Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
mremonen
Viestit: 9478
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Otsikon aiheeseen. Vielä tovi menee.

1. Nikon D850
2. Nikon D7500
3. Sony α7R III
4. Canon EOS 5D Mark IV
5. Panasonic LUMIX G9 PRO
6. Olympus Tough TG-5
7. Panasonic LUMIX GX8
8. Nikon COOLPIX P900
9. Canon EOS 6D Mark II
10. Nikon D500

https://nikonrumors.com/2018/03/15/niko ... z5AGvKdf6H" onclick="window.open(this.href);return false;
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Miksus
Viestit: 2685
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja Miksus »

mremonen kirjoitti:Otsikon aiheeseen. Vielä tovi menee.

1. Nikon D850
2. Nikon D7500
3. Sony α7R III
4. Canon EOS 5D Mark IV
5. Panasonic LUMIX G9 PRO
6. Olympus Tough TG-5
7. Panasonic LUMIX GX8
8. Nikon COOLPIX P900
9. Canon EOS 6D Mark II
10. Nikon D500

https://nikonrumors.com/2018/03/15/niko ... z5AGvKdf6H" onclick="window.open(this.href);return false;
Tammikuun tilastossa ei näy taas D7500 ollenkaan, no, tilasto se on tuokin.

https://nikonrumors.com/2018/02/14/niko ... 2018.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony_A
Viestit: 433
Liittynyt: Elo 19, 2009 15 : 32
Paikkakunta: Kouvola

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja Tony_A »

mremonen kirjoitti:Otsikon aiheeseen. Vielä tovi menee.

1. Nikon D850
2. Nikon D7500
3. Sony α7R III
4. Canon EOS 5D Mark IV
5. Panasonic LUMIX G9 PRO
6. Olympus Tough TG-5
7. Panasonic LUMIX GX8
8. Nikon COOLPIX P900
9. Canon EOS 6D Mark II
10. Nikon D500

https://nikonrumors.com/2018/03/15/niko ... z5AGvKdf6H" onclick="window.open(this.href);return false;
En osaa Japania, enkä tiedä millainen kamerakauppa MapCamera on, mutta en usko, että yksikään tämän listan kameroista on valmistajansa eniten myymä malli. Listan uutisarvo tällaisenaan mulle: nice to know...
Satunnainen kuvaaja ja Canon keräilijä
FF,1", 35mm
FD, EF, RF
Kapama
Viestit: 674
Liittynyt: Tammi 19, 2018 9 : 03

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja Kapama »

habannaama kirjoitti:Hahnemühle bamboo:ta tarkoitin.

Suosittelen kokeilemaan, sopii tietynlaisiin kuviin ja lopputulos melko silmiä hivelevää.
Bamboo on hieno paperi, arkkina ongelmallinen. Ei pysy suorana, joten ongelmia paperinsyötön kanssa, ainakin Epsonin printtereillä. Käytänkin sitä ainoastaan rullana. Sen kun saa sisään, niin sitten toimii.

Kapa
tn1krr
Viestit: 1174
Liittynyt: Tammi 08, 2013 13 : 10

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

timtuun kirjoitti:
niffe kirjoitti:Olennaista on se, että kamera kuin kamera ja kuvat ovat keskimäärin katseltavia. Sony FE 85mm on varmaan yksi parhaita Sony-ympäristöön tehtyjä optiikoita - ainakin hinta-laatusuhteeltaan. Toki isolla rahalla saa parempiakin, mutta tässä mennään jo kohttuukorvauksella reippaasti erinomaisen puolelle.
Joo kyllä noi on kaikki täysin käyttökelpoisia lopputuloksia. Se, mikä mut yllätti oli ettei A7R III pyyhkinytkään joka osa-alueella Canonia mennen tullen. Odotin suurempaa eroa ja siksi epäilin linssin laatua. Tietynlaisissa tekstuureissa, kuten yllä linkatun studiokuvan lehtitekstuurit, Canon on omaan silmään jopa hieman parempi mikrokontrastin ja tarkkuuden osalta. Tosin eipä tuota kuvaa tarvitse raahata kuin hieman vasemmalle, niin Sony voittaa selkeästi.

Tässä vielä linkit:

Lehden keskellä olevat huippuvalot ja varjot on mun silmään Canonilla hieman A7R III:tä parempia. Nikon 850 selvästi paras.
https://www.dpreview.com/reviews/image- ... 6929187095" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä taas Sony on selvästi Canonia edellä. Nikon edelleen paras.
https://www.dpreview.com/reviews/image- ... 7432965433" onclick="window.open(this.href);return false;
Vertailun setup
- valittu ISO 200 joka on omiaan tasoittamaan sekä kennokoon että teknologiasukupolvien eroa. ISO100 tai yhtään korkeammat ISO näyttäisivät aika eri tilannetta. Kuten tylsät insinöörikäyrätkin näyttävät
http://www.photonstophotos.net/Charts/P ... 0ILCE-7RM3" onclick="window.open(this.href);return false;
- tarkastellaan eri suurennoksella, jolloin suurempipikselisellä on huomattava etu kun valitaan sopiva tarkkailukohta. Mikään järkevä vertailu pitäisi tehdä samalla suurennoksella
- heittämällä tuosta RAW-fileet sekä analysaattoreihin (RAWdigger) että Adoben workflow:hun default kameraprofiililla nähdään että noihin heitetään Adoben RAW-konversiossa aika erilaiset käyrät niskaan. Canon esim. boostaa (RAWDiggerin histogrammeissa tätä eroa ei näy) mm. vihreän saturaatiota/luminanssia siten, että Canon näyttää näiden kuvien vihreissä mukavammalta; myös samaan kokoon eli fiksuun vertailuun exportattuna. Ylipäätään Canonin kameraprofiiilit tuottavat snadisti esim. Sony kivempia värejä Adoben workflow:n vakioasetuksilla; tähän ei tarvitse edes keksiä mitään maagisia käärmeöljyjä Bayer-filttereistä (värikanavien erotteluissa ei oikeita eroja ole, nämä on mitattuja juttuja), koska Rawdiggerin ja Adoben histogrammeja vertaamalla huomaa helposti että kyse on kameraprofiileista. Jos ajaa suurempia määriä RAW-kuvia läpi Adoben workflow:sta minimaalisella käsittelyllä voi tällä toki olla oikeasti merkitystä.
temama
Viestit: 10727
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja temama »

tn1krr kirjoitti: Vertailun setup
- valittu ISO 200 joka on omiaan tasoittamaan sekä kennokoon että teknologiasukupolvien eroa. ISO100 tai yhtään korkeammat ISO näyttäisivät aika eri tilannetta. Kuten tylsät insinöörikäyrätkin näyttävät
http://www.photonstophotos.net/Charts/P ... 0ILCE-7RM3" onclick="window.open(this.href);return false;
- tarkastellaan eri suurennoksella, jolloin suurempipikselisellä on huomattava etu kun valitaan sopiva tarkkailukohta. Mikään järkevä vertailu pitäisi tehdä samalla suurennoksella
- heittämällä tuosta RAW-fileet sekä analysaattoreihin (RAWdigger) että Adoben workflow:hun default kameraprofiililla nähdään että noihin heitetään Adoben RAW-konversiossa aika erilaiset käyrät niskaan. Canon esim. boostaa (RAWDiggerin histogrammeissa tätä eroa ei näy) mm. vihreän saturaatiota/luminanssia siten, että Canon näyttää näiden kuvien vihreissä mukavammalta; myös samaan kokoon eli fiksuun vertailuun exportattuna. Ylipäätään Canonin kameraprofiiilit tuottavat snadisti esim. Sony kivempia värejä Adoben workflow:n vakioasetuksilla; tähän ei tarvitse edes keksiä mitään maagisia käärmeöljyjä Bayer-filttereistä (värikanavien erotteluissa ei oikeita eroja ole, nämä on mitattuja juttuja), koska Rawdiggerin ja Adoben histogrammeja vertaamalla huomaa helposti että kyse on kameraprofiileista. Jos ajaa suurempia määriä RAW-kuvia läpi Adoben workflow:sta minimaalisella käsittelyllä voi tällä toki olla oikeasti merkitystä.
Kerranki joku puhuu järkeä vaihteexi!

Mäkin yritin puhua järkeä noista väreistä tässä pari päivää sitten, mutta eihän juuri kukaan tällästä hölösuuta uskoa. Skriivasin juurikin adoben väriprofiileista ja raw filuista, mutta siitä huolimatta jopa foorumin ns taitonestorit vaan sanoivat, että ei, kyllä se Canon vaan tuottaa kivempia värejä..justjust.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71
Viestit: 3602
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti:
tn1krr kirjoitti: Vertailun setup
- valittu ISO 200 joka on omiaan tasoittamaan sekä kennokoon että teknologiasukupolvien eroa. ISO100 tai yhtään korkeammat ISO näyttäisivät aika eri tilannetta. Kuten tylsät insinöörikäyrätkin näyttävät
http://www.photonstophotos.net/Charts/P ... 0ILCE-7RM3" onclick="window.open(this.href);return false;
- tarkastellaan eri suurennoksella, jolloin suurempipikselisellä on huomattava etu kun valitaan sopiva tarkkailukohta. Mikään järkevä vertailu pitäisi tehdä samalla suurennoksella
- heittämällä tuosta RAW-fileet sekä analysaattoreihin (RAWdigger) että Adoben workflow:hun default kameraprofiililla nähdään että noihin heitetään Adoben RAW-konversiossa aika erilaiset käyrät niskaan. Canon esim. boostaa (RAWDiggerin histogrammeissa tätä eroa ei näy) mm. vihreän saturaatiota/luminanssia siten, että Canon näyttää näiden kuvien vihreissä mukavammalta; myös samaan kokoon eli fiksuun vertailuun exportattuna. Ylipäätään Canonin kameraprofiiilit tuottavat snadisti esim. Sony kivempia värejä Adoben workflow:n vakioasetuksilla; tähän ei tarvitse edes keksiä mitään maagisia käärmeöljyjä Bayer-filttereistä (värikanavien erotteluissa ei oikeita eroja ole, nämä on mitattuja juttuja), koska Rawdiggerin ja Adoben histogrammeja vertaamalla huomaa helposti että kyse on kameraprofiileista. Jos ajaa suurempia määriä RAW-kuvia läpi Adoben workflow:sta minimaalisella käsittelyllä voi tällä toki olla oikeasti merkitystä.
Kerranki joku puhuu järkeä vaihteexi!

Mäkin yritin puhua järkeä noista väreistä tässä pari päivää sitten, mutta eihän juuri kukaan tällästä hölösuuta uskoa. Skriivasin juurikin adoben väriprofiileista ja raw filuista, mutta siitä huolimatta jopa foorumin ns taitonestorit vaan sanoivat, että ei, kyllä se Canon vaan tuottaa kivempia värejä..justjust.
Johtuu varmaan siitä, että Canonilla saa kuviin paremmat värit.
Ei kai Sonyn kokoinen firma nyt ole niin tyhmä, että tahallaan säätää kameroihinsa sellaisen vihreän kalvon, että heikompaa oksettaa?
Ja kameran ja objektiivin värit on sitten ihan eri juttu. Tässä kohtaa huomauttaisin, että kysyin jo aiemmin mitä eroa on Sonyn ja muiden objektiiveissa, kun lopputulos on usein ylisaturoitunutta ilotulitusta ja sävyltään outoa tavaraa.
Canon ja Zeiss on toimiva yhdistelmä ja sekä Canon, että Sigma ovat äskettäin muuttaneet objektiiviensa väripalettia selvästi viileämpään ja nautraalimpaan suuntaan. Mutta miten on Sonyn värimaailma näihin verrattuna, SE oli se kysymys!
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja nomad »

T71 kirjoitti:
temama kirjoitti:
tn1krr kirjoitti: Vertailun setup
- valittu ISO 200 joka on omiaan tasoittamaan sekä kennokoon että teknologiasukupolvien eroa. ISO100 tai yhtään korkeammat ISO näyttäisivät aika eri tilannetta. Kuten tylsät insinöörikäyrätkin näyttävät
http://www.photonstophotos.net/Charts/P ... 0ILCE-7RM3" onclick="window.open(this.href);return false;
- tarkastellaan eri suurennoksella, jolloin suurempipikselisellä on huomattava etu kun valitaan sopiva tarkkailukohta. Mikään järkevä vertailu pitäisi tehdä samalla suurennoksella
- heittämällä tuosta RAW-fileet sekä analysaattoreihin (RAWdigger) että Adoben workflow:hun default kameraprofiililla nähdään että noihin heitetään Adoben RAW-konversiossa aika erilaiset käyrät niskaan. Canon esim. boostaa (RAWDiggerin histogrammeissa tätä eroa ei näy) mm. vihreän saturaatiota/luminanssia siten, että Canon näyttää näiden kuvien vihreissä mukavammalta; myös samaan kokoon eli fiksuun vertailuun exportattuna. Ylipäätään Canonin kameraprofiiilit tuottavat snadisti esim. Sony kivempia värejä Adoben workflow:n vakioasetuksilla; tähän ei tarvitse edes keksiä mitään maagisia käärmeöljyjä Bayer-filttereistä (värikanavien erotteluissa ei oikeita eroja ole, nämä on mitattuja juttuja), koska Rawdiggerin ja Adoben histogrammeja vertaamalla huomaa helposti että kyse on kameraprofiileista. Jos ajaa suurempia määriä RAW-kuvia läpi Adoben workflow:sta minimaalisella käsittelyllä voi tällä toki olla oikeasti merkitystä.
Kerranki joku puhuu järkeä vaihteexi!

Mäkin yritin puhua järkeä noista väreistä tässä pari päivää sitten, mutta eihän juuri kukaan tällästä hölösuuta uskoa. Skriivasin juurikin adoben väriprofiileista ja raw filuista, mutta siitä huolimatta jopa foorumin ns taitonestorit vaan sanoivat, että ei, kyllä se Canon vaan tuottaa kivempia värejä..justjust.
Johtuu varmaan siitä, että Canonilla saa kuviin paremmat värit.
Ei kai Sonyn kokoinen firma nyt ole niin tyhmä, että tahallaan säätää kameroihinsa sellaisen vihreän kalvon, että heikompaa oksettaa?
Ja kameran ja objektiivin värit on sitten ihan eri juttu. Tässä kohtaa huomauttaisin, että kysyin jo aiemmin mitä eroa on Sonyn ja muiden objektiiveissa, kun lopputulos on usein ylisaturoitunutta ilotulitusta ja sävyltään outoa tavaraa.
Canon ja Zeiss on toimiva yhdistelmä ja sekä Canon, että Sigma ovat äskettäin muuttaneet objektiiviensa väripalettia selvästi viileämpään ja nautraalimpaan suuntaan. Mutta miten on Sonyn värimaailma näihin verrattuna, SE oli se kysymys!
Värimaailma juontaa varmaan 85% kuvankäsittelystä sekä käyttämästäsi konvertterista. Itse en ole huomannut Sonyssa hirveää eroa Nikoniin nähden, mutta Nikonin kuvat ovatkin kuulemma väreiltään aivan skeidaa :-/
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja niffe »

Täytyy varmaan perehtyä tuohon kameroiden värinmuodostukseen jossain välissä, kun vaan on aikaa. Aikaisemmasta elämästä on kokemusta vain kuvanvalmistamolaitteista, niiden tulostimista ja skannereista, joiden värinmuodostus oli muistaakseni (jo 15-20 vuotta sitten) huomattavasti monimutkaisempaa kuin mitä tässä nyt on annettu ymmärtää alkaen hierarkisista profiileista, odotusarvoisista väridominanteista ja erilaisiin patterneihin liittyvistä dominanteista. Suurkuvanvalmistamoissa oli useampia tietokoneita pelkästään veivaamassa digikamerakuvista tiettyjen etäisesti keinoälyä muistuttavien hierarkisten "algoritmiparvien" avulla paremman näköisiä. Nyt tässä jotenkin jää sellainen käsitys, että profiilien ollessa samat kun värisuodin puretaan, niin kaikilla kameroilla tulee samanlainen kuva, mitä en kyllä niele ilman pientä lisäselvittelyä. Toki saatan olla väärässäkin. Kuvanvalmistamolaitteissa tuo polku, jossa pelkästään sitä profiilia käsiteltiin, jolla jokin tietty kamera lähetti kuvia, skanneri skannasi tai tulostin tulosti, oli nivelletty "värimuunnosavaruuden" kautta toisiinsa kattaen polun jokaisen kuvanlähteen, tulostimen ja materiaalin suuntaan. Muunnoksissa jo pelkästään väriavaruuden epävastaavuudet ja epätarkkuudet tekivät laskennasta haasteellisen, eikä kaikkia muunnoksia voitu toteuttaa suoraviivaisesti lookup-taulukoilla, vaikka sellaiset toki olivat kaiken pohjana offsetteineen. Jos vertaisimme kameraa tallentimena nyt esimerkiksi skannereihin, joissa esimerkiksi valonlähteet ovat erittäin stabiileja, kuva otetaan kolmella valotuksella (RGB) ja siltikin värien muodostaman valon koostumusta joudutaan korjaamaan. Kuulostaa siis uskomattomalta, että kameroiden ohjelmistoilla ei olisi juurikaan tekemistä kuvanmuodostuksen kanssa digikameroissa. Vaikuttaa jotenkin ikäänkuin olisi liikaa liikkuvia osia tuossa värintuottamisprosessissa pelkästään jo mainittujen väriaistimuksen poikkeamien lisäksi.
Shuko
Viestit: 1963
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Kun katsot vuorotellen yhdellä silmällä kuvaa, jos toisella sen värit näyttää esim. aavistuksen kylmemmiltä kuin toisella. Kumpi silmä näyttää "oikein" vai näyttääkö kumpikaan? Entä onko niiden yhdistetty sekoituskaa totuus?
temama
Viestit: 10727
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja temama »

Shuko kirjoitti:Kun katsot vuorotellen yhdellä silmällä kuvaa, jos toisella sen värit näyttää esim. aavistuksen kylmemmiltä kuin toisella. Kumpi silmä näyttää "oikein" vai näyttääkö kumpikaan? Entä onko niiden yhdistetty sekoituskaa totuus?
No juuh, mutta heijastuvan valon aallonpituus ei ole tulkinnan varanen juttu, vaan se on just mitä on. Eri asiat sitten miten eri näkökyvyn omaavat yksilöt sitä tulkitsevat omilla aivoillaan.
Asiasta on muuten väännetty kättä siitä lähtien kun keksittiin miten värikuvaa saadaan tallennettua, eikäs yhtä ainoaa totuutta taida olla. Toinen tykkää lämpöisistä, toinen kylmemmistä värisävyistä. Yksi haluaa voimakkaasti saturoituneita värejä, toinen on kallellaan hailakoihin väreihin. Ns. minoltavärit oli joskus kova juttu jollekin, ehkä vieläkin. Tosiaasia kuiteskin, että nekin ovat vain yksi tulkinta valon tallentumisesta.
Minä tykkään sinisestä, siksi Canonin värit ovat aina olleet minulle täysin OK, mutta kuvaan nykyään Sonylla, eikä tosiaan ole probleemia sen värien kanssa, huomaan kyllä edelleen että tykkään jälkikäsittelyssä duunata siniseen tai huikkasen kylmempään suuntaan.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Kapama
Viestit: 674
Liittynyt: Tammi 19, 2018 9 : 03

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja Kapama »

Yhdenlainen harrastushan on tälläinenkin. Ei siinä mitään,jatkakaa ihan rauhassa.

Kapa
zone6
Viestit: 1242
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja zone6 »

Shuko kirjoitti:Kun katsot vuorotellen yhdellä silmällä kuvaa, jos toisella sen värit näyttää esim. aavistuksen kylmemmiltä kuin toisella. Kumpi silmä näyttää "oikein" vai näyttääkö kumpikaan? Entä onko niiden yhdistetty sekoituskaa totuus?
Tämän takia kuvaammekin mustavalkoista!

:)

Mulla vasen on kylmän vihreä ja oikea lämmin silmä. Jos toisen läpi näyttää hyvältä, näyttää toisen läpi (vasemman) kuin Kodachrome 64:lle kuvatulta.
Zone VI
nsamppa
Viestit: 6505
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

https://petapixel.com/2018/03/24/canon- ... os-report/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä se on tulossa.
habannaama
Viestit: 5433
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja habannaama »

nsamppa kirjoitti:https://petapixel.com/2018/03/24/canon- ... os-report/

Sieltä se on tulossa.
Nyt kädet kyynärpäitä myöden ristiin, etteivät hinnoittelisi itseään ulos, kun ammattilaisilla on jo olemassaoleva laaja/kallis kalusto, jolloin vaihdon mielekkyys heidän vinkkelistään vähän niin ja näin ja harrastajien vinkkelistä ei olisi varaa ostaa.

Niin tai näin, julkaisee Canon mitenkä hinnoittellun laitteen tahansa, tulevaisuuden vääjäämättömät suuntaviivat on piirretty uusiksi, paitsi etten minä päälle viisikymppisenä harrastajana sitä päivää elinaikanani tule näkemään etteikö vielä peililäpsyttimillä kuvattaisi.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
JL Anttola

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

habannaama kirjoitti:...paitsi etten minä päälle viisikymppisenä harrastajana sitä päivää elinaikanani tule näkemään etteikö vielä peililäpsyttimillä kuvattaisi.
Kuinkahan moni vastaavassa iässä ollut sanoi tuota samaa filmi/digi -murroksessa? Tai onhan se tietysti mihin rajat vetää, kuvataanhan filmille vieläkin...

JL Anttola
temama
Viestit: 10727
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja temama »

ihan varmaan joku voi kuvailla vaikka filmijärkkäreillä vielä v. 2025, mutta valtavirta, ja mihin homma on menossa. tietenkin peilittömiin.
hommassa voi käydä miten vaan vaikka Niikkon Caanon on myöhässä. Sonille voi käydä vaikka kuten Nokialle.Ei uudistuta tarpeexi peilittömien saralla, ja sitten tulee joku edistyksellinen iNikon joka putsaa koko pöydän!!!
noh, tuskin niin tulee tapahtumaan, mutta ihan varmaa, että hereillä täytyy olla. ja sonin täytyy pitää hoksottomiset hereillä. Pitkässä juoksussa harvoin se joka aluksi johtaa, jaksaa enää voittoon asti vaan peesaajat saattavat tulla rinnalle ja ohi!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viestit: 22698
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Se riittää että Canonissa toimii Canonin putket eli adapterilla TS-E kiinni. Ainoa mokan mahdollisuus on että "pro"-peilittömästä puuttuukin kääntyvä näyttö. Noin muuten seuraa massavaihto takaisin Sonysta Canoniin kun siellä S-leirissä saadaan aikaiseksi yksi tele n. viidessä vuodessa.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja niffe »

Olihan digi- / filmimurroksessakin vaihe, jolloin suitsutettiin digiä yli filmin, vaikka mitään laadullisia perusteita oli vaikea nähdä ilman syvää vakaumusta.
temama
Viestit: 10727
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja temama »

Maffer kirjoitti:Se riittää että Canonissa toimii Canonin putket eli adapterilla TS-E kiinni. Ainoa mokan mahdollisuus on että "pro"-peilittömästä puuttuukin kääntyvä näyttö. Noin muuten seuraa massavaihto takaisin Sonysta Canoniin kun siellä S-leirissä saadaan aikaiseksi yksi tele n. viidessä vuodessa.
En usoo, että joku vain 'riittää', kyllä nyt pitää tulla jo aikas valmista tavaraa. aikaa on kulunut.
Toisaalta veikkaan, että vaikka tulisi joku mahatava iNiikkon, niin Sony on näissä markkinapeleissä niin viekas kettu, että siellä on suunnitelmissa vaikka mitä. Nyt ovat himmailleet mallien kanssa ja valloittaneet markkinoita hiljalleen, mutta jos joku kilpailija lyö oikeasti kovan kortin pöytään, niin Sonilla on mill vastata!!

onhan maffers soni petrannut ihan hemmetisti objektiivipuolella. ei pidä paikkaansa, että olisi jotenkin heikoissa kantimissa, vaikka jotakin tiettyä puuttuisi. hyvällä adapterilla senkin puutteen saa paikattua, sama se on kaikissa peilittömissä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Vastaa Viestiin