20" ja suuremmat tft:t

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Blues_fi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blues_fi »

Benq FP202W löytyy pöydältä powerbookin jatkeena. Itse en oikeastaan huomaa eroa Applen oman näytön kanssa jonka vuoksi päädyin tähän hinnan takia (lähes 300€ halvempi) ja näytöstä löytyy dvi- että vga-liittimet joten xbox 360 on toisessa kiinni :)

Dellin 24" tuli kaverin luona kokeiltua ja suosittelen lämpimästi. Jopa hopeisenomenan porukka suositteli sitä mielummin kuin applen omaa 23" ja kaveri päätyi siihen eikä ole hetkeäkään katunut. Siihen saa myöskin kätevästi pelikonsolinsa ja paljon muutakin kiinni.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Zipelius

Viesti Kirjoittaja Zipelius »

Jostain netistä lukasin, että tuossa dellin 24":ssa olisi ongelmana pieni katselukulma. Eli kuvia muokatessa jos pää pikkaisen heilahtaa niin kuva muuttuu ruudulla. Tätä "ongelmaa" ei kuulemma ole dellin 20" eikä esim. applen 23", joissa katselukulma on suuremmat.

Voisitteko 24" dellin omistajat kommentoida onko tässä perää.

http://forums.robgalbraith.com/showflat ... ber=377883
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

Blues_fi kirjoitti:Dellin 24" tuli kaverin luona kokeiltua ja suosittelen lämpimästi. Jopa hopeisenomenan porukka suositteli sitä mielummin kuin applen omaa 23" ja kaveri päätyi siihen eikä ole hetkeäkään katunut. Siihen saa myöskin kätevästi pelikonsolinsa ja paljon muutakin kiinni.
Hopeisen omenan pikkupojat lähinnä tuijottavat Firefoxia tai Safaria, harva tekee mitään vaativampaa koneellaan, jos surffausta ja musiikin kuuntelua ei lasketa vaativaksi käytöksi.
Maailmalta on kuulunut, että Dell 24" ei matalan viritystaajuutensa takia sovi esim leffan leikkaamiseen, koska pudottaa freimeja välistä. Surffailuun ja tosimaailman pakoiluun pelikonsolin kanssa näyttö varmasti sopii mainiosti.

January 9th, 2006 (Updated) -- FCP PLAYBACK PROBLEM REPORTED
Readers have reported to me a problem with skipped frames during playback with Final Cut Pro using the Dell LCD 2405FPW display at 60Hz.

http://www.barefeats.com/quick.html
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
sininen44

Viesti Kirjoittaja sininen44 »

Keskustelu 20":sta on juuttunut. Olisi kiva kuulla kuvankäsittelijän kommentteja hinta/laatutasosta. En ole nähnyt vertailuja alan lehdissä. Viimeisin vertailu on 19":n näytöistä sattunut silmiini Tietokone 13/2005 lehdestä.
anttisalon

Viesti Kirjoittaja anttisalon »

sininen44 kirjoitti:Keskustelu 20":sta on juuttunut. Olisi kiva kuulla kuvankäsittelijän kommentteja hinta/laatutasosta. En ole nähnyt vertailuja alan lehdissä. Viimeisin vertailu on 19":n näytöistä sattunut silmiini Tietokone 13/2005 lehdestä.
Itse sain oman Lacie120:n tuossa pari viikkoa (?) takaperin. Ostin tavallaan sian säkissä, sillä mitään arvosteluja tms. ei ko. mallista vielä löytynyt. Hintaa n. 700 euroa ja hinta/laatutasoksi arvioisin asteikolla 1-5...hmm...4. Mulla hintaylärajana oli n. 800 euroa, mikä rajasi vaihtoehtoja melkoisesti.

Entinen monitori, Dell 15" TFT, sai väistyä uuden tieltä ja muutos oli melkoinen. Koolla on väliä, mutta näemmä myös värientoistolla ja kirkkaudella. Dell oli aivan liian kirkas mun makuun ja kaikista kuvista tuli siksi muiden monitoreilla katsottuna liian tummia (ei siis kalibroitu).

Lacie120 yllätti erittäin positiivisesti. Värien tai muiden asetusten säätöä en ole vielä kokeillut, joten en tiedä niiden säädettävyydestä mitään. Tehdasasetukset olivat kuitenkin entiseen verrattuna miljoonasti paremmat, etten ole viitsinyt monitoria säätöjen osalta räpellellä. Uusi maailma kuvien muokkaukseen avautui.

Vertailukohtaa löytyy myös Viewsonicin VP201b-malliin, joka löytyy töistä. IMHO-mielipide on, että Lacie pesee tuon mennen tullen. Tosin duunimonitoriakaan ei ole sen kummemmin kalibroitu. Täytyis käydä vertaamassa markkinointiviestintätyttöjen huippu-Eizoihin, niin ehkä laskeutuisin takaisin maanpinnalle.

Pikkuhiljaa Lacie120:stakin alkaa tulemaan noita arvosteluja, joten voinet jo lukea jostain ulkomaisista artikkeleista kuinka se haukutaan pystyyn (tai sitten ei). Itse olen 100% tyytyväinen ja uskallan suositella ko. monitoria.
sininen44

Kiitos vinkistä. Täytyy googlella yrittää etsiä arvioita. Eizon L887 20":sta on kehuttu, mutta kukaan ei ole verrannut sitä Lacieen. Jos kävisit niitä tyttöjä tapaamassa ja kertoisit näkemästäsi.
irma55

Viesti Kirjoittaja irma55 »

Olihan tuolla uutispuolella linkki Lacie120:n arvosteluun. Ainoa mitä kritisoitiin oli kalibroinnin hankaluus. En tästä pelästynyt vaan tilasin itselleni rohkeasti ko näytön :). Kommentteja tulee jahka paketti tulee perille.
sininen44

Pähkäilen edelleen hankintaa, sillä onhan kyseessä kohtalaisen pitkäjänteinen ostos. Yksi mainosalan tuttava kirjoitti minulle, että...
" Suosittelen myös sinua harkitsemaan maccia... Esimerkiksi 2 gigan tuplaydinmalli iMac kiinteällä 20” näytöllä varustettuna vakiokokoonpanona maksaa 1829 euroa... Tuohon vähän vielä lisää muistia, niin alle parilla tonnilla saa tosi tehokkaan koneen... Ja vielä hienon näköisenkin!"
Minä pelkään maccissä sen muuta käyttöä. Kuinka se soveltuu muuhun toimintaan? Eli mitä käytännön eroa on maccin ja windowsin välillä? Mitä en voi tehdä tietojenkäsittelyn osalta yhtä hyvin molemmissa?
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

sininen44 kirjoitti: Minä pelkään maccissä sen muuta käyttöä. Kuinka se soveltuu muuhun toimintaan? Eli mitä käytännön eroa on maccin ja windowsin välillä? Mitä en voi tehdä tietojenkäsittelyn osalta yhtä hyvin molemmissa?
Miksi Mac vs. Windows -keskustelu pitää sotkea tähän tft-ketjuun?
sininen44

Koska kyseessä voi olla koko koneen vaihto. Voisin luopua windows-järjestelmästä, jos maccillä pystyisi hoitamaan kaikki yhtä joustavasti. En todellakaan tiedä tietokoneista juuri mitään, eikä ole aikaa opiskella. Siksi toivoisin lyhyitä kommentteja miksi macci, miksi windows.
veshut

Viesti Kirjoittaja veshut »

Vaihdoin just vanhan 21" Sony Trinitronin Applen 23" Cinema Displayhin, ei varmasti tule enää ikuna ikävä putkinäyttöjä... :)

Myllyä en silti vaihda, PC:hen löytyy mulle sopivampi valikoima softia ja valinnanvaraa on enemmän.
nikohak

Viesti Kirjoittaja nikohak »

sininen44 kirjoitti:Koska kyseessä voi olla koko koneen vaihto. Voisin luopua windows-järjestelmästä, jos maccillä pystyisi hoitamaan kaikki yhtä joustavasti. En todellakaan tiedä tietokoneista juuri mitään, eikä ole aikaa opiskella. Siksi toivoisin lyhyitä kommentteja miksi macci, miksi windows.
Tän keskustelun aihe on näytöt, ei Mac vs. PC, eli kannattaa tehdä oma aihe tai käytä hakua!

Lyhyesti: Itse pidän Windowsista enemmän, mutta jos et tiedä koneista mitään, niin osta Macci.
Molemmilla saa hommat tehtyä ihan yhtä hyvin. Macci on paremman näköinen ja siinä on monen mielestä käytännöllisempi käyttöjärjestelmä (ei siis itseni), vastapainoksi Macin hevosvoimaa per euro suhde on huonompi.
parooni

Hyvä

Viesti Kirjoittaja parooni »

Jos haluat ostaa hyvän näytön niin Applen Cinema Display on saanut paljon kehuja. Itse en sitä ole pahemmin käyttänyt, mutta se mitä olen vierestä katsonut, niin vaikutti kyllä hyvältä.

En tiedä kuinka paljon rahaa näyttöön kannattaa laittaa. PhotoShop ei kumminkaan pysty näyttämään kaikkia värejä täysin oikein.
Käytän itse Eizon ammatti käyttöön tehtyä näyttöä. Hyvä näyttö, mutta ei sekään ole mikään täydellinen.
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

suosittelen Eizon L887:aa, kokemuksia parista kymmenestä näytöstä. lacietakin kokeilitiin lyhyen aikaa mutta Eizoon palattiin...
parooni

Re: Hyvä

Viesti Kirjoittaja parooni »

saltikov kirjoitti:
parooni kirjoitti:Jos haluat ostaa hyvän näytön niin Applen Cinema Display on saanut paljon kehuja.
Markkinoilla on paljon parempia näyttöjä kuin Applen lcd:t ja osa niistä jopa halvempia. Toms Hardware kiteytti asian

"...and frankly I expected better. The colors are beautiful, the design and build quality are exceptional, but the video performance falls short and the ergonomics are questionable. And at a price of $1,500, you can't forgive that much."

Esim Eizo ja Lacie ovat parempia ostoksia (tietysti mallista riippuen) kuvankäsittelyyn.
Kalliita näyttöjähän noi Applet on. Lacien näytöistä ei minulla ole mitään kokemusta joten en voi sanoa niiden hyvyydestä juuta enkä mitään muutakaan. Eizot on kyllä hyviä, ainakin ne mitä olen kokeillut.
Mietin kumminkin edelleen kuinka paljon kannattaa laittaa rahaa näyttöön joka ei kumminkaan pysty toistamaan värejä oikein, ainakaan photoshopissa.
PAP

Re: Hyvä

Viesti Kirjoittaja PAP »

parooni kirjoitti: Mietin kumminkin edelleen kuinka paljon kannattaa laittaa rahaa näyttöön joka ei kumminkaan pysty toistamaan värejä oikein, ainakaan photoshopissa.

???

Vika lienee silloin käyttäjässä jos fotari näyttää kuvat väärin mutta muuten kuvat näkyvät oikein.

säätöä säätöä ;)
Vastaa Viestiin