Yksi poiminta:

Totta, ja lisäksi salaman värilämpötila taitaa olla sen verran auringonvaloa viileämpi, että aiheuttaa myös tuota... Täytyy katsoa, miten sen saisi tehtyä Darktablessa myös.puuhapete kirjoitti:Muuten ihan perushyvää settiä, mutta varjoja on jouduttu avaamaan aika rankasti. Tämä aiheuttaa iholle epäluonnollista väriä. Asiaa voi korjata lightroomissa kääntämällä varjoalueiden väriä lämpimämpään suuntaan.
Lens:jantjuha kirjoitti:"Urban attitude":
Lisää kuvia ja blogitekstiä tuolta: https://www.strobotti.com/article/2017- ... n-attitude (englanniksi; yksi malleista ei puhu suomea)
Kiitti! Tosta taustasta olis kylläi saanut häivytettyä ylimääräistä sekasotkua postissa parilla melko helpolla kikalla (esim sopivalla maskilla punaisen saturaatiota tiputtamalla tai lisäämällä hieman vinjetointia tms), mutta idea oli nimenomaan käyttää raffimpaa taustaa propsina. Tai ainakin itse pidän siitä, että taustalla on kaatunutta aitaa, rakennustelineitä tms eli se ei ole liian "cleania" :)temama kirjoitti:kivaa valokuvaa sinulta!jantjuha kirjoitti:"Urban attitude":
täsä vimosessa tosin häiritsee somewhat levoton tausta. ei uskois, että on kinolle 85mm, f1.8 !
Joo, ma itseasiassa otin ton aikaisemman Burj Al Arab -kuvan tossa ylempana silta nimenomaiselta aallonmurtajalta, mutta olin niin fiksoitunut tohon hotelliin, etten edes mennyt sinne paahan asti - siis juuri sinne baarille asti. Taytyypa katsoa, josko jaksaisi kavaista siella viela uudestaan ja katsoa toiseenkin suuntaan. Se oli taynna botskeja se toinen puoli, niin se ei siita murtajan puolestavalista nayttanyt kovin mielenkiintoiselta se mantereen puoli :)pelai65 kirjoitti:Mene sinne "aalto-hotellin" takana olevalle aallonmurtajalle. Sieltä saa molemmista mukavat kuvat. Ja siellä aallonmurtajan päässä on mukava baarikin :)
Kerran kuvailin pokkarillaan tuota Burj Khalifaa siitä lampien takaa.... ja ihmettelin hotellilla kun osa kuvasta (rakennuksesta) oli epätarkka... no onhan tuonne huipulle matkaa se reilu 1/2 km...
Noi kuvat on otettu auringon laskiessa taustalla epämääräiseen sumuun ja kolmen HSS-salaman voimin olen koittanut antaa valoa edestä. Koska valkotasapaino oli jokseenkin outo, valotti runko sen verran alakanttiin, että jouduin nostamaan varjoja ja valotusta reippaasti jälkikäsittelyssä. Lisäksi salamoiden kylmät sävyt ja auringonlaskun epämääräinen lämmin värimaailma aiheutti sen, että kun ihon sävyt laittoi suunnilleen luonnolliseksi, muuttui hiekka aivan siniseksi jne.puuhapete kirjoitti:Kerrotko vähän näiden kuvien prosessista, koska teknisesti, nää sun potretit näyttää suoraan sanottuna oudoilta...siis sävyt ja valot. Mallin ohjaus ja sommittelu on sen sijaan ihan jees.
No tuo selittääkin kaiken. Jälkikäsittelyssä varjojen nosto ja eri valkotasapainolla vallitsevaan valoon nähden ammuttu onkin semmoinen yhdistelmä, että jälkikäsittelyssä saa olla melkoinen velho, saadakseen lopputuloksesta luonnollisen. Syväämisestä on myös jäänyt aika selvästi erottuva halo mallin ympärille.jantjuha kirjoitti:Noi kuvat on otettu auringon laskiessa taustalla epämääräiseen sumuun ja kolmen HSS-salaman voimin olen koittanut antaa valoa edestä. Koska valkotasapaino oli jokseenkin outo, valotti runko sen verran alakanttiin, että jouduin nostamaan varjoja ja valotusta reippaasti jälkikäsittelyssä. Lisäksi salamoiden kylmät sävyt ja auringonlaskun epämääräinen lämmin värimaailma aiheutti sen, että kun ihon sävyt laittoi suunnilleen luonnolliseksi, muuttui hiekka aivan siniseksi jne.puuhapete kirjoitti:Kerrotko vähän näiden kuvien prosessista, koska teknisesti, nää sun potretit näyttää suoraan sanottuna oudoilta...siis sävyt ja valot. Mallin ohjaus ja sommittelu on sen sijaan ihan jees.
Koitin siis syvätä mallin ja säätää värejä erikseen. CTO-geelejä ajattelin kokeilla seuraavaan vastaavaan kuvaukseen, mutta ne taas yövät vastaavasti salamoiden tehoa entisestään...