BG-ED3

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Half1

BG-ED3

Viesti Kirjoittaja Half1 »

Olenko mä ihan puusilmä vai mikä tässä mättää ku ei saa battery gripiä 10D:hen ennen kuin ottaa ton akkuosan "kannen" irti kamerasta.

Ei tullut ton kahvan mukana sen pakettia vaikka ostinkin rajalasta ja uutena, demoversion. Eli nyt on pieni poika ihan hukassa, sanokaa te kenellä on toi kahva.

Mut kyl mä niinku yleensä olen muihin kameroihin vaan heittäny kahvan kiinni, ja se kansi on ollu pystyssä ja liukunu sinne kahvaan sisään mutta kun tämä akkuosan kansi aukee väärään suuntaan suhteessa akkuperään eli jää sille puolelle missä ei ole tilaa.

Pika-apua odotellen:
pete
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

No se kansi pitääkin ottaa pois siitä ;)
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

En oikein ymmärrä kysymystä, mutta vastaan kuitenkin. Se normaalin akkupaikan kansi lähtee kokonaan irti. Tarkoitan siis tilannetta, jossa ei käytetä ollenkaan akkukahvaa. Irtilähtevä akkupaikan kansi mahtuu säilytykseen akkukahvan sisään. Sitten vain akkukahva kiinni.

Älä sitten ihan väkisin sitä kantta yritä irrottaa, se pitäisi lähteä ihan helposti.

Näin ainakin muistelen...
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

MattiH kirjoitti:Älä sitten ihan väkisin sitä kantta yritä irrottaa, se pitäisi lähteä ihan helposti.

Näin ainakin muistelen...
Joo, lähtee se. Akkukotelon kansi avataan ja sen jälkeen sitä pitää pikkuisen kiertää jolloin se irtoaa niistä liitoskohdista.

edit: ja tossa on joku lukitussysteemikin muistaakseni. Eiköhän se siitä irtoile.
SPK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SPK »

Ei helevetti!

Puolivuotta olen kantta säilyttänyt kameralaukussa, ja aina välillä kironnut Canonin inssejä..

RTFM pätee näköjään jopa paristokahvaan..

Tulee mieleen Kummelin kultakuume:
"Mehän ollaan ihan idiootteja"

Oliko muita vinkkejä?
======================
Half1

joo, klips ja pooes, ja siihe toiselle puolelle, siellä lepää:)
Mutta ei vääntämällä vaan siitä lukitusvivusta auttamalla...vai miksköhän sitä virallisesti kutsutaan.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Half1 kirjoitti:joo, klips ja pooes, ja siihe toiselle puolelle, siellä lepää:)
Mutta ei vääntämällä vaan siitä lukitusvivusta auttamalla...vai miksköhän sitä virallisesti kutsutaan.
Mikäs on herran ensivaikutelma 10D:stä?
Half1

Ensivaikutelma oli että onpas jäykkä:) Mä teen kaiketi jonkinlaisen "yhteenvedon" tosta tonne mun saitille kunhan saan enemmän laatuaikaa vietettyä itse kameran kanssa;)

Huomiseksi lupas navakkaa tuulta ja kylymää, saas nähä uskallanko ulostautua vielä ton kanssa. Kattellaan..
Vastaa Viestiin