Bodarit uhkaavat valokuvaajaa
-
Bodarit uhkaavat valokuvaajaa
Jore Puusa arvioi yhden bodarin valokuvia netissä pohtien niiden kuvallista sisältöä ja arvoja.
Tuloksena koko palsta aloitti valtavan hyökkäyksen Puusaa kohtaan ja on ilmeisesti uhkaillut myös fyysisellä väkivallalla. Puusa on myös mitä ilmeisemmin saanut epämääräisiä lähetyksiä bodaajilta.
Puusan nettipalstalla on järkyttävä viesti:
"Joudun lopettamaan toistaiseksi kaiken verkkotoimintani blogeineen ja valokuvauskouluineen Pakkotoisto.com forumin jatkuvien henkilökohtaisten hyökkäysten takia.
Joudun myös turvatoimena muuttamaan mailiosoitteeni ja gsm numeroni, ilmoitan parin päivän kuluessa uudet asiakkailleni ym.
Pahoittelen kovasti.
I have to give up my web activities for awhile because of hostile and continuing attacks from a Finnish bodybuilding site.
I´ll let You know my new contacts in some days
I´m sorry, Jore Puusa"
Arvostan Puusaa paljon valokuvakeskustelun synnyttäjänä, vaikka en todellakaan aina ole samaa mieltä hänen näkemyksistään tai ilmaisutyylistään. Tästä kuitenkin syntyy dialogi, kun pohdimme omaa ja toistemme ajattelua.
On järkyttävää, että Suomessa joku ryhmä ottaa silmätikukseen valokuvan sisältöä ja arvoja keskusteluttavan ihmisen.
Puusa taisi olla liiankin oikeassa todetessaan bodarien epä-älyllisyyden ja henkisen tason.
B
Tuloksena koko palsta aloitti valtavan hyökkäyksen Puusaa kohtaan ja on ilmeisesti uhkaillut myös fyysisellä väkivallalla. Puusa on myös mitä ilmeisemmin saanut epämääräisiä lähetyksiä bodaajilta.
Puusan nettipalstalla on järkyttävä viesti:
"Joudun lopettamaan toistaiseksi kaiken verkkotoimintani blogeineen ja valokuvauskouluineen Pakkotoisto.com forumin jatkuvien henkilökohtaisten hyökkäysten takia.
Joudun myös turvatoimena muuttamaan mailiosoitteeni ja gsm numeroni, ilmoitan parin päivän kuluessa uudet asiakkailleni ym.
Pahoittelen kovasti.
I have to give up my web activities for awhile because of hostile and continuing attacks from a Finnish bodybuilding site.
I´ll let You know my new contacts in some days
I´m sorry, Jore Puusa"
Arvostan Puusaa paljon valokuvakeskustelun synnyttäjänä, vaikka en todellakaan aina ole samaa mieltä hänen näkemyksistään tai ilmaisutyylistään. Tästä kuitenkin syntyy dialogi, kun pohdimme omaa ja toistemme ajattelua.
On järkyttävää, että Suomessa joku ryhmä ottaa silmätikukseen valokuvan sisältöä ja arvoja keskusteluttavan ihmisen.
Puusa taisi olla liiankin oikeassa todetessaan bodarien epä-älyllisyyden ja henkisen tason.
B
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Kannattaa lukea tuo alku, miten kaikki alkoi, sekä koko hässäkkä välistä kaikkine 'uhkailuineen' ja skitsoiluineen, ennen kuin annat tuomion.
Kyllähän todellisuudessa paikka mihin pisti urheilijoita* solvaavan tekstinsä, taisi yllättää Jorenkin totaalisesti vastinetasollaan. Hyvin skitsofrenisiin ja sairaanoloisiin viesteihin vastattiin jopa suhteellisen hellin vastinein.
*= niin kysymyksessä ei ollut pelkästään bodarit, vaan urheilijat yleensä.
Ja ilmeisesti lauseesi eivät pidä paikkaansa, siellä ei ole yhtäkään uhkausta koko ketjussa. Nuo lähetyksetkin taitaa arvoisa täydellisyys olla nähnyt unessaan tmv. sillä tuolla nyt on ollut isompiakin sanaharkkoja, mutta muut keskusteliajt Puusaa lukuunottamatta ovat tajunneet, että nettikeskustelu/-kinastelu ovat vain nettikeskustelua/-kinastelua... ei ne oikeaan elämään siirry.
Pakkotoisto.com ei ole, eikä tule hyökkäämään Puusaa vastaan mitenkään... pakkotoistolla asiasta keskustellaan, sangen vilkkaasti kylläkin, kun ko. threadia on katsottu 91 046 kertaa, mutta siihen se kuule oikeassa elämässä jää. Sitä en tiedä, miten Puusa asian käsittelee minäkekseisessä ajatusmaailmassaan.
Voitte itse käydä lukemassa ko. threadin www.pakkotoisto.com ja sieltä yleiseen keskusteluun.
Kyllähän todellisuudessa paikka mihin pisti urheilijoita* solvaavan tekstinsä, taisi yllättää Jorenkin totaalisesti vastinetasollaan. Hyvin skitsofrenisiin ja sairaanoloisiin viesteihin vastattiin jopa suhteellisen hellin vastinein.
Ja ilmeisesti lauseesi eivät pidä paikkaansa, siellä ei ole yhtäkään uhkausta koko ketjussa. Nuo lähetyksetkin taitaa arvoisa täydellisyys olla nähnyt unessaan tmv. sillä tuolla nyt on ollut isompiakin sanaharkkoja, mutta muut keskusteliajt Puusaa lukuunottamatta ovat tajunneet, että nettikeskustelu/-kinastelu ovat vain nettikeskustelua/-kinastelua... ei ne oikeaan elämään siirry.
Pakkotoisto.com ei ole, eikä tule hyökkäämään Puusaa vastaan mitenkään... pakkotoistolla asiasta keskustellaan, sangen vilkkaasti kylläkin, kun ko. threadia on katsottu 91 046 kertaa, mutta siihen se kuule oikeassa elämässä jää. Sitä en tiedä, miten Puusa asian käsittelee minäkekseisessä ajatusmaailmassaan.
Voitte itse käydä lukemassa ko. threadin www.pakkotoisto.com ja sieltä yleiseen keskusteluun.
-
Olen saanut kyseisen keskustelun luettuani ihan saman käsityksen kuin Tipellä. Puusa aloitti koko kähinän haukkumalla tietyn kuvasarjan kuvaajat sillä perusteella, että he ovat ihan vääriä henkilöitä kuvaamaan tiettyjä kohteita ja ne kohteetkin oli väärin kuvattu. Homma kärjistyi aika pitkälle siitä, että Puusalta haluttiin kuviin eikä kuvaajiin tai heidän vertais/sidos/ties mihin ryhmiinsä liittyvää kritiikkiä.Tipe kirjoitti:Kannattaa lukea tuo alku, miten kaikki alkoi, sekä koko hässäkkä välistä kaikkine 'uhkailuineen' ja skitsoiluineen, ennen kuin annat tuomion.
Tässä karrikoitu tiivistelmä siitä keskustelusta:
S: Kuvattiin kaverin kanssa kirkkoja omaksi iloksemme. Tässä näitä näytille.
P: Te hormoonibodaririidanhaastajapellet ootte ihan vääriä ihmisiä kuvaamaan kirkkoja ja lisäksi noissa kuvissa ei oo syvempää journalistista sanomaa.
S: Jospa arvioitas kuvia eikä kuvaajia. Ja kuvat ovat omaksi iloksi otettuja arkkitehtuurikuvia joissa ei ole tarkoituskaan olla syvällistä symbolista sanomaa.
P: Te uhkailette mua ja mun perhettä ja ootte ikäviä ihmisiä. Mä oon saanu uhkailusoittoja ja kakkaa.
S: Tee hyvä ihminen rikosilmoitus. Poliisihan näkee teletunnistetiedoista jos joku on soitellu sulle oikeesti mitä mä en kyllä usko.
P: Ai näkee vai... Emmä taidakaan tehdä mitään ilmoitusta poliisille. Antaa asian olla.
S: Mitäs jos lähdettäs kahville selvittämään koko juttu naamakkain.
P: Te ootte editoinu mun tekstiä ja rikkonu mun tekijänoikeuksia. En suostu selvittämään mitään ennen kuin joku nuolee mun kengät.
S: No ei väkisin.
Tuo on siis todellakin karrikoitu eikä sisällä ainuttakaan sellaisenaan kyseisessä keskustelussa esiintyvää kommenttia. Keskustelun perussisältö kuitenkin meni aika lähellä tuota.
Sitä juttua lukiessa tulee kyllä vähän surullinen fiilis. Siitä saa aika vahvasti sellaisen kuvan, että ehkä kuvauskeikat todella vaikeissa ja raskaissa olosuhteissa ovat tuhonneet ison osan Puusan elämästä ja mahdollisuuksista peruuttamattomasti. Toisaalta saa siitä myös sellaisen kuvan kuin itseriittoisuus ja nöyryyden puute elämän realiteettien edessä olisi tehnyt vähintään yhtä isoa tuhoa.
-
- Viesti:
Nöyryys on tarpeen jos ei osaa.
Jore on nykyään euroopan paras taksikuski kuulemma?
Otsikon pitäisi olla, että bodarit uhkasi taksikuskia?
Jore on nykyään euroopan paras taksikuski kuulemma?
Otsikon pitäisi olla, että bodarit uhkasi taksikuskia?
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
Ei kumpikaan - pisaraakaan. Sen sijaan kiinnostavaa on niiden välinen jännite ja kohtaamattomuus. Helposti tulee mieleen sekin mahdollisuus että paljon meriittejä ja kunniaa saanut Puusa ei taida oikein sulattaa tilannetta jossa oma ura on (ilmeisesti?) jonkinasteisessa kriisissä tai umpikujassa ja valokuvauksen alalla ilman koulutusta toimiva henkilö menestyy juuri nyt huomattavasti häntä paremmin. Siihen suuntaan viittaa ainakin se, että Pakkotoisto -sivuston mukaan Puusa on soitellut häirintäsoittoja Pakkotoiston yhteistyökumppaneille. Tulee vähän sellainen kateuden logiikka mieleen. "Jos mä en pärjää niin pitää estää tai haitata muidenkin pärjäämistä."OskuK kirjoitti:Kumpi mahtaisi kiinnostaa, Puusan jutut vai podareiden touhut?
-
-
- Viesti:
Kyllä, itseasiassa olen toinen noista kuvaajista ja jännä homma on, ettei minulle ole vielä tullut ensimmäistäkään viestiä. Koko juttu keskittyy vain Miken solvaamiseen kirkkokuvauksista.Konditiona kirjoitti: Olen saanut kyseisen keskustelun luettuani ihan saman käsityksen kuin Tipellä. Puusa aloitti koko kähinän haukkumalla tietyn kuvasarjan kuvaajat sillä perusteella, että he ovat ihan vääriä henkilöitä kuvaamaan tiettyjä kohteita ja ne kohteetkin oli väärin kuvattu.
No jokatapauksessa eilen kävimme lisää kuvaamassa, eikä tällainen 'Pusodi' muuta tilanteessa mitään.... edelleen kuvataan tiekirkkoja, tyyliä muttamatta, koska se on hauskaa ajanvietettä. Nyt kuvattu jo +30 kirkkoa ja jatketaan, sanoi siihen aivan kuka tahansa ja mitä tahansa.
-
- Viesti:
Jore on aika kärkevä puheissaan, mutta pidän aika todennäköisenä sitä, että hän on saanut uhkailuviestejä. En tiedä, moniko muistaa sellaisen vaiheen Joren puuhissa vuosia sitten, jolloin joku teki nettisivuston Joren sanomisista. Sivulle oli kerätty eri ryhmissä ja foorumeilla olleita Joren kirjoituksia. Homma päättyi siihen, että Jorea uhkailtiin ja Joren poikia kiusattiin koulussa isän temmellyksistä. Silloin Jore poistui kaikista keskusteluryhmistä ja palstoilta, sulki nettisivunsa jne. Vaikka niitä uhkailuja ei kovin vakavina pitäisikään, valitettavasti usein sivulliset, kuten em tapauksessa Joren pojat, kärsivät.
Noista päivistä asti minä olen kirjoittanut anonyymisti. Syy ei ole siinä, ettenkö uskaltaisi esiintyä omana itsenäni, vaan siinä, että en halua läheisilleni ongelmia. Minä en kerro normaalisti edes perhesuhteistani missään. Olen eräiden kaupungin virkamiesten mielestä täällä jonkinlainen häirikkö. Perheeni on kuullut asiasta ikävissä yhteyksissä. Valitettavasti on aina niitä, jotka eivät anna asioiden pysyä omissa lokeroissaan. Mukaan sotketaan yksityiselämä ja viattomat sivulliset. Niin kauan kuin tällaisellakin foorumilla edes vihjaillaan turpaan vetämisestä, kannatan ehdottomasti anonyymiyttä. Siitä kärsii uskottavuuteni, mutta tämähän on vain harrastusta. Jos vastapainona on viattomien ihmisten sotkeminen mukaan vähäisenkään kiusanteon kautta, mitä väliä on uskottavuudellani täällä? Aina on joku, joka on herkästi ärsyyntyvä, kateellinen tai jotain muuta, ja sotkee mukaan uhkailuja ja häirintää. Jore on mestari kerjäämään verta nenästään, mutta viattomien sivulliskärsijöiden sotkeminen mukaan on hänellekin liikaa.
Noista päivistä asti minä olen kirjoittanut anonyymisti. Syy ei ole siinä, ettenkö uskaltaisi esiintyä omana itsenäni, vaan siinä, että en halua läheisilleni ongelmia. Minä en kerro normaalisti edes perhesuhteistani missään. Olen eräiden kaupungin virkamiesten mielestä täällä jonkinlainen häirikkö. Perheeni on kuullut asiasta ikävissä yhteyksissä. Valitettavasti on aina niitä, jotka eivät anna asioiden pysyä omissa lokeroissaan. Mukaan sotketaan yksityiselämä ja viattomat sivulliset. Niin kauan kuin tällaisellakin foorumilla edes vihjaillaan turpaan vetämisestä, kannatan ehdottomasti anonyymiyttä. Siitä kärsii uskottavuuteni, mutta tämähän on vain harrastusta. Jos vastapainona on viattomien ihmisten sotkeminen mukaan vähäisenkään kiusanteon kautta, mitä väliä on uskottavuudellani täällä? Aina on joku, joka on herkästi ärsyyntyvä, kateellinen tai jotain muuta, ja sotkee mukaan uhkailuja ja häirintää. Jore on mestari kerjäämään verta nenästään, mutta viattomien sivulliskärsijöiden sotkeminen mukaan on hänellekin liikaa.
-
- Viesti:
Niin no, Mikellehän Puusalla on syytä olla kateelinen.Tipe kirjoitti:Kyllä, itseasiassa olen toinen noista kuvaajista ja jännä homma on, ettei minulle ole vielä tullut ensimmäistäkään viestiä. Koko juttu keskittyy vain Miken solvaamiseen kirkkokuvauksista.Konditiona kirjoitti: Olen saanut kyseisen keskustelun luettuani ihan saman käsityksen kuin Tipellä. Puusa aloitti koko kähinän haukkumalla tietyn kuvasarjan kuvaajat sillä perusteella, että he ovat ihan vääriä henkilöitä kuvaamaan tiettyjä kohteita ja ne kohteetkin oli väärin kuvattu.
No jokatapauksessa eilen kävimme lisää kuvaamassa, eikä tällainen 'Pusodi' muuta tilanteessa mitään.... edelleen kuvataan tiekirkkoja, tyyliä muttamatta, koska se on hauskaa ajanvietettä. Nyt kuvattu jo +30 kirkkoa ja jatketaan, sanoi siihen aivan kuka tahansa ja mitä tahansa.
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
Huhhuh! On kyllä aika maanista tekstiä kyseisellä kaverilla:
http://74.125.39.104/search?q=cache:zyK ... =firefox-a
Jos toi linkkin ei jostain syystä toimi, niin googlettaa Jore Puusa ja painaa puusa.blogspot.com linkin, välimuistissa-nappia.
Mutta tosiaan, jos joku tietäis, miten tollaseen natsi-bodari-viha-jengiin pääsis liittymään, niin laitatko yv:tä?
http://74.125.39.104/search?q=cache:zyK ... =firefox-a
Jos toi linkkin ei jostain syystä toimi, niin googlettaa Jore Puusa ja painaa puusa.blogspot.com linkin, välimuistissa-nappia.
Hän tekee omalta pieneltä osaltaan Suomesta sanavapauden suhteen Kiinaa ja Venäjää ja samalla tekee käsittämättään koko bodaajayhteisöä kohtaan karhunpalveluksen.
Tutkijat, humanistit, toimittajat ja yhteistyökumppanit ym lukevat forumia näytteenä ajattelumalleista ja vahinko on korvaamaton.
5. Katsonko, että bodaajat mursivat minut psyykkisesti. Osittain kyllä. Heihin varon olemasta missään yhteydessä enää koskaan. Kokemus oli niin kuvottava. Ja pelottavakin.
Tätä samaa tilitystä ja natsivainojen liittämisestä omiin kärsimyksiin riittää sivutolkulla. Siis oikeasti, kansainvälinen bodaajien mafia jonka johtajan Puusa suututti. Mitenköhän noin makeeseen jengiin pääsis liittymään? Onkohan niillä säännöllisiä kokouksia?6. Miksi kaikki tämä? Kirjoitin muutamasta kirkkokuvasta blogiin, jonne linkki tuli Matti Harjun digicameranetin sivulta. Onko siis syytä katsoa, että Harju tukee moista ajattelumallia eli toisinajattelijan mahdollisimman nopeaa hiljentämistä.
Se mistä kirjoitin, oli kirkon eli rauhan tyyssijan ristiriita siihen millaisia kehonrakennuskuvia sama kuvaaja ottaa muuten. Kuvat näyttivät aivan samalta, vaikka ajatuksen tasolla niiden välillä on valovuosi. Tätä eivät bodaajat kestäneet, vaan tulivat joukolla johtajansa avuksi.
Mutta tosiaan, jos joku tietäis, miten tollaseen natsi-bodari-viha-jengiin pääsis liittymään, niin laitatko yv:tä?
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
En tiedä tuosta episodista mitään, mutta taashan hänen perhe tuntuu olevan mukana... Herää vähän ajatuksia että onkohan ne ihan keksittyjä juttuja. Tuo Miken blogi episodi, yhteistyökumppanien häirintä jne vie aika tehokkaasti ajastusta siihen suuntaan että joku vähän saattaisi itse värittää tarinaakin...adapteri kirjoitti:En tiedä, moniko muistaa sellaisen vaiheen Joren puuhissa vuosia sitten, jolloin joku teki nettisivuston Joren sanomisista. Sivulle oli kerätty eri ryhmissä ja foorumeilla olleita Joren kirjoituksia. Homma päättyi siihen, että Jorea uhkailtiin ja Joren poikia kiusattiin koulussa isän temmellyksistä. Silloin Jore poistui kaikista keskusteluryhmistä ja palstoilta, sulki nettisivunsa jne. Vaikka niitä uhkailuja ei kovin vakavina pitäisikään, valitettavasti usein sivulliset, kuten em tapauksessa Joren pojat, kärsivät.
Yritetään saada maailmaa pyörimään oman navan ympärille tms...
-
- Viesti:
Silloin Joren teksteistä kerätyllä sivustolla oli myös ulkopuolisten keskusteluun osallistuneiden viestejä, joista sai varmuuden ainakin tuosta poikien kiusaamisesta koulussa. Sitähän oli selvitelty rehtorin ja opettajienkin kanssa. En ota kantaa siihen, kuinka vakavaa kiusaminen on ollut tai kuinka uhkaavia viestit ovat olleet. Uhkaukseksi koettu viestikin on makuasia: mitä yksi pitää huulenheittona, voi toiselle olla vakava uhkaus. Kyllä tälläkin foorumilla lienee ajoittain vaihdettu yksityisviestejä ei-niin-kilttiin-tyyliin. Uhkaukseksi koettu viesti on kovin helppo kirjoittaa ja vielä helpompi tulkita väärin.Fr0Z kirjoitti:En tiedä tuosta episodista mitään, mutta taashan hänen perhe tuntuu olevan mukana... Herää vähän ajatuksia että onkohan ne ihan keksittyjä juttuja. Tuo Miken blogi episodi, yhteistyökumppanien häirintä jne vie aika tehokkaasti ajastusta siihen suuntaan että joku vähän itse värittää tarinaa...adapteri kirjoitti:En tiedä, moniko muistaa sellaisen vaiheen Joren puuhissa vuosia sitten, jolloin joku teki nettisivuston Joren sanomisista. Sivulle oli kerätty eri ryhmissä ja foorumeilla olleita Joren kirjoituksia. Homma päättyi siihen, että Jorea uhkailtiin ja Joren poikia kiusattiin koulussa isän temmellyksistä. Silloin Jore poistui kaikista keskusteluryhmistä ja palstoilta, sulki nettisivunsa jne. Vaikka niitä uhkailuja ei kovin vakavina pitäisikään, valitettavasti usein sivulliset, kuten em tapauksessa Joren pojat, kärsivät.
-
Tuollainen on jo varsin k*sipäistä touhua että perustetaan joku nettisivusto härnäysmielessä. Yksi tamperelainen kaikkien urpojen kuningas sai onneksi tuollaisesta vähän aikaa sitten linnaa - siis kiinteää, ei mitään ehdonalaista. Tosin siinä tapauksessa homma oli jatkunut pitkään ja oli harvinaisen törkeää.adapteri kirjoitti:vuosia sitten, jolloin joku teki nettisivuston Joren sanomisista. Sivulle oli kerätty eri ryhmissä ja foorumeilla olleita Joren kirjoituksia. Homma päättyi siihen, että Jorea uhkailtiin ja Joren poikia kiusattiin koulussa isän temmellyksistä.. ..usein sivulliset, kuten em tapauksessa Joren pojat, kärsivät.
Noista päivistä asti minä olen kirjoittanut anonyymisti. Syy ei ole siinä, ettenkö uskaltaisi esiintyä omana itsenäni, vaan siinä, että en halua läheisilleni ongelmia.. ..Jore on mestari kerjäämään verta nenästään, mutta viattomien sivulliskärsijöiden sotkeminen mukaan on hänellekin liikaa.
Nettiriidoissa on hyvä pitää juuri tuo läheisten ja muiden viattomien kärsiminen mielessä. Se on hyvä syy pysyä anonyymina, vaikka välillä saisikin sitten kuulla erilaisilta huomionisteiltä marmatusta "nimimerkin takaa kirjoittelemisesta" tai "ei uskalla esiintyä omalla nimellään" -tyylistä. Ja mitä harvinaisempi nimi, sitä tarkemmin sitä kannattaa suojata. Sekin on hyvä pitää mielessä että jos laittaa kuvia näkyviin, laittaa samalla usein myös nimensä näkyviin. Ainakin muualla julkaistut kuvat kun tuovat sen nimen omassa yhteydessään yleensä esiin.
Sen verran kuin olen noita Puusan kirjoituksia lueskellut, olen saanut sellaisen käsityksen, että hemmo yrittää väkisin rakentaa jonkin "kansanliikkeeen" tai "hovin" jonka johtoon hän sitten voisi asettua. Milloin kyseessä on jokin periaate tai ideologia, milloin marttyyriyden sädekehä, milloin jotain muuta. En tiedä mistä tuossa on kyse (vaikka minulla onkin omat epäilykseni) mutta siitä olen ihan varma, että kyse ei ole valokuvauksesta, valokuvauksen puolesta taistelemisesta eikä valokuvaajien etujen ajamisesta vaan jostain hyvin syvälle yksilötasolle menevästä asiasta. Niinpä esim. väite, että bodarit kiusaavat valokuvaajaa on varsin absurdi. Hemmo aukoo päätään. Toiset aukovat takaisin. Hemmo yrittää vetää sankarimarttyyrin viitan päälleen. Todennettavissa olevat tekstit vaikeuttavat viitan asettumista hartioille. Siinä kaikki.
-
- Viesti:
No joo on Puusa aikoinaa sanonut eräällä kursilla että minä olen vaarallinen mies:D
Kyse oli siis siitä että maksoin ennakkoon sovitusta opettemisesta vuonna 2004 tai 2005?
Raha kyllä kelpasi mutta, sovitut jutut jäi tekemättä herralta erilaisiin uskomattomiin jutuihin vedoten. Liian noloja kerottaviksi.
Kolmenkuukauden odotelun jälkeen kysäsin että pitääkö mun tulla henk. kohta hakee ne rahat, vai antaako sovitun palauteen kuvista ym. tehtävistä.
Herra vetosi rahatilanteeseensa ja ilmoitti että ei vain ole maksaa takasin, no lähetin kuvan koirankikkareesta ja pyysin palautetta siihen niin homma olisi kuitattu, kysyin että estääkö mahdollisesti samaistuminen kohteeseen komentoimatta.
Hän vastasi lapsikortilla että, että hänen poikansa oli sattumoisin avannut hänen sähköpostejaa ja tuli itkemään isälleen että joku pitää häntä paskana ja hän ottaa poliisiin yhteyttä jos laitan vielä yhdenkin postin hänelle kun pahoitin hänen pojan mielen.
Olin lähettänyt kolmenkuukauden aikan yhteensä viisi kyselyä missä mennään kun maksetusta jutusta ei kuulu.
Sitten hän oli eräällä kursilla missä oli tältäkin foorumilta porukkaa ilmoitanut että Siren on vaaralinen jätkä ja on häirinnyt hänen perhettään. ( lähettänyt Jorelle koiranpaskakuvan arvioitavaksi joren henkilökohtaiseen sähköpostiin, jota vahingossa oli hänen lapsemsa lukenut)
Tuosta on 3-4 vuotta.
Sitten laitoin noin 6kk sitten, piruutani linkin kuviini ja kysyin että kun mulla on sitä rahaa sisällä niin voisitko komentoida vaikka kahdella sanalla.
Johon Puusa että ei nyt halua koska hänen isänsä on juuri kuollut, jota hieman ihmettelin koska isän kuolema oli yksi niistä syistä miksi homma jäi 3-4 vuotta sitten hoitamatta lopuun.
Kyse oli siis siitä että maksoin ennakkoon sovitusta opettemisesta vuonna 2004 tai 2005?
Raha kyllä kelpasi mutta, sovitut jutut jäi tekemättä herralta erilaisiin uskomattomiin jutuihin vedoten. Liian noloja kerottaviksi.
Kolmenkuukauden odotelun jälkeen kysäsin että pitääkö mun tulla henk. kohta hakee ne rahat, vai antaako sovitun palauteen kuvista ym. tehtävistä.
Herra vetosi rahatilanteeseensa ja ilmoitti että ei vain ole maksaa takasin, no lähetin kuvan koirankikkareesta ja pyysin palautetta siihen niin homma olisi kuitattu, kysyin että estääkö mahdollisesti samaistuminen kohteeseen komentoimatta.
Hän vastasi lapsikortilla että, että hänen poikansa oli sattumoisin avannut hänen sähköpostejaa ja tuli itkemään isälleen että joku pitää häntä paskana ja hän ottaa poliisiin yhteyttä jos laitan vielä yhdenkin postin hänelle kun pahoitin hänen pojan mielen.
Olin lähettänyt kolmenkuukauden aikan yhteensä viisi kyselyä missä mennään kun maksetusta jutusta ei kuulu.
Sitten hän oli eräällä kursilla missä oli tältäkin foorumilta porukkaa ilmoitanut että Siren on vaaralinen jätkä ja on häirinnyt hänen perhettään. ( lähettänyt Jorelle koiranpaskakuvan arvioitavaksi joren henkilökohtaiseen sähköpostiin, jota vahingossa oli hänen lapsemsa lukenut)
Tuosta on 3-4 vuotta.
Sitten laitoin noin 6kk sitten, piruutani linkin kuviini ja kysyin että kun mulla on sitä rahaa sisällä niin voisitko komentoida vaikka kahdella sanalla.
Johon Puusa että ei nyt halua koska hänen isänsä on juuri kuollut, jota hieman ihmettelin koska isän kuolema oli yksi niistä syistä miksi homma jäi 3-4 vuotta sitten hoitamatta lopuun.
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
- Viesti:
Pistetään nyt sitten esimerkki, miten 'perhe tulee keskusteluun mukaan'.
Eräs taho keskustelussa kysyi retorisesti, että "mitähän Joren äiti tästä keskustelusta miettisi ?"
....kuten ko. palstalla on usein ollut tapana, kun lapsen asteelle keskustelijan juttujen taso putoaa.
Hetken päästä Joren äitiä oli uhattu, Joren sanojen mukaan.
Tuosta nyt voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä.
Mutta mitä hittoja näitä täällä vänkäämään, jos Joren kaikki tarinat on tosia, niin varmasti asia kannattaa viedä poliisille... epäilen kuitenkin, että näillä pohjilla, tekemisillä ja sanomisilla jos sinne mennään, niin saa rikosilmoitusta vastaaottavat konstaapelit parhaat naurut pitkiin aikoihin.
Eräs taho keskustelussa kysyi retorisesti, että "mitähän Joren äiti tästä keskustelusta miettisi ?"
....kuten ko. palstalla on usein ollut tapana, kun lapsen asteelle keskustelijan juttujen taso putoaa.
Hetken päästä Joren äitiä oli uhattu, Joren sanojen mukaan.
Tuosta nyt voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä.
Mutta mitä hittoja näitä täällä vänkäämään, jos Joren kaikki tarinat on tosia, niin varmasti asia kannattaa viedä poliisille... epäilen kuitenkin, että näillä pohjilla, tekemisillä ja sanomisilla jos sinne mennään, niin saa rikosilmoitusta vastaaottavat konstaapelit parhaat naurut pitkiin aikoihin.