Laitanpa tännekin tämän ihmetyksen, tuolla yleisellä puolella ei ole tullut yhtään vastausta. Ilmeisesti joudun tyytymään am. "ominaisuuteen", ellei vaihda kameraa..
Olen kohtuu tuore digikameran käyttäjä, mutta häiritsee eräs "ominaisuus"; kun Sonyssa (a7r ii) muuttaa esim. kuvaustilassa A (aperture), tarkennusasetukseksi AF-S ja mittausmuodoksi monipiste. Tämän jälkeen vaihtaa kuvaustilaksi esim. S (shutter), ja vaihtaa tarkennusasetukseksi AF-C ja mittausmuodoksi keskipiste. Ongelma on se, että kun palaa takaisin A ohjelmaan, tarkennusasetukset ovat ne mitä viimeksi säädin S:llä, eikä ne mitä viimeksi A ohjelmalla säädin..??
Eräs Nikon käyttäjä totesi ainakin Nikonin muistavan viimeksi ko. tilassa säädetyn asetuksen. Näin luulisi Sonynkin tekevän, mutta vielä en ole onnistunut keinoa löytämään. Onko menu viidakossa jokin, mitä en ole huomannut..??
Kuvaustiloissa 1,2, M1, M2 jne. em. onnistuu, kun tallentaa asetukset muistiin.
Sony a7r ii tarkennusasetukset ja kuvausohjelmat
-
-
- Viesti:
Re: Sony a7r ii tarkennusasetukset ja kuvausohjelmat
No tämä on se Sony-way. Siellä ei muutenkaan järki ole päätä pakottanut käytettävyyden osalta ja juuri tätä skenaariota pohdittiin A9-ketjussa keväällä. Eli tuore käyttäjä hommaa heti markkinoiden monimutkaisimman härvelin ensikamerakseen ja hajottaa päänsä asetusten sekametelisoppaan :D
-
Noh kylläpävoli taas auttavaista maffukalta. Ei mitään sanomista itse kymysyksee, hämmentää vaan lisää. Voin tsekata ton jutun kun pääsen kameran viereen, mulla sentään löytyy kyseinen laite...
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Kysymys ja vastaus siihen on jo ekassa postauksessa. Muistipaikat.