Ymmärrän Maffer pointtisi täysin. Ja jos itse kuvaisin kaikki sinne 2MP mediaan runtaten, niin kyllä minäkin todenäköisesti pelkällä H:lla kuvaisin.
Tosin pitänee nyt kyllä todeta se, että itselleni jo pelkän älylaitteen käyttö on vain ja ainoastaan yhtä tuskaa.
Jotta ymmärrät mitä tällä tarkoitan, niin hieman sama tuska ulottuu tähän Sonyn runkoon ja tällä tarkoitan sitä että kun Fuji X-T2:lla sen takatöllön sai käännettyä myös pystykuvauksissa ergonomisesti kuvaajaa kohden kallistaen, Sonysta se ominaisuus puuttuu ja täten se vieläkin vajaan vuoden Sonylla kuvanneena on itselleni todella ärsyttävä ominaisuus, siis painoarvo sanoilla TODELLA ÄRSYTTÄVÄ.
Täten vaikka älylaitteiden tekoäly muodostuisi sellaiseksi jossain vaiheessa, että ne kuvanlaadullisilla aspekteilla mitattuna veisivät mm. tätä Sonya kuin sitä kuuluisaa litran mittaa, niin tulisin aina kuvamaan järkkärillä, kiitos niiden ergometrian.
Olen tullut hieman kauas siitä yhdestä alkuperäisestä ideasta miksi luovuin Canonin dslr-kamoista ja vaihdoin Fujeihin, eli koko/paino, (+ Canonin bänding) koska nykyisellään Sonyssa paljon kiinni akkukahva (riippuu toki kuvaustarpeista, esim. keikoilla aina ja taasen kolmen päivän minilomaroadtripillä kahva kotona), mutta siis pääsääntöisesti se Canon-Fuji painonsäästö/koko-idea, se on osin menetetty, varsinkin kun kompensoin tuota Sonyn "takatöllöpuutetta" Ulanzin kehikolla, jossa kiinni Feelworldin monitori, tämäkin combo siis "osapäiväkäytössä", mutta koska mulla kuvaustyylit/tarpeet muuttuvat, koen näillä romuilla erilaisen muunneltavuuden vain ja ainoastaan rikkaudeksi, jossa tänään pelkällä rungolla, huomenna kiinni pelkkä kahva ja taasen ylihuomenna rungossa kehikko + monitori jne... Mun tapa toimia ja tämä tapa toimii mulle ja olen tyytyväinen.
Joku toinen taasen tyytyväinen esmes älyluuriin, jossa taustalle liimattu sellainen ulospäin vedettävä kiinnipitolärpätin, jota mm. vaimoni käyttää menestyksekkäästi ja sopii hänen kuvaustyyliinsä kuin nyrkki naapurin pers.., eikun silmään.
Nää on näitä, itselläni jos henki vielä pihisee kun Rajalan hyllyssä on maailmankaikkeuden viimeinen järkkäri myynnissä ja siitä tulee taistelu kuka sen saa, minä myyn vaikka pers*ttä wikken kulmalla, jotta pystyn varmistamaan että saan sen itselleni.