Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7
-
Re: Nikonin peilitön FF
Ei kai sitä ole oikeaa tai väärää tapaa harrastaa valokuvausta. Tai kameroita.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
- Viesti:
Jos haetaan digistä sitä absoluuttista kuvanlaatua niin tällä hetkellä homma menee jotakuinkin näin:
1) 100MP FF 645
1.5) MV digiperä
2) Fuji GFX (myös erittäin pitkät valotukset ilman kohinanpoistoa)
3) Hassel X1D (pitkät toimii tässäkin)
4) Petnax 645Z (ja tässä)
2-4 voi silmälaseista riippuen mennä sekaisin. Kuitenkin, listalla on neljä peilitöntä.
1) 100MP FF 645
1.5) MV digiperä
2) Fuji GFX (myös erittäin pitkät valotukset ilman kohinanpoistoa)
3) Hassel X1D (pitkät toimii tässäkin)
4) Petnax 645Z (ja tässä)
2-4 voi silmälaseista riippuen mennä sekaisin. Kuitenkin, listalla on neljä peilitöntä.
-
- Viesti:
Ei, mutta kaipa se mun pointti tuli postauksessa esiin? Sama kuin ostaisi polkupyörän ja sen jälkeen kritisoisi, että sitä pitää polkea.nsamppa kirjoitti:Ei kai sitä ole oikeaa tai väärää tapaa harrastaa valokuvausta. Tai kameroita.
Kun Mafferilla on tämä "quest for ultimate quality", niin peilitön ei ole se ratkaisu. Peilitön on hyvä kompromissi ja tähän mennessä Maffer ei ole halunnut kuvanlaadun osalta tehdä kompromisseja.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Ze vähän riippuu mistä tuulee. Välillä luurin kamera on ihan OK. Se mikä ei ole OK on se, että jos vaivautuu digiä varta vasten kuljettamaan niin siihen on viritetty jotain piilokällejä ja epäkypsän teknologian hedelmiä kuten surkeat AF pisteet kuvakennon seassa. Tai mukamas elämää (DxO tuloksia) parantavia kohinanpoistoja. Erillisen kameran ostava vaivautukoon opettelemaan jälkikäsittelyn salat.
Muistetaan nyt että Hasseli ja GFX ovat peilittömiä suoraan paketista. Chambersin revikat osoittavat että niiden jäljessä ei ole moitteen sijaa.
Muistetaan nyt että Hasseli ja GFX ovat peilittömiä suoraan paketista. Chambersin revikat osoittavat että niiden jäljessä ei ole moitteen sijaa.
-
Kylkyl. Pointti tuli selville. Mun pointti oli taas et jos joku haluaa polkupyöräilyä harrastaa niin että ostaa fillarin, väkisin etsii siitä syyn minkä takia sitä on inhottavaa polkea ja kritisoi sitä netissä, niin mikäs siinä.mremonen kirjoitti:Ei, mutta kaipa se mun pointti tuli postauksessa esiin? Sama kuin ostaisi polkupyörän ja sen jälkeen kritisoisi, että sitä pitää polkea.nsamppa kirjoitti:Ei kai sitä ole oikeaa tai väärää tapaa harrastaa valokuvausta. Tai kameroita.
En mäkään sitä ymmärrä, mut valtaosa asioista ja ihmisistä on muutenkin mun käsityskyvyn ulkopuolella.
Showreel:
-
Miten noitten bajonettien koko suhteutuu Nikonin Z-bajoon, joka jopa on laittanut arvailemaan Nikonin mahdollista keskikokoa vielä joskus? Ainakin uudessa bajonetissa on tietenkin koitettu ennakoida tulevat tarpeet pitkälle tulevaisuuteen.Maffer kirjoitti: Muistetaan nyt että Hasseli ja GFX ovat peilittömiä suoraan paketista. Chambersin revikat osoittavat että niiden jäljessä ei ole moitteen sijaa.
-
- Viesti:
Mulla on fillareissa n. varovaisesti arvioiden se kymppi kiinni ja aina välillä huutokiroan metsässä sitä polkemisen kurjuutta. Kun reidet on jo lakanneet huutamasta hoosiannaa ja veren sokeri on pahasti negatiivisen puolella, on hyvin lähellä ettei hiilikuitu löydä itseään petäjän kyljestä.nsamppa kirjoitti:Kylkyl. Pointti tuli selville. Mun pointti oli taas et jos joku haluaa polkupyöräilyä harrastaa niin että ostaa fillarin, väkisin etsii siitä syyn minkä takia sitä on inhottavaa polkea ja kritisoi sitä netissä, niin mikäs siinä.
Ehkä fillaroinnista löytyisi esimerkki sähköpyörien puolelta? Ostaa sähköpyörän ja sen jälkeen haukkuu kun se on niin painava eikä sitä jaksa ilman sähköjä polkea. Sitten palaa -70 -luvun fiksiin vähäksi aikaa tunteakseen olevan yhtä fillarin kanssa, kunnes hankkii taas sähkön... (olen kyllä sähköpyörää miettinyt...).
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Tämä nyt vain taitaa valitettavasti olla tätä päivää. Pakkohan sen Nikoninkin on ne AF-pisteet sinne kennolle tehdä, kun muuten ei Sonylle pärjätä.Maffer kirjoitti:Ze vähän riippuu mistä tuulee. Välillä luurin kamera on ihan OK. Se mikä ei ole OK on se, että jos vaivautuu digiä varta vasten kuljettamaan niin siihen on viritetty jotain piilokällejä ja epäkypsän teknologian hedelmiä kuten surkeat AF pisteet kuvakennon seassa. Tai mukamas elämää (DxO tuloksia) parantavia kohinanpoistoja. Erillisen kameran ostava vaivautukoon opettelemaan jälkikäsittelyn salat.
Mutta niissä ei taida kennolla ollakaan mitään ylimääräistä? Ei kai nyky-Nikoneillakaan kuvan laatu muutu kuvaako livevjuulla vai etsimen kautta? Tai toivottavasti ei muutu.Muistetaan nyt että Hasseli ja GFX ovat peilittömiä suoraan paketista.
---
blogi
---
blogi
-
Eikös se jo tullut Mafferin itsensä postaamana selväksi, että sitä "ultimaattisen obtimaalista" kuvanlaatua haettaessa neljän kärjessä kaikki peilittömiä... ;)
Ja nyt kun itsellä ollut 1,5 h sähköfillari niin ever paluuta sähköttömään, en se niin upea kampe, varsinkin kun poljen töihin ympäri vuoden. Mut mulle kamera ja fillari onkin nautintoja tuottavia käyttöesineitä, ei vitriinikamaa ja mitä tulee maitohappoihin fillaroidessa/urheillessa, siihen autaa oikea ruokavalio/tankkaus/elektrolyytit.
Ja nyt kun itsellä ollut 1,5 h sähköfillari niin ever paluuta sähköttömään, en se niin upea kampe, varsinkin kun poljen töihin ympäri vuoden. Mut mulle kamera ja fillari onkin nautintoja tuottavia käyttöesineitä, ei vitriinikamaa ja mitä tulee maitohappoihin fillaroidessa/urheillessa, siihen autaa oikea ruokavalio/tankkaus/elektrolyytit.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Itse tulee edelleen fillaroitua 90-luvulla ostetulla fillarilla. Epäilen vahvasti, että tuolla sähköfillarillasi ei ole niin pitkää käyttöikää.habannaama kirjoitti:..Ja nyt kun itsellä ollut 1,5 h sähköfillari niin ever paluuta sähköttömään, en se niin upea kampe, varsinkin kun poljen töihin ympäri vuoden. Mut mulle kamera ja fillari onkin nautintoja tuottavia käyttöesineitä, ei vitriinikamaa ja mitä tulee maitohappoihin fillaroidessa/urheillessa, siihen autaa oikea ruokavalio/tankkaus/elektrolyytit.
-
Kateus saa taas kiekumaan... Miksi edes pitäisi olla käyttöikää 30 vuotta?emerik kirjoitti:Itse tulee edelleen fillaroitua 90-luvulla ostetulla fillarilla. Epäilen vahvasti, että tuolla sähköfillarillasi ei ole niin pitkää käyttöikää.habannaama kirjoitti:..Ja nyt kun itsellä ollut 1,5 h sähköfillari niin ever paluuta sähköttömään, en se niin upea kampe, varsinkin kun poljen töihin ympäri vuoden. Mut mulle kamera ja fillari onkin nautintoja tuottavia käyttöesineitä, ei vitriinikamaa ja mitä tulee maitohappoihin fillaroidessa/urheillessa, siihen autaa oikea ruokavalio/tankkaus/elektrolyytit.
Sähköpelit kehittyy ja mikäs siinä, 3 vuotta on jo pitkä aika noiden kehityskaaressa samoin kuin peilittömissäkin. Pyörähän on keksitty joo aikoja sitten kuten kamerakin, mutta kehitystä niistä ei pysty pysäyttämään, olkoon suunta sitten hyvä tai huono.
-
Täydellisen OT, mutta jäi tuo "70-luvun fiksi" ihmetyttämään. Siihen aikaan kyse lie ratapyörästä. Sirkuksessa voisi olla toinen.mremonen kirjoitti: Sitten palaa -70 -luvun fiksiin vähäksi aikaa tunteakseen olevan yhtä fillarin kanssa,
1870 luultavasti sama juttu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Track_cycling" onclick="window.open(this.href);return false;
https://en.wikipedia.org/wiki/Track_bicycle" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
Sähköpyörä on aika luonnoton vehje. Saariselällä kokeilin tuollaista 5000€ sähköfättiä kaikilla perhanan kilkkeillä ja hiilikuiturunkoisena. 35 km/h poljin hiekkaiseen ylämäkeen. Ehkä 15 km/h olisin suorilta jaloilta päässyt omalla ruismoottorimallilla.
No kuitenkin, puhtaaseen kuntoiluun kysenalaista mokoman härpäkkeen. Ei saanut hikeä aikaan muuta kuin akun irroittamalla vaikka apuveto oli kytketty minimiin.
No kuitenkin, puhtaaseen kuntoiluun kysenalaista mokoman härpäkkeen. Ei saanut hikeä aikaan muuta kuin akun irroittamalla vaikka apuveto oli kytketty minimiin.
-
Taustaa liikunnasta sillä että syön terveellisesti, ei ylipainoa, salilla 5 x vko tosissaan rautoja kolistellen jo kohta 6-vuotta, lenkkeilen satunnaisesti, kahden isohkon koiran kera hyötyliikuntaa 3 x pvä, vaihteleva työ huoltomiehenä (kiinteistöhoito) hyötyliikuntana ja poljen ympäri vuoden työmatkat, eli koen että semi hyvä fyysinen kunto millä tahansa mittarilla mitattuna, niin kyllä minä oon saanut ihan miesmäisen hien sähkärillä ilman näitä helteitäkin kun mennyt mökille 42 km apinanraivolle, eli kyllä sähkärillä kuntoilukin onnistuu, se on ainoastaan omasta tahto/aktiivitasosta kiinni. Mutta en päästänytkään sykkeitä (Polarilla mitattu) missään kohtaa alle 118 jota pidin miniminä koko matkan, eli tuon "sähkärin laiskuuttamisen" voi heittää romukoppaan, sinne samaan romukoppaan kuin etteikö peilittömällä saisi huippua aikaiseksi.Maffer kirjoitti:Sähköpyörä on aika luonnoton vehje. Saariselällä kokeilin tuollaista 5000€ sähköfättiä kaikilla perhanan kilkkeillä ja hiilikuiturunkoisena. 35 km/h poljin hiekkaiseen ylämäkeen. Ehkä 15 km/h olisin suorilta jaloilta päässyt omalla ruismoottorimallilla.
-
Muuten habannaama, sinulla taisi x-t2:ssa olla af robleemaa, esiintyykö kaikilla optiikoilla olosuhteista riippumatta?
-
- Viesti:
Kyllä mulla oli jo 1970-luvulla fiksi. Joku jopon vai oliko se Tunturi Ponin runkoon tehty. Ja on noita fiksejä ollut aiemminkin. Vai oliko ensimmäisissä fillareissa jo vapaarattaat ja vaihteet?mirrored kirjoitti:Täydellisen OT, mutta jäi tuo "70-luvun fiksi" ihmetyttämään. Siihen aikaan kyse lie ratapyörästä. Sirkuksessa voisi olla toinen.
1870 luultavasti sama juttu.
Monen lapsen ensimmäinen polkupyörä nykyäänkin on fiksi... ei sillä radalle kuitenkaan kannata lähteä.
---
blogi
---
blogi
-
Ratapyörät on olleet fiksejä aina. Sitähän minä tarkoitin, mutta yllätys oli että sulla on siis ollut itse duunattu fiksi 70-luvulla.
Vapaaratasta kyllä on käytetty ahkeraan sen keksimisestä lähtien. Samoin on ketjujen laita, mikä oleellisesti mahdollisti polkupyörän sellaisena kuin sen tunnemme. Vaihteet on ihan toinen juttu.
Vapaaratasta kyllä on käytetty ahkeraan sen keksimisestä lähtien. Samoin on ketjujen laita, mikä oleellisesti mahdollisti polkupyörän sellaisena kuin sen tunnemme. Vaihteet on ihan toinen juttu.
-
Alkoi kaivertamaan tuo, kun niin moni tuota kuitenkin "äksönissäkin" kehuu ja omiin todella nopeisiin koiriin, lentäviin + muihin liikkuviin tuo kuitenkin nappaa välistä hyvin, eikä kuitenkaan paikallaan oleviin, jotta jotain outoa ja eikun kahlaamaan ulkolaisia saitteja lävitse ja löytyihän siihen syy, valikoiden syövereissä (aika valikko-helvet...ti tämä Fujikin Canoniin tottuneelle) kohta jossa AF-S ja AF-C joissa mulla kummassakin ON-täppi valittuna, kun pitäisi olla ON ja OFF, eli summa summarum, oma vika.Sahaaja kirjoitti:Muuten habannaama, sinulla taisi x-t2:ssa olla af robleemaa, esiintyykö kaikilla optiikoilla olosuhteista riippumatta?
Nyt lähti tällä haavaa vaihtohaaveet, sillä täysin eri laite kuin aiemmin ja mitä eilen ja edellispäivän kuvasaalista fiilistelin kun oltiin vaimon kanssa saaristoreissulla, niin todella hätäisesti napsahtaa tarkennus, ollen nyt luokkaa hyvä, kun aiemmin oli välttävä. Ei tämä enää 6D:lle normi duunissa lainkaan häpeä. Jos harkitsin merkin vaihtoa, niin nyt meni hankintalistalle Fujilta 16 mm f 1.4 ja 50-140 mm f 2.8, eli olen nyt enemmän kuin tyytyväinen tarkennukseen.
Tokihan sitä kalustorunk*/kuvanlaaturunkkarina odottaa jotta mitä Nikon/Canon tuo peilittömien täyskennojen saralta esiin, koska onhan se taivaan tosi että "täyskärin" dynamiikka on mitä on, mutta käytännön kuvaamisessa/lopputuloksessa kun omat tulosteet ovat A3+, niin herättelen itselleni kysymyksen siinä kohtaa, kannattaako ja uskoisin vastauksen olevan että ei, varsinkin kun osa kalustorunk*/laitteistohiplauksen viehätystä itselläni täyttää juurikin tämä Fuji X-T2:n muotokieli/ergonometria varustamani nahkaisella puolikotelolla, Lensmaten laukaisimella ja Peak Desingin hihnalla, eikä kuitenkaan toiminnoissa enää ole toivomisen varaa (paitsi akunkesto, vaan niitäkin tullut jo haalittua lisää), kuten ei myöskään kuvanlaadussa.
Summa summarum, nyt enemmän kuin tyytyväinen Fujisti ;)
-
Mihin momenttiin KE-70 kannen pultit pitää vetää?
-
no tässäpä saavutus jos kerran ei tarkennuksen kehnoudestaan tunnetulle pieleenläpsyttimelle häpeä fujin parhaimmistoon kuuluva mallihabannaama kirjoitti:Ei tämä enää 6D:lle normi duunissa lainkaan häpeä.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.