Järjestelmäkameran valinnan sietämätön vaikeus

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Sahaaja

Re: Järjestelmäkameran valinnan sietämätön vaikeus

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Välillä tätä kehitystä miettinyt ja todennut että kuvia on saatu vanhemmillakin kameroilla niin miksi ei nykyisilläkin(ovat hyviä ja tässä mukana jo hieman vanhempia dslr:iä), toisaalta tarvitseeko kehityksen sitten tästä juurikaan parantua.
Jää jotain tehtävää kuvaajallekin eikä epäonnistumisetkaan kokonaan unohdu :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tervo

Re: Järjestelmäkameran valinnan sietämätön vaikeus

Viesti Kirjoittaja Tervo »

jaava kirjoitti:Mä olen yrittänyt pitää valokuvausharrastuksen tolkullisena (omasta mielestä). Olenkin kaikki 3 järkkäriä hankkinut käytettyinä:
  1. Mun vanhin digitaalinen järjestelmäkamera (edelleen käytössä mutta vain adpterilla verkkovirtaan kytkettynä) on Canon EOS 30D (APS-C). Se julkaistiin helmikuussa 2006.
  2. Seuraavaksi tuorein mulla on Canon EOS 7D (APS-C), joka julkaistiin syyskuussa 2009. Tämä on edelleen normaalikäytössä.
  3. Tuorein kamera on Canon 6D, joka julkaistiin 17. joulukuuta 2012. Ja edelleen normaalikäytössä.
Ilmeisesti joku näitä ostelee myös uutena, kun köyhälläkin niihin on käytettynä varaa ;-)
Minulla sama suuntaus kuin sinullakin. "Ykköstykkinä" käytettynä hankittu EOS 5DMkII käytetyllä akkukahvalla. Varalla kaksi EOS 50D, molemmat käytettynä hankittuja, toinen käytetyllä akkukahvalla, toinen jalustan pikakiinnikkeellä (lähinnä noiden pienoismallien kuvaamiseen). Nämä on hankittu tässä viimisen kuuden vuoden aikana, rahaa palanut varmaan alle tonni, kallein oli toi FF. 5D ja 50D kulkee vaihtelevasti mukana, riippuen vähän millaista putkea kuljetan mukana, noi APS-C putket kun ei tuohon vitoseen istu.
Fifty-forty
Vastaa Viestiin