Tamron 24-70 f/2.8 Di VC USD

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
OskuK
Viestit: 34035
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Kai sekin on tiedossa että suomalainen postimyyntipalautusssysteemi on suomalainen, ei siis mikään globaali, tai eu-laajuinen juttu. Että se palautus täytyy sopia kaupan kanssa. Se onnistuu, tai ei. Joka tapauksessa veikkaan että vähintään postit maksaa artisti.

Usein käy niin että asiakas maksaa palautuksen, ja kuukauden päästä kysrelee missä tavara. Kauppas selittää ettei ole näkynyt jne...

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
burmanm
Viestit: 469
Liittynyt: Elo 31, 2015 21 : 44

Viesti Kirjoittaja burmanm »

OskuK kirjoitti:Usein käy niin että asiakas maksaa palautuksen, ja kuukauden päästä kysrelee missä tavara. Kauppas selittää ettei ole näkynyt jne...
Siksi kannattaa käyttää jotain oikeaa yhtiötä eikä Itellaa (eiku Postia), joka vie sen paketin perille ja kuittauksesta näkyy että kauppa on vastaanottanut. Ja maksu Visalla/Masterilla, niin jos ei ala rahoja näkymään takaisin niin luottokorttiyhtiö kyllä hoitaa (ja niille ne kaupat ei lähde valehtelee, koska luottokorttimaksamisen menettäminen oisi niille menoa).

14 päivän palautusoikeus on kyllä ihan EU-tasoinen juttu:

http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_en.htm[/url]
OskuK
Viestit: 34035
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

burmanm kirjoitti: 14 päivän palautusoikeus on kyllä ihan EU-tasoinen juttu:

http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_en.htm[/url]
Kas. Tuo olikin uutta minulle.

No, niin tai näin, se ei kuitenkaan toimi näissä tapauksissa, koska kyse ei ole palautuksesta, vaan takuuasiasta: tavara oli halutu ja oikea, mutta nyt käytetty ja viallinen.

...vai onkhan kyse siitä että jo edellinenkinostaja on todennut saman ja palauttanut ja myyjä kierrättää viallista tuotetta kunnes se kelpaa?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
nyhky
Viestit: 62
Liittynyt: Syys 08, 2013 13 : 15

Viesti Kirjoittaja nyhky »

No niin, rahat tuli täysimääräisenä takaisin. Tilatessa syntyneitä 10 €:n toimituskuluja ei kuitenkaan korvattu, vaikka olisi pitänyt. Siihen saattaa toki olla syynsä minussakin, kun kirjoitin epähuomiossa viestiin, että haluan ostohinnan hyvitettävän, mutten maininnut toimituskuluista mitään. Täytyy vielä yrittää, josko hyvittäisivät nekin. Ihan tavallisena Postin priority-pakettina sinne tavaran lähetin, mutta siitä syntyneitä 20 €:n kustannuksia ei korvata.
Vastaa Viestiin