Nikon D600
-
Kone lähtee huoltoon. Katsotaan mitä likaa JAS Tekniikka löytää kennolta. Yritin puhaltaa käsipumpulla likaa pois kennolta, mutta ei se mihinkään irronnut. Laitan kuvia myöhemmin eli näette kuinka paljon tuota likaa on kennolla.
Edit: Lisätty linkki ns. pölykuvaan.
http://samuhannukainen.kuvat.fi/kuvat/N ... 045270.jpg
Edit: Lisätty linkki ns. pölykuvaan.
http://samuhannukainen.kuvat.fi/kuvat/N ... 045270.jpg
Carpe diem
-
Eli suljin tai peili hankaa muovia, josta irtoaa pölyä kennolle?mremonen kirjoitti:Yksi teoria:
http://www.petapixel.com/2012/11/22/the ... r-curtain/
Toivottavasti oikea vian aiheuttaja on nikonilla tiedossa.
Joka tapauksessa, ainakaan minä en tyytyisi pelkkään kennon puhdistukseen huollossa.
-
-
Juupa, eiköhän se siitä korjaannu, kun jätät kamerasi tarpeeksi pitkäksi aikaa jassille.paaton kirjoitti:Munkin kanssa kyllä, mutta vian aiheuttajan korjaaminen olisi kanssa kiva.OskuK kirjoitti:Mikäs sinut tyydyttäisi? Lisäksi kuppi kahvia?paaton kirjoitti:
Joka tapauksessa, ainakaan minä en tyytyisi pelkkään kennon puhdistukseen huollossa.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Omani hankin lokakuun puolivälissä ja vajaa 500 räpsyä otettu. Nikonin maahantuoja kielsi minulle lähettämässä viestissään, että kyseessä olisi vika. Internetissä kuulemma kirjoitellaan kaikenlaista. No, sitten nähdään kun tuo puhdistus on suoritettu jatkuuko noiden täplien ilmaantuminen kennolle. Mikäli niitä edelleen tulee vaadin, että kamera vaihdetaan.tupica kirjoitti:Minkä ikäisiä teillä nämä likaantuvat kamerat ovat? Yksi nikonilla hommissa oleva kertoi, että ongelma olisi tiedostettu ja vika korjattu uusimmissa erissä.
Olikohan tämä todellista totta vai pelkää myyntipuhetta.
Carpe diem
-
Huhuja on monen moisia... Tuotantoketju kaukoidästä tänne on niin pitkä, että kestää aika kauan ennen kuin kuluttajien havaitsema vika saadaan korjattua hyllyssä oleviin kameroihin. Eli epäilen Nikonin miesten puhetta.Hannez kirjoitti:Omani hankin lokakuun puolivälissä ja vajaa 500 räpsyä otettu. Nikonin maahantuoja kielsi minulle lähettämässä viestissään, että kyseessä olisi vika. Internetissä kuulemma kirjoitellaan kaikenlaista. No, sitten nähdään kun tuo puhdistus on suoritettu jatkuuko noiden täplien ilmaantuminen kennolle. Mikäli niitä edelleen tulee vaadin, että kamera vaihdetaan.tupica kirjoitti:Minkä ikäisiä teillä nämä likaantuvat kamerat ovat? Yksi nikonilla hommissa oleva kertoi, että ongelma olisi tiedostettu ja vika korjattu uusimmissa erissä.
Toivotaan kuitenkin, että sinun kamerayksilösi on sieltä ongelmattomimmasta päästä.
-
Minä en, saman ajan ottaa viesti kulku tehtaalle. Siellä myönnetään mahdollinen vika puolen vuoden sisään, ja sitten menee puoli vuotta kun linja on kuosissa. Jos jättää kameransa nyt huoltoon, saa uuden kahdessa vuodessa. Jos siis on kameroissa vikaa. Itse epäilen staattista sähköä. Kamerassa on sis joku virtajuttu joka virittää kennon imemään kaiken, eikä siihen auta se pudistuskaan. Ties vaikka se kennon edessä oleva plastiikka olisi materiaalina vaihdettu stattisempaan.nomad kirjoitti:Huhuja on monen moisia... Tuotantoketju kaukoidästä tänne on niin pitkä, että kestää aika kauan ennen kuin kuluttajien havaitsema vika saadaan korjattua hyllyssä oleviin kameroihin. Eli epäilen Nikonin miesten puhetta.Hannez kirjoitti:Omani hankin lokakuun puolivälissä ja vajaa 500 räpsyä otettu. Nikonin maahantuoja kielsi minulle lähettämässä viestissään, että kyseessä olisi vika. Internetissä kuulemma kirjoitellaan kaikenlaista. No, sitten nähdään kun tuo puhdistus on suoritettu jatkuuko noiden täplien ilmaantuminen kennolle. Mikäli niitä edelleen tulee vaadin, että kamera vaihdetaan.tupica kirjoitti:Minkä ikäisiä teillä nämä likaantuvat kamerat ovat? Yksi nikonilla hommissa oleva kertoi, että ongelma olisi tiedostettu ja vika korjattu uusimmissa erissä.
Toivotaan kuitenkin, että sinun kamerayksilösi on sieltä ongelmattomimmasta päästä.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Minäkin olin innoissani hankkimaan D600 jo enakkotilaajien joukossa.
Mutta, kun mailmalta alkoi kuulua kaikenlaista otin pakkia ja peruin tilauksen.
En tiedä mitä olisin tehnyt sen romun kanssa ja 2000 € tappion siinä mukana.
Viellä, kun tämä lamakin lisääntyy olis se ollut katkera paikka.
Mutta kyllä harmittaa kauheesti muitten Nikon fanien, on se niin kurjaa, kun ne joutuu kärsimään ja saamaa pelkkää sutta.
Nytten jo ymmärrän miksi ne on niin katkeria kaikille jopa minulle jolla on kaikista vähemmin osaa ja arpaa heidän ratkasuilleen hankkia edullisia kameroita ja objektiiveja.
Mutta, kun mailmalta alkoi kuulua kaikenlaista otin pakkia ja peruin tilauksen.
En tiedä mitä olisin tehnyt sen romun kanssa ja 2000 € tappion siinä mukana.
Viellä, kun tämä lamakin lisääntyy olis se ollut katkera paikka.
Mutta kyllä harmittaa kauheesti muitten Nikon fanien, on se niin kurjaa, kun ne joutuu kärsimään ja saamaa pelkkää sutta.
Nytten jo ymmärrän miksi ne on niin katkeria kaikille jopa minulle jolla on kaikista vähemmin osaa ja arpaa heidän ratkasuilleen hankkia edullisia kameroita ja objektiiveja.
-
- Viesti:
Näinhän se, romu mikä romu. Hyvä että huomasit ajoissa.Pentax RAW kirjoitti:En tiedä mitä olisin tehnyt sen romun kanssa ja 2000 € tappion siinä mukana.
Lama on paha. Henkinen lama on vielä pahempi.Pentax RAW kirjoitti:Viellä, kun tämä lamakin lisääntyy olis se ollut katkera paikka.
Älä sinä meitä sure. Me ollaan niin tyhmiä, että ostetaan jos siinä vaan lukee Nikon. Ja meillä on kyllä pätäkkääkin sen verran ettei yksi paritonninen tunnu missään. Rahaahan tulee joka päivä lisää niin että alimmat mätänee.Pentax RAW kirjoitti:Mutta kyllä harmittaa kauheesti muitten Nikon fanien, on se niin kurjaa, kun ne joutuu kärsimään ja saamaa pelkkää sutta.
Kyllä. Nyt ollaan asian ytimessä. Jos joku voi väittää, että olen hankkinut edullisen kameran tai objektiivin, niin kyllä alkaa katkeruus painamaan mieltä. Saas nähdä tuleeko uni silmään ollenkaan. Soitinkin tässä juuri Blingströmeille, josko sieltä saisi rahanhaaskuuvihjeitä.Pentax RAW kirjoitti:Nytten jo ymmärrän miksi ne on niin katkeria kaikille jopa minulle jolla on kaikista vähemmin osaa ja arpaa heidän ratkasuilleen hankkia edullisia kameroita ja objektiiveja.
Jouluja sinullekin.
-
Nikonin edustajalta? Harvinaisen typerää, jos näiden runkojen omistajille ei tiedoteta asiasta. Ongelmakin taitaa olla jo niin laajalti tiedossa, että ilman mitään infoa se voi jo vaikuttaa myyntiin.Sakke_K kirjoitti:Tänään kuulin, että tämä ongelma koskisi vain tiettyä valmistuserää ja siitäkin n.10% rungoista. Ja ongelma pitäisi olla jo pois päiväjärjestyksestä, sen takia Nikon olisi niin hiljaa asiasta?
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Uskomatonta vastuunpakoilua maahantuojalta! Jos esim. LensRentals.com, joka ammatikseen vuokraa kameroitaan ja on myös havainnut KAIKISSA tutkituissa 20:ssä D600:aan tämän saman puheena olevan ongelman, niin Nikonin Suomen maahantuoja vaan jaksaa pyöritellä peukaloitaan. 8o|Hannez kirjoitti:Omani hankin lokakuun puolivälissä ja vajaa 500 räpsyä otettu. Nikonin maahantuoja kielsi minulle lähettämässä viestissään, että kyseessä olisi vika. Internetissä kuulemma kirjoitellaan kaikenlaista.tupica kirjoitti:Minkä ikäisiä teillä nämä likaantuvat kamerat ovat? Yksi nikonilla hommissa oleva kertoi, että ongelma olisi tiedostettu ja vika korjattu uusimmissa erissä.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mitä ovat nuo valmistusnumeron 4 ensimmäistä numeroa?mobiilisti kirjoitti:4. D600 menossa ja tämä on ensimmäinen puhdas. Vain yksi spotti löytyy... aiemmissa ollut roskaa yllin kyllin.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Mistä ostit kameran ja onnistuiko vaihto helposti. Itselle jäi ainakin se kuva, että maahantuoja välttelee vastuuta. Jos viitsit sarjanumeron neljä ekaa numeroa laittaa, niin olisin viisaampi.mobiilisti kirjoitti:4. D600 menossa ja tämä on ensimmäinen puhdas. Vain yksi spotti löytyy... aiemmissa ollut roskaa yllin kyllin.
Kiinnostaisi myös se, että mitä tuo lika on jota tuonne kennolle kertyy. Itse olen huomannut, että se lisääntyy sitä mukaan kun kameraa käyttää.
Edit: Lisäys...
Carpe diem
-
Kyllä kyllä. OskuK tarkoitin asialla sitä, että ensimmäiset roskat kennolle ilmestyivät noin parin sadan otetun kuvan jälkeen. Nyt kun kuvamäärä on alle 500 kuvaa, niin roskien määrä on kymmenkertaistunut, kuten varmaan postaamastani pölykuvasta huomasit. Se tuskin on normaalia? Ainakin aiemmin omistamissa Canoneissa kenno on pysynyt puhtaana.
Carpe diem