Virallinen kevään ja kesän aloitus Upinniemessä

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
jperala
Viesti:

Virallinen kevään ja kesän aloitus Upinniemessä

Viesti Kirjoittaja jperala »

Tänää oli odotettu päivä, pakattiin ruokaa reppuun ja maastoon, perhosia pörräsi ja lämmintä tuollaiset 10 astetta.

Kuva

Kuva

Kuva

Keskeltä kallioita saattaa löytyä suo.

Kuva

Jostain ryssien härvelistä tornin jämät.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut jperala, Touko 13, 2023 19 : 00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aikaarska

Re: Virallinen kevään aloitus Upinniemessä

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Jäätä on lahdissa näköjään vielä. kylmät yöt vaikuttaneet.
Hyvää kevättä !

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
jperala
Viesti:

aikaarska kirjoitti: Huhti 08, 2023 16 : 43 Jäätä on lahdissa näköjään vielä. kylmät yöt vaikuttaneet.
Hyvää kevättä !
Avovesi on jo nurkilla, ei tarvitse odottaa pitkään enään. Hyvää kevättä myös.
jperala
Viesti:

Tänään 11km ja 4h lenkki, hieno sää kerrassaan, kevät näyttää ja tuntuu hienolta.

KuvaDSC_3769 by Juha Perälä, on Flickr

KuvaDSC_3772 by Juha Perälä, on Flickr

KuvaDSC_3770 by Juha Perälä, on Flickr

KuvaDSC_3777 by Juha Perälä, on Flickr
jperala
Viesti:

Nyt on jäät kadonneet, muutamia lauttoja rannoilla vielä kellu.

KuvaDSC_3808 by Juha Perälä, on Flickr

KuvaDSC_3806 by Juha Perälä, on Flickr

KuvaDSC_3804 by Juha Perälä, on Flickr

KuvaDSC_3803 by Juha Perälä, on Flickr
Viimeksi muokannut jperala, Huhti 16, 2023 12 : 34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oktantti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oktantti »

Kolmas toimii parhaiten, edellisen postauksen kuvat myös varsin raikkaita.
jperala
Viesti:

Yksi varmin kevään merkki ovat nämä, tänään pöristellyt jo useampi. Laiturit alkavat täyttyä.

Kuva
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Reippaita fotoja, ja teräviä myös!

Jotkut noista hyötyisivät huikkasen erityyppisestä sommittelusta. Nyt monissa kohde keskialueella, ja muu osa kuvasta vähän turhaa. Jossain vaiheessa kannattaisi ainakin kokeilla tarkennuspisteen vaihtoa eri kohtaan ja hullutella sommittelulla - esim kultaisen leikkauksen mukaan yms.

Mut joo, kun kirjoitit kunnon päivälenkeistä, niin heti tunsin piston mahassa. Elopaino taas talven aikana noussut 10kg! Ei hyvä, sen huomaa veriarvoissakin. Just kävin terv.tarkastuksessa, niin eiköhän sokeriarvot ja kolestrolit nousseet! Se on ny lähettävä meikäläisenkin liikenteeseen!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
jperala
Viesti:

temama kirjoitti: Huhti 16, 2023 19 : 57 Reippaita fotoja, ja teräviä myös!

Jotkut noista hyötyisivät huikkasen erityyppisestä sommittelusta. Nyt monissa kohde keskialueella, ja muu osa kuvasta vähän turhaa. Jossain vaiheessa kannattaisi ainakin kokeilla tarkennuspisteen vaihtoa eri kohtaan ja hullutella sommittelulla - esim kultaisen leikkauksen mukaan yms.

Mut joo, kun kirjoitit kunnon päivälenkeistä, niin heti tunsin piston mahassa. Elopaino taas talven aikana noussut 10kg! Ei hyvä, sen huomaa veriarvoissakin. Just kävin terv.tarkastuksessa, niin eiköhän sokeriarvot ja kolestrolit nousseet! Se on ny lähettävä meikäläisenkin liikenteeseen!
Taisit jo kertoa toisessa ketjussa tismalleen saman ohjeen, tautologinen toistaminen voi antaa vääränlaisen kuvan ohjeiden tarkoitusperästä.

Lihavuus on sairaus ja iso ongelma ja se ei korjaannu sommittelemalla omaa elämää uudestaan vaan vaatii hieman enemmän töitä.
temama

jperala kirjoitti: Huhti 16, 2023 21 : 13

Taisit jo kertoa toisessa ketjussa tismalleen saman ohjeen, tautologinen toistaminen voi antaa vääränlaisen kuvan ohjeiden tarkoitusperästä.
Juuh, jotain sommittelusta olen varmaan skriivannut, mutta en lienee vielä sairaaloisesti. Tarkoitusperistä höpiseminen vaikuttaa taas enemmän vainoharhaiselta tässä yhteydessä. Kun kaikella ystävyydellä tässä vain yritän kommentoida kuvia. Aina ei jaksa vain kehua, eiks je?

Lihavuus on sairaus ja iso ongelma ja se ei korjaannu sommittelemalla omaa elämää uudestaan vaan vaatii hieman enemmän töitä.
Näinhän ne väittää. Oma läskisyyteni ei onneksi ihan vielä sairauden puolella. Ja nyt täytyy tosiaan sommitella elämäntapoja uuteen uskoon, kun on kevät ja kaikki! Ehkä sen Jallupullonkin saa sommiteltua johonkin kultaisen leikkauksen kulmaan. pääasia, ettei se pullo ole jatkuvasti tarkennuspisteessä keskiössä.
jperala
Viesti:

temama kirjoitti: Huhti 16, 2023 21 : 25

Juuh, jotain sommittelusta olen varmaan skriivannut, mutta en lienee vielä sairaaloisesti. Tarkoitusperistä höpiseminen vaikuttaa taas enemmän vainoharhaiselta tässä yhteydessä. Kun kaikella ystävyydellä tässä vain yritän kommentoida kuvia. Aina ei jaksa vain kehua, eiks je?
Kuten huomaat kommentointisi liittyi ainoastaan siihen lyhyeen keskusteluun jossa en ollut kanssasi samaa mieltä, mikä on surullista. Mitään ystävällistä tässä ei ole vaan silkkaa ilkeilyä ja kuittailua ja miksi, en ollut samaa mieltä kanssasi joka ilmeisesti antaa perusteet tällaiseen käytökseen, eiks jeh ?
temama

jperala kirjoitti: Huhti 16, 2023 21 : 33 Kuten huomaat kommentointisi liittyi ainoastaan siihen lyhyeen keskusteluun jossa en ollut kanssasi samaa mieltä, mikä on surullista. Mitään ystävällistä tässä ei ole vaan silkkaa ilkeilyä ja kuittailua ja miksi, en ollut samaa mieltä kanssasi joka ilmeisesti antaa perusteet tällaiseen käytökseen, eiks jeh ?
Mihin keskusteluun? Muistaakseni olen kerran kirjoittanut sommittelusta, ja kerran vastasit minulle kriittisesti kun yritin peräänkuuluttaa enemmän kommentointia foorumin galleriaosastoon! Ei siis mitenkään liittynyt juuri sinun julkaisuihin, vaan yleisesti.

Jos haluat tulkita nämä minun kommenttini epäystävälliseksi ilkeilyksi, niin siitä vaan vapaasti. Mutta voin vakuuttaa, että ohi räiskit ihan huolella. Jos haluaisin olla epäystävällinen, niin olisin välinpitämätön, enkä jaksaisi vastata mitään. Sellainen minä olen.
Kamera/valokuvauskerhoissa on yleensä tapana kritisoida toisten kerholaisten valokuvia monipuolisesti. Sellainen auttaa kehittymään. Kaikki palaute on harvoin pelkkää ylistystä.

Mutta mä en jaksa nyt tällästä märehtimistä lisää. Lähen tetsaamaan itelleni reitin sohvalla. Kohta alkaa kymppärit, saas nähdä mitä v-ttumaista putleri on taas saanut aikaan. Nyt - Lepo!
jperala
Viesti:

temama kirjoitti: Huhti 16, 2023 21 : 49
jperala kirjoitti: Huhti 16, 2023 21 : 33 Kuten huomaat kommentointisi liittyi ainoastaan siihen lyhyeen keskusteluun jossa en ollut kanssasi samaa mieltä, mikä on surullista. Mitään ystävällistä tässä ei ole vaan silkkaa ilkeilyä ja kuittailua ja miksi, en ollut samaa mieltä kanssasi joka ilmeisesti antaa perusteet tällaiseen käytökseen, eiks jeh ?
Mihin keskusteluun? Muistaakseni olen kerran kirjoittanut sommittelusta, ja kerran vastasit minulle kriittisesti kun yritin peräänkuuluttaa enemmän kommentointia foorumin galleriaosastoon! Ei siis mitenkään liittynyt juuri sinun julkaisuihin, vaan yleisesti.

Jos haluat tulkita nämä minun kommenttini epäystävälliseksi ilkeilyksi, niin siitä vaan vapaasti. Mutta voin vakuuttaa, että ohi räiskit ihan huolella. Jos haluaisin olla epäystävällinen, niin olisin välinpitämätön, enkä jaksaisi vastata mitään. Sellainen minä olen.
Kamera/valokuvauskerhoissa on yleensä tapana kritisoida toisten kerholaisten valokuvia monipuolisesti. Sellainen auttaa kehittymään. Kaikki palaute on harvoin pelkkää ylistystä.

Mutta mä en jaksa nyt tällästä märehtimistä lisää. Lähen tetsaamaan itelleni reitin sohvalla. Kohta alkaa kymppärit, saas nähdä mitä v-ttumaista putleri on taas saanut aikaan. Nyt - Lepo!
Ei märehditä, kävin katsomassa kuviasi, jälleen. Sieltä ei apuja löytynyt, aika samanlaista tavaraa kun minulla ja muilla. Rupatellaan näistä vaikka privana kun eivät kuulu tähän ketjuun.
temama

jperala kirjoitti: Huhti 16, 2023 22 : 19

Ei märehditä, kävin katsomassa kuviasi, jälleen. Sieltä ei apuja löytynyt, aika samanlaista tavaraa kun minulla ja muilla. Rupatellaan näistä vaikka privana kun eivät kuulu tähän ketjuun.
Googleta aluksiu vaikka 'kultainen leikkaus kuvassa' (kuvahaku), niin sieltä löytyy paljon hyviä vinkkejä sommitteluun.

Tietenkään orjallisesti ei tarvitse mitään kaavoja noudattaa, mutta kunnon sommittelu tuo elävyyttä kuviin. Ja sitten voi myös miettiä miten katsoja näkee kuvan; mihin hän ehkä ensimmäisenä kiinnittää huomiota, tai miten katsoja 'lukee' kuvaa, eli minkälaisessa järjestyksessä havaitsee kuvan eri elementtejä (jos niitä kuvassa on).

Enempää en tosiaan märehdi tätä. Jätän ketjusi rauhaan, kun toivot sitä. Sen vain vielä totean, että jos kuvien kommentointi vähenee, niin kohta täällä ei ole yhtään mitään. Ei sinun, eikä kenenkään muun ketjussa. Jo nyt osallistuminen on lähellä nollaa.
Kertaan vielä lopuksi; minun tarkoitukseni ei missään nimessä ollut olla ilkeän kriittinen kuviasi kohtaan(enkä mielestäni sitä ollut), tahdoin vaan osallistua foorumin toimintaan omalta osaltani omia mielipteitäni.
Tämä on myös julkinen foorumi. Kaikki voivat katsoa foorumin sisältöä vaikka ei olisi edes jäsen. Jäsenillä taas on oikeus kirjoittaa tänne Matin ylläpitämään foorumiin.
jperala
Viesti:

Lisää upeasti sommiteltuja kuvia, käytiin tekemässä reilun 9km lenkki, syötiin 45m korkeudessa eväät ja nautittiin lämpimästä säästä.

Tehdään heti selväksi missä ollaan.

Kuva

Maisemat vaihteli kuivasta enemmän tai vähemmän märkään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ruokailupaikka.

Kuva
jperala
Viesti:

Jälleen loistava sää, käytiin tutustumassa uuteen raunioon ja samalla katseltiin viime kesänä löytynyttä rakennusta tarkemmin, näistä lisää toisessa ketjussa.

Kuva

Kuva
jperala
Viesti:

Värit alkaa muuttuman metsänrajassa, muutenkin auringon värjäämät kivet talven jälkeen mukava näky.

Kuva
jperala
Viesti:

Re: Virallinen kevään ja kesän aloitus Upinniemessä

Rukkasin otsikkoa kun kevään aloitus on mennyt jo ohi, lisäksi ensimmäisen kuvan täplät ei ole pölyä kennolla vaan biljoona öttiäistä jotka onnistuin kuvaamaan.

Purjeveneet ovat tulleet takaisin ja ne öttiäiset joita sain ikuistettua muutaman :)

Kuva

Lämmin valo näin alkuillasta.

Kuva
jperala
Viesti:

Hieno kesäinen sää, pienellä telttailuretkellä vesistön ääressä.

KuvaDSC_3902 by Juha Perälä, on Flickr

KuvaDSC_3901_01 by Juha Perälä, on Flickr

KuvaDSC_3896 by Juha Perälä, on Flickr
jperala
Viesti:

Koivut alkavat olemaan jo hyvässä lehdessä.

Kuva

Ei öttiäisiä, hautasaari omassa rauhassaan.

Kuva
Vastaa Viestiin