Canonin peilitön FF, EOS R

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
ttuplai

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Mä olen kyl Mafferin kanssa samaa mieltä - jos kuvaa maisemia. Eli maisemakuvaaminen on joka tapauksessa niin helppoa ja yksinkertaista hommaa, et ei sitä varten kandee Huaweita kummosempaa laitetta hankkia. Siksi kukaan ei toisten maisemakuvia ostakaan eli kysyntää maisemilla on just seinäkalenterin verran - toinen vaihtoehto on youtube-videot jolla kertoo muille samaan hölmöyteen hairahtaneille kuinka editoida maisekuvia (joka sekin on super yksinkertaista). Jos sais ton Huawein suoraan kopteriin kiinni niin ei tarvii ees ite mennä maisemaan - kotoa vaan kattoo virtuaalimaisemasta auringon/kuun paikan ja lähettää kopterin paikalle - jollain etäkopteripalvelulla vois ottaa kuvia Uudesta-Seelannista ja säästys jetlagilta.

Mut jos on tarkoitus kuvata jotain aidosti mielenkiintoista ja haastavaa niin sit puhelimesta ei ole kun erikoisefekteihin (heijastukset) ja navigaattoriksi. Tosin ei kai kukaan aikuinen ihminen maisemakuvaamista valokuvaamiseksi edes kutsukaan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

ttuplai kirjoitti:Mä olen kyl Mafferin kanssa samaa mieltä - jos kuvaa maisemia. Eli maisemakuvaaminen on joka tapauksessa niin helppoa ja yksinkertaista hommaa, et ei sitä varten kandee Huaweita kummosempaa laitetta hankkia. Siksi kukaan ei toisten maisemakuvia ostakaan eli kysyntää maisemilla on just seinäkalenterin verran - toinen vaihtoehto on youtube-videot jolla kertoo muille samaan hölmöyteen hairahtaneille kuinka editoida maisekuvia (joka sekin on super yksinkertaista). Jos sais ton Huawein suoraan kopteriin kiinni niin ei tarvii ees ite mennä maisemaan - kotoa vaan kattoo virtuaalimaisemasta auringon/kuun paikan ja lähettää kopterin paikalle - jollain etäkopteripalvelulla vois ottaa kuvia Uudesta-Seelannista ja säästys jetlagilta.

Mut jos on tarkoitus kuvata jotain aidosti mielenkiintoista ja haastavaa niin sit puhelimesta ei ole kun erikoisefekteihin (heijastukset) ja navigaattoriksi. Tosin ei kai kukaan aikuinen ihminen maisemakuvaamista valokuvaamiseksi edes kutsukaan.
Miten mulla tulikin tuota lukiessa mieleen b-luokan trolli =)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kännykkähän oli tässä vain sivuhuomio, mutta itse nostitte sen tikun nokkaan. Jos tuollainen yleispolttoväliputki on kuuminta hottia, niin kännykän ollessa huono, löytyy kuitenkin vastaava ratkaisu tästä: https://www.sony.fi/electronics/cyber-s ... sc-rx100m6" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun luurin laatu ei näköjään riitä, riittääkö RX100? Ja jos riittää, miksi sitten itketään turistiputken perään? Eli järkkäriä ei tarvi mihinkään vaikka kännykkä ei kelpaakaan. RX100 menee turistin vyölaukkuun eikä vähiä resursseja pitäisi tuhlata tuollaisten tekemiseen isompaan formaattiin. Jos vasemmassa kädessä on Huawei ja oikeassa RX100, niin voi ampua lonkalta keskimäärin 50 kuvaa sekunnissa bazaarin reunalta.
habannaama

Maffer kirjoitti:...vasemmassa kädessä on Huawei ja oikeassa RX100...
En edelleenkään ymmärrä, miksi siinä vasemmassa (tai oikeassa) pitää olla Huawei (tai jokin muu kännykkä), miksei pelkkä kamera ?
Maffer
Viesti:

No mikäs se siellä kännykän takana on jos ei kamera? Nykyään jopa kolme tai viisi. Kannattaa heivata ajatus että kännykkä != kamera. Miljardi käyttäjää vahvistanee asian.
Räntä

Viesti Kirjoittaja Räntä »

Miksi sitten toisaalla melskataan että 14 Ev:n FF on ainoa riittävä sensori, mutta kännykässä riittääkin 10 Ev:n rimpulakenno? Luulin että vain M4/3-porukka laittaa fysiikan lait uusiksi, mutta kännykansa taitaa olla vielä pahempi...
Räntä

Viesti Kirjoittaja Räntä »

Huti.
habannaama

Se kaikkein uusin ja kaunein ff-kennoinen pikselihirmu on ainut mitä ei haukuta tuhnuksi ja kaikki muut hyhtyy pakkasessa käyttökelvottomaksi, Pekka Puodan kerrottua että kälviässä tulee vesipisara niin itäisessä helsingissä peilittömät ruostuvat pystyyn tai saharan kuumuus/santa syö tai muuta vst.

Mutta silti Huawein laatu riittää mihin vaan ja toimii missä ja milloin vaan.

On tää telluksen tahti hämmästyttävää, ei voi pieni kuvaaja suomen turuust ymmärtää ?
ttuplai

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Maffer kirjoitti:Kännykkähän oli tässä vain sivuhuomio, mutta itse nostitte sen tikun nokkaan. Jos tuollainen yleispolttoväliputki on kuuminta hottia, niin kännykän ollessa huono, löytyy kuitenkin vastaava ratkaisu tästä: https://www.sony.fi/electronics/cyber-s ... sc-rx100m6" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun luurin laatu ei näköjään riitä, riittääkö RX100? Ja jos riittää, miksi sitten itketään turistiputken perään? Eli järkkäriä ei tarvi mihinkään vaikka kännykkä ei kelpaakaan. RX100 menee turistin vyölaukkuun eikä vähiä resursseja pitäisi tuhlata tuollaisten tekemiseen isompaan formaattiin. Jos vasemmassa kädessä on Huawei ja oikeassa RX100, niin voi ampua lonkalta keskimäärin 50 kuvaa sekunnissa bazaarin reunalta.
Mutku kuvaaminen on muutakin kuin kenno ja polttoväli. Joidenkin mielestä puhelin on käyttömukavuudeltaan parasta mitä maa päällään kantaa - mun mielestä puhelimella on hirveä kuvata. Silti minäkin ostin Huawein 20 pron leikkikaluksi (käytetyn ja halvalla) - mut sitä se kuitenkin on - hauska leikkikalu. Jos on aikaa riittävästi niin millä tahansa värkillä saa kohtuu messevää kuvaa - varsinkin maisemia, kun ratkaisuja ei tarvitse tehdä sekunnin osissa vaikka välillä keli kohtuu vikkelään muuttuukin. Henk. koht. takanäytöllä tai puhelimella kuvaaminen on erikoista, koska ite en saa siten kosketus itse tekemiseen - maisemissa vielä toimii, mut muussa kuvaamisessa näytöllä kuvaaminen on vaan erikoista. Mä tosin olen samaa mieltä myös sähköisestä etsimestä - ehkä joku päivä tuulilasi korvataan kameralla ja näytöllä, joka vaatinee uuden tavan ajaa autoa esim. ottamalla mallia instrumenttilentämisestä.

Mut aina mukana olevana puhelimessa on puolensa - jos yksisarvinen tulee kadulla vastaan niin tärkeintä on ottaa siitä joku räiskäsy, koska suuren yleisön kuvan laatu mitataan tykkäämisellä ja tapahtuman harvinaisuudella.

Et jos tästä palataan itse aiheeseen eli sohlaako pakkasessa sormiaan mielummin huawein näyttöön vain eos r:n näppäimiin? Huawei pro 20:n pakkasensieto on muuten aika kuraa - eli akku menee aika nopiasti povilleen kohtuu pienessäkin pakkasessa. Nyt sitten verrataan kuvausnopeutta sen mukaan et toi puhelin kaivellaan kalsareista esiin vs siihen et esillä on kamera joka sattuu myös toimimaan kylmänä. Josta päästää taas eos r:ään eli onko jollakin kokemusta ko värkin pakkasen kestosta? Enkä tarkoita mitään Etelänapaa vaan sellanen mukava -7 astetta eli hyytyykö?
Maffer
Viesti:

Ei se mihkään pakkaseen hyydy. 3 tunnin star trails vei akun n. 90% -> 30%. Tämä 15 asteen pakkasessa. Sanoisin että sun vehkeestä on akku ladattu paskaksi.
habannaama

Maffer kirjoitti:Ei se mihkään pakkaseen hyydy. 3 tunnin star trails vei akun n. 90% -> 30%. Tämä 15 asteen pakkasessa. Sanoisin että sun vehkeestä on akku ladattu paskaksi.
Mielenkiinnosta kyselen asiaa tietämättä, miten sen akun saa ladattua paskax ?
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

habannaama kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Ei se mihkään pakkaseen hyydy. 3 tunnin star trails vei akun n. 90% -> 30%. Tämä 15 asteen pakkasessa. Sanoisin että sun vehkeestä on akku ladattu paskaksi.
Riippunee akun tyypistä. Litiumit lataamalla niitä koko ajan täyteen ja säilyttämällä niitä täysinä. Latauskertojen määrä on rajallinen.
Maffer
Viesti:

Näin juuri. Eikä tartte kovin montaa viikkoa harrastaa moista.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Maffer kirjoitti:Näin juuri. Eikä tartte kovin montaa viikkoa harrastaa moista.
Niinpä.
Mulla on 2004 vuonna käyttöön otettuja Canonin akkuja joita on aina pidetty täynnä.
Toimii 20 D:ssä vieläkin.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
habannaama

Siis nyt tarkoitin tuota huihaita, josta alunperin kyse.

Olen ikäni lataillut kännyjen akkuja sen seitsämällä eri tavalla, riippuen tarpeista ja ei kylläikinä muodostunut akkukesto yhdessäkään ongelmaksi, siksi ihmettelin mitäs ihmeellistä huihain akussa on että sen paskaksi lataamalla saa ?
Maffer
Viesti:

Samalla tavalla kun muissakin suht tuoreissa luureissa. Piuha kiinni laturissa jatkuvasti viikot ympäri duunipäivän ajan. Viime vuoden toukokuusta lokakuuhun S7:n akku menetti n. kolmanneksen kapasiteetistaan kun kuuntelin nettiradiota luuri laturissa kiinni päivät perätysten. En ihan heti ajatellut mokomaa toistaa. Huihain akkutekniikka ei mitenkään erikoisesti eroa Sampparista.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

habannaama kirjoitti:
En halua nyt verrata Huawei P20Pro akkukestävyyttä järkkäreihin, mutta minusta P20Pron akkukestävyys on ollut erittäin hyvä - jos vertaan aikaisempiin älyluureihini (onhan tässä mallissa melko iso akku muutenkin,4 000 milliampeerituntia ). Tottakai, mitä enemmän käyttää, sitä nopeammin akku hupenee. Mutta aikaisempiin kännyköihini verrattuna oikein hyvä akkukestävyys. Aina vaan illalla laitan varmuuden vuoksi lataukseen ennen nukkumaanmenoa, päivällä en lataa ollenkaan.
Tosin olen yrittänyt minimoida kaikki taustaohjelmat ym , jotka voisivat kuluttaa akkua. Sijaintikaan ei ole päällä.
jos otan pitkää valotusta, laitan lentokonetilaan. En nimittäin halua ilmoituksia, viestejä tai soittoja kun kuvaan jotakin...Tämäkin vähentää akun kulutusta. Ei sitä tartte pitää lentokonetilassa kun just sen valotuksen ajan jos haluaa.
Viimeksi muokannut aikaarska, Kesä 03, 2019 21 : 36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
habannaama

Maffer kirjoitti:Samalla tavalla kun muissakin suht tuoreissa luureissa. Piuha kiinni laturissa jatkuvasti viikot ympäri duunipäivän ajan. Viime vuoden toukokuusta lokakuuhun S7:n akku menetti n. kolmanneksen kapasiteetistaan kun kuuntelin nettiradiota luuri laturissa kiinni päivät perätysten. En ihan heti ajatellut mokomaa toistaa. Huihain akkutekniikka ei mitenkään erikoisesti eroa Sampparista.
Aikas dramaattinen akkukapasiteetin lasku. Ikävä oppia tuolla tavoin kantapään kautta.
Kuuntelen duuniluurilla 8 h musaa päivittäin ja päivän päätteeksi aina johtoon kiinni. Tasis varmaan opetella päästämään välillä tyhjäksi, varsinkin kun duunipäivän päätteeksi laitan soitonsiirron päälle, niin ei edes väliä...
Nooh, jos ottaa akku tiltatakseen, niin saanpahan uuden duuniluurin =)
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mulla on Iphone 6. Siinä akku kestää vuoden, nyt kun kesää kohti mennään niin pitää alkaa kulkemaan lisäakku taskussa ja puhelin piuhan päässä. Uusikaan akku ei kestä mun käytössä päivää...saatikka vuorokautta.
Pitää vielä kerran vaihdattaa siihen akku.....sitten en tiedä mitä sen kans tekisin. Androidit on niin ankeita ja omput *sensuroitu*.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

habannaama kirjoitti:Tasis varmaan opetella päästämään välillä tyhjäksi, varsinkin kun duunipäivän päätteeksi laitan soitonsiirron päälle, niin ei edes väliä...
Nooh, jos ottaa akku tiltatakseen, niin saanpahan uuden duuniluurin =)
Älä päästä lioneja tyhjenemään, sekin on niille myrkkyä.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Vastaa Viestiin