Taulutietokone valokuvauskäytössä

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Joo, esim LRn voi asentaa kahteen koneeseen ja se kyllä riittäis ainakin mulle.
Jos saan parilla sadalla eurolla lisää Win8 tabletin hyvällä teholla kuin jonkun ipad 3sen rajatuilla softilla, niin otan kyllä sen wintoosan johon saan LRn. RT versio on tosiaan ipad ja android tablettia vastaava, mutta mua kiinnostaa x86 pohjainen versio.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

Avokid kirjoitti:...Jos saan parilla sadalla eurolla lisää Win8 tabletin hyvällä teholla kuin jonkun ipad 3sen rajatuilla softilla, niin otan kyllä sen wintoosan johon saan LRn. RT versio on tosiaan ipad ja android tablettia vastaava, mutta mua kiinnostaa x86 pohjainen versio.
Juu, kannattaa odotella ensi vuoden puolelle jolloin on tulossa kuvakäyttöön sopivampia i5-malleja. Sen verran noita i3:sia Verkkiksessä käpistellyt että samalla voi funtsia missä menee läppärin ja tabletin järkevä raja. Vain vähän liioitellen kolme senttiä paksu, kilon painoinen "tabletti" jonka teho-prossu kuumenee niin ettei sitä voi enää pidellä kädessä ei kuulosta kovin kätevältä. Snadi läppäri kunnon liittimillä, näppiksellä ja hiirellä toimii tehoa tarvittaessa paremmin.

Edit. Vielä sen verran että perinteisille tietokoneille tehtyjen PS:n ja LR:n käyttö on takuulla yhtä tuskaa kosketusnäytöllä. Eron bonjaa käyttäessä PS Touchia jonka täysin erilainen lay-out on suunniteltu nimenomaan sormenpään kokoiselle osoittimelle ja pienille näytöille.
elmar

Päivän Hesarissa aika osuva juttu tabletin ja läppärin välimuodosta > http://www.hs.fi/kuluttaja/Puoliksi+tab ... 5207367574

Helposti mukana kulkeva höyhenenkevyt tehottomampi tapukka kosketusnäytölle suunniteltuine ohjelmineen (iPad, Android, Win 8 RT) vai raskas teholaite (Win 8 Pro) joka tarvitsee lisävarusteineen laukun ja jota ei siksi viitsi kuljettaa mukanaan? Peilitön vain FF-dslr? Linkkari vai kirves? Fillari vai Harley Davidson? Valintoja.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Avokid kirjoitti:Jos saan parilla sadalla eurolla lisää Win8 tabletin hyvällä teholla kuin jonkun ipad 3sen rajatuilla softilla, niin otan kyllä sen wintoosan johon saan LRn. RT versio on tosiaan ipad ja android tablettia vastaava, mutta mua kiinnostaa x86 pohjainen versio.
OK, mitähän noi x86-pohjaiset tabletit sitten maksaa? Ja miten niissä kestää akut?

EDIT: HS:n jutun mukaan Acerin Iconia W700 64 Gt alkaen 699,90 (ilman telakkaa).

Toi ainoa Win 8 RT -tabletti mitä olen nähnyt eli Asus Vivo Tab RT TF600T maksoi vaivaiset 699 euroa vaikka se siis oli mun mielestä aika ankea laite. Ei tulis kyllä mieleenkään maksaa tuollaista hintaa kun iPad 3:n sai tänään 399 eurolla. Toki Asuksessa oli 64 GB muisti, mutta vastaavasti taas heikko reso näytössä (1366x768).
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
elmar

Rockford kirjoitti:OK, mitähän noi x86-pohjaiset tabletit sitten maksaa?
Tohon hintaan saa jo erittäin hyvän läppärin > http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... 5-3317UM-4

Edit. Tossa toinen "halpa" > http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... aio-Duo-11
Rockford
Viesti:

elmar kirjoitti:
Rockford kirjoitti:OK, mitähän noi x86-pohjaiset tabletit sitten maksaa?
Tohon hintaan saa jo erittäin hyvän läppärin > http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... 5-3317UM-4
Järkyttävä hinta kyllä. Tuolla rahallahan saa jo hyvän Ultrabook:in ja silti jää rahaa iPad:iinkin. Ja hinnan lisäksi:
Paino: 884 g (tablet), 1.6 kg (tablet+telakka)

Itse pidän jo iPad:iä vähän turhan painavana kokoonsa nähden. Toki Samsung on vastaavassa suhteessa isompikin.
elmar kirjoitti:Edit. Tossa toinen "halpa" > http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... aio-Duo-11
Tuokin painaa about saman kuin Lenovo X1 Carbon, joka on sentään oikea läppäri:
Paino: n. 1.3 kg akun kanssa (tarkoittanee tuota näppistä?)

Näihin verrattuna toi X1 Carbon alkaa jo tuntua ihan järkevän hintaiselta. Enemmän tehoa, muistia, levytilaa, heikompi näytön reso. Käpälöin joskus ja oli kyllä todella mahtavan tuntuinen laite kädessä.
Rockford
Viesti:

Ei nyt varsinaista valokuvauskäyttöä kuvaamiseen liittyen, mutta tuli eilen ostettua iPadille 1,79 euron hintainen FlickStackr-ohjelma ja tuota voi kyllä suositella jos flickr:istä tykkää selailla omia tai muiden kuvia. Muutenkin tosi monipuoliselta vaikuttava softa, johon voi ostaa myös 500px-tuen (ja jotain muutakin) lisäosana.

Tuossa on myös tuki Retina-näytölle ja on tosi kiva kun noin 30 kuvan ruudukkonäkymässäkin saa kuvista melko hyvin selvää
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Vastaa Viestiin