Canonin akku vai tarvikeakku?
-
Re: Canonin akku vai tarvikeakku?
^
Mulle jäi nyt epäselväksi tuossa ansiokkaassa allegorillassa se, miten Jaskasta saadaan yhtäkkiä seitsemän miljardia Jaskaa. Ajatelkaa kuinka monta kepulaista siinä joukossa olisi.
Mulle jäi nyt epäselväksi tuossa ansiokkaassa allegorillassa se, miten Jaskasta saadaan yhtäkkiä seitsemän miljardia Jaskaa. Ajatelkaa kuinka monta kepulaista siinä joukossa olisi.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Ahnein on se köyhä demari/persu/vihreä/kepulainen/kokkari jne.temama kirjoitti:Kiinastahan ne tulee halavala, kun sijoittaja jengi on niin V-tun ahnetta!
Ostaja tekee valinnat hinnan perusteella, koska ostaja on tässä se ahne.
Ostetaan halvalla ja myydään (omat romut, asunto jne) niin kalliilla kuin voidaan. Jokaisen vähävaraisenkin asenne on just tää.
Kiinan kysynnän kasvu on asiakkaiden oma valinta, jota yleinen talouspolitiikka ohjaa.
-
No ei todellakaan ole. Mulle on sattunut jostain syystä tuttavapiiriin näitä harvinaisen huonoja kauppamiehiä enemmänkin, on lähinnä kova huoli siitä, ettei vain tule riistäneeksi ostajaa millään tavalla.T71 kirjoitti: Ostetaan halvalla ja myydään (omat romut, asunto jne) niin kalliilla kuin voidaan. Jokaisen vähävaraisenkin asenne on just tää.
--
-
Kerro mullekin mistä niitä halpoja asuntoja saa, niin ostan pari varalle... ;)rolsen kirjoitti:No ei todellakaan ole. Mulle on sattunut jostain syystä tuttavapiiriin näitä harvinaisen huonoja kauppamiehiä enemmänkin, on lähinnä kova huoli siitä, ettei vain tule riistäneeksi ostajaa millään tavalla.T71 kirjoitti: Ostetaan halvalla ja myydään (omat romut, asunto jne) niin kalliilla kuin voidaan. Jokaisen vähävaraisenkin asenne on just tää.
No mut siis vähän karrikoiden, se pääosa porukasta kuitenkin tekee ne valinnat hinnan perusteella, ja molempiin suuntiin.
-
^
Juu, pääosa varmaan menee noin.
--
-
Juu, tämän takia ahneet sijoittajat ei sijoita Suomeen, koska joukkovoima toimii ja porukka ostaa sitä halpaa kuraa, joten kotimainen teollisuus menee konkkaan kysynnän puutteessa.rolsen kirjoitti:^
Tietty osa huutaa pää punaisena laadun perään, mutta ei löydy enää hyvää kamaa, koska joukkovoima päättää mitä saat ostaa.
Toki kiinalainen kama tulee tarpeeseen, koska ei ole mitään järkeä tommosta tavaraa tälle markkinalle tehdäkään, mutta kiinalaisessa kamassa on suuri ongelma se kusetuksen määrä, joka siinä on.
https://youtu.be/7WWnY5PGYmQ?t=186" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tuskin sen suurempi kusetus kuin suomalaisessa "maailman puhtaimmassa ruuassa"!T71 kirjoitti:mutta kiinalaisessa kamassa on suuri ongelma se kusetuksen määrä, joka siinä on.
Fifty-forty
-
Aina kun tilaat rihkamaa Kiinasta, Etelä Koreasta, Japanista, USAsta... niin ne tulee tänne lentokoneella tai laivalla ja sehän ei vihervassareita tunnu kiusaavan mutta suomalaisten yksityisautoilu on se iso hyihyi.
-
Alibabasta saa ostettuja samoja akkuja suoraan tehtaalta mitä walmart ja digitarvike myy.T71 kirjoitti:No kumminkin USA:sta saa turvallisempia akkuja, kuin Kiinasta. Ja nopeasti.
Ne on ns samaa tavaraa, mutta ei kuitenkaan ole.
Noihin olen ollut tyytyväinen, mutta osa kiinalaisista on pitänyt hävittää, kun ovat alkaneet turvota tai laturi on vilkkunut oudosti latauksen aikana.
Linkistä löytyy Canon LP-E6 akkuja USA:sta.
Merkki Insten, eli sama, jota Walmart myy.
Walmart ei myy huonoa, uskokaa pois. Sillä ei ole siihen varaa.
https://www.walmart.com/ip/Insten-2-Pac ... 6/28879453" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä ebayn listaus noista akuista.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... itleDesc=0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Niissä on monesti vaan samat etiketit, ei muuta samaa.Wuush kirjoitti:Alibabasta saa ostettuja samoja akkuja suoraan tehtaalta mitä walmart ja digitarvike myy.T71 kirjoitti:No kumminkin USA:sta saa turvallisempia akkuja, kuin Kiinasta. Ja nopeasti.
Ne on ns samaa tavaraa, mutta ei kuitenkaan ole.
Noihin olen ollut tyytyväinen, mutta osa kiinalaisista on pitänyt hävittää, kun ovat alkaneet turvota tai laturi on vilkkunut oudosti latauksen aikana.
Linkistä löytyy Canon LP-E6 akkuja USA:sta.
Merkki Insten, eli sama, jota Walmart myy.
Walmart ei myy huonoa, uskokaa pois. Sillä ei ole siihen varaa.
https://www.walmart.com/ip/Insten-2-Pac ... 6/28879453" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä ebayn listaus noista akuista.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... itleDesc=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Uskokaa nyt jo, että noita kaikkia akkuja kopioidaan ja ne halvimmat on usein mitä sattuu. Joka erässä voi olla suuria eroja ja toisista puuttuu kokonaan suojauselektroniikka.
Kiinassa voi sata pajaa kasata ihan samaa akkua vaihtelevista osista.
USA:n markkinoilla taas ei voi myydä huonoa, josta tulee oikeusjuttuja solkenaan.
Walmart tutkii tuote-eriä ja ostaa paremmista tehtaista.
Niiden sisäänosto on vähän eri laatuluokkaa, kuin jollain digitarvikkeella.
Myös eri merkkien OEM etikettejä ja hologrammeja yms saa kiinalaisesta basaarista tuhannen laatikoissa. Näitä kopioetikettejä varmaan joka kioskista.
-
Kun kuukkelista hakee "walmart opinions" huomaa aika äkkiä, että jenkkien käsitykset hyvyydestä menee Nykäsmäisesti fifty-sixty. Walmart on kuin suomalainen Tokmanni, samaa kuraa ne siellä kauppaa.
Ainut mihin urbaanin legendan mukaan tulee parempaa, on Mersut Suomeen, ne kun kasataan Saksassa silkkihansikkain, isommalla akulla, paksummilla johdoilla ja kullitetuilla liittimillä, ihan omalla linjallaan. Siksi ei kannata tuontiautoon seota.
Ainut mihin urbaanin legendan mukaan tulee parempaa, on Mersut Suomeen, ne kun kasataan Saksassa silkkihansikkain, isommalla akulla, paksummilla johdoilla ja kullitetuilla liittimillä, ihan omalla linjallaan. Siksi ei kannata tuontiautoon seota.
Fifty-forty
-
No sovitaan niin, että Walmart ostaa halvinta kuraa mitä Kiinasta saa.Tervo kirjoitti:Walmart on kuin suomalainen Tokmanni, samaa kuraa ne siellä kauppaa.
Sitten alkaa akut paukkumaan.
Mites nyt suu pannaan? Muutaman miljoonan vahingonkorvaukset kehiin?
Kyllä se on niin, että niillä on oikeasti Kiinassa koulutetut sisäänostajat, jotka asuu siellä ja tuntee paikalliset tehtaat ja osaa vaatia parempaa laatua samaan hintaan, koska ostomäärät on suuria.
-
Fiktiota, huhupuheita, IMHOa vai faktaa?T71 kirjoitti: Walmart ostaa halvinta kuraa mitä Kiinasta saa.
Kyllä se on niin, että niillä on oikeasti Kiinassa koulutetut sisäänostajat, jotka asuu siellä ja tuntee paikalliset tehtaat ja osaa vaatia parempaa laatua samaan hintaan, koska ostomäärät on suuria.
-
- Viesti:
Aina alkuperäinen, maksoi mitä maksoi tai on milliamppeerit mitä tahansa.lucas kirjoitti:Millaisia kokemuksia on tarvikeakuista, esimerkiksi Hähnel HL-E6, verrattuna Canonin omiin LP-E6/LP-E6N akkuihin, hintaero kun on aika iso, vaikkakin moni kehuu Canonin akkuja ja niiden pitkää ikää.
Canonin oma on 1865 mAh, mitä mahdollisia ongelmia on, jos tarvikeakku on 2000 mAh?
Olen hakkimassa extra-akkua Canon EOS 80D runkoon, pääpaino tulee olemaan enemmän valokuvaamisessa kuin videossa.
-
No mitäs luulet?jaava kirjoitti:Fiktiota, huhupuheita, IMHOa vai faktaa?T71 kirjoitti: Walmart ostaa halvinta kuraa mitä Kiinasta saa.
https://corporate.walmart.com/our-story ... mart-china" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Miljoonan dollarin kanteita pukkaamassa?
https://www.consumeraffairs.com/retail/walmart.htm
Tolla negojen määrällä jäisi Ebaystä ostamatta ;-)
Fifty-forty
-
Ottaa nyt huomioon, että kun Walmart / muu yritys myy vähittäiskaupassa ihan kaikkea mitä halvalla saa, myös sellaista, jossa ei ole minkäänlaista turvatekijäongelmaa, niin silloin pitää ostaa sitä mitä halvimmalla saa ja se on huonoa, jolloin palaute on just tuommosta katkerien ihmisten itkemistä siitä, kun ei saanutkaan taalalla kympin tuotetta. Asiakas on ostanut mielikuvan, mutta tuote ei vastannut kuvitelmaa. Samoin suuri osa noista valittaa palvelusta tai toimituskuluista, koska Amazonista olis saanut halvemmalla.Tervo kirjoitti:Miljoonan dollarin kanteita pukkaamassa?
Kannattaa myös ymmärtää, että useampi kuin joka sadas asiakas on mielenterveyspotilas ts. hullu / täyshullu, jolla ei ole kaikki muumit laaksossa.
Puhumattakaan siitä, että netti on täynnä maksettua dissaamista, kuten maksettua palstamarkkinointiakin.