Arvosta keskustelukumppaniasi

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

jari siren kirjoitti:
Tipe kirjoitti:
adele kirjoitti: Tästä herääkin ajatus, että kaikki DC:n wittumaiset tyypit listattaisiin ja lista laitetaan Stikyksi, esille kaikille paikan päälle eksyneille.
Höh... mä en päässyt listalle, joten pistän suuren Adele-boikotin pystyyn !

hmmm.. tai sitten pitää petrata !
Sori tipe nyt etsittiin kettumaisia ei tyhmiä:D
Jep, ihmettelen miten sinut on sitten lueteltu tuonne, kun itsekkin pudotat itsesi samantein pois listalta.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Tipe kirjoitti:
jari siren kirjoitti:
Tipe kirjoitti: Höh... mä en päässyt listalle, joten pistän suuren Adele-boikotin pystyyn !

hmmm.. tai sitten pitää petrata !
Sori tipe nyt etsittiin kettumaisia ei tyhmiä:D
Jep, ihmettelen miten sinut on sitten lueteltu tuonne, kun itsekkin pudotat itsesi samantein pois listalta.
Sopii pudota en ole hakenut listalle:(
Masala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masala »

OskuK kirjoitti: Ei se ole niin helppoa. Kun viestejä on vaikka vain 16, .....

Ei ole helppoa.
Kumpi on hyvä? Ei ennen yhtään kauppaa, vai käyty paljon kauppaa?
Hey, I'm Trying! enää 11823 jäljellä.

Niin no kyllä täällä joskus on aikamoisia ylilyöntejä nähty, kun joku kyselee nikonin ja canonin eroista? ja luulenpa että näihin kysymyksiin vastanneet ovat kirjoittaneet muutamankin viestin. Tuskin ekaa kysymystään heittävä kaveri yleensä alkaa heti **ttuilemaan

Mitä tulee kaupankäyntiin niin ite oon pitänyt parempana sitä, että on tehnyt enemmän kauppaa. Tässä kohtaa tietty tulee se, että pitää myös itse tiedostaa ostamansa tavaran arvo. Markkinamiehet kun osaa myös viedä...
mtala

Viesti Kirjoittaja mtala »

IlkkaS. kirjoitti:
kmb kirjoitti:Ok. Minusta tämä on suomalaisista foorumeista joita itse käytän ylivoimaisesti heikoin aloittelijalle.
Hyvä tietää tuo, kun tässä on vuosikausia tullut perse punaisena hierotuksi neuvoja ja vastauksia aloittelijoiden kysymyksiin. Helpotuksella luovutan omalta osaltani vastailun muille foorumilaisille ja alan itse esittää kysymyksiä.

Ensimmäinen kysymys:

Kuka tietäisi tai mistä löytyisi thoriumilla kyllästettyjen Takumarien mallit ja sarjanumerot?
Siltä varalta että et olisi vielä seuraavaan tietoon törmännyt.
Listaa ei liene vielä olemassa, mutta on ehdotettu sen kokoamista siten, että kukin ilmoittaisi tiettyä väriä heijastelevien Takumarien tiedot.

Toisaalta on esitetty, että asialla (radioaktiivisuudella) ei liene sanottavampaa käytännön merkitystä, ks. http://hps.org/publicinformation/ate/q1356.html

Tämä nyt on vähän off-topic tässä ketjussa, mutta olkoon...

Mtala
reksi

Viesti Kirjoittaja reksi »

Sori että teoretisoin ja pelkistän, mutta DCN-foorumi on poikien/miesten diskurssi - ja vastaavasti esim. Flickr-keskustelut ovat tyttöjen/naisten. Poikien/miesten puheelle on ominaista avoin (ja useimmiten hyväntahtoinen) v*ttuilu, jota ei kuulu ottaa tosissaan. Ja tytöt/naiset puolestaan v*ttuilevat toisilleen kehumisin, joita myöskään ei ole tarkoitettu otettavaksi tosissaan.

Olen töissä naisvaltaisella alalla. DCN-foorumi toimii virkistävänä vastapainona ;)
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

adele kirjoitti: OskuK, Saivartelija Salosta. Miten kenenkään pää voikin olla noin syvällä omassa hanurissa? Tuo K nimessä tarkoittaa kokovartaloK*****
Saltikov, mulkku ja nihilisti, sala-ampuja, joka elää toisen mielipahasta
Tareone, kymmenen mukulaa, iso asuntolaina vetää pinnan kireälle. Painetta on jossain päästeltävä.
Siren, no Siren on Siren. Korkin ollessa kateissa mies muistelee teiniaikojaan lämpimästi.

Tässä pari heti alkuun, muut mulkut ilmoittautukoot tähän ketjuun. MattiH voi sitten laittaa häirikkölistan esille.

Mut saa lisätä listalle kuten Niepinkin.
nieppi

Viesti Kirjoittaja nieppi »

-EeKe- kirjoitti: kuten Niepinkin.

Mitenniiiiii?
IlkkaS.

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

mtala kirjoitti:Siltä varalta että et olisi vielä seuraavaan tietoon törmännyt.
Listaa ei liene vielä olemassa, mutta on ehdotettu sen kokoamista siten, että kukin ilmoittaisi tiettyä väriä heijastelevien Takumarien tiedot.

Toisaalta on esitetty, että asialla (radioaktiivisuudella) ei liene sanottavampaa käytännön merkitystä, ks.
Pari vuotta sitten törmäsin netissä sivuun, jolla oli listattu kellastumisalttiit Takumarit malleineen ja sarjanumeroineen (eli ensimmäinen-viimeinen), mutta en tuolloin älynnyt tulostaa tai muutoin taltioida sivua. Sittemmin en kyseistä sivua ole löytänyt.

Thorium-kellasteisuudesta eli radioaktiivisuudesta on väitäntää käyty, ja sama väitäntähän koskee mm. eräitä Jupiter-objektiiveja. Sinällään, minun astrofysikaalinen tietämykseni ei riitä selittämään, miten UV-säteily (en tiedä A vaiko B) laannuttaisi linssien kellastumaa. Itse kuitenkin uskon thorium-teoriaan, koska sähkökemiallisesti pitävämpää perustetta ilmiölle ei mielestäni ole esitetty.
mtala kirjoitti:Tämä nyt on vähän off-topic tässä ketjussa, mutta olkoon...
Ei ole, koska
docci kirjoitti:Kirjoitusten perusteella näkyvimmät kirjoittajat ovat itseään täynnä - minä-minä-tyyppejä, joille on täysin vierasta arvostaa esim. toisen onnistumista tai mielipiteitä.
, joten katson olevani syytettyjen joukossa, ja siten postaukseni kommentoiminen asianosaistaa, ainakin perusteittaa.

Postausteni määrän perusteella oletan olevani "näkyvimpiä kirjoittajia", ja kaiketi todistettavasti noin vuosi sitten olin foorumihistorian postausmäärässä TOP10-tilaston sijalla 10. Tosin kaiken syyllisyyteni keskelläkin vetoan mm. tähän:
IlkkaS. kirjoitti:Jos tai kun tälläkin foorumilla turpiin vedetään, ei syy- ja seuraussuhteita tai osavaikuttimia voi tietää. Tällä foorumilla pyörii alaikäisiä, jotka eivät tiedä kehen tai mihin uskoa.
Myyntiin lähdössä helmikuussa:
SMC-Pentax 35/2.8 M
Sigma 24/2.8 Filttermatik (M42)
SMC-Pentax 100/2.8 M (tai)
SMC-Takumar 105/2.8 (M42)
Rikenon 2x conv. PK, 7-elementtinen!

Tiedustele yv:nä tai spostina.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Masala kirjoitti:
Niin no kyllä täällä joskus on aikamoisia ylilyöntejä nähty, kun joku kyselee nikonin ja canonin eroista? ja luulenpa että näihin kysymyksiin vastanneet ovat kirjoittaneet muutamankin viestin.

Hey, I'm Trying! enää 11823 jäljellä.

Joo, kun Nikonin ja Canonin eroista vastaat edes tuonkin verran, niin katsotaan sitten hyväntahtoisuutesi taso.
Masala kirjoitti: Tuskin ekaa kysymystään heittävä kaveri yleensä alkaa heti **ttuilemaan.
Joten ensimmäisen kyssärin hettäjän luonne on automaattisesti parempi, kuin saman tyypin vuotta myöhemmin. Ymmärrän?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
OskuK

Re: Arvosta keskustelukumppaniasi

Viesti Kirjoittaja OskuK »

docci kirjoitti: Kirjoitusten perusteella näkyvimmät kirjoittajat ovat itseään täynnä - minä-minä-tyyppejä, joille on täysin vierasta arvostaa esim. toisen onnistumista tai mielipiteitä.
Huomaa että uusien jäsenien luonne on vaatimaton -me henkeä tursuava ja suhtautuminen jo kirjoitelleisiin terveensyvästi kunnioittava ja kehuva.
Ei ihme, että uudet henkevät otetaan ilolla vastaan, koska he arvostavat keskustelukumppaniaan!

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Ei saa kiroilla.
ajouni

Viesti Kirjoittaja ajouni »

adapteri kirjoitti:Ei saa kiroilla.
Siis k*roilla.
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

saltikov kirjoitti:Tämä voi selittyä yhteisön turmelevana vaikutuksena - eikä ehkä ole kovin kaukaa haettu.
Joo, Sinäkin olit niin kiltti ja turmeltumaton kunnes tulit tänne ja jouduit väärinkohdelluksi.
saltikov kirjoitti:Mitä, onko täällä sittenkin sosiaalisesti korektia v*ttuilla? siis... huolestuinko turhaan Adelelle aiheutamastani mielipahasta? Miksi joidenkin mielestä saa v*ttuilla (ja pitääkin) ja joidenkin mielestä se ei ole sopivaa?
Heh? Apulaispääwittuilija kysyy wittuilun sosiaalisesta korrektiudesta? Mitä mielipahaan tulee, en valitse tuntea kenenkään viesteistä mielipahaa, koska olen vapaa valitsemaan tunteeni. Miksi pitää wittuilla? Kerro se meille.

Nämä Wittuilu-ketjut elävät ja voivat hyvin. Ne kiinnostavat ihmisiä. Ei ihmisiä kiinnosta asiallinen ketju ja fakta. Tavoistani poiketen kirjoitin asiallisen omaan kokemukseen perustuvan viestin tänään optiikka osastolle. Siihen ei tullut ainoatakaan vastausta paitsi yhdeltä Wittuilijalta, joka, kuten valtaosa täällä, kirjoittaa vastineen viestiin lukematta sitä tai jos on lukenut ymmärtämättä viestiä.

Paskanpuhuminen ja wittuilu rules!
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
Nukitsuke

Viesti Kirjoittaja Nukitsuke »

adele kirjoitti:
saltikov kirjoitti:Tämä voi selittyä yhteisön turmelevana vaikutuksena - eikä ehkä ole kovin kaukaa haettu.
Joo, Sinäkin olit niin kiltti ja turmeltumaton kunnes tulit tänne ja jouduit väärinkohdelluksi.
saltikov kirjoitti:Mitä, onko täällä sittenkin sosiaalisesti korektia v*ttuilla? siis... huolestuinko turhaan Adelelle aiheutamastani mielipahasta? Miksi joidenkin mielestä saa v*ttuilla (ja pitääkin) ja joidenkin mielestä se ei ole sopivaa?
Heh? Apulaispääwittuilija kysyy wittuilun sosiaalisesta korrektiudesta? Mitä mielipahaan tulee, en valitse tuntea kenenkään viesteistä mielipahaa, koska olen vapaa valitsemaan tunteeni. Miksi pitää wittuilla? Kerro se meille.

Nämä Wittuilu-ketjut elävät ja voivat hyvin. Ne kiinnostavat ihmisiä. Ei ihmisiä kiinnosta asiallinen ketju ja fakta. Tavoistani poiketen kirjoitin asiallisen omaan kokemukseen perustuvan viestin tänään optiikka osastolle. Siihen ei tullut ainoatakaan vastausta paitsi yhdeltä Wittuilijalta, joka, kuten valtaosa täällä, kirjoittaa vastineen viestiin lukematta sitä tai jos on lukenut ymmärtämättä viestiä.

Paskanpuhuminen ja wittuilu rules!
Koska olet se kuka olet ja vastaillut ihmisille jo pitkän aikaa siten kun olet, se vastaus saattoi olla sinulle, ei tekstiisi.... siinä mielessä tuo loppukommenttisi (tunnuslauseesi?) on ollut omassa hyvässä käytössäsi jo pitkään....
Masala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masala »

OskuK kirjoitti: Joo, kun Nikonin ja Canonin eroista vastaat edes tuonkin verran, niin katsotaan sitten hyväntahtoisuutesi taso.

Joten ensimmäisen kyssärin hettäjän luonne on automaattisesti parempi, kuin saman tyypin vuotta myöhemmin. Ymmärrän?
Jostakin se on vissiin aloitettava
Vastaus eroihin on se, että toinen on liian pieni käteen ja siten vaikea käyttää. Saat päätellä itse kumpi malli-

Toiseen,
Myönnetään en ole tehnyt arviointeja kuin niistä, jotka ovat mielestäni ylittäneet "hyvän" neuvomisen rajan. Eli puhumme eri asiasta. Sinä uusista junnuista ja minä vanhoista jääristä...
Vastaa Viestiin