Kamera on Canon 5D mk3 ja löysin kytkennän täältä:rolsen kirjoitti:Minkäs vehkeen lankalaukaisin hällä on ja onko merkkikohtainen vai joku piraatti? Mie en nyt muista minkä merkkiset kamerat sulla on, mutta jos on Canon, niin kuvaa aina live view päällä, se aktivoi sen silent shutterin. Ja kun sulla on LV päällä, niin sullahan on silloin peilin ylöslukitus päällä käytännössä..muutenhan sie et näkis LV:sta mittään. Nikoneissa (ainakin D850) nuo on taas vähän erilaisia, monella tavalla parempia kuin Canoneissa.
https://martybugs.net/blog/blog.cgi/gea ... ector.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä näkyy tosiaan olevan kaksi kytkintä, toinen tarkennukselle (aktivoituu, kun laukausnappi painetaan puoliväliin) ja toinen laukaisulle, kun nappi painetaan pohjaan. Minä hoidan tuon toiminnallisuuden mikrokontrollerin ohjaamilla pienoisreleillä ja mietin tarvitseeko se molemmat. Laukaisunappia kuin ei voi painaa pohjaan käymättä puolen välin kautta. No, minulla on komponentit molempiin ja suunnittelin jo piirilevynkin, joten taidan mennä sillä. Jos joku on tekemisen arvoista se on ylitekemisen arvoista myös.
Minulla on tarvikeradiolaukaisin, jossa on johto, jonka toinen pää sopii kameran ääliömäiseen custom made rahastusliitttimeen ja toisessa on 2.5 mm plugi. Käytän sitä.