Anteeksi, mutta suomenkielen taitoni saattaa olla hieman puutteellinen,bobotti kirjoitti:
Tätä samaa angstisia mallia rannallejääneiden höpinää ;*D
tai sitten tuossa lauseessa on jotain omituista.
kapa
Tässä on nyt se vika, että takuuta ei tarvita tällaiseen _myyjän_ eli verkkokauppa.com:n lakisääteiseen virhevastuuasiaan. Kauppa on vastuussa tuotteestaan eikä asiakkaan tarvitse asioida huoltoliikkeen tai valmistajan kanssa. Kummankaan mielipiteellä ei pidä olla asiaan mitään merkitystä. Kun päätäntävalta annetaan väärille tahoille, kuluttaja ei saa koskaan oikeutta.vonNeumann kirjoitti:550D:stä painui usb-portti kameran sisään 2kk käytön jälkeen. Lähetin verkkokauppa.com kautta JAS:lle josta soittivat että "ei ole takuunalainen vika. Itse olet ruuvarilla vääntäny paskaksi" Soitin Canonille ja kysyin että onko takuu asia ja vastaus oli myönteinen. Soitto takas JAS:lle josta otettiin yhteyttä canonille ja vastaus oli edelleen että "Ei kuulu takuun piiriin fyysiset vahingot." Tässä vaiheessa soitin sitten Canonin Suomen takuupäällikölle tms. jonka kanssa sain neuvoteltua että Canon maksaa korjaukseen tarvittavat varaosat (300e) ja minä työn osuuden. Jas:lta neuvottelin vielä 10% alennuksen loppusummasta.
Tappiollehan tässä jäätiin loppujen lopuksi, vaikka kyseessä oli mielestäni ihan selvä valmistusvirhe. Kyllähän USB-portin pitäis normaalia käyttöä kestää yli 2kk. Että semmosta. *sensuroitu* pulju tuo JAS.
Periaatteessa näin, mutta toisaalta olisihan JAS voinut korjata sen mukisematta ja ottamatta kantaa siihen minkätakia se on mennyt rikki...Tuskin Canonia olisi myöhemmin kiinnostanut, että miksi JAS meni sen korjaamaan - ja vääntämään kättä nyt siitä...Vähän pitää olla pienen ihmisen asialla, kato ;-)Sauli Särkkä kirjoitti:Älä syytä JAS-Tekniikkaa Canonin harrastelijarunkojen mekaanisesta huonoudesta.. ;)
-Sale
Joo, aika korkealta 90€ vaikuttaa...Mutta voi nykyään pitää hyvinkin paikkansa. JAS tekniikka on haalinut Suomessa niin kattavan monopolin, että se voi hinnoitella työnsä kohta miten haluaa - sillähän on jo nyt ainakin Nikon, Canon, pentax ja Tamron...helager kirjoitti:En tiedä onko tämä oikea threadi tälle kysymykselle, mutta tuskin sen niin väliä. Eli onko yhden objektiivin tarkennuksen korjaaminen toimenpide joka maksaa yleisesti JAS:lla yhden tunnin työn veloituksen eli 90€?
Näin ainakin Turussa minulle sanottiin.
Muistelen vain ihmisten täällä puhuneen hieman halvemmista hinnoista. Noilla hinnoilla ei muiden kuin L-sarjalaisten tarkennuksia kyllä raaski korjailla, ellei takuuseen saa menemään.
Joo, Fokan huolto Helsingin Lauttasaaressa on ihan uskomaton paikka (siis Sigman huolto)!mremonen kirjoitti:Sama juttu kuin Fokalla. Sillä erotuksella, että ovat siellä korjailleet noita, mutta omaan piikkiin se on heillä mennyt. Jos korjauksesta laittaa laskun ulkomaille, sen tietää mitä siinä käy. Suomen maahantuoja ei ota kantaa, jos on harmaatuontitavaraa.jmra kirjoitti:Itse uskon, että kyllä ne Jasilla sen osaisivat korjata. Niillä ei vain haluta korjata sitä, koska eivät tiedä kuka sen korjauksen maksaa. Ihan normaalia yritystoimintaa. Kuka sitä nyt ilman tekisi. Todennäköisesti ensimmäinen huoltomies on kysellyt Suomen maahantuojalta maksajaa ja kun ei ole saanut varmuutta maksajasta, niin homma on jäänyt seisomaan.
Itse sain Fokan kanssa sovittua, että maksoin osat ja he tarjosivat työn.... Reilu peli mielestäni.
Ei varmaan kannata. Vie johonkin perinteiseen kamerahuoltoon, siellä homma hoituu. Samalla estät vähän toiminnan keskittymistä yhden toimijan käsiin.Ihmemies2 kirjoitti:Onko kukaan muuten rasvauttanut käsitarkenteisia objektiivejä Jassilla? Lähinnä mietiyttää, että onko niillä enää materiaaleja ja tietotaitoa moiseen hommaan...
Minkä verran fokalla tuo säätö kustantaa?aikaarska kirjoitti:Joo, Fokan huolto Helsingin Lauttasaaressa on ihan uskomaton paikka (siis Sigman huolto)!mremonen kirjoitti:Sama juttu kuin Fokalla. Sillä erotuksella, että ovat siellä korjailleet noita, mutta omaan piikkiin se on heillä mennyt. Jos korjauksesta laittaa laskun ulkomaille, sen tietää mitä siinä käy. Suomen maahantuoja ei ota kantaa, jos on harmaatuontitavaraa.jmra kirjoitti:Itse uskon, että kyllä ne Jasilla sen osaisivat korjata. Niillä ei vain haluta korjata sitä, koska eivät tiedä kuka sen korjauksen maksaa. Ihan normaalia yritystoimintaa. Kuka sitä nyt ilman tekisi. Todennäköisesti ensimmäinen huoltomies on kysellyt Suomen maahantuojalta maksajaa ja kun ei ole saanut varmuutta maksajasta, niin homma on jäänyt seisomaan.
Itse sain Fokan kanssa sovittua, että maksoin osat ja he tarjosivat työn.... Reilu peli mielestäni.
Olen saanut heiltä enemmän kuin hyvää palvelua monien Sigmojeni kanssa. Työmoraali täysi 10.
Harrastan luonto/lintu kuvausta ja kävin esim. säädättämässä yhtä sigman telen AF:ää kolme kertaa kohdilleen...Jo ensimmäisen huoltokerran jälkeen se oli hyvä, mutta nälkä kasvoi syödessä ja tarkennusta hiottiin kohdilleen tosiaan vielä pari kertaa sen jälkeen. Sovittiin aika ja olin itse paikalla runkoni kanssa kun yritettiin ja löydettiin tietyille polttoväleille just sopivat säädöt! Viimeinen kerta oli todella hienovaraista säätöä - tyyliin, että halusin tarkennuksen olevan mielummin karvan verran edessä jotta jos vaikka pikkulintua kuvaa täydellä aukolla ja tarkentaa sen kehoon ja lintu kääntää päätä ja katsoo kameran suuntaan niin pää/silmät/nokka olisivat tarkkoja vaikka vain hieman taakse jäävä keho olisikin jo aavistuksen verran epätarkempi...
Tämä siis vain esimerkkinä miten huippuunsa yksilöllistä palvelua voi parhaimmassa tapauksessa saada.
Silloisessa rungossani ei ollut AF:n hienosäätöominaisuutta, joten itse en moista säätöä rungostani voinut tehdä.
Toinen esimerkki oli kun yksi toinen sigma kärsi pienoisesta epäkeskisyydestä, eli käytännössä kuvan vasen laita oli vähän edessä kun oikea oli takana. Takuu oli mennyt umpeen, mutta Fokalta sattui löytymään uusi takalinssiryhmä varaosana, ja ne vaihtoivat sen päivän aikana veloituksetta objektiiviin - olen edelleen kiitollinen!
Sigman objektiivit ovat edullisia ja laadussa esiintyy vaihtelua (tosin asia on mennyt paremmaksi parin viime vuoden aikana), mutta kunnon huolto pelastaa paljon! Itse ainakin ostan luottavaisin mielin sigmoja kun tiedän huollon pelaavan tarvittaessa. Näin ;-D
Tämä on todellakin totta. Ilman Lauttasaaren Fokaa en ostaisi yhtäkään Sigmaa.aikaarska kirjoitti:Sigman objektiivit ovat edullisia ja laadussa esiintyy vaihtelua (tosin asia on mennyt paremmaksi parin viime vuoden aikana), mutta kunnon huolto pelastaa paljon! Itse ainakin ostan luottavaisin mielin sigmoja kun tiedän huollon pelaavan tarvittaessa.
Yep, ei mullakaan henkilökohtaisesti ole siis ollut mitään ongelmia JAS tekniikan kanssa. JAS-negatiivisia kommentteja/kokemuksia olen lukenut lähinnä täältä foorumeilta. Canonia, Nikonia ja Pentaxia olen huollattanut muutaman viime vuoden aikana ilman erityisiä ongelmia. Esim. objektiivien/rungon AF säätöjen saralla olen varannut sieltä etukäteen ajan ja vienyt sovittuna päivänä paikalle - seuraavana päivänä on yleensä ollut valmis.Heycki kirjoitti:Tämä on todellakin totta. Ilman Lauttasaaren Fokaa en ostaisi yhtäkään Sigmaa.aikaarska kirjoitti:Sigman objektiivit ovat edullisia ja laadussa esiintyy vaihtelua (tosin asia on mennyt paremmaksi parin viime vuoden aikana), mutta kunnon huolto pelastaa paljon! Itse ainakin ostan luottavaisin mielin sigmoja kun tiedän huollon pelaavan tarvittaessa.
Kyllä JAS:llakin on kamat saatu kuntoon, myös virhevastuun piikkiin takuuajan jälkeen, mutta korjausajat ovat turhan pitkiä.
Käväisin eilen 500D:n ja Sigma 50/1.4:n kanssa Fokalla. Sigmaa oli jo kerran aiemmin säädetty etutarkennuksen takia ilman menestystä - mutta moka oli minun koska en ymmärtänyt lähettää runkoa linssin mukana.aikaarska kirjoitti:Joo, Fokan huolto Helsingin Lauttasaaressa on ihan uskomaton paikka (siis Sigman huolto)!
Olen saanut heiltä enemmän kuin hyvää palvelua monien Sigmojeni kanssa. Työmoraali täysi 10.