Siinäpä meidän foorumin viisaat ihmettelevät Sonyn saloja :-)
temis: vähän hidastelee foorumi kyllä.Hel_NiS kirjoitti:Miksi Luke Skywalkera oli niin hankala löytää?
temis: vähän hidastelee foorumi kyllä.Hel_NiS kirjoitti:Miksi Luke Skywalkera oli niin hankala löytää?
Olikos tämä jo täälläaikaarska kirjoitti:Tavallaan tosin vanha juttu. Tämä "star eater" homma vain tuli erityisen kiusalliseksi A7RII kameran firmware v.3.30 myötä, koska se iskee tämän tähtiä syövän kohivaimennuksen päälle jo 4sec ja sitä pidemmissä valotuksissa.
Nyt taistellaan sitä vastaan, että Sony muuttaisi tämän Nikonin tyyliin. Nikonillahan oli sama juttu jokunen aika sitten, mutta Nikon onneksi muutti algoritmin vähemmän tähtiä syöväksi. Samaa odotetaan nyt Sonylta, ja että Sony kenties jopa muuttaisi firmwaren siten, että käyttäjä voisi valita kameran valikoista monipuolisemmin että mitä kohinavaimennusta haluaa pitkissä valotuksissa käyttää...
Olen ollut mukana nostamassa meteliä tästä eri kansainvälisillä foorumeilla. Melko tehokkaasti itseasiassa ;-) ... Sonyn on pakko muuttaa tätä toimintoa, ja se tulee muuttamaan.
Vaika itse Brian Smith yrittää vähätellä asiaa:
"...It's a result of fixing long-exposure noise reduction for another group of Sony users who shoot 3-5 minute exposures (of daylight scenes - not of stars) yet who didn't want to enable the Long Exposure Noise Reduction menu setting as that requires a "blank" exposure of equal duration between each shot.
This update makes them happy - but also affects astro photography...
...The people requesting this update are also professional photographers.
At times it's hard to please everyone....
...The bottom line is that an equally passionate and equally vocal group of Sony users WANTED this change. So as I said, sometimes you can't make everybody happy no matter how hard you try..."
Ei toimi tämä selitys.
nonniih!! mitäs olen sanonu. Soni kuuntelee ja reagoi!!uskokee tai älkää, mutta hetikohta meillä on päivitys tähänkin perfektionistien probleemiin! Sanoisin, että 25.5. meillä on uusi firmware ladattavana!kohan kirjoitti:Olikos tämä jo täällä
http://www.lonelyspeck.com/why-i-no-lon ... more-87913" onclick="window.open(this.href);return false;
Alkaa olla kovasti pakkomielteistä vääntämistä. Kuvaa hetki filmille ja palataan sitten digikameroiden maailmaan.Maffer kirjoitti:Ihan samanlaista tuubaa kun Chernobylin aikaan neuvostoliitossa. Ensin ei myönnetä mitään ja lopuksi evakuoidaan puolikuollut väestö "turvaan".
Ei varmaan mikään ylläri ettei "tiennyt" mitään kun ei ole koskaan kameralla kuvannutkaan.
Mielenkiintoista kommenttia jokatapauksessa.temama kirjoitti:UPDATE, May 5, 2017: I spoke with Rob Shelley of Sony Pro Services on the phone. He has informed me that he will try to contact the relevant parties in engineering about the concern. That said, it seems as if he was never previously aware of this issue and is not fully sure of what needs to happen next for a fix. I hoping that he will take this matter seriously and find the right people in order to forward our collective concern. —kohan kirjoitti:Olikos tämä jo täällä
http://www.lonelyspeck.com/why-i-no-lon ... more-87913" onclick="window.open(this.href);return false;
Se johtuu kaikella todennäköisyydellä kennovakaajan (IBIS) toimintahäiriöstä.rautaperä kirjoitti:Asiasta kolmanteen:
Minulla on pari vuotta vanha A7mkII. Olen ollut tyytyväinen. Nyt se antaa virran kytkemisen jälkeen ilmoituksen:
"Kameravirhe. Katkaise virta ja kytke se uudelleen"
Virhe ei poistu millään vaikka akun ottaakin pois tai vaihtaa korttia tms. Akku on ladattu. Käyttöjärjestelmä on uusin versio 3.30. Kamera ei siis toimi..
Mistä tällainen virhe tulee, onko kokemusta?
Pari päivää virhe on ollut päällä ja nyt tänä aamuna se yhtäkkiä alkoi toimimaan ilman erityistä toimenpidettä.
Onkohan laite väsähtänyt ja tarvitsi lepoa :) Mahtaako toistua?
Hyvä tietää tämäkin...Maffer kirjoitti:Mulla tuo tuli R2:lla ja Loxia 21:lle joskus. Kyseessä oli ihan kontaktihäiriöä lasin ja rungon välillä. Loxiassa on niin paksu kumirengas tiivisteenä että se voi aiheuttaa esim. tuollaisen. Putsaa kontaktit rungosta ja lasista.
Kyllä minä ottaisin kaikesta huolimatta kennovakaajan. Ollut ihan älyttömän hyvä sellaisten objektiivien kanssa joissa ei ole omaa vakautusta. Sama juttu Pentax K-1:n kanssa. Minulla ei ole ikinä ollut kennovakaajien kanssa teknistä ongelmaa/vikaa.Maffer kirjoitti:Toisaalta tässä hyvin näkyy se että isossa kennokoossa vakautus on kyseenalainen asia. Ihan syystä CaNikon jättänyt pois moisen turhakkeen - ei ole luotettava.
hasselssin tekniikalla ei oo mitään tekemistä vakautuksen kanssa!!Maffer kirjoitti:Miksi sitä vakaajaa tarvii? Jalusta on sitä varten jos tutisee. Hasselblad teki oman piksel shiftin ajat sitten ilman mitään vakaajia kauan ennen pentaksia (multishot digiperät).
Maffer kirjoitti:Mulla tuo tuli R2:lla ja Loxia 21:lle joskus. Kyseessä oli ihan kontaktihäiriöä lasin ja rungon välillä. Loxiassa on niin paksu kumirengas tiivisteenä että se voi aiheuttaa esim. tuollaisen. Putsaa kontaktit rungosta ja lasista.