Pentax K-x
-
Niin, jopa "kovasti parjattu blogin pitäjä jonka nimeä ei saa mainita" on ollut varsin etten sanoisi erittäin tyytyväinen K-x:ään. Ja kun katsoo pelkästään arvosteluja niin ero K-7 (jo oli minulle pettymys K20D omistajana)on häviävän pieni.ruutu kirjoitti:nähtävästi se oli liian hyvä arvostelu, koska jotkut pentaxin keskustelupalstalla keksivät jo marinan aihetta ;)
Eli kävikö Pentaxille vahinko, tehtiin entry-level hinnalla kamera, joka peittoaa mennen tullen 2-3 kertaa kalliimmat? Kittilinssi on kittilinssi ja mielestäni K-x ansaitsee Pentaxin tähtisarjan tms. hyvää optiikkaa.
-
Kun saisi tuon kx:n samoilla säädöillä kuin k7:n eli nuo valmiismoodit pois ja Tavia kehiin...myllis kirjoitti:Niin, jopa "kovasti parjattu blogin pitäjä jonka nimeä ei saa mainita" on ollut varsin etten sanoisi erittäin tyytyväinen K-x:ään. Ja kun katsoo pelkästään arvosteluja niin ero K-7 (jo oli minulle pettymys K20D omistajana)on häviävän pieni.ruutu kirjoitti:nähtävästi se oli liian hyvä arvostelu, koska jotkut pentaxin keskustelupalstalla keksivät jo marinan aihetta ;)
Eli kävikö Pentaxille vahinko, tehtiin entry-level hinnalla kamera, joka peittoaa mennen tullen 2-3 kertaa kalliimmat? Kittilinssi on kittilinssi ja mielestäni K-x ansaitsee Pentaxin tähtisarjan tms. hyvää optiikkaa.
Miksikähän eivät muuten istuta kx:n kennoa k7:n? Olisi muutoinkin parempi tuo 12 mp. Katselin noita k7:n tiedostojen kokoa ja on koneen vaihtokin edessä, jos moisia möhkäleitä aikoo tulevaisuudessa pyöritellä.
-
Ootko ihan tosissas ? Meinaat että ne reilut 2 megapixeliä ovat ne jotka katkaisevat kamelin selän ? Tarkasti olet koneesi mitoittanut ei voi muuta sanoa.ruutu kirjoitti: Miksikähän eivät muuten istuta kx:n kennoa k7:n? Olisi muutoinkin parempi tuo 12 mp. Katselin noita k7:n tiedostojen kokoa ja on koneen vaihtokin edessä, jos moisia möhkäleitä aikoo tulevaisuudessa pyöritellä.
-
Sikäli mikäli olen oikein arvioista lukenut, niin k7:ssä dng-muodossa rawit tallentuvat 24 mp:n kokoisina...Juhom kirjoitti:Ootko ihan tosissas ? Meinaat että ne reilut 2 megapixeliä ovat ne jotka katkaisevat kamelin selän ? Tarkasti olet koneesi mitoittanut ei voi muuta sanoa.ruutu kirjoitti: Miksikähän eivät muuten istuta kx:n kennoa k7:n? Olisi muutoinkin parempi tuo 12 mp. Katselin noita k7:n tiedostojen kokoa ja on koneen vaihtokin edessä, jos moisia möhkäleitä aikoo tulevaisuudessa pyöritellä.
-
K-7 on Pentaxin ensimmäinen runko, jossa RAW:n talletuksessa käytetään häviötöntä pakkausta. Aiemmissa RAW:t pakkaamattomia. Oma K200D (10mpix) ilmeisesti tekee isommat RAW tiedostot kuin K-7.ruutu kirjoitti:Sikäli mikäli olen oikein arvioista lukenut, niin k7:ssä dng-muodossa rawit tallentuvat 24 mp:n kokoisina...Juhom kirjoitti:Ootko ihan tosissas ? Meinaat että ne reilut 2 megapixeliä ovat ne jotka katkaisevat kamelin selän ? Tarkasti olet koneesi mitoittanut ei voi muuta sanoa.ruutu kirjoitti: Miksikähän eivät muuten istuta kx:n kennoa k7:n? Olisi muutoinkin parempi tuo 12 mp. Katselin noita k7:n tiedostojen kokoa ja on koneen vaihtokin edessä, jos moisia möhkäleitä aikoo tulevaisuudessa pyöritellä.
-
kaipa se sitten on hommattava uusi pönttö uuden kameran myötä. täähän on samanlaista varutelukierrettä kuin suurvalloilla aikanaan...;)jmra kirjoitti:K-7 on Pentaxin ensimmäinen runko, jossa RAW:n talletuksessa käytetään häviötöntä pakkausta. Aiemmissa RAW:t pakkaamattomia. Oma K200D (10mpix) ilmeisesti tekee isommat RAW tiedostot kuin K-7.ruutu kirjoitti:Sikäli mikäli olen oikein arvioista lukenut, niin k7:ssä dng-muodossa rawit tallentuvat 24 mp:n kokoisina...Juhom kirjoitti: Ootko ihan tosissas ? Meinaat että ne reilut 2 megapixeliä ovat ne jotka katkaisevat kamelin selän ? Tarkasti olet koneesi mitoittanut ei voi muuta sanoa.
-
Ei kyllä ymmärrä enää ollenkaan mutta osta se kone jos siltä tuntuu.ruutu kirjoitti:kaipa se sitten on hommattava uusi pönttö uuden kameran myötä. täähän on samanlaista varutelukierrettä kuin suurvalloilla aikanaan...;)jmra kirjoitti:K-7 on Pentaxin ensimmäinen runko, jossa RAW:n talletuksessa käytetään häviötöntä pakkausta. Aiemmissa RAW:t pakkaamattomia. Oma K200D (10mpix) ilmeisesti tekee isommat RAW tiedostot kuin K-7.ruutu kirjoitti: Sikäli mikäli olen oikein arvioista lukenut, niin k7:ssä dng-muodossa rawit tallentuvat 24 mp:n kokoisina...
Niin mitä erikoista noissa k-7 dng:ssä nyt on ? katselin image resoucesin sivuja ja samasta scenestä k-x oli 14 mb dng ja k-7 oli 16 mb. Mikä niissä nyt on ihmeellistä ja mikä toi 24 mp on ? Interpoloiko se k-7 sen kuvan vai mistä se rawiin lisää pikseleitä keksii ?
-
täältäpä katselin noita tiedostokokoja.
http://alatest.fi/apps/reviews/22800937 ... start%3D10
Tulipahan vaan mieleen, kun joskus freehandillakin tehtyjä tiedostoja tämä masiina jauhaa ja jauhaa, että puhti loppuu kesken...
http://alatest.fi/apps/reviews/22800937 ... start%3D10
Tulipahan vaan mieleen, kun joskus freehandillakin tehtyjä tiedostoja tämä masiina jauhaa ja jauhaa, että puhti loppuu kesken...
-
Pentax sai siis Sonyn sensorin K-X malliinsa. Ilmeisesti sama kuin Nikon D5000.. ISO on kyllä luokkansa paras.
Kamera tulee varmasti myymään hyvin. Lisää testiä:
http://falklumo.blogspot.com/2009/12/lu ... d5000.html
Kamera tulee varmasti myymään hyvin. Lisää testiä:
http://falklumo.blogspot.com/2009/12/lu ... d5000.html
-
kuinka monta kuvaa tolla ottaa noin yksillä akku pattereilla. olen harkinnut tätä ensimmäiseksi järkkäriksi. kuvaus kohteet olis lähinnä , luonto , eläimet , ja niistä lähinnä linnut. olen tässä harkinut joko canon eos d500 tai nikon d5000 tai pentax k-x. kommennteja mitä noista suosittelette.
älä arvostele henkilöä sen vuoksi mikä hän on , vaan sen takia millainen hän on.
-
Moro! Oon joulukuusta lähtien kooäksällä kuvaillu ja akkupatterit (Hähnel Synergy tai jotain) kestää noin 800-1000 kuvan verran, riippuu tietenkin kuinka paljon salamaa käyttää yms. Suosittelen ehdottomasti pentaxin ostoa! Kaikilla mainitsemillasi vaihtoehdoilla varmasti pärjää sikahyvin, mutta itse kallistuin pentaxiin. (samat kameravaihtoehdot oli mullakin)
Heikki Peura
Heikki Peura
Pentax k-x + 18-55/3.5-5.6 + 50-200/4-5.6 + 55/1.8 + 17-50/2.8 + Metz 50 AF-1
-
Kx
Minä kyllä harkitsisin tuota Pentaxia vakavasti vaikka nuo muut vaihtoehdot eivät tietenkään ole huonoja. Kx on ilmeisesti tällä hetkellä hinta laatusuhteeltaan paras harrastelijarunko mitä löytyy. Se on testeissä menestynyt hyvin ja sitä myydään ihan hyvin esim Verkkokaupan Top ten listalla ainoa runko Canonien joukossa. Myös Cyberphotossa se myy hyvin . Kuvanlaatu on samaa luokkaa kuin testeissä menestynyt Nikon D90 joka on lähes 400 € kalliimpi kittiobjektilla. Sen sarjakuvausnopeus (esim lintukuvaus) on lisäksi suurempi kuin CaNikonin vastaavien harrastelijarunkojen.
-
Laitan tähän "viralliseen" K-x ketjuunkin tämän..
Pentax K-x + 18-55 + 55-300 paketti on amazon.com:ssa 635$. Laskeskelin pikaisesti että kurssi, rahti, alv ja tulli niin paketti jäisi alle 600€.
55-300 on hyppy ylöspäin verrattuna 50-200 kittiteleen. 100mm lisää ja aukko 180mm:n kohdalla vielä 4.5. Joten siinä 200mm:n pinnassa olisi valovoimaa vielä kivasti 2/3 aukkoa enemmän kuin 50-200 telessä. Tämä on oikein kilpailukykyinen paketti.
Pentax K-x + 18-55 + 55-300 paketti on amazon.com:ssa 635$. Laskeskelin pikaisesti että kurssi, rahti, alv ja tulli niin paketti jäisi alle 600€.
55-300 on hyppy ylöspäin verrattuna 50-200 kittiteleen. 100mm lisää ja aukko 180mm:n kohdalla vielä 4.5. Joten siinä 200mm:n pinnassa olisi valovoimaa vielä kivasti 2/3 aukkoa enemmän kuin 50-200 telessä. Tämä on oikein kilpailukykyinen paketti.