Mielenkiinnosta kyselen asiaa tietämättä, miten sen akun saa ladattua paskax ?Maffer kirjoitti:Ei se mihkään pakkaseen hyydy. 3 tunnin star trails vei akun n. 90% -> 30%. Tämä 15 asteen pakkasessa. Sanoisin että sun vehkeestä on akku ladattu paskaksi.
Canonin peilitön FF, EOS R
-
Re: Canonin peilitön FF, EOS R
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Riippunee akun tyypistä. Litiumit lataamalla niitä koko ajan täyteen ja säilyttämällä niitä täysinä. Latauskertojen määrä on rajallinen.habannaama kirjoitti:Mielenkiinnosta kyselen asiaa tietämättä, miten sen akun saa ladattua paskax ?Maffer kirjoitti:Ei se mihkään pakkaseen hyydy. 3 tunnin star trails vei akun n. 90% -> 30%. Tämä 15 asteen pakkasessa. Sanoisin että sun vehkeestä on akku ladattu paskaksi.
-
- Viesti:
Näin juuri. Eikä tartte kovin montaa viikkoa harrastaa moista.
-
- Viesti:
Niinpä.Maffer kirjoitti:Näin juuri. Eikä tartte kovin montaa viikkoa harrastaa moista.
Mulla on 2004 vuonna käyttöön otettuja Canonin akkuja joita on aina pidetty täynnä.
Toimii 20 D:ssä vieläkin.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
Siis nyt tarkoitin tuota huihaita, josta alunperin kyse.
Olen ikäni lataillut kännyjen akkuja sen seitsämällä eri tavalla, riippuen tarpeista ja ei kylläikinä muodostunut akkukesto yhdessäkään ongelmaksi, siksi ihmettelin mitäs ihmeellistä huihain akussa on että sen paskaksi lataamalla saa ?
Olen ikäni lataillut kännyjen akkuja sen seitsämällä eri tavalla, riippuen tarpeista ja ei kylläikinä muodostunut akkukesto yhdessäkään ongelmaksi, siksi ihmettelin mitäs ihmeellistä huihain akussa on että sen paskaksi lataamalla saa ?
-
- Viesti:
Samalla tavalla kun muissakin suht tuoreissa luureissa. Piuha kiinni laturissa jatkuvasti viikot ympäri duunipäivän ajan. Viime vuoden toukokuusta lokakuuhun S7:n akku menetti n. kolmanneksen kapasiteetistaan kun kuuntelin nettiradiota luuri laturissa kiinni päivät perätysten. En ihan heti ajatellut mokomaa toistaa. Huihain akkutekniikka ei mitenkään erikoisesti eroa Sampparista.
-
En halua nyt verrata Huawei P20Pro akkukestävyyttä järkkäreihin, mutta minusta P20Pron akkukestävyys on ollut erittäin hyvä - jos vertaan aikaisempiin älyluureihini (onhan tässä mallissa melko iso akku muutenkin,4 000 milliampeerituntia ). Tottakai, mitä enemmän käyttää, sitä nopeammin akku hupenee. Mutta aikaisempiin kännyköihini verrattuna oikein hyvä akkukestävyys. Aina vaan illalla laitan varmuuden vuoksi lataukseen ennen nukkumaanmenoa, päivällä en lataa ollenkaan.habannaama kirjoitti:Mielenkiinnosta kyselen asiaa tietämättä, miten sen akun saa ladattua paskax ?Maffer kirjoitti:Ei se mihkään pakkaseen hyydy. 3 tunnin star trails vei akun n. 90% -> 30%. Tämä 15 asteen pakkasessa. Sanoisin että sun vehkeestä on akku ladattu paskaksi.
Tosin olen yrittänyt minimoida kaikki taustaohjelmat ym , jotka voisivat kuluttaa akkua. Sijaintikaan ei ole päällä.
jos otan pitkää valotusta, laitan lentokonetilaan. En nimittäin halua ilmoituksia, viestejä tai soittoja kun kuvaan jotakin...Tämäkin vähentää akun kulutusta. Ei sitä tartte pitää lentokonetilassa kun just sen valotuksen ajan jos haluaa.
Viimeksi muokannut aikaarska, Kesä 03, 2019 21 : 36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Aikas dramaattinen akkukapasiteetin lasku. Ikävä oppia tuolla tavoin kantapään kautta.Maffer kirjoitti:Samalla tavalla kun muissakin suht tuoreissa luureissa. Piuha kiinni laturissa jatkuvasti viikot ympäri duunipäivän ajan. Viime vuoden toukokuusta lokakuuhun S7:n akku menetti n. kolmanneksen kapasiteetistaan kun kuuntelin nettiradiota luuri laturissa kiinni päivät perätysten. En ihan heti ajatellut mokomaa toistaa. Huihain akkutekniikka ei mitenkään erikoisesti eroa Sampparista.
Kuuntelen duuniluurilla 8 h musaa päivittäin ja päivän päätteeksi aina johtoon kiinni. Tasis varmaan opetella päästämään välillä tyhjäksi, varsinkin kun duunipäivän päätteeksi laitan soitonsiirron päälle, niin ei edes väliä...
Nooh, jos ottaa akku tiltatakseen, niin saanpahan uuden duuniluurin =)
-
- Viesti:
Mulla on Iphone 6. Siinä akku kestää vuoden, nyt kun kesää kohti mennään niin pitää alkaa kulkemaan lisäakku taskussa ja puhelin piuhan päässä. Uusikaan akku ei kestä mun käytössä päivää...saatikka vuorokautta.
Pitää vielä kerran vaihdattaa siihen akku.....sitten en tiedä mitä sen kans tekisin. Androidit on niin ankeita ja omput *sensuroitu*.
Pitää vielä kerran vaihdattaa siihen akku.....sitten en tiedä mitä sen kans tekisin. Androidit on niin ankeita ja omput *sensuroitu*.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
Älä päästä lioneja tyhjenemään, sekin on niille myrkkyä.habannaama kirjoitti:Tasis varmaan opetella päästämään välillä tyhjäksi, varsinkin kun duunipäivän päätteeksi laitan soitonsiirron päälle, niin ei edes väliä...
Nooh, jos ottaa akku tiltatakseen, niin saanpahan uuden duuniluurin =)
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
En tiedä mitä touhuat niiden patterien kanssa, mutta tuo latauskerta-hommeli on ollut ihan joissain laitetoimittajien ohjeissakin. Ei se mitään omaa keksintöä ole. Ei ladata, ellei käytetä, mutta tyhjäksikään ei saa päästää. Itse olen lataillut loppuun näitä olkamallisia salamoiden lisäakkuja, kun on tullut latauskerrat täyteen. Ei ne sitten parin, kolmen sadan latauksen jälkeen enää mitään uusia ole.
-
Lipo ei tykkää aivan täyteen lataamisesta, mutta missään tapauksessa sitä ei saa päästää tyhjäksi. Toisaalta kun en ole mittaamaan päässyt, niin on paha sanoa mikä on esim puhelimen akun todellinen varaustila silloin kun se näytön mukaan on 100% tasolla. Ehkäpä suojaelektroniikka jättää sen oikeaoppisesti kymmenesosavoltin vajaaksi.niffe kirjoitti:En tiedä mitä touhuat niiden patterien kanssa, mutta tuo latauskerta-hommeli on ollut ihan joissain laitetoimittajien ohjeissakin. Ei se mitään omaa keksintöä ole. Ei ladata, ellei käytetä, mutta tyhjäksikään ei saa päästää. Itse olen lataillut loppuun näitä olkamallisia salamoiden lisäakkuja, kun on tullut latauskerrat täyteen. Ei ne sitten parin, kolmen sadan latauksen jälkeen enää mitään uusia ole.
Kameroiden akkuja olen pitänyt tapana säilyttää täysinä vaikka esim 50% lataustila olisi niiden kestävyyden kannalta oikeaoppisempi. Toisaalta kameroiden akkuja ei rääkätä samalla tavalla kuin puhelimien akkuja, eikä niiden kestävyys ole suuri ongelma. Sitä en tosin ole koskaan sisäistänyt miten kameran akku voi maksaa melkein satasen!!
-
Onpa taas edetty kaukasi otsikon aiheesta.
Mikko
Mikko
-
Se on tämän foorumin ideamattimi kirjoitti:Onpa taas edetty kaukasi otsikon aiheesta.
Mikko
-
- Viesti:
No ei se nyt niin kauas menny. Akku löytyy otsikon laitteesta ja se on peilitön kuten kännykkä. Sivuraide palautuu pääraiteen suuntaan jos/kun jotain R-kamaa julkaistaan.
-
Oma Samsung Galaxy s7 Edge päälle 3-v ja kun aamulla otin luurin n. 06 pois latauksesta ja nyt katsoo kun takana sekalaista käyttöä, kylläkään mitään paljoa kun töitäkin tarsis tehdä, mutta kuiteskin, niin 67 % akkua jäljellä, et ei mikään huono saavutus kun huomio että lataan kun lataan, lähinnä iltaisin tulee laitettua telakkaan.
Ei mulla yhdenkään tutun saman ikäiset i-luurit tällaisia kestäneet, eikä kyllä kestänyt omatkaan kaksi, mitä aikoinaan omistin.
Ei mulla yhdenkään tutun saman ikäiset i-luurit tällaisia kestäneet, eikä kyllä kestänyt omatkaan kaksi, mitä aikoinaan omistin.
-
Itseasiassa mun värkki toimii ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin kaverin kohtuu uusikin - enkä ole samasta asiasta ainut valittaja. Ehkä Mafferilla on Huawei sisäpiirintietoa siitä onko jokainen akku samasta lafkasta vai toimittaako noita useampi valmistaja. En siis väitä tällä kokemuksella tekeväni tilastoa eli odotan edelleen laajamittaisesta tilastollista analyysiä aiheesta. Toki ton vois purkaa, mut helpompaa on ottaa muu kameravihtoehto pakkasille johon voi helposti vaihtaa akun jos alkaa tulemaan kilometrit täyteen tai akku on maanantaikappale.Maffer kirjoitti:Ei se mihkään pakkaseen hyydy. 3 tunnin star trails vei akun n. 90% -> 30%. Tämä 15 asteen pakkasessa. Sanoisin että sun vehkeestä on akku ladattu paskaksi.
Pointti on siinä, et Huawei ei ole jokapaikan ja jokapojan Jumala jollaiseksi sitä yrität jatkuvasti mainostaa. Se voi sopia joihinkin kuvauksiin, mut ei toi mikään ihmeväline ole - perus lelu jolla kuvaa ennen kuin turpiinsa ottaa, mut paljon mukavampiakin kameroita löytyy.
-
Huawein luurit tekivät valokuvaukselle samanlaisen "suuren harppauksen" mitä Sonyn kennotkin.
-
- Viesti:
Kaksi yli 50km rinkkavaellusta on takana raskaiden kamerakamojen kanssa. Ensimmäisellä kamaa mukana 15kg, toisella vajaa 10kg. Ei ole vaikea arvata mikä lähtee seuraavaksi kameran virkaan. Kuvanlaadussa ei edelleenkään ole valittamista :) Jos ei onnistu, kannattaa tarkistaa omat metodit ja käsittelytavat mitkä ovat melkolailla erilaisia järkkärimateriaaliin nähden. Sellaisenaan lopputulos ei juuri muista kännyköistä eroa, mutta suodintelineen ja pitkien valotusten kanssa ollaan ihan samassa luokassa kuin vaikka kinopeilitön Sony.
Ei mulle ole vaikea myöntää kaikkien kalustorallien jälkeen, että samaan lopputulokseen pääsee aivan minimaalisella varustuksella. Kaveri, minkä kanssa ollaan vuodet tehty kuvausreissuja, päätyi täysin samaan ratkaisuun. Hänen laukustaan löytyy Nikonin ykkössarjaa mukaan lukien supertelet, jotka ovatkin sitten jääneet ainoaksi lasiksi järkkärin kylkeen.
Tässä se kolmen tunnin trails jos se meni ohi aikaisemmin. Vihjatulla huonolla akkukestolla pakkasessa homma olisi jäänyt alle puoleen tuntiin.
Akkukesto on aivan kärkipäätä verrattuna mihin tahansa järkkäriin. Toimintakyky säilyi vielä -28C kelissä tammikuussa. Ainoa hyytyminen näkyi ilmoituksena että salamaa ei voi käyttää lämpötilan ollessa liian alhainen. Tämä ilmoitus tulee siinä -15C ja -20C välillä kun kamera möllöttää jalustalla puolisen tuntia. Tämäkin on varustautumiskysymys, nimittäin Otterboxin suojakuori eristää laitteen näyttöä lukuun ottamatta ja sisälämpötila luurin mittarissa pysyy paljon korkeampana kuin ilman kuorta. Toinen ja itsestään selvä keino akun säästämiseen on vetää kirkkaus minimiin näytöstä, sillä jos se unohtuu normaalille tasolle, on näyttö syypää lyhyeen akunkestoon kuten muissakin laitteissa.
27.1.2019 oli kylmin päivä Asikkalassa menneellä talvella. Kalkkisten Koskella kahlasin.
Seuraavaksi tulossa: Nikkor 500mm F/4 Huawein takana ;) Eli lintukuvaa IR-suotimella.
Ei mulle ole vaikea myöntää kaikkien kalustorallien jälkeen, että samaan lopputulokseen pääsee aivan minimaalisella varustuksella. Kaveri, minkä kanssa ollaan vuodet tehty kuvausreissuja, päätyi täysin samaan ratkaisuun. Hänen laukustaan löytyy Nikonin ykkössarjaa mukaan lukien supertelet, jotka ovatkin sitten jääneet ainoaksi lasiksi järkkärin kylkeen.
Tässä se kolmen tunnin trails jos se meni ohi aikaisemmin. Vihjatulla huonolla akkukestolla pakkasessa homma olisi jäänyt alle puoleen tuntiin.
Akkukesto on aivan kärkipäätä verrattuna mihin tahansa järkkäriin. Toimintakyky säilyi vielä -28C kelissä tammikuussa. Ainoa hyytyminen näkyi ilmoituksena että salamaa ei voi käyttää lämpötilan ollessa liian alhainen. Tämä ilmoitus tulee siinä -15C ja -20C välillä kun kamera möllöttää jalustalla puolisen tuntia. Tämäkin on varustautumiskysymys, nimittäin Otterboxin suojakuori eristää laitteen näyttöä lukuun ottamatta ja sisälämpötila luurin mittarissa pysyy paljon korkeampana kuin ilman kuorta. Toinen ja itsestään selvä keino akun säästämiseen on vetää kirkkaus minimiin näytöstä, sillä jos se unohtuu normaalille tasolle, on näyttö syypää lyhyeen akunkestoon kuten muissakin laitteissa.
27.1.2019 oli kylmin päivä Asikkalassa menneellä talvella. Kalkkisten Koskella kahlasin.
Seuraavaksi tulossa: Nikkor 500mm F/4 Huawein takana ;) Eli lintukuvaa IR-suotimella.
-
Eli myös ilman T/S laseja sittenkin pärjää, myös viimeisen päälle vaativa kuvaaja ;) Eikä sittenkään tarvi aina olla natiivilaseja, muutkin taas kelpaa. Kiva seurata näin nopeasti muuttuvaa maailmaa.