Eiku jatkuu vaan. Ihan tosissani olin. Jos olet onnistunut integroimaan tuotemerkin osaksi persoonallisuuttasi ja koet offensiivisena kaikkia negatiiviset väitteet, jotka hankkimaasi roinaan tai fanittamaasi tuotemerkkiin liitetään, niin onneksi olkoon. Sen sijaan, että torppaat keskustelua täällä, voisit perustaa toisaalle Sony-kuvaajien vertaistukiryhmälle omat säikeet, joissa pohditaan paljonko takuuasioiden vatvominen faktojen valossa muidenkin kuullen vaurioittaa minä-kuvaasi ja millaisia Sony-ostoksia tekemällä tilanteesta voi jälleen selviytyä eheytymisprosessin alkuun, mutta tämä - joskin pitkään jatkunut - threadi on edelleen pullollaan sellaisia ratkaisemattomia kysymyksiä, joita ei tänä päivänä kenenkään pitäisi kohdata ja sen vuoksi ihan samalla oikeutuksella täällä kuin kaikki muutkin keskustelut.aikaarska kirjoitti:Joo sorry. Minun kysymys lähinnä retorinen, kun oli puhe tämän ketjun sisältöarvosta.kohan kirjoitti: Toi kysymys ei ollut sulle.
SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
-
- Viestit: 6505
- Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
- Paikkakunta: Vantaa
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Samaa mieltä. Alkaa menee jo aika pahasti henkilöön ja loukkaavaan sävyyn.aikaarska kirjoitti:No niin. Pysytään asiallisina. Vai oliko tämä sinulta vitsi?
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Unohtui mainita vielä Aikaarskalle, että hänen palstaterrorinsa vetää vielä kaikki muutkin luhistuneet mukaansa.
-
- Viestit: 13004
- Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Palstaterrori? Jos esität ilmeisen tosissaan tälläisiä väitteitä, niin voisitko kertoa sitten ihan selvällä suomenkielellä suoraan, että miten minun toimintani tällä foorumilla ärsyttää sinua?niffe kirjoitti:Unohtui mainita vielä Aikaarskalle, että hänen palstaterrorinsa vetää vielä kaikki muutkin luhistuneet mukaansa.
Minä olen pyörittänyt tässä 10-20 vuoden aikana lähes kaiki järjestelmäkameramerkit itselläni, enkä tosiaan koe yhden tuotemerkin integroituneen osaksi persoonallisuuttani. Tällä hetkellä kuvaan Sonylla, vielä viime vuonna oli rinnakkain Pentax K-1 ja Sony, sitä ennen Pentaxin rinnalla Nikon ja Fuji.
Tämä ketjun olen pikkuhiljaa kokenut vaivaannuttavaksi, koska se keikkuu ehkä foorumin suosituimman osion kärjessä provosoivalla otsikolla. Kuukausitolkulla.
Mutta jos joku kokee tälläisen hauskakasi ja hyödylliseksi viihteeksi, niin siitä vaan jatkamaan - ei se ole minulta pois...Ehkä koko osion nimen voisi vaihtaa "järjestelmädigit" otsakkeesta vaikkapa muotoon: "Järjestelmädigit - huolto, takuu ja muut ongelmat" ...
Viimeksi muokannut aikaarska, Touko 02, 2018 10 : 28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viestit: 13004
- Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Joo, yllätyin melkoisesti. Se saattaapi kohdaltani olla kohta kuulkaas kaverit adiós ja hyvää jatkoa.nsamppa kirjoitti:Samaa mieltä. Alkaa menee jo aika pahasti henkilöön ja loukkaavaan sävyyn.aikaarska kirjoitti:No niin. Pysytään asiallisina. Vai oliko tämä sinulta vitsi?
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Ei tämä ole mitään henkilökohtaista, vaan pelkkä huomautus siitä, että ei päätetä mikä muille on tärkeää. Jos tuo tuotemerkki ei ollut tällä kertaa tässä yhteydessä sinun motivaattorinasi, niin se on monen muun, jotka säestävät sinua.
-
- Viestit: 6505
- Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
- Paikkakunta: Vantaa
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Eipä oo kaukana ittelläkään taas vaihteeks.aikaarska kirjoitti:Joo, yllätyin melkoisesti. Se saattaapi kohdaltani olla kohta kuulkaas kaverit adiós ja hyvää jatkoa.nsamppa kirjoitti:Samaa mieltä. Alkaa menee jo aika pahasti henkilöön ja loukkaavaan sävyyn.aikaarska kirjoitti:No niin. Pysytään asiallisina. Vai oliko tämä sinulta vitsi?
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
yippie-yappiee hey-hey!!
noonnish, jäbäleissonit!?? nyyyt jäitä niiden kevätpipojen alle.
so on kun tossa lähipubissa, sielläkin on kaikenkarvaista sakkia joista puolet on sellasta populaa että voisi olla olemattakin. Mutta Hei! kaikkien kanssa täytyy tulla toimeen, tai muuten tulee portsari ja heittää ulos. Onko se sitten kivaa? Ei oo.
Sovussa täytyy.
kyllä tää ketju kyrsii muakin , etä jonkusortin maltillisuuttaa vois ryhtyä soveltaa päivitykseen. toki ihan tärkeitäki asioita on puitu muun loan seassa. mut se on vähän kun siellä pubissa. ei se oo enää kivaa, jos lähinnä ykx toveri on se karaokemikin varressa yriittämässä hoilottaa jotain, ja kaikenkukkurax valittaa vähän väliä kun mikki on teknisesti niin shaiba ja biisivalikoimakin syvältä.
noonnish, jäbäleissonit!?? nyyyt jäitä niiden kevätpipojen alle.
so on kun tossa lähipubissa, sielläkin on kaikenkarvaista sakkia joista puolet on sellasta populaa että voisi olla olemattakin. Mutta Hei! kaikkien kanssa täytyy tulla toimeen, tai muuten tulee portsari ja heittää ulos. Onko se sitten kivaa? Ei oo.
Sovussa täytyy.
kyllä tää ketju kyrsii muakin , etä jonkusortin maltillisuuttaa vois ryhtyä soveltaa päivitykseen. toki ihan tärkeitäki asioita on puitu muun loan seassa. mut se on vähän kun siellä pubissa. ei se oo enää kivaa, jos lähinnä ykx toveri on se karaokemikin varressa yriittämässä hoilottaa jotain, ja kaikenkukkurax valittaa vähän väliä kun mikki on teknisesti niin shaiba ja biisivalikoimakin syvältä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: Maalis 03, 2014 8 : 43
- Viesti:
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Rauhoittukaas nyt. Osa näistä viimeisistä viesteistä alkaa mennä liikaa henkilökohtaisuuksiin ja sisältää ilmeisiä väärinkäsityksiä. Kenenkään ei tartte lähteä palstalta pois eikä ruveta sensuroimaan. Aikaarskakin on ollut asiallinen ja foorumin kantavia voimia, mutta nyt on tainnut sattua kömmähdys edellissivulta alkaen.
Vaikken olekaan Sonysta merkkinä sinänsä kiinnostunut, tätä ketjua on tullut silmäiltyä alusta asti niin, että oon pysynyt kärryillä siitä, missä mennään. Huollon ja asiakaspalvelun taso on kiinnostava ja ehdottomasti aiheellinen asia käsiteltäväksi. Ja oon havainnut sen, että yksi jos toinenkin on kommentoinut ja neuvonut ketjun aloittajaa vaivautumatta lukemaan aiempia viestejä tai katsomaan kunnolla T71 lähettämiä kuvia. Sillä T71 on kuvillaan osoittanut täysin vedenpitävästi, että kenno on vinossa ja pahasti; asiassa ei ole minkäänlaista epäselvyyttä, joten huolto on ehdottoman varmasti väärässä väittäessään ko. kameran olevan kunnossa. Kennovikaa oli ekalla kerralla "tutkittu" peräti 12 minuuttia, mikä näkyy s. 46 papereista...
Lisäksi T71 on osoittanut yhtä selvästi, että kahden muun kameran kennolla on ollut uudelle kameralle asiaankuulumattomia pölyjälkiä, joiden kohdalla huolto on selkeästi osoittanut asiantuntemattomuutensa, ylimielisyytensä ja asiakkaan aliarviointinsa väittäessään niitä objektiivipölyksi. Huollon "expertit" eivät selvästikään valokuvaa itse, tuskin ovat edes kiinnostuneita valokuvauksesta eivätkä siten vaivautuneet ottamaan koekuvia sen enempää kennopölystä kuin vinokennostakaan, jotka molemmat olisivat olleet helposti nähtävissä, jos vaan olisivat osanneet ja viitsineet kuvata. Sen sijaan viitsivät kyllä kirjoitella aikaavieviä selostuksia siitä, miten päteviä he ovat ja miten asiakas on väärässä...!!
T71 on taistelussaan oikealla asialla: tuollainen huolto ja asiakaspalvelu on saatava vastuuseen ja meiningin on muututtava, kyseessä on muidenkin etu. Oon vähintäänkin hämmästyny siitä, miten paljon T71 on ketjun aikana saanut osakseen aliarviointia ja kritiikkiä foorumilaisilta, kun kritiikin oikea kohde olisi Infocare. Temama otti kyllä yhdessä vaiheessa ansiokkaasti asiakseen selvitellä eri tahoilta kennonpuhdistuksen ja takuun yhteyttä, ja Maffer on kaiken aikaa pitänyt kennovikaa faktana kuten asiaan kuuluu.
Onko T71 saanut ketään henkilöä kiinni Sonylta Japanista? Tämä tapaus on sitä luokkaa, että sen kuuluisi oikeasti kiinnostaa kameradivisioonan pääkonttoria ja aiheuttaa todellisia toimenpiteitä Sonyn huollon tason saamiseksi asiaankuuluvalle tasolle suomalaisillekin ostajille.
Vaikken olekaan Sonysta merkkinä sinänsä kiinnostunut, tätä ketjua on tullut silmäiltyä alusta asti niin, että oon pysynyt kärryillä siitä, missä mennään. Huollon ja asiakaspalvelun taso on kiinnostava ja ehdottomasti aiheellinen asia käsiteltäväksi. Ja oon havainnut sen, että yksi jos toinenkin on kommentoinut ja neuvonut ketjun aloittajaa vaivautumatta lukemaan aiempia viestejä tai katsomaan kunnolla T71 lähettämiä kuvia. Sillä T71 on kuvillaan osoittanut täysin vedenpitävästi, että kenno on vinossa ja pahasti; asiassa ei ole minkäänlaista epäselvyyttä, joten huolto on ehdottoman varmasti väärässä väittäessään ko. kameran olevan kunnossa. Kennovikaa oli ekalla kerralla "tutkittu" peräti 12 minuuttia, mikä näkyy s. 46 papereista...
Lisäksi T71 on osoittanut yhtä selvästi, että kahden muun kameran kennolla on ollut uudelle kameralle asiaankuulumattomia pölyjälkiä, joiden kohdalla huolto on selkeästi osoittanut asiantuntemattomuutensa, ylimielisyytensä ja asiakkaan aliarviointinsa väittäessään niitä objektiivipölyksi. Huollon "expertit" eivät selvästikään valokuvaa itse, tuskin ovat edes kiinnostuneita valokuvauksesta eivätkä siten vaivautuneet ottamaan koekuvia sen enempää kennopölystä kuin vinokennostakaan, jotka molemmat olisivat olleet helposti nähtävissä, jos vaan olisivat osanneet ja viitsineet kuvata. Sen sijaan viitsivät kyllä kirjoitella aikaavieviä selostuksia siitä, miten päteviä he ovat ja miten asiakas on väärässä...!!
T71 on taistelussaan oikealla asialla: tuollainen huolto ja asiakaspalvelu on saatava vastuuseen ja meiningin on muututtava, kyseessä on muidenkin etu. Oon vähintäänkin hämmästyny siitä, miten paljon T71 on ketjun aikana saanut osakseen aliarviointia ja kritiikkiä foorumilaisilta, kun kritiikin oikea kohde olisi Infocare. Temama otti kyllä yhdessä vaiheessa ansiokkaasti asiakseen selvitellä eri tahoilta kennonpuhdistuksen ja takuun yhteyttä, ja Maffer on kaiken aikaa pitänyt kennovikaa faktana kuten asiaan kuuluu.
Onko T71 saanut ketään henkilöä kiinni Sonylta Japanista? Tämä tapaus on sitä luokkaa, että sen kuuluisi oikeasti kiinnostaa kameradivisioonan pääkonttoria ja aiheuttaa todellisia toimenpiteitä Sonyn huollon tason saamiseksi asiaankuuluvalle tasolle suomalaisillekin ostajille.
Pentax-kuvaa monipuolisesti vuodesta 2008, myös Lumix S5 -kuvaa vuodesta 2021: https://anttipartanen.net/
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: Maalis 03, 2014 8 : 43
- Viesti:
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Kerronpa vielä tapauksen kaukaa filmiajoilta. Ostin 90-luvulla Ruotsista Pentax MZ-5n -paketin, jossa mukana Pentax 4/28-70 AL. Joissakin dioissa huomasin toispuolista epäterävyyttä ja lähetin sen takuuaikana myyjälle Ruotsiin (Scandinavianphoto). Sain sieltä kohtuuajassa vastauksen, että he ovat huomanneet saman vian, mutta sille ei voi tehdä mitään. Paluupostissa sain uuden, samanlaisen objektiivin, mutta sillä erolla, että se oli tehty Japanissa, viallinen Vietnamissa.
Hei haloo, tämä tapahtui filmiaikana ja ihan perustason tavaralle...! Eli oli otettu koekuvia, kehitetty ne, katsottu kunnolla, havaittu vika ja korjattu tilanne. Näin huollon kuuluu toimia viallisen tavaran tapauksessa. Digiaikana tämä olisi paljon helpompaa, mutta se edellyttäisi sitä, että asiakasta ei lähtökohtaisesti pidettäisi huollon taholta väärässä olevana kuten siellä on T71:een suhtauduttu. Ja että huolto olisi kiinnostunut kameratekniikasta edes sen verran, että tietäisi, miltä vinokennoisen kameran kuvat näyttävät ja millaista kennopöly vs. objektiivipöly on.
Se mun tapaus jatkui kyllä sitten niin, että MIJ-objektiivin ruuvitarkennus lakkasi jonkun vuoden kuluttua toimimasta (rattaat pyörivät kuuluvasti tyhjää) ja myöhemmin himmennin ei enää avautunut vivusta käsinkään liikuttamalla vaan jäi zoomin asennosta riippumatta jonnekin F8 paikkeille. En enää viitsinyt valittaa, romu mikä romu Mafferin määritelmää lainatakseni.
Hei haloo, tämä tapahtui filmiaikana ja ihan perustason tavaralle...! Eli oli otettu koekuvia, kehitetty ne, katsottu kunnolla, havaittu vika ja korjattu tilanne. Näin huollon kuuluu toimia viallisen tavaran tapauksessa. Digiaikana tämä olisi paljon helpompaa, mutta se edellyttäisi sitä, että asiakasta ei lähtökohtaisesti pidettäisi huollon taholta väärässä olevana kuten siellä on T71:een suhtauduttu. Ja että huolto olisi kiinnostunut kameratekniikasta edes sen verran, että tietäisi, miltä vinokennoisen kameran kuvat näyttävät ja millaista kennopöly vs. objektiivipöly on.
Se mun tapaus jatkui kyllä sitten niin, että MIJ-objektiivin ruuvitarkennus lakkasi jonkun vuoden kuluttua toimimasta (rattaat pyörivät kuuluvasti tyhjää) ja myöhemmin himmennin ei enää avautunut vivusta käsinkään liikuttamalla vaan jäi zoomin asennosta riippumatta jonnekin F8 paikkeille. En enää viitsinyt valittaa, romu mikä romu Mafferin määritelmää lainatakseni.
Pentax-kuvaa monipuolisesti vuodesta 2008, myös Lumix S5 -kuvaa vuodesta 2021: https://anttipartanen.net/
-
- Viestit: 4487
- Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Mikset voi vain skipata tätä keskustelua, jos et halua lukea tai keskustella asiakaspalveluongelmista? Tämä ei varmaankaan ole kenenkään mielestä hauskaa, mutta on takuulla hyödyllisempi kuin yksikään hauskoista keskusteluista tai "minkä objektiivin ostan kun en oikein tiedä mitä haluan mutta raha polttaa taskuja" -keskusteluista. Somekohujen uhka on nykyään ihan merkittävä tekijä firmojen motivaatiossa panostaa asiakaspalveluun. Vaikka tämä on yksi pieni foorumi, tällaiset jutut leviävät helposti ja toivottavasti vaikuttavat asiakkaiden valintoihin ja sitä kautta firmojen toimintaan. Kuluttajansuoja ym. lailliset keinot ovat paljon onnettomampia ja rikkaiden firmojen lakimiehet perustelevat helposti tuomareille, jotka tekevät päätökset ilman ymmärrystä sen enempää valokuvauksesta kuin kameratekniikasta, että kyllä se maanantaikappale nyt vain on tehtaan spekseissä ja kuluttaja vaatii liikoja. Muutama miljoonaa alapeukkua kansainvälisellä foorumilla antaa paljon enemmän miettimistä firman johtajille kuin muutama kuluttajansuojajuttu.aikaarska kirjoitti:Tämä ketjun olen pikkuhiljaa kokenut vaivaannuttavaksi, koska se keikkuu ehkä foorumin suosituimman osion kärjessä provosoivalla otsikolla. Kuukausitolkulla.
Mutta jos joku kokee tälläisen hauskakasi ja hyödylliseksi viihteeksi, niin siitä vaan jatkamaan - ei se ole minulta pois...Ehkä koko osion nimen voisi vaihtaa "järjestelmädigit" otsakkeesta vaikkapa muotoon: "Järjestelmädigit - huolto, takuu ja muut ongelmat" ...
Hannu
-
- Viestit: 3602
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Käytännön ongelmat Infocaren kanssa alkoivat siitä, että he eivät tunnistaneet sensorilla olevaa pölyä. Teknikko väitti "16 vuoden kokemuksella erilaisen pölyn tuijottamisesta näytöltä" pystyvänsä määrittelemään, että tällainen "ei teräväreunainen pölypiste" on pakostikin objektiivissa olevasta pölystä peräisin.
Tätä virheellistä käsitystä ei pystynyt muuttamaan edes Carl Zeiss AG:n asiantuntijan vastakkainen lausunto tai suuri määrä asiallisia koekuvia.
Lisäksi olin niin tyhmä, että menin epäilemään tällaista halon ympäröimää pölypistettä "mahdolliseksi öljyläikäksi" huoltolähetteessä. Saamassani firman sisäisessä viestinnässä (joka minulle lähetettiin ilmeisen vahingossa) minua vedettiin alta lipan tästä, etten tunnistanut oikein tätä "linssipölyä".
200% croppi.
Virhe oli siinä, että menin opettamaan näille kokeneille teknikoille tätä asiaa.
Ego ei kestänyt ja vastauksena oli konflikti, joka jatkuu edelleen.
Pyysin Sonylta, että voisin toimittaa kameran Saksaan huoltoon.
Mahdollisuudet saada Ruotsista mitenkään reilua ja asiallista palvelua tuntuvat perin ohuilta.
Tätä virheellistä käsitystä ei pystynyt muuttamaan edes Carl Zeiss AG:n asiantuntijan vastakkainen lausunto tai suuri määrä asiallisia koekuvia.
Lisäksi olin niin tyhmä, että menin epäilemään tällaista halon ympäröimää pölypistettä "mahdolliseksi öljyläikäksi" huoltolähetteessä. Saamassani firman sisäisessä viestinnässä (joka minulle lähetettiin ilmeisen vahingossa) minua vedettiin alta lipan tästä, etten tunnistanut oikein tätä "linssipölyä".
200% croppi.
Virhe oli siinä, että menin opettamaan näille kokeneille teknikoille tätä asiaa.
Ego ei kestänyt ja vastauksena oli konflikti, joka jatkuu edelleen.
Pyysin Sonylta, että voisin toimittaa kameran Saksaan huoltoon.
Mahdollisuudet saada Ruotsista mitenkään reilua ja asiallista palvelua tuntuvat perin ohuilta.
-
- Viestit: 9478
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Aika lailla yleinen tapa suhtautua asiakkaisiin huollon puolella. On kyse sitten autosta tai kamerasta. Mulla kyykkäsi uudenkarheasta (<1v vanha) autosta navi. Ei vaan ladannut karttaa, vaan ilmoitti sertifikaattivirheestä. Eka kysymys huollossa: "oletko yrittänyt asentaa karttoja itse?". Eli asiakkaan vika.Scope66 kirjoitti:mutta se edellyttäisi sitä, että asiakasta ei lähtökohtaisesti pidettäisi huollon taholta väärässä olevana
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viestit: 190
- Liittynyt: Marras 25, 2017 17 : 08
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Jos luette ihan ensimmäisen viestin ensimmäisen rivin tästä ketjusta: "Ostin Sony A7II Demorungon ja huomasin kotona, että sillä olikin kuvattu reilusti ...".
Tämä tarina alkaa kuten 9-vuotiaan koulukirjoitus. Se on vain osoittautunut pidemmäksi ...
Tämä tarina alkaa kuten 9-vuotiaan koulukirjoitus. Se on vain osoittautunut pidemmäksi ...
-
- Viestit: 6168
- Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Luin ja en huomannut mitään ongelmaa aloituksessa. Ehkä se olisi pitänyt aloittaa "lollika lol.." tyyliin? Vai mikä oli niin kuin idea tässäkin purkauksessa? Tässä topicissa on nähty kyllä monenlaista hiihtäjää, jossa on keksitty mitä ihmeellisempiä vittuiluja aloittajan suuntaan. En tiedä onko tämäkin viesti sellainen, mutta ainakin on yllättävän epäkiitollista hommaa kirjoittaa foorumille fiiliksiä ja kokemuksia. Tätä foorumia on katsellut noin 15 vuoden ajan ja aika pohjalle on vajonnut..julmistus kirjoitti:Jos luette ihan ensimmäisen viestin ensimmäisen rivin tästä ketjusta: "Ostin Sony A7II Demorungon ja huomasin kotona, että sillä olikin kuvattu reilusti ...".
Tämä tarina alkaa kuten 9-vuotiaan koulukirjoitus. Se on vain osoittautunut pidemmäksi ...
-
- Site Admin
- Viestit: 6391
- Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Kirjoitin 3.5.2018 näin:
http://www.digicamera.net/dnews18/dnews ... m#03052018" onclick="window.open(this.href);return false;
Digicamera.netin Foorumilta. ...
SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun (Järjestelmädigit). 719 viestiä.
Jäämme jännityksellä odottamaan, mitä seuraavaksi tapahtuu...
http://www.digicamera.net/dnews18/dnews ... m#03052018" onclick="window.open(this.href);return false;
Digicamera.netin Foorumilta. ...
SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun (Järjestelmädigit). 719 viestiä.
Keljua, että negatiiviset/ilkeät kommentit jäävät aina isostakin massasta mielessä soimaan. Silloin ei muista niitä kaikkia muita asiallisia kirjoituksia. Mutta jos ilkeilyt pysyvät kurissa, niin ne usein antavat vain maustetta keskusteluihin."(Vähän sellainen olo, kuin katselisi elokuvaa, jonka loppua ei tiedä. Eikä tiedä edes tyylilajia, onko tragedia, farssi, dokumentti, trilleri vai mikä. Eikä edes tiedä elokuvan kestoa. Juonenkäänteitä ainakin riittää... Välillä on sellainen olo, että ei kestä enää yhtään tätä jauhamista. Sitten tuleekin heti uusi käänne, joka tempaa mukaansa)".
Jäämme jännityksellä odottamaan, mitä seuraavaksi tapahtuu...
-
- Viestit: 9478
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Joo,julmistus kirjoitti:Jos luette ihan ensimmäisen viestin ensimmäisen rivin tästä ketjusta: "Ostin Sony A7II Demorungon ja huomasin kotona, että sillä olikin kuvattu reilusti ...".
ehkä tarinan opetus voisi olla se, että jos ostaa demorungon liikkeestä, niin laittaa ehdoksi sen että kenno on puhdistettu. Tosin lukuisia demorungoja on myyty ja ostettu ilman että niissä on ongelmia.
Vähän sama kun ostaa liikkeen esittelyauton. Kilometrimittarista näkee paljonko on ajettu, mutta mistään ei näe että missä ja miten. Siihen sitten auttaa liikkeen/maahantuojan takuu ja virhevastuu, jos 7tkm ajetusta autosta porsii vaikka vaihdelaatikko. Mutta likaisesta tuulilasista ei taida saada rahoja takaisin. Tosin itse kun hankin nykyisen esittelyvehkeen (auton), niin liikkeessä sovittiin, että paikkaavat ovessa olleen kolhun sekä fiksaavat tuulilasissa ja keulassa olleet kiveniskemät. Ei pahaa sanaa. Tosin en kyllä ymmärrä, että missä soramyrskyssä sillä oli ajettu...
Sen sijaan maalipinta oli myllytetty niin luokattomasti, että auto piti käyttää uudelleen myllytettävänä ja kestovahattavana. En edes yrittänyt saada noita kuluja myyjäliikkeeltä. Tietysti jos myllytys olisi pitänyt käydä teettämässä Ruotsissa, niin ehkä sitten.
Niin, tämä tyylisuunta on jostain syystä yleisesti hyväksytty täällä olevien puolesta. Ehkä kirjoituksissa/kirjoittajalla on sitten muita avuja?emerik kirjoitti:Luin ja en huomannut mitään ongelmaa aloituksessa. Ehkä se olisi pitänyt aloittaa "lollika lol.." tyyliin?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
lollika lol ja sen eri muunnokset edustavat freestyle murretta kielellisen kulttuurimme alati muuttuvassa kentässä joka ottaa vaikutteita kansaivälisistä virtauksista, yli ikärajojen, varsinkin täällä itä-helsingissä.mremonen kirjoitti:Niin, tämä tyylisuunta on jostain syystä yleisesti hyväksytty täällä olevien puolesta. Ehkä kirjoituksissa/kirjoittajalla on sitten muita avuja?emerik kirjoitti:Luin ja en huomannut mitään ongelmaa aloituksessa. Ehkä se olisi pitänyt aloittaa "lollika lol.." tyyliin?
SE tarkoittaa, että naurattaa paljon, eikö saisi nauraa jos naurattaa?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Matti Harjun ajatuksia myötäillen: Ei kannata jättää kesken huonoa elokuvaa, huonoa kirjaa... siellä saattaa tulla kuitenkin juonenkäänne, joka muuttaa kaiken. Kuten tässäkin, ei ole tarvinnut seurata kuin puolen sadan sivun verran tätä keskustelua, niin jo vain papparainen Anttolasta oppi aivan uutta. Nyt tiedän, mitä tarkoittaa lollikka, ja mistä se on peräisin! Tuo ilmaus "lol - ääneennauru" olikin ennestään tuttu, mutta ei vaan mielikuvitus riittänyt yhdistämään sanoja ja asioita. Kiitos, temama, näin sitä vanhempikin henkilö kestää ajassa kiinni!
JL Anttola
JL Anttola
-
- Viestit: 4487
- Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Sen kun. Mutta jos sinua kovin naurattaa toisen kuvaajan ongelmat huoltojen kanssa, ei sitä kannata näyttää muille, vaan nauraa ihan yksikseen vaan ja häveten sikamaisuuttaan. Vahingonilolla riekkuville ihmisille on "freestyle-murteessa" kaikenlaisia nimityksiä, jotka palstan moderaatio vaihtaa tähdiksi.temama kirjoitti:SE tarkoittaa, että naurattaa paljon, eikö saisi nauraa jos naurattaa?
Ei sitä tiedä oletko se seuraavaksi sinä tai minä, jolle huolto alkaa *sensuroitu*, jos jollain mekaanikon nilkillä on huono päivä, ja siinä sitten tappelet kuluttajan oikeuksiesi puolesta kusipäisiä pikkunilkkejä vastaan, joilla on kasvottoman suuryrityksen tuki.
Hannu