PDF-kuvan säätäminen

Kuvankäsittelyä, mitä vain
julmistus

PDF-kuvan säätäminen

Viesti Kirjoittaja julmistus »

Minulla on 10 Mt:n PDF-kuva. Se on kartta. Muuten saattaisin saada siitä kelvollisen tulosteen, mutta tumma ei ole tummaa vaan turhan vaaleaa.

Voiko PDF:ää säätää millään ohjelmalla? Tai osaako joku paperikuvien tekijä tehdä tämän? Tietysti olisi mukavampaa tehdä tämä itse, niin näkisi lopputuloksen etukäteen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Hannu KH
Viesti:

Re: PDF-kuvan säätäminen

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Photoshopilla se onnistuu, muita ei oo ollu tarvetta kokeilla
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Pan

Viesti Kirjoittaja Pan »

Olen joskus muuttanut printteriajurilla kuvan jyrkkyyttä. Siis koneella, jossa ei ollut kunnollista kuvankäsittelysoftaa.
julmistus

Viesti Kirjoittaja julmistus »

Kiitos. Multa löytyi vanha Photoshop ja sillä kartan sävyjen säätö paremmaksi onnistui.

Olen käyttänyt tähän asti Capture One:a ja vähän sitäkin. Minä en onnistunut avaamaan sillä PDF:ää - muita kuvaformaatteja kylläkin. Toisaalta minulla ei ole ihan uusin versio Capture Onesta.
jkari

Viesti Kirjoittaja jkari »

PDF ei ole kuvaformaatti, vaan dokumenttien esitysmuoto (lyhenne sanoista Portable Document Format). Dokumentissa voi olla tekstiä, grafiikkaa ja kuvia (eri formaateissa).
Juha Kari
Vantaa
Finland
Pan

Viesti Kirjoittaja Pan »

jkari kirjoitti:PDF ei ole kuvaformaatti, vaan dokumenttien esitysmuoto
Jos kuvankäsittelyohjelma pystyy tiedoston kuvineen avaamaan, on ihan yhdentekevää onko tiedostomuoto tarkoitettu kuville tai johonkin muuhun tarkoitukseen. PS pystyy myös avaamaan monisivuisen pdf:n (1 sivu = 1 kuva), oli siellä mitä tahansa.
Vastaa Viestiin