A7rIII
-
Re: A7rIII
Sillä ei ole väliä onko Lightroom päivitetty, jos sen sisällä oleva Adobe Camera Raw on vanha/väärä. Ensimmäiset A7R3:n raw-tuet löytyvät näistä Adobeista:
- Adobe Camera Raw 10.1 (12.12.17)
- Lightroom Classic CC 7.1 (pilvi-Lightroomin pöytäkoneversio, 12.12.17)
- Lightroom 6.14 (viimeinen standalone-Lightroom, 20.12.17)
Lightroomin yläpalkin kohdasta "Help > System Info" aukeaa taulu josta voit tsekata sekä LR- että ACR-versiot.
- Adobe Camera Raw 10.1 (12.12.17)
- Lightroom Classic CC 7.1 (pilvi-Lightroomin pöytäkoneversio, 12.12.17)
- Lightroom 6.14 (viimeinen standalone-Lightroom, 20.12.17)
Lightroomin yläpalkin kohdasta "Help > System Info" aukeaa taulu josta voit tsekata sekä LR- että ACR-versiot.
-
Lightroom 6 on siis ostettu puoli vuotta sitten ja juuri päivitetty.
Kuvat eivät vain tunnu aukeavan lightroomissa. Kokeiltu on jos jonkinmoista.
Voisiko joku a7r3 kameran käyttäjä kertoa mistä kiikastaa?
-
Josko tarkastaisit nyt tämän ihan ensiksi:jouluukko kirjoitti:Lightroom 6 on siis ostettu puoli vuotta sitten ja juuri päivitetty.
.Lightroomin yläpalkin kohdasta "Help > System Info" aukeaa taulu josta voit tsekata sekä LR- että ACR-versiot
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Oletko siis tarkastanut ylläolevan?Räntä kirjoitti: - Lightroom 6.14 (viimeinen standalone-Lightroom, 20.12.17)
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Päivitetty juu, mutta mihin versioon? Lightroom "6:sta" kun on olemassa nämä versiot:jouluukko kirjoitti:Lightroom 6 on siis ostettu puoli vuotta sitten ja juuri päivitetty.
- 6.14
- 6.13
- 6.12
- 6.10.1
- 6.10
- 6.9
- 6.8
- 6.7
- 6.6.1
- 6.6
- 6.5.1
- 6.5
- 6.4
- 6.3
- 6.2.1
- 6.2
- 6.1.1
- 6.1
- 6.0.1
- 6.0
Ainoastaan viimeinen 6.14 toimii A7R3:n kanssa ja Adobe Camera Rawin pitää olla 10.1.
Terveisin,
Kahden A7R3:n omistaja.
-
Ihan mielenkiinnosta, jos kaverilla on vaikka Lightroom v.6.2, niin saako sen siis "päivitettyä" tähän 6.14 versioon ihan helposti, ja missä vaiheessa ( ja miten camera raw päivitetään 10.1 versioon?) ...Kysyn, koska itse en voi tätä nyt kokeilla, ja Jouluukko-kaverilla näyttää selvästi olevan ongelmia juuri tämän asian kanssa...Räntä kirjoitti:Päivitetty juu, mutta mihin versioon? Lightroom "6:sta" kun on olemassa nämä versiot:jouluukko kirjoitti:Lightroom 6 on siis ostettu puoli vuotta sitten ja juuri päivitetty.
- 6.14
- 6.13
- 6.12
- 6.10.1
- 6.10
- 6.9
- 6.8
- 6.7
- 6.6.1
- 6.6
- 6.5.1
- 6.5
- 6.4
- 6.3
- 6.2.1
- 6.2
- 6.1.1
- 6.1
- 6.0.1
- 6.0
Ainoastaan viimeinen 6.14 toimii A7R3:n kanssa ja silloinkin Adobe Camera Rawin pitää olla 10.1.
Terveisin,
Kahden A7R3:n omistaja.
-
Eikös ne kuvat voi suosiolla muuntaa DNG kuviksi.
Ilmaisen DNG converterin voi ladata Adoben sivuilta.Siinä converterissakin on kaikenlaisia asetuksia,kannattaa katsoa ne läpi,ettei laatu kärsi.
https://helpx.adobe.com/fi/photoshop/us ... erter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ilmaisen DNG converterin voi ladata Adoben sivuilta.Siinä converterissakin on kaikenlaisia asetuksia,kannattaa katsoa ne läpi,ettei laatu kärsi.
https://helpx.adobe.com/fi/photoshop/us ... erter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jos päivityskertoja on vielä jäljellä, niin pitäisi onnistua. En muista montako päivitystä sisältyi yhteen standalone-lisenssiin, olisko ollut 2 (vai 3) kappaletta, mutta niiden jälkeen piti ostaa "uusi" versio. ACR taas on "ilmainen" ja päivittyy automaattisesti Photarin ja/tai Lightroomin mukana, mutta se voidaan päivittää myös erikseen.aikaarska kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, jos kaverilla on vaikka Lightroom v.6.2, niin saako sen siis "päivitettyä" tähän 6.14 versioon ihan helposti, ja missä vaiheessa ( ja miten camera raw päivitetään 10.1 versioon?) ...Kysyn, koska itse en voi tätä nyt kokeilla, ja Jouluukko-kaverilla näyttää selvästi olevan ongelmia juuri tämän asian kanssa...
-
Miksi ihmeessä? Yhteensopivuus LR 6.14 kanssa on, niin miksi pitäisi ajella näitä DNG-converterin läpi...ihan turhaa työtä.plumpus kirjoitti:Eikös ne kuvat voi suosiolla muuntaa DNG kuviksi.
Se on sitten eri asia jos käyttää Macia, eikä voi päivittää versiota eri syistä vaatimuksen mukaiseksi, sitten voi käytellä vanhempaa versiota DNG-converterista, mutta se ei välttämättä taas tue käytettävää kameraa jne.
--
-
Päivitetään se LR uusimpaan versioon ja ACR tulee siinä mukana, eli päivittyy samalla.aikaarska kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta, jos kaverilla on vaikka Lightroom v.6.2, niin saako sen siis "päivitettyä" tähän 6.14 versioon ihan helposti, ja missä vaiheessa ( ja miten camera raw päivitetään 10.1 versioon?) ...Kysyn, koska itse en voi tätä nyt kokeilla, ja Jouluukko-kaverilla näyttää selvästi olevan ongelmia juuri tämän asian kanssa...
--
-
Hokasin vasta nyt, LR 6:sta ei taida enää voida päivittää:rolsen kirjoitti:Päivitetään se LR uusimpaan versioon ja ACR tulee siinä mukana, eli päivittyy samalla.
"Lightroom 6 on lakkautettu, eikä sitä voi enää ostaa osoitteesta Adobe.com. Harkitse päivitystä Creative Cloud -valokuvausjäsenyyteen saadaksesi uusimmat päivitykset Lightroom Classic CC:hen ja Lightroom CC:hen ja varmista, että ohjelmisto toimii uusimpien kameroiden raw-tiedostojen kanssa." https://helpx.adobe.com/fi/download-ins ... loads.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli mars Adobe Creative Cloudiin, niin ei tule enää koskaan veivausta ACR:n sekä PS- ja LR-versioiden kanssa...
-
Viittasin tuolla omalla kirjoituksellani LR 6 -lisenssin omistajaan, joka voi ladata kutosen Adoben sivuilta ja sitten päivittää sen tarvittaessa uusimpaan versioon, mikäli ladattava versio ei suoraan ole 6.14.Räntä kirjoitti:Hokasin vasta nyt, LR 6:sta ei taida enää voida päivittää:rolsen kirjoitti:Päivitetään se LR uusimpaan versioon ja ACR tulee siinä mukana, eli päivittyy samalla.
"Lightroom 6 on lakkautettu, eikä sitä voi enää ostaa osoitteesta Adobe.com. Harkitse päivitystä Creative Cloud -valokuvausjäsenyyteen saadaksesi uusimmat päivitykset Lightroom Classic CC:hen ja Lightroom CC:hen ja varmista, että ohjelmisto toimii uusimpien kameroiden raw-tiedostojen kanssa." https://helpx.adobe.com/fi/download-ins ... loads.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli mars Adobe Creative Cloudiin, niin ei tule enää koskaan veivausta ACR:n sekä PS- ja LR-versioiden kanssa...
--
-
Ok, LR 6 päivitykset siis vielä pyörivät. Sitten ei pitäis olla mitään ongelmaa A7R3-rawien aukeamisen kanssa.rolsen kirjoitti:Viittasin tuolla omalla kirjoituksellani LR 6 -lisenssin omistajaan, joka voi ladata kutosen Adoben sivuilta ja sitten päivittää sen tarvittaessa uusimpaan versioon, mikäli ladattava versio ei suoraan ole 6.14.
-
Ei vaan katsotaan korvaava softa joltakin muulta valmistajalta.Räntä kirjoitti:..
LR 6 viimeisin päivitys on 6.14 ja muuta päivitystä ei ole tulossa. Adobe tuki on siis loppunut pysyvästi Lightroom 6:lle. Niin ohjelma on tällä hetkellä rikki tietyiltä osin.Räntä kirjoitti:Ok, LR 6 päivitykset siis vielä pyörivät. Sitten ei pitäis olla mitään ongelmaa A7R3-rawien aukeamisen kanssa.rolsen kirjoitti:Viittasin tuolla omalla kirjoituksellani LR 6 -lisenssin omistajaan, joka voi ladata kutosen Adoben sivuilta ja sitten päivittää sen tarvittaessa uusimpaan versioon, mikäli ladattava versio ei suoraan ole 6.14.
-
Voisiko joku ystävällisesti antaa selkeitä ohjeita/linkkiä tuon 6,14 päivityksen tekemiseen.
Itse yritin Adoben sivuilta, mutta ei tule mitään :(
Itse yritin Adoben sivuilta, mutta ei tule mitään :(
-
Avaa tämä sivu:
https://helpx.adobe.com/fi/download-ins ... loads.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Etsi sivulta otsikko: Adobe Photoshop Lightroomin lataaminen
Siirry siitä 5-10 cm alaspäin ja siinä ovat päällekäin Adobe Photoshop LIghtroom 6, 5 ja 4
Avaa Adobe Photoshop LIghtroom 6
Näkyviin tulee Sovelluksen asennusohjelmat ja sen alla on versiot Macille ja Windowsille.
Näiden alla on sitten jokainen päivitys, mitä LR 6:lle on tullut, nekin ovat ladattavissa sekä Macille että Windowsille.
https://helpx.adobe.com/fi/download-ins ... loads.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Etsi sivulta otsikko: Adobe Photoshop Lightroomin lataaminen
Siirry siitä 5-10 cm alaspäin ja siinä ovat päällekäin Adobe Photoshop LIghtroom 6, 5 ja 4
Avaa Adobe Photoshop LIghtroom 6
Näkyviin tulee Sovelluksen asennusohjelmat ja sen alla on versiot Macille ja Windowsille.
Näiden alla on sitten jokainen päivitys, mitä LR 6:lle on tullut, nekin ovat ladattavissa sekä Macille että Windowsille.
--
-
Tuota yritinkin jo aikaisemmin, mutta kun koittaa avata päivityksen latauslinkkiä, niin tulee teksti NOT FOUD. Tämä on kaikissa muissakin kutosen päivityslinkeissä?
-
Niin vaikuttaa olevan (onko sinulla muuten mac vai Windows?)jouluukko kirjoitti:Tuota yritinkin jo aikaisemmin, mutta kun koittaa avata päivityksen latauslinkkiä, niin tulee teksti NOT FOUD. Tämä on kaikissa muissakin kutosen päivityslinkeissä?
Mutta oletko yrittänyt ajaa sovelluksen asennusohjelman kyseisestä linkistä?
Selailin nettiä, ja ilmeisesti sen koko sovelluksen uudelleen asentaminen sisältää v. 6.14:
https://www.lightroomqueen.com/communit ... oad.35555/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
...ja juuri tässä vaiheessa toinen valokuvaaja päätti jättää koko Adoben niille hyvilleen. Tämän kuvaajan uudempi A7iii-karvamalli ei saanut päivitystä standaloneen. Tämä maksaa jo (lähes) turhaan kuukausittain Netflixistä, se saa luvan riittää.
-
Samaa mieltä. En ymmärrä kun jotkut hihkuvat siitä, että miten tämä uusi CC systeemi on kivan toimiva juttu, eikä näytä rahastus haittavan....Onneksi ei ole pakko käyttää Adoben tuotteita. Tosin mulla vielä photari menee ja adoben camera raw sentään on ihan ajan tasalla päivityksineen, ilman kuukausimaksuja.TiRy kirjoitti:...ja juuri tässä vaiheessa toinen valokuvaaja päätti jättää koko Adoben niille hyvilleen. Tämän kuvaajan uudempi A7iii-karvamalli ei saanut päivitystä standaloneen. Tämä maksaa jo (lähes) turhaan kuukausittain Netflixistä, se saa luvan riittää.