Kuules immeinen, jätät järjestäen asioita huomioimatta . Mähän skriivasin, että Sony A9 suunnittelussa on nimenomaan menty kameran nopeus ja AF suorituskyky edellä!!Myynnissa kirjoitti:Joo, mutta RAW kuvasta kaikki lähtee. Kun lähdin veivaamaan tuota RAW kuvaa, niin se ei Sony A9 koihdalla tuottanut mitään positiivista. Ja se että heittelet jotain linkkejä ei minua kiinnosta pätkääkään, sillä perustan kaiken kuvaamisen omaan kokemukseen. Toki niistä saa jotain suunta viivaa, mutta usein nuo tunnetuimmat testi perustuvat IQ osalta +- kuvan veivaamiseen ihan ääripäässä ja kuka meistä nyt valottaa kuvan +-5 pieleen. Tarkennus testit taas perustuvat hyvin lyhyeen testaamiseen. Pyörä kulkee ja ihminen liikkuu ja kun Olympuksen osalta käytetään tracking moodin (jota kukaan ei oikeasti käytä nopeisiin tilanteisiin) testausta, niin tulos on aina huono,temama kirjoitti:
Mä laitoin sulle linkin, jossa voit helposti tsiigaa adobe camera RAW ohjelmalla prosessoituja RAW filuja uselta eri kameramallilta, siitä vaan valkkaat haluttuja kameroita.
https://www.dpreview.com/reviews/sony-a9-full-review/6" onclick="window.open(this.href);return false;
Mut hei! Eihän täsä mitään probleemia. Jos Oly pelittää sun hommissa hyvin, niin mikäs siinä. Sony A9 kanssa saat sitä nopeutta ja hillitöntä AF suorituskykyä, ennenkaikkea.
Sonyn kuvaa kun alan veivaamaan kuvankäsittelyssä 100-200% koossa, löysin jotain pienen pieniä eroja (unohdetaan kohina), mutta nekin katosivat kun veivasin hieman vipuja sinne ja tänne. Voi olla että tarkennuksessa tietyssä, vaikeassa tilanteessa saisin jotain etua, mutta kun 100-400 ja jatkeen myötä valovoima on aina vähintään 8, niin pitäisi asua eteläisessä Euroopassa, jotta homma toimisi jotenkin optimaalisesti. Täällä pohjoisessa 2.8 - 4 toimii vain paremmin ja varsinkin kun Canon, Nikon ja Olympus tarkentavat objektiivin suurimman aukon mukaan.
Nuo sinun kommentit, mm. "hillitöntä AF suorituskykyä" ovat vähän hypetystä, joka ei ihan pidä paikkaansa. Onhan Sonyn tarkennus hyvä, mutta kun IQ ero on niin pieni ja valovoimaa ei laseissa ole, muuten kuin 400/2.8 osalta (maksaa 12 000eur ja on kooltaan iso) , niin kaikki tuo rungon voima katoaa.
Jos olet studio tai hääkuvaaja, Sony on varmaan ihan parasta, hitaasti liikkuvan mallin silmiä seuraa ilman ongelmia, mutta luontokuvaajalle tuo ei pelkästään riitä. Tulevaisuudessa Sony voi olla kaikkea tätä, mutta sitä odotellessa...
ppie
http://www.petripietilainen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja se pätee myös luontokuvauksessa mitä suuremmissa määrin!!
Mä laitoin sulle selkeen linkin mistä voi vertailla kameroiden RAW suorituskykyä luotettavasti. Sulta me ei olla saatu muuta kun hurmioituneen mikro (vai mini)43 järjestelmäkäyttäjän puolueellisia kommentteja ja väittämiä. Lairahan vaikka suorat RAW vertailukuvat jakoon, mihin sun väittämät perustui niin me voidaan v ähän tsiigailla niitä!
Kato KINO on KINO ja m43 sisältää vain m43 kokoisen kennon jossa on 2x croppikerroin. Tänne Sonu kinopeilitön ketjuun on ihan turha tiulla keulimaan jollain hyvin kiistanalaisilla väittämillä. Monet meistä foorumin aktiiveista kyllä ollaan seurailtu näiden kameroiden suorituskykyä vähän liiankin hartaasti! Kuten myös minä.
Kippistä kaiffarit! Onnellista viikonloppua kaikille!!