Täältä pesee. Käsittelin näitä kuvia tänään lähes koko päivän, toivottavasti kuvien tekninen laatu täyttää nyt vaativimpienkin DC.netin laatuvalokuvien ystävien tarpeet.
Kyseessä on siis legendaarinen sotaretkeni Vienan Karjalaan Venäjälle, jonne suomalais-saksalaisen III Armerijakunnan suurhyökkäys kohti Muurmannin rataa ja Vienanmerta pysähtyi Jatkosodassa syksyllä 1941 neuvostojoukkojen ankaraan vastarintaan ja näin ollen Suur-Suomi jäi vain kauniiksi haaveeksi. Oma hyökkäykseni alueelle vastaylennettynä valokuvakapteenina Vartiuksen raja-aseman ja Kostamuksen kautta elokuussa 2000 oli paljon menestyksekkäämpi. Valtasin sotaretkelläni jopa Paanajärven kansallispuiston ja sain ikuistettua runsaan viikon mittaisella omatoimimatkalla muun muassa seuraavat kymmenen valokuvaa.
Kuvauskalustona minulla oli tällä legendaarisella matkalla mukana Yashica T5-taskuaseeni lisäksi myös raskaampaa kalustoa, Canon EOS-3 runko ja siihen kolme objektiivia, EF 20/2.8, EF 28-70/2.8L ja EF 100-400L IS. Filminä käytin tällä matkalla Kodak Ektachrome E100VS diafilmiä. Olen julkaissut ainakin osan näistä kuvista aikaisemminkin, mutta nyt kyseessä ovat parhaalla mahdollisella teknisellä laadulla SilverFast-ohjelmalla varustetulla Plustek 8200i filmiskannerilla digitoidut remaster-kuvat, jotka olen säätänyt lopulliseen ulkoasuunsa huolellisesti Lightroom- ja Photoshop-kuvankäsittelyohjelmilla.
Haluan omistaa nämä uudelleenskannatut ja käsitellyt, legendaariset valokuvani kaikille DC.netin kansalaisille, mutta erityisesti rakkaalle taistelutoverilleni, prikaatikenraali temamalle ja toivottaa näiden valokuvien myötä hyvää joulunodotusta kaikille!
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kuva 5
Kuva 6
Kuva 7
Kuva 8
Kuva 9
Kuva 10