Nikon D600
-
-
-
-
Vanha raato Sakke on taas ihan seis. Vai piti saada ne säälittävät Sigmasi mukaan tännekin Nikon D600 keskusteluun. Yrittäisit edes ;-DSakke_K kirjoitti:Osku-pappa puhuu puhelimista kun muut puhuu Samsungeista, ja Nikkoreista kun muut puhuu Sigmoista ;-)elmar kirjoitti:Etenkin kun ne mistä puhutaan ovat taskutietokoneita.OskuK kirjoitti: Miksi puhelimista pitäisi puhua mitään?
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
D600
Taitaapi olla ettei tule meille asumaan tuo d600:nen
Sen verran on muovia rungossa, erityisesti bajonetin ympärillä.
Siihen kun kietaisee jämerän objektiivin pakkasella, niin notkuu ja voi kuulua "crack".
http://d600.org/wp-content/uploads/2012 ... lastic.jpg
Eikä valmisteta enää Japanissakaan.
Sen verran on muovia rungossa, erityisesti bajonetin ympärillä.
Siihen kun kietaisee jämerän objektiivin pakkasella, niin notkuu ja voi kuulua "crack".
http://d600.org/wp-content/uploads/2012 ... lastic.jpg
Eikä valmisteta enää Japanissakaan.
-
- Viesti:
Re: D600
Miten painavaa lasia ajattelit roikottaa? Mulla on ollut useita muovisia Nikonin runkoja F401s:stä lähtien ja kaikki on kestäneet 80-200mm f/2.8:a roikotella kaikissa lämpötiloissa. Eikä kyllä ole koskaan edes käynyt mielessä että kamera menisi rikki siitä, että käytän sitä siihen mihin se on tehty, eli kuvaamiseen.Magneetto kirjoitti:Siihen kun kietaisee jämerän objektiivin pakkasella, niin notkuu ja voi kuulua "crack".
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
En itsekään kestotestiä ajatellut, ainakaan omilla vehkeillä.Rockford kirjoitti:Miten painavaa lasia ajattelit roikottaa? Mulla on ollut useita muovisia Nikonin runkoja F401s:stä lähtien ja kaikki on kestäneet 80-200mm f/2.8:a roikotella kaikissa lämpötiloissa. Eikä kyllä ole koskaan edes käynyt mielessä että kamera menisi rikki siitä, että käytän sitä siihen mihin se on tehty, eli kuvaamiseen.Magneetto kirjoitti:Siihen kun kietaisee jämerän objektiivin pakkasella, niin notkuu ja voi kuulua "crack".
Ajatus 2k€ maksavasta muovi-lelusta ei vaan tunnu mukavalta.
Tässä muuten verrokiksi kuva D300S rungosta.
http://www.imaging-resource.com/PRODS/D ... YSEALS.JPG
Jotenkin on vakuuttavampi. Made in Japan.
D700 on samaa robusti luokkaa.
-
- Viesti:
Googlasin itekin tuon saman kuvan äsken, onhan se vakuuttavampi, ei siinä mitään. En edes muista enää oliko mun D300 tosiaan Made in Japan.Magneetto kirjoitti:Tässä muuten verrokiksi kuva D300S rungosta.
-
- Viesti:
D300 ja D300S on "Made in Thailand". Eli eivät ole Japanissa valmistettuja, niinkuin esimerkiksi D700.Rockford kirjoitti:Googlasin itekin tuon saman kuvan äsken, onhan se vakuuttavampi, ei siinä mitään. En edes muista enää oliko mun D300 tosiaan Made in Japan.Magneetto kirjoitti:Tässä muuten verrokiksi kuva D300S rungosta.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
- Viesti:
-
Sillä, missä runko tilpehööreineen on 'Made in' ei pitäisi laadun kannalta olla merkitystä. Tietysti jotkut vanhat jäärät ovat sitä mieltä, että Japanissa tehty on laadukkaampaa tai jotenkin luotettavampaa.
( Toisaalta, jotkut tosi vanhat jäärät voivat asiasta olla aivan päinvastaistakin mieltä. )
Itse taidan kuulua kuitenkin tuohon vanhojen jäärien joukkoon, koska olen sitä mieltä, että D600 on pienoinen pettymys speksien osalta eikä muovin osuuden lisäys runkomateriaalissa 'Made in Thailand'-tekstin kanssa auta asiassa yhtään.
Siispä D800 harkintaan tai sitten jonkun kauppiaan hyllyn perältä uusi D700/D3S-runko.
( Toisaalta, jotkut tosi vanhat jäärät voivat asiasta olla aivan päinvastaistakin mieltä. )
Itse taidan kuulua kuitenkin tuohon vanhojen jäärien joukkoon, koska olen sitä mieltä, että D600 on pienoinen pettymys speksien osalta eikä muovin osuuden lisäys runkomateriaalissa 'Made in Thailand'-tekstin kanssa auta asiassa yhtään.
Siispä D800 harkintaan tai sitten jonkun kauppiaan hyllyn perältä uusi D700/D3S-runko.
-
Camera Store esittelee/testaa D600:n juutuubissa.
Toisin kuin Valottaja ajattelee, minun mielstäni D600:ssa ei ole tingitty D800:n spekseistä juurikaan. Voisiko kaksi eri hintaista mallia lähempänä toisiaan olla? Oleellisin ero noiden välillä on rakenteessa, mikä asia täytyy itse käydä kokeilemassa ennen kuin sanoo juuta jaata.
Tuossa juutuubin videossa saa aika vakuuttavan käsityksen D600:n kuvanlaadusta. testi ei ole tarkka, mutta lupaa hyvää. Lisäksi siinä väitetään, että D600:n af olisi hämmästyttävän hyvä. Jos noin on, niin sitten kamera vaikuttaa entistäkin kilpailukykyisemmältä.
D700:n omistajana nämä kummatkaan Nikonin uutuudet, D600 ja D800, eivät nyt kuitenkaan mitään pakkoliikkeitä aiheuta. Katsotaan siis rauhassa mitä tuleman pitää. Kamera uusitaan sitten kun on hyviä tarjouksia tai kun vanha peli laukeaa.
Toisin kuin Valottaja ajattelee, minun mielstäni D600:ssa ei ole tingitty D800:n spekseistä juurikaan. Voisiko kaksi eri hintaista mallia lähempänä toisiaan olla? Oleellisin ero noiden välillä on rakenteessa, mikä asia täytyy itse käydä kokeilemassa ennen kuin sanoo juuta jaata.
Tuossa juutuubin videossa saa aika vakuuttavan käsityksen D600:n kuvanlaadusta. testi ei ole tarkka, mutta lupaa hyvää. Lisäksi siinä väitetään, että D600:n af olisi hämmästyttävän hyvä. Jos noin on, niin sitten kamera vaikuttaa entistäkin kilpailukykyisemmältä.
D700:n omistajana nämä kummatkaan Nikonin uutuudet, D600 ja D800, eivät nyt kuitenkaan mitään pakkoliikkeitä aiheuta. Katsotaan siis rauhassa mitä tuleman pitää. Kamera uusitaan sitten kun on hyviä tarjouksia tai kun vanha peli laukeaa.
-
Eiköhän D600sessa ole 2 vuosen takuu näille rakennevioille.
Jos kestää koko takuuajan, niin eiköhän sieltä ilmesty siksi joku uusi malli joka korvaa edelisen.
Eipä kamerat ole tarkoitettukaai ikuisiksi, joten en sentakia meinaa luovuttaa.
Onhan tämä senverran mielenkiintoinen tämä D600.
Ja kun pitää D700 aina latingissa sehän kestää taas isältä pojalle.
Jos kestää koko takuuajan, niin eiköhän sieltä ilmesty siksi joku uusi malli joka korvaa edelisen.
Eipä kamerat ole tarkoitettukaai ikuisiksi, joten en sentakia meinaa luovuttaa.
Onhan tämä senverran mielenkiintoinen tämä D600.
Ja kun pitää D700 aina latingissa sehän kestää taas isältä pojalle.
-
- Viesti:
Katoin videon, pari ihmetystä.nomad kirjoitti:Camera Store esittelee/testaa D600:n juutuubissa.
1. Jos tolla testaajalla on muka "lady hand" -koon kädet niin mitähän mulla sit on? Silti ei tullut mieleenkään että D800 ois liian iso käteen gripin osalta, mutta toisaalta D300 istui kuitenkin himpun paremmin käteen sormille syvemmäksi muotoillut gripin takia. D800 kaipais varsinkin peukalolle vähän jyrkempää muotoilua joka kuvien mukaan D600:ssa on. D600 en ole tietenkään voinut kokeilla.
2. Miksihän videon liveviewssä ei vois muka säätää aukkoa D600:ssa? Ihan vain erojen saamiseksi poistettu ominaisuus?
Kaikenkaikkiaan D600 vaikuttaa erittäin hyvältä ja jos toi ois ollut saatavilla keväällä/kesällä 500-600e halvemmalla kuin D800 niin oisin varmaan hyvin tyytyväisenä ostanut tuon.
Pettynyt olisin jos ei kestä selvästi pidempään kuin takuuaika.Pentax RAW kirjoitti:Jos kestää koko takuuajan, niin eiköhän sieltä ilmesty siksi joku uusi malli joka korvaa edelisen.
-
-
Eiköhän asia mene niin, että kun D600 voidaan myydä alle 2000e hinnalla, niin D800:n hinta voidaan pitää ylhäällä ilman pelkoa markkinaosuuden laskusta. Objektiivimyynnistähän tässä on yhtä paljon kysymys kuin kameroiden myymisestä.OskuK kirjoitti:?? Meinaat että Nikon haluaa sotkea asioita lisää? Nyt jo oli kameroiden hintaero aivan liian pieni.Beatsi kirjoitti:On muuten tullu yhtäkkistä hoppua D800 hintojen laskuun kun D600 tuli.
-
- Viesti:
Kuinkahan montakymmentä miljoonaa muovirunkoista slr:ää on maailmalla myyty ja monestako on bajonetti korkannut irti?Magneetto kirjoitti:En itsekään kestotestiä ajatellut, ainakaan omilla vehkeillä.Rockford kirjoitti:Miten painavaa lasia ajattelit roikottaa? Mulla on ollut useita muovisia Nikonin runkoja F401s:stä lähtien ja kaikki on kestäneet 80-200mm f/2.8:a roikotella kaikissa lämpötiloissa. Eikä kyllä ole koskaan edes käynyt mielessä että kamera menisi rikki siitä, että käytän sitä siihen mihin se on tehty, eli kuvaamiseen.Magneetto kirjoitti:Siihen kun kietaisee jämerän objektiivin pakkasella, niin notkuu ja voi kuulua "crack".
Ajatus 2k€ maksavasta muovi-lelusta ei vaan tunnu mukavalta.
Tässä muuten verrokiksi kuva D300S rungosta.
D700 on samaa robusti luokkaa.