
- Viesti:
Eikös tällä foorumilla liiku vain meitä kalustosta kiinnostuneita... :-Dalsalus kirjoitti:... kysyjä ei tuntunut olevan niinkään kalustosta kiinnostunut ...
Videon ja stillin osalta vaatimukset tosiaan voi mennä vähän ristiin.
-
oolrait jätkät on nyt innostunut :)
eli mul on 50e pokkari mikä on mu mielest ihan skeida, ja sit on nokian lumia 800 ja sen kuvat, no ei nekää katsojan silmissä hirveää intohimoa saa aikaan.
paril kaveril on canonin järkkärit ja oon ihmetelly sitä et mitä kaikkee ne säätää enneku kuvaa, eiks se ois point and shoot niinku et saa tilanteenkin vielä kuvalle eikä sit niin et vehkeet o valmiina vastku tilanne o mennyt jo minuutti sitten..
eli saanks esim. tol canonin 1100d kameralla hyviä kuvia/videoita?
kattelin sitä sen demoa tuolta kanonin sivuilta ja ihan hyvältä ne mun silmään näytti?
entäs nikonin D3100 ?
ootte tos noita kameroita ehotellu, mut hinta on aika kova. ehkä jossain 300-400e luokka ois kukkarolle sopivin.
oon kattellu vähä noit "laatikko" pokkareita ja ei oikein sellane iske, eli just tollanen ku toi esim fujin x10 tai lumix fz2000 tai sitten joku järkkäri, canon tai nikon...
eli mul on 50e pokkari mikä on mu mielest ihan skeida, ja sit on nokian lumia 800 ja sen kuvat, no ei nekää katsojan silmissä hirveää intohimoa saa aikaan.
paril kaveril on canonin järkkärit ja oon ihmetelly sitä et mitä kaikkee ne säätää enneku kuvaa, eiks se ois point and shoot niinku et saa tilanteenkin vielä kuvalle eikä sit niin et vehkeet o valmiina vastku tilanne o mennyt jo minuutti sitten..
eli saanks esim. tol canonin 1100d kameralla hyviä kuvia/videoita?
kattelin sitä sen demoa tuolta kanonin sivuilta ja ihan hyvältä ne mun silmään näytti?
entäs nikonin D3100 ?
ootte tos noita kameroita ehotellu, mut hinta on aika kova. ehkä jossain 300-400e luokka ois kukkarolle sopivin.
oon kattellu vähä noit "laatikko" pokkareita ja ei oikein sellane iske, eli just tollanen ku toi esim fujin x10 tai lumix fz2000 tai sitten joku järkkäri, canon tai nikon...
-
- Viesti:
Videosta en tiedä edes onko siinä videota (näytti olevan vain 720p), kuvia voit käydä kattoon vaikka täällä: http://www.flickr.com/groups/1100d/pool/aatuko kirjoitti:eli saanks esim. tol canonin 1100d kameralla hyviä kuvia/videoita?
Järkkärissä se kuvien laatu on kuitenkin viimekädessä pokkaria enemmän kiinni kuvaajasta ja siitä millaisen objektiivin kuvaaja siihen nokalle kiinnittää. Eli jonkin verran enemmän asiaan pitää varmasti perehtyä kuin aivan yksinkertaisimpien pokkareiden kanssa. Haluttessa järkkärikin kyllä toimii point-and-shoot -tyyliin, mutta maksimaalista hyötyä siitä ei silloin saa. Itse säädän asioita myös puhelimella kuvatessa, ei sekään itsekseen kaikkea tajua.