Vai että osaltaan kuvaustavastaan johtuen, ettei kuitenkin täysin. Eikä tässä kannata vetää mitään "kuvaappa itse samat" -korttia. Sulta en ole nähnyt ensimmäistäkään kuvaa, joten pistäppä näytille niitä jossa A7:n ylivertaisuus muihin FF-runkoihin nähden tulee esille.tn1krr kirjoitti: Kaveri nauttii jonkin valtakunnan pientä kunnioitusta tuolla maailmalla, osaltaan kuvaustavastaan johtuen, mutta dc.net:in raati ottaa pihapuun talitintistä parempia. Mutta hei, Trey Ratcliffekin kuvailee vaan väsynyttä HDR-skeidaa.
Toiset tyytyy säätelemään väärin tarkentavia laseja, minä en sellaisia huoli.tn1krr kirjoitti:About koko peiliuskovaisen argumentaatio kiertyy kuitenkin koko ajan AF:n ympärille. Niinkuin tuossa alla, peilijärkkä sitä ja AF tätä. Tokihan tuo peili tuo itsellekin oman mausteen/ajankulun harrastukseen, viikonvaihteessa viimeksi virittelin LA-EA4:n microadjustment-säätöjä.
Onhan Zeissilla laadukkaita laseja, sitä en kiellä, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että laadukasta AF-lasia on pirusti tarjolla.tn1krr kirjoitti:Riippunee laadukkaan määritelmästä. Jotkut tykkää esim. Zeiss:in tekemistä pullonpohjista ja pitää niitä varsin kokonaisvaltaisesti laadukkaina.
Kuvaan em. asioita aina jalustalta, miten A7 on siinä parempi kuin peilijärkkärit? Takatelkkarihommia silloin kun syystä tai toisesta AF ei onnistu (lähinnä pimeässä).tn1krr kirjoitti:Jälleen kerran riippunee määritelmästä, jos pitää maisema/arkkitehtuurikuvailua
Taas pääosin jalustahommia, suurilla suurennoksilla menee pinoamiseksi, jossa A7 ei tarjoa mitään etua peilijärkkäriin. Ja vaikka kuvaisi pienemmilläkin suurennussuhteilla, niin pieni tuuli, elukan liike, tm. pilaa useimmiten tarkennuksen kohdalleen osumisen. Jos eliminoidaan kohteen liikkeestä johtuvat tarkennusongelmat, niin 1:1 suurennussuhteella tarkennuksen osuminen ei ole vaikeaa edes pienellä etsimellä varustetulla croppi-peilikameralla.tn1krr kirjoitti:makroilua
Tuotekuvissa kamera jalustalla ja takatelkkarin kautta tarkennus jos on pakko. En tosin tiedä mitä romuja olet aikaisemmin käyttänyt jos tuotekuvauksessa et saa tarkennusta kohdilleen.tn1krr kirjoitti:ja esim. henkilö/tuote jne. kuvailua studiossa (ja ylipäätään kaikkea kuvailua missä kinokennoisessa täydellä aukolla haluaa fokuksen kohdalleen)
Henkilökuvauksessa kapealla syväterävyydellä mallin ja kuvaajan pienet liikkeet sössivät kuvan useammin kuin AF:n toimivuus.
Kapealla käyttöalueella tarkoitan käsivara MF-kuvaamista ja "sadan AF-lasin valikoima on liian pieni"-tyylistä kuvaamista.tn1krr kirjoitti:kapeana käyttöalueena niin pitää varmaan täysin paikkaansa.