Reissailua

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Tattista!

Painoa on enempi tyhjään pakuun verrattuna mutta kantavuutta on kyllä reilusti jälellä. Kattokuorma on ainut vähän päätä vaivaava asia. Ei tällein normaalisti mutta ens kesänä jos videokuvaajan kanssa taas lähetään reissuun ni kattokuorma menee yli heittämällä teltan johdosta. En tiiä valvooko niitä kukaan mutta onha tuo vähän kiikkerä ajaakkin kun on reilu sata kiloa katolla. Tarttee hommata kaverille tavalline teltta joululahjaks niin nukkukoo siinä :D

Toinen kaveri alko tekee samoja muutoksia takaveto vitoon. Neliveto on aika pakolline juttu minun mielestä näissä. Yksin ku junttaa autonsa johonki pellon laitaan ja aamulla lyö yks pyörä sutien ni siinähä ollaan.
Ja joo maavara on myös ihan kivaa. Viime reissulla ajettiin myrskyä pakoon kuusimetsän laitaan jotain lammasfarmarin uraa pitkin ja sillon raapi pohja. Veikkaan että pelkästään nykysten renkaiden tuoma 21mm korotus ois riittäny siinä pääsemään eteenpäin ilman osumia.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Vieras1

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Vieras1 »

Kryptos kirjoitti:Näitä autoprojektikertomuksiakin on hauska lukea. Siistin näköinen vararengasteline - selvästi taitoa hyppysissä, kun tuollaista jälkeä syntyy.

Mafferille olen monta kertaa sanonut, että hänen pitäisi hankkia myös pakettiauto. Joku uusi neliveto Vito, joka on mukava ajaa ja taakse voisi kalustaa mitä ikinä haluaisikaan ja tehdä siitä tuollaisen retkeilyauton.
Tuon ensimmäisen ajatuksen jaan veli Kryptoksen kanssa. Mutta tuo Vito ja Maffer? Miulla on ollu sellanen "retkeilyauto", minkä rekisteriotteessa luki Mercedes Benz, ja se oli vielä Saksassa tehty. Ko aurinko meni pilveen, ei se enää käyntiin lähteny... että mitenhän sitte espanjalainen auto ja veli Mafferin - tai kenen hyvänsä - kalustotestimatkat pohjosen pakkasiin?

- eppäilee Vieras1 -
©pjm
Viestit: 6516
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Miska, älä sit tuu teiän pihaan täysillä valoilla pimeen aikaan, meillä muutes koittaa päivä keskellä yötä....
talonherra
Viestit: 1349
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Onhan Sulla virtaa ollut.. ainakin hitsissä ja noissa valoissa..;) sen verta näyttää maallisen pallon pinta kirkastuneen yön pimeydessä..=D
Ja tuohon Kryptoksen kommenttiin et Mafferille paku, niin siihenhän vois pakun perään tehdä reiän ja siihen optiikan nii siinähän ois uus laatikkomallin kamera.. mahtus vähän isompaaki formaattia =D
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Vieras1:n kanssa hiukka samoilla ajatuksilla nyky vitoja kohtaan. Kaverin 04vm viton menoa sivusta kattoneena niin onhan siinä kaikenmaailman sähkövitkutinta jotka kuulemma on mahtavia. Akkunsa syö kylläkin tyhjäks yhessä yössä ku joku oviohjainlaite on sekasin. Minulla ei ole edes sähköikkunoita saati lämmitettäviä peilejä. Toivon muutenkin etten ihan heti tuu tästä uuempaa autoa hommaamaan. Mitä yksinkertasempi auto perustekniikalla sen parempi minun mielestä.

Heh joo Pjm pietään mielessä :D

Talonherralla hyvä idis. Sinnehä joutas rakentamaan semmosen sigma 200-500 millisen isoveljen. 500-1000mm esim.
Vieras1

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Vieras1 »

Mites sellanen pelais tähtitaivaan kuvaukseen, että tilkitsis sen auton valoa läpäsemättömäks, tekis neulanreijän kattoon ja laittas lasilevyn tavaratilan lattialle?

Vieras1
talonherra
Viestit: 1349
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Meinaatko paljon korottaa Transbordellia? Mun Hiluksin ent omistaja oli korottanut sitä, ja mietin et mix jurruuttaa nii hitosti.. ei ollut kardaanin tukilaakeria laskenut ollenkaa..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

35mm korkuset palikat löytyy. Perän ja korin väliin tulee myös palikat niin ei mee vetonivelkulma liian suureksi. Edessä nivelet sietää vähän isompaaki kulmaa. Mutta en ihan noin paljoo kyllä aatellu nostaa. Ehkä noin 20mm. Takatukivarsista johtuen kun paljon nostaa niin rengas siirtyy pyöräkaaren keskeltä etureunaan ja ei näytä kauheen hyvältä se.
talonherra
Viestit: 1349
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Juu, sehän menee rengaskulmatki tosiaan, enpä muistanut..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Sahaaja
Viestit: 1497
Liittynyt: Loka 07, 2009 21 : 04

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Miten 4wd systeemi on tuollaisessa trasportterissa toteutettu, joku visco tms?
Alkaako luistamaan tai käryämään jos vaikka hangessa pidemmälti kahlaa?

Tuolla tavalla kun hyväksi kunnostaa niin pärjää pitkälle ja ilman sähkövitkuttimia aina vain parempi.
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Joo vw syncro on visko nelikko. Jos viskossa on lamellilevyt ja liemet kunnossa ni toimii kyllä. Sekarengastuksella sen saa kai tuhottua ja jopa saatua jumiin. 4% saa olla vierintäkehässä eroa esim vararenkaan ja muun rengastuksen kesken. Tuosta isompi ero saattaa aiheuttaa pulmia.

Vielä hiukan auto kuvia ennen Kolin reissua.
Nyt on ilmalämppäri innovaatio valmis. Kiinan pojat tehny tehokkaan pelin. Letkun sisältä mitattuna laser lämpömittarilla 105 astetta.

Kuva

Kuva
Vieras1

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Vieras1 »

Mitkähän on pykälistöt noitten sivusuunnassa seinän ulkopuolelle menevien rakenteiden kanssa? Ja vielä mielenkiintoisempi saattaa olla seuraava Norjan rajan ylitys ko viimekerralla...

Hattua edelleen nostan kuitenkin keksimiselle, tekemiselle ja viitsimiselle! Minun puolestani mukavia reissuja ja hyviä kuvia!

Vieras1
©pjm
Viestit: 6516
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Peilinjan sisälle jäävät, tuskin ongelmia kun miettii asuntoautojen markiiseja sun muita hilavitkuttimia. Ja tokkopa nuo kiinteitä ovat, ainakaan hetki sitten paikoillaan olleet jos oikein näin.
Ja toisaalta Norjassa Porscheja vaikka kuinka paljon pakettiautoina kait vieläkin. :D

Eedit: Toinen sähkönsyöttö pumpulle ja toinen puhaltimelle vai käskytetäänkö järjestelmää toisen pistokkeen kautta?
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Joo tuskin tuottaa ongelmia. Nuo on kaikki irrotettavia. Lätty ikkunan välistä lähtee muutamassa sekunnissa irti ja takas yhtä helppo laittaa. Letkut menee siististi liinoilla suppuun katolle ja lämppäri on kattotelineessä liinoilla kiinni ni senku nostaa pois jos tulee tarve. Kokeilin kyllä ajaakkin ton lätyn kanssa mutta nuo putkilähdot vislaa nii maan vietävästi että kyllä se on paikallaan vaan sillon ku sitä käytetään. :D

Alapistokkeen kautta menee virta ja maalanka, yläpistokkeen kautta kaukosäätimen johdot. Kapulasta sisällä saa tehoa säätäneen. Jonku hienomman termostaatti systeeminkin tuohon saa.
Maffer
Viestit: 22695
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ookkoo. Kaikenlaista sitä on ekan miljoonan kilsan aikana nähny tien päällä mutta tämä kyllä melko tuuhea. Puolangalla kerran tuli vastaan linja-auto ilman koria. Siinäkin tuli raavittua päätä.

Taitaa vähän vislata ja rämistä vauhdissa :D
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Heh arvasin että herättää mielipiteitä. Pelkät kiskot kun oli katolla niin kuului ajaessa samallainen murina kun pyöränlaakeri olis aivan loppu. Välipalkit uris tuulessa. Nyt kun tuo teline ja rengas tuli katolle niin urina hävis. Tuuli pyörteilee eri tavalla nyt mutta satasen vauhissa on kyllä melkone suhina.
Turhapa noita on rakennella jos suhinat ja kilinät häiritsee.

Koriton bussi varmana hauska näky.
Eikös kuskin paikka semmosissa ole semmonen kärsän päässä? Oikea puoli kuskin vieressä josta kyytiläiset hyppää sisälle on ainakin joissain Scanioissa pelkkää korirakennetta. Ite alustan runko on keskeltä katkeava akselivälin määritystä varten ja kuskin paikka sojottaa justiin semmosen kärsän varassa etuakselin etupuolella ja oikeen puolen runkopalkki päättyy johonkin etuakselin päälle.
Vieras1

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Vieras1 »

Miunkin nupissa olevasta kuvavarastosta Mafferin kirjotus kaivo esille sellasen kuvan, että vastaan ajjaa just tuollanen linja-auton alusta, missä on vaan kuskin penkki, ei minkäänlaisia kuoria ympärillä, ja talvipakkanen, sillä kuskilla joku turkishaalari tai ainakin takki, lentäjän lakki ja suojalasit, naama kääritty jollain naamarilla tai huivilla piiloon, ja mahottomat koirannahkakintaat käsissä.

Ihan takkuuseen tuosta kuvasta ei arvaa mennä; varastointiohjelmalla on taipumus aikansa kuluks käsitellä kuvia, ja aikaa tuon kuvan varastoimisesta on kuitenkii useita vuoskymmeniä, saattaa olla lähemmäks puolensattaa vuotta...

Vieras1
Maffer
Viestit: 22695
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ei sentään talvella ollu. Heinäkuussa Hepokönkäältä Puolangalle päin vaivoin puski jäätävään ylämäkeen. Istuimet oli sellasten tattien nokassa.
Vieras1

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Vieras1 »

Noita linja-autojen koreja valmistavia tehtaitahan toimi Suomessa vielä joitakin kymmeniä vuosia sitten useita. Ainakin Ruotsista tulevia alustoja silloin jonkin verran tuotiin - ehkä satamasta - ajamalla koritehtaille, niin että tuollainen näky ei ennen aikaan ollut mitenkään sillä lailla mahdottoman harvinainen. Noin pohjoisessa toimivaa koritehdasta en ole huomannut, mutta ei tämä mitenkään oma ala ole eikä varsinaisesti tietoa sen enempää. Korien tekeminen on sekin tainnut käydä enempi kannattamattomaksi Suomessa ja siirtynyt eteläisempään Eurooppaan, vai vieläkö esimerkiksi Lahden ympäristössä koreja leivotaan? Tuo alustakin voisi kait olla sellainen modulirakenteinen, että osittain purettuna kulkisi rekan kyydissä useampi kappale kerralla, ettei tarvi kenenkään ehdoin tahdoin paleltua alustaa kuljetettaessa?

Pysyköhän tää nyt taas asiassa, tai ees sen vieressä? Kun ois ees yks kuva sellasesta...

Vieras1
©pjm
Viestit: 6516
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Lahden Koritehtaan aikaan niitä pelkkiä alustoja ilman koppaa näki siellä suunnalla usein. Jos en nyt paljon valehtele ni ku olin penska ni tietä pitkin niitä satamista ajettiin koritettavaksi. Lahdessa oli joskus aidan takana useita torsoja rinnakkain.
Vastaa Viestiin