Canon EF 24-70 f/2.8L II

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
vilsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vilsu »

Näyttäis löytyvän jo varastostakin?

http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=4497
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
okam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja okam »

hkoskenv kirjoitti:Tuohon hintaan on syytä ollakin aivan sensuroidun hyvä lasi. Raju veto, jos jättävät sen vanhan mallin pois, koska ei tuota uutta osta kuin rikkaat hullut ja Canonilla ei ole tolkun hintaista normaalizoomia täyskennoon (paitsi pimeä 24-105).
Tämä hullu osti kyseisen lasin ja ekat kuvaukset takanapäin. Pitkään aikaan eka Canon päivitys jossa mietin et mitä järkeä. Siis senkin jälkeen, kun olen tuotteen ostanut ja kokeillut (5D3 oli samanlainen tuote, tosin sillä erotuksella et käytännön ero vanhaan oli niin järkyttävän iso ero et hankinta oli hyvin perusteltu).

Piirroista en sano mitään, kun minua ei absoluuttiset tarkkuudet yleisesti ottaen kiinnosta. Yleisesti ottaen uuden ero vanhaan on tarkennuksen pysyminen paikallaan zoomatessa. Vanhalla oli käytännössä pakko tarkentaa uudestaan jos zoomas mut tässä uudessa taas ei sekä ainakin nyt uutena tarkennus ja zoomaus on selkeästi jämäkämpää kuin vanhassa joka nyt ainakin kuluneena oli aivan turhan "löysä".

Tulee vähemmän hutivetoja kiireessä kuvatessa varsinkin silloin, kun tarkennus on siirretty pois laukaisunapista. Vanhassa laajispäässä piirto oli minunkin makuun välillä turhankin suttua, nyt sitä ongelmaa ei ole.

Vanhassa on myös parempi linssihoodi, nyt kun on satanut niin tuo vanha isompi hoodi suojaa selkeästi paremmin kun tämä uusi joka on todella pieni.

Vanhan myyn noin 700-800e ja uus makso 2400e. Eipä minusta ole näin ison hintaeron väärti ELLEI sitten tuo tarkennus zoomatessa aiheuta itselleen vanhassa ongelmia.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

Photozone odotti älyttömän hinnan perusteella paljon enemmän > http://www.photozone.de/canon_eos_ff/77 ... ff?start=2
vesipisara

Viesti Kirjoittaja vesipisara »

Minäkin vaihdoin II-versioon ja pääsyy vaihtoon oli se että sain vielä melko hyvin vaihdossa vanhasta 24-70 lasista jonka olin hankkinut keväällä 2005. Lasi on toiminut koko ajan hyvin ongelmitta mutta jossain vaiheessa alkaa varmaan vikaantumisen riski kasvamaan.
Konditiona

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

Mites kontrasti, värien toistuminen sekä kuvan yleinen "klangi"?
esakuni

Viesti Kirjoittaja esakuni »

Testiä pukkaa:

http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx

Harkinnassa Canonin 24/1.4 II:n, 35/1.4 ja Sigman 50/1.4:n vaihtaminen tähän kakkulaan, puhukaa mulle järkeä...
antnis

Viesti Kirjoittaja antnis »

Konditiona kirjoitti:Mites kontrasti, värien toistuminen sekä kuvan yleinen "klangi"?
Varmasti täysin riittävät sinun tai meidän muidenkaan kuville.
Cuntonen

Viesti Kirjoittaja Cuntonen »

Älä veikkonen..tai sit olen kiinostunut ostamaan sinulta 24/1.4 II :)?!
esakuni kirjoitti:Testiä pukkaa:

Harkinnassa Canonin 24/1.4 II:n, 35/1.4 ja Sigman 50/1.4:n vaihtaminen tähän kakkulaan, puhukaa mulle järkeä...
Joka suljintaan säästää, se kameraansa vihaa..
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

Saat kolmen huippulasin vastineeksi yhden huippulasin. Itse en vaihtaisi, mutta jos kätevyys ja pimeys houkuttaa niin antaa mennä vaan.
Hedu

Viesti Kirjoittaja Hedu »

mappe kirjoitti:

Saat kolmen huippulasin vastineeksi yhden huippulasin. Itse en vaihtaisi, mutta jos kätevyys ja pimeys houkuttaa niin antaa mennä vaan.
Ei ääni täältäkin.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

Hedu kirjoitti:
mappe kirjoitti:

Ei ääni täältäkin.
Kyllä ääni ja vihreää valoa täältä valokuvamarsalkan komentokeskuksesta. Korvaat tuolla huippulaatuisella 24-70 millisellä mainiosti nuo kolme kömpelöä prime-objektiivia.

Kuvanlaadussa et häviä mitään ja jos takana on 5D III tai 1DX runko, niin tuo "heikko" f/2,8 valovoima riittää varmasti, ellei harrastuksiin kuulu pimeässä vaatekomerossa kuvaaminen tai ylenpalttinen bokehin ja kapean DOF:in tavoittelu, jota kukaan tavallinen kuvankatsoja ei osaa arvostaa.

Tosin itse en vieläkään tiedä, että vaihdanko tuon wanhan legendaarisen ykkösversion tuohon uutukaiseen. Uuden mallin vastavalosuoja on pieni ja tehokas vain 24 mm polttovälillä. Wanhan version kookas vv-suoja on tehokas kaikilla polttoväleillä, kiitos objektiivin perinteisestä poikkeavan optisen suunnittelun. Se suojaa objektiivin etulinssiä myös paljon paremmin esim. sateelta.

Wanha malli tarjoaa myös huomattavasti paremmat lähikuvausominaisuudet, samasta lyhimmästä tarkennusetäisyydestä (0,38 m) huolimatta I-version suurin suurennossuhde on 0,29x, kun se tässä uudessa II-mallissa on vain 0,21x.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

spege kirjoitti:Kuvanlaadussa et häviä mitään...
Varsin Spegemäinen "fakta"...
--------
Aves!
digikuva81

Viesti Kirjoittaja digikuva81 »

Mielestäni typerää, ettei tuossa f/1.4 ja f2.8 välissä ole mitään kunnollista ja laadukasta - esim. Leican linja vaikuttaa loogisemmalta:

Summilux-M f/1.4 ASPH.
Summicron-M f/2 ASPH.
Elmarit-M f/2.8 ASPH.
Super-Elmar-M f/3.4 ASPH.

Jokaiselle juuri se, jonka ajattelee tarvitsevansa.
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

digikuva81 kirjoitti:Mielestäni typerää, ettei tuossa f/1.4 ja f2.8 välissä ole mitään kunnollista ja laadukasta - esim. Leican linja vaikuttaa loogisemmalta:

Summilux-M f/1.4 ASPH.
Summicron-M f/2 ASPH.
Elmarit-M f/2.8 ASPH.

Voithan sä ostaa tuon Canonin 35/1.4:n ja himmentää himoitsemaasi kakkosaukkoon. Jää rahaa yli Leicaan verrattuna ja kaupanpäälle saat af:n.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Sakke_K kirjoitti:
spege kirjoitti:Kuvanlaadussa et häviä mitään...
Varsin Spegemäinen "fakta"...
Ja tarina jatkuu näin.
spege kirjoitti:...jota kukaan tavallinen kuvankatsoja ei osaa arvostaa.
Muutaman vuoden kun olen kuvannut planeeta parhaalla (tähän asti?) 2.8 normizoomilla, sillä Nikonin valmistamalla, niin en kumminkaan menisi uhomaan, että primet on turhia. Kun on hyvä 2.8 zoomi, niin saman polttovälialueen primeä ei ehkä aina tule kannettua mukana. Mutta ei tämä tarkoita, etteivätkö kiinteät olisi parempia. Totta kai ovat, ainakin jos valovoimaa kysellään.

Mutta spegehän on tottunut turistizoomin kompromissiin, joten sikäli mikä tahansa 24-70mm on luksusta.
digikuva81

Viesti Kirjoittaja digikuva81 »

PekkaSav kirjoitti:
digikuva81 kirjoitti:Mielestäni typerää, ettei tuossa f/1.4 ja f2.8 välissä ole mitään kunnollista ja laadukasta - esim. Leican linja vaikuttaa loogisemmalta:

Summilux-M f/1.4 ASPH.
Summicron-M f/2 ASPH.
Elmarit-M f/2.8 ASPH.

Voithan sä ostaa tuon Canonin 35/1.4:n ja himmentää himoitsemaasi kakkosaukkoon. Jää rahaa yli Leicaan verrattuna ja kaupanpäälle saat af:n.
Entä osaatko sitten vastata, jos irrotan nuo valovoimat?

Summilux-M
Summicron-M
Elmarit-M
Super-Elmar-M

toisaalt olis kiva tietää, mitä meinaavat noilla objektiivien nimillä
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Kodak. Kodak? Mitä mahtavat tarkoittaa sillä?
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

nsamppa kirjoitti:Kodak. Kodak? Mitä mahtavat tarkoittaa sillä?
Fujista sentään tiedetään mikä se on.
kivioja

Viesti Kirjoittaja kivioja »

digikuva vaan testaa, osaako porukka hakea tietoa wikipediasta. Tässä ketjussa tosin oli tarkoitus keskustella aivan muusta.
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

spege kirjoitti:
Hedu kirjoitti:
mappe kirjoitti: Saat kolmen huippulasin vastineeksi yhden huippulasin. Itse en vaihtaisi, mutta jos kätevyys ja pimeys houkuttaa niin antaa mennä vaan.
Ei ääni täältäkin.
Kyllä ääni ja vihreää valoa täältä valokuvamarsalkan komentokeskuksesta. Korvaat tuolla huippulaatuisella 24-70 millisellä mainiosti nuo kolme kömpelöä prime-objektiivia.

Kuvanlaadussa et häviä mitään ja jos takana on 5D III tai 1DX runko, niin tuo "heikko" f/2,8 valovoima riittää varmasti, ellei harrastuksiin kuulu pimeässä vaatekomerossa kuvaaminen tai ylenpalttinen bokehin ja kapean DOF:in tavoittelu, jota kukaan tavallinen kuvankatsoja ei osaa arvostaa.

Tosin itse en vieläkään tiedä, että vaihdanko tuon wanhan legendaarisen ykkösversion tuohon uutukaiseen. Uuden mallin vastavalosuoja on pieni ja tehokas vain 24 mm polttovälillä. Wanhan version kookas vv-suoja on tehokas kaikilla polttoväleillä, kiitos objektiivin perinteisestä poikkeavan optisen suunnittelun. Se suojaa objektiivin etulinssiä myös paljon paremmin esim. sateelta.

Wanha malli tarjoaa myös huomattavasti paremmat lähikuvausominaisuudet, samasta lyhimmästä tarkennusetäisyydestä (0,38 m) huolimatta I-version suurin suurennossuhde on 0,29x, kun se tässä uudessa II-mallissa on vain 0,21x.
Spege on tainnut touhuta noiden pimeiden zoomie kanssa niin kauan, että 2.8 tuntuu kovan luokan valovoimalta. Nyt syksyn tullessa olisi taas aika nähdä valo, mitä esim. rajalan myyjät mielellään kanta-asiakkaalleen esittelevät.

Tuon vanhan 24-70:n omistaneena en kyllä keksi siitä mitään muuta legendaarista kun hintaisekseen luvattoman heikon rakenteen.
Vastaa Viestiin