Kalusto lintukuvaukseen
-
Tuo 6d.n servotarkennus (keskipiste) taipuilee kyllä nopeampaankin actioniin oikein hyvin. Vuoden verran olen tuolla kuvaillut ja testaillut, en muuta moitittavaa keksi kuin hitaanpuoleinen sarjatuli. Tietty noita rivakoita tarkennuspisteitä saisi olla enemmän kuin yksi. Esim. kalastava tiira/lokki roiskeineen onnistuu hienosti. Voin laittaa joitain räpsyjä tänne viime kevään kalastuskuvista, jos osaan :)
-
Ettei vain olisi liian selvää niin ei croppikennoissa mitään vikaa ole. Ne vain ei ole yhtä käyttökelpoisia Tamronin kaltaisilla sysipimeillä zoomeilla kuin FF:t. Jos teleilee vain nättinä päivinä, cropillakin pärjää, jos taas kuvailee eri polttoväleillä kaikenlaisissa valoissa, FF on varmempi valinta.Lucas_J kirjoitti:Uskoisin, että 6D:ssä sarjatulinopeus riittää meikäläisen kuvaustarpeisiin.
Olin jo lähes päätynyt kroppirunkoon, mutta nyt uutta päänvaivaa tämän keskustelun myötä ;)
Jäätävän hyvää pirtoa Elmarin kuvissa tuolla 6D/ Tamron - yhdistelmällä
-
Lintukuvauksessa on tärkeintä saada lintu elin ympäristössään kuvatuksi, tärkeintä ei ole saada jokaista linnun karvaa esille.(ehkä johonkin lintukirjaan tunnistus kuvaksi tarpeellinen)
Kauneimmat lintukuvat eivät ole tarkkoja pönöjä, vaan lintujen toimintaa luonnossa, siis taustaa enemmän lintukuviin.
Näihin kuviin soveltuu monikin halvemmistakin kakkuloista+rungoista.
Nyt menee jo liikaa taas kalustorunk* ja itse kuvaus unohtuu..
Nauttikaa luonnosta ja sen antamista antimista, älkääkä antako kalustonne rajoittaa sitä iloa
Kauneimmat lintukuvat eivät ole tarkkoja pönöjä, vaan lintujen toimintaa luonnossa, siis taustaa enemmän lintukuviin.
Nauttikaa luonnosta ja sen antamista antimista, älkääkä antako kalustonne rajoittaa sitä iloa
-
Harvoinpa niitä hyviä "pönöjä" näkyy. Laji/lähikuvien ottamisessa on omat laatukriteerinsä, niistä vaan ei kukaan oikein välitä. Pitäis olla valoa, ilmeikkyyttä, rauhallinen tausta ja laatuakin. Elinympäristöä saa suht tiukkaankin kuvaan, ilmeikkyyttä sitäkin enemmän. Elmarilla esim. on hyvää lajikuvamatskua (ja väljempiäkin), laatua ja sitä pientä ekstraa, joka tulee asennoista, toiminnasta, ilmeistä ja taustoista. Kuvan pitää välittää jotakin muutakin viestiä kuin että "istuu oksalla". Tapahtumajohon pääsee mukaan, tunne, tunnelma, jotakin ajatuksenlentoa pikkusen olis hyvä olla. Jokaisen kuvan ei tartte olla Vuoden Luontokuva, mutta pientä ideaa olisi jokaisessa kuvassa hyvä olla. Oli väljä tahi piukka.hassel kirjoitti:Lintukuvauksessa on tärkeintä saada lintu elin ympäristössään kuvatuksi, tärkeintä ei ole saada jokaista linnun karvaa esille.(ehkä johonkin lintukirjaan tunnistus kuvaksi tarpeellinen)